Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvaj už jezdí v pražských ulicích

V ulicích hlavního města už jezdí zbrusu nová tramvaj ForCity. Do Prahy sice z Plzně, kde byla vyrobena, přijela už v červnu, ale dosud ji měli "v parádě" technici Dopravního podniku v hostivařských dílnách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

otech2

15T

Omlouvám se za rozkouskování textu kvůli počtu znaků a špatné nakopírování začátku. Části textu jsou seřazeny obráceně VL.

0/0
28.7.2009 14:17

otech2

15T

V Athénách jsem byl svědkem tohoto užití v tamních tramvajích jež designovalo studio Pininfarina a můj dojem byl víc než rozpačitý.

Bohužel, bude-li mít i nadále „monopol“ na většinu státních zakázek tohoto typu pan Kotas, který není kvalitním designerem, myslím že dokonce ani architektem, ale to mi již vzhledem k mojí profesi nepřísluší soudit ač i selský rozum někdy nad jeho počiny zůstává stát, tak se vizitkou našeho průmyslového designu stanou nezajímavé mnohdy předražené a minulosti poplatné pomníky jeho tvorby.

 

Vojtěch Linhart

0/0
28.7.2009 14:09

otech2

15T

Vnějším designem je tramvaj poplatná trendům počátku 90. let, na jejím plášti nenalezneme jedinou tvarovou zajímavost, tvar je na mnoha místech „uměle“ dotvářen nátěrem apod. (opět autorův „typický“ rukopis). Interiér se dle dostupných fotografií a vizualizací zdá být prostorově vyspělejší než u předchůdkyně 14T. Volba typu sedadel se pak stává další problematikou. Pan Bém by nám nejraději, podotýkám za naše peníze, dopřál „největšího luxusu“ v podobě látkou potažených sedadel, jejichž stav po 2 – 3 letech užívání většina z nás dobře zná. Osobně nespatřuji na překližkových sedadlech nic špatného, jsou myslím spolu s nerezovými tyčemi příjemným oživením interiéru, navíc snadno udržovatelné a odolné, ale všeho s mírou. Doplňovat tyto sedačky dřevěným obložením stropu?

0/0
28.7.2009 14:06

otech2

15T

Autor Patrik Kotas opět dokázal vyprodukovat derivaci svých předchozích projektů (podobnost 15T se soupravami  metra M1 – trasa C a některými nerealizovanými projekty tramvají je do očí bijící). To jestli je tramvaj „pěkná“ nebo „ošklivá“ je subjektivní názor jednotlivce na nějž má každý nárok, nicméně tvarová a funkční kvalita objektivně posouditelná je. Nové vozidlo, jež budeme v ulicích vzhledem k jeho životnosti vídat ještě minimálně 20 let a které je v době svého představení veřejnosti tvarově zastaralé, je dle mého názoru po designové stránce na velmi nízké úrovni. Neštěstím je, že veřejnosti je tato tramvaj pražským magistrátem servírována téměř jako perla designu a bohužel většina obyvatelstva poté tuto lež přijme jako fakt.

0/0
28.7.2009 14:05

otech2

15T

Jsem rád, že jsem narazil na diskuzi o tramvaji 15T „For city“. Předesílám, že jsem čerstvým absolventem VŠUP – design 1 a tématem Jsem rád, že jsem narazil na diskuzi o tramvaji 15T „For city“. Předesílám, že jsem čerstvým absolventem VŠUP – design 1 a tématem mojí diplomové práce byla rekonstrukce současných tramvají typu T6, kterou jsem vypracovával pro firmu Pars Nova Šumperk. S tramvajovou problematikou jsem tudíž seznámen velmi podrobně, krom toho, že o hromadnou dopravu celkově se zajímám již řadu let. Po „ostudě“ s tramvajemi typu 14T „Porsche“, které svojí konstrukcí nadměrně opotřebovávají kolejový svršek v obloucích a s vnitřním uspořádáním znesnadňující průchod vozidlem spolu s absencí předních dveří, se do pražských ulic chystá nové vozidlo typu 15T. Nová tramvaj po konstrukční stránce výše uvedené problémy řeší, technicky se jedná podle mě dostupných informací o velmi vyspělé vozidlo, nicméně jeho design ho posouvá řádově minimálně o 10 – 15 zpět.

0/0
28.7.2009 14:05

Kanálka

Nejlepší tramvaje jsou ty starý

Člověk sedí na sedačce sám, nikdo se na něj z boku netlačí. V pohodě se kdekoli chytne madla, aby neupad. Dost míst k stání a i když je hodně lidí, dá se vždycky nějak vyhnout. A nejlepší výhled je z plošinky vzadu. V těch nových se blbě sedí, blbě stojí, ulička je široká tak pro jednoho a k východu se tak člověk musí probít a madla nahoře asi jen drží tramvaj pohromadě. Jsem docela vysoká, ale nedosáhnu na ně. Lidé v prostoru u dveří se nemají čeho chytit, to musel vymýšlet nějakej mamlas, za trest bych ho nechala takovou tramvají jezdit ve špičce sem a tam. Nejsem jediná, kdo si Porsche nechá ujet a raději počká na další, starou tramvaj.

0/0
27.7.2009 20:39

Tryskomys Muf

Re: Nejlepší tramvaje jsou ty starý

Porsche je nejhorsi tramvaj co po Praze jezdila, hned po tramvajich s dvermi a schody na obou stranach.

0/0
27.7.2009 23:47

wiki5.5

uplne nejlepsi

byli ty stare tramvaje bez zaviracich dverich.... kdyz nebylo misto v tramvaji, clovek visel na stupatku za madlo, vitr mu cechral vlasy a cela ulice byla vase.... jednou ale toho uz mel ridic dost a honil me s vyhybkovou tyci po Zizkove... ale stejne to bylo hezke :-)

0/0
28.7.2009 5:33

HodnejSpartan

2017

Podle mých informací se mají do roku 2017 vyměnit i autobusy a to na ty nízkopodlažní. Musím říct, že pro maminky s kočárky a důchodce je to dobré, ale já je nemám rád. Je v nich málo místa a nelíbí se mi ten prostor, kde jsou ty sklápovací sedadla. Rv

0/0
27.7.2009 20:24

tx999

Re: 2017

Mne prijde prostor se sklapovacimi sedadly celkem dobry - kdyz je relativne volno, tak si tam lide mohou sednout, kdyz nastoupi maminka s kocarkem nebo vozickar, tal je tam prostor pro ne. Ja bych jim vytykal spis to, ze ve snaze tam mit co nejvic mist k sezeni, tak na nektera sedadla si mohou sednout v podstate pouze deti.

A predevsim ty autobusy, co se ted budou kupovat jsou od jine firmy (SOR?), takze se da predpokladat, ze tam bude uplne jine usporadani.

0/0
28.7.2009 11:58

tlachal

Kam se budou dávat REKLAMY ?

Nikde jsem se nedočetl - předpokládám. že už v zadánání měla být jasně určeno kolik m2 bude mo6n0 na reklamu použít. Nebo se budou zdražovat lístky ?

0/0
27.7.2009 18:10

volic_plukovnik

Re: Kam se budou dávat REKLAMY ?

A co taková ta dírkovaná - zevnitř je skoro průhledná a zvenku z větší dálky je dobře vidět.

0/0
27.7.2009 21:42

Zlý Soused - cenzorův miláček

Výborná tramvaj

a světová špička. 100% nízkopodlažní, všechny podvozky otočné a hnané. Kromě Škodovky tohle nikdo nevyrábí.R^

0/0
27.7.2009 18:06

TigerM

Re: Výborná tramvaj

Tak to neni pravda...

0/0
27.7.2009 22:09

Cybermud

No...

...Patrik Kotas se vytáhl. Fakt pěkný kousek. Sleduju vývoj T15 už dlouho a viděl jsem jí na testech v Plzni. Moc pěkný design - a myslím, že vychytala detské nemoci Porsche - čili T14....

0/0
27.7.2009 17:26

katone

1 a ½ sedačky

Jsem zvědav, jestli jako u Porsche budou na jedné straně takové 1,5 sedačky, kde si v ideálním případě sedne plnoštíhlejší dáma, ale jinak lidi divně pátraj, jestli tam má sedět jedna nebo dvě osoby :D 

0/0
27.7.2009 17:16

katone

Re: 1 a ½ sedačky

nadpis měl být "1 a 1/2 sedačky"  :-)

0/0
27.7.2009 17:17

TigerM

Re: 1 a ½ sedačky

Uz v nekterych Porschetrach jeden a pul sedacky nejsou a jsou lepe resena madla, u 15T uz to je take resene, ale vadi mi ze v ve vsech clancich jsou dvousedacky, alespon v jednou bych uvital pouze jednosedacky na obou stranach aby bylo vice prostoru...

0/0
27.7.2009 22:11

tx999

Re: 1 a ½ sedačky

Ta madla jsou evidentne dodelavane po kritice, takze to vypada dost divne a je na prvni pohled zrejme, ze to takto byt nemelo - napriklad stini hodiny za ridicem. Nicmene fakt je, ze se v ty tramvaji da alespon lepe chytit. Ja akorat nechapu ze ten, kdo to navrhoval tohle nebyl schopen nejak vyresit rovnou, ale musi se to opravovat az po drtive kritice cestujicich. Resp. ze si to DP klidne prevezeme - vzdyt musi stacit plne obsadit tramvaj, projet s ni nejakou trasu a pak se tech lidi zeptat, co jim tam vadilo a co by chtelo vylepsit a podle toho predelat v ramci moznosti vsechny tramvaje, co se budou pouzivat.

0/0
28.7.2009 12:05

12345hanka

Tak si tu čtu

ty příspěvky o důchodcích s taškama narvanýma nákupy, ač mě se to ještě pár let netýká. Nenapadlo váís někdy, že ty narvaný tašky asi těžko spotřebuje důchodce sám? Jestli ono to není tak, že vláčí nákupy pro rodinku, která nemá na nakupování čas? Nebo tahá tašky věcí na víkend, protože se k němu bezpracbě přijedou nadlábnout příbuzní?

0/0
27.7.2009 17:12

primeminister

celé TŘI schody

no to je ovšem hrozivé ;-D;-D;-D

0/0
27.7.2009 17:11

TigerM

Re: celé TŘI schody

jisteze to neni hrozive, ale je to pohodlnejsi bez schodu a nemusi nikoho zadat o pomoc...

0/0
27.7.2009 22:13

Hrustic

Pekna

R^

0/0
27.7.2009 17:10

Mak1

a bude mít vepředu dveřepro lidi,

nebo to bude stejná hrůza jako Porsche ?

0/0
27.7.2009 15:39

vaclavj1

Re: a bude mít vepředu dveřepro lidi,

zkuste se podivat na obrazek u clanku

0/0
27.7.2009 16:01

MudaFuka

Aspon vidim na ci penize je idnes naroubovana..

z toho ze mi smazete prispevek "Janousek to zaridi" je mi vazne na bliti!

0/0
27.7.2009 15:23

MudaFuka

nejlepsi je stejne ta stara!

a meganejvic je kdyz ma ty stary pohodlny papundeklovy sedacky co v zime tak krasne hrejou do zadku.. v ty novy stribrny se neda poradne sedet ani stat a na hadrovejch sedackach je to bus spina od homelessaku nebo prilepeny zvejkacky

0/0
27.7.2009 14:47

Viero

Re: nejlepsi je stejne ta stara!

Ty papundekly jsou naprd, pže upe moc kloužou. Nedá se na nich sedět rovně, aniž by se namáhaly nohy, jak musí působit proti tomu klouzání.

Ty hadrový jsou sice špinavější, ale jsou pohodlý, sajou pot, takže nejsi v létě mokrej jak piča a ohledně těch homlesmenů - aspoň si trénuješ imunitní systém.

0/0
27.7.2009 15:17

black_gamespot

Re: nejlepsi je stejne ta stara!

Nech si napichnout ebolu nebo pravy nestovice, to ti taky vytrenuje imunitni system R^

0/0
27.7.2009 16:32

Viero

Re: nejlepsi je stejne ta stara!

Logický klam. Zdraví Urvišu. :o)

0/0
27.7.2009 16:51

Lola Roflova

Re: nejlepsi je stejne ta stara!

No je pravda, že při pohledu na některé spoluobčany se mi opravdu nechce na "hadrové" sedačky sedat a řikám si zlaté ty umělé. Ale zase schody do té staré, to je hrozná věc, strší lidé, nebo i s blbou sádrou to mají těžké, v tom fandím nízkopodlažkám.

0/0
27.7.2009 15:18

vokroj

Re: nejlepsi je stejne ta stara!

ano, moc při tom nějak příliš komplexně nemysleli

0/0
27.7.2009 16:42

Cybermud

Re: nejlepsi je stejne ta stara!

Kdyby ses o problematiku zajímal, tak bys věděl, že tam budou sedačky, který si vybrali lidi, čili dřevěné  :)

0/0
27.7.2009 17:30

Ahasver

hmm

Na první pohled nic moc, vnější hlučnost přinejlepším stejná jako T3, no ale jestli se fakt dokázala otočit na Olšaňáku... :-)

0/0
27.7.2009 14:44

xxxxx.reg

Re: hmm

Ty jsi asi ještě nikdy nebyl na Olšanským náměstí,že?Tam totiž žádná točna není.Jsou tam pouze přímé koleje na Olšanskou ulici a obočka z centra nahoru ke Floře.

0/0
27.7.2009 15:10

Ahasver

Re: hmm

No když už nechápeš a chceš být hnidopich, tak na Olšanském náměstí je jen táhlá zatáčka ve svahu :-)

0/0
27.7.2009 15:42

performer2

další provizorní zakázka

to zas bude Felicie za cenu A8. Hlavně že provize jsou tučné. Design je zoufalý a kvalita ještě horší. Je jedno jestli jsou to nové tramvaje, nové autobusy, nové metro (ať už stanice nevo vagony). Vše je tak zoufale nekvalitní a tak drahé, že se jeden diví. Kdo ale zná poměry na pražském magistrátu, ten se nediví ničemu....

0/0
27.7.2009 14:32

czechian

Re: další provizorní zakázka

Nové vozy metra i nízkopodlažní CityBusy již ukázaly, že kvalitní jsou. R^

0/0
27.7.2009 14:46

Ahasver

Re: další provizorní zakázka

A proto se teď místo toho budou nakupovat SORy :-)

0/0
27.7.2009 14:51

czechian

Re: další provizorní zakázka

Jestli ono to nebude tím, že je Renault/Irisbus přestal před čtyřmi lety vyrábět. ;-D

0/0
27.7.2009 15:07

Ahasver

Re: další provizorní zakázka

Porovnávaly se samozřejmě už s řadou Citelis.

0/0
27.7.2009 15:12

czechian

Re: další provizorní zakázka

Ano, nové Citelisy se opravdu neosvědčily. Proto jich jezdí jenom pár kousků. Nehledě na to, že díky ukončení koncernové výroby a její přesunutí do Francie stouply na ceně. Rv

0/0
27.7.2009 15:26

performer2

Re: další provizorní zakázka

nové vozy metra? ty směšné krabice s ventilací na úrovni 40tých let minulého století se zoufale špatně využitým prostorem - jen se měju ;-D. CityBusy jdou do šrotu - teď jsou SORy - to i první socialistické Favority snad měli lepší zpracování než tyto manufakturně slátané kraksny.... O trmavajích Porsche raději pomlčím ;-D

0/0
27.7.2009 15:07

czechian

Re: další provizorní zakázka

Ty "směšné krabice" mají, na rozdíl od zastaralých Mytiščinských křápů, co neměly už v osmdesátých letech na kolejích co dělat, mnohem lepší konstrukci, nižší váhu, lepší výzbroj i s rekuperací a mnohem lepší podvozky. Nehledě na to, že svými odporníky nevytápějí tunely, tudíž není potřeba nikde nic nucené ventilovat ani chladit. R^

0/0
27.7.2009 15:10

performer2

Re: další provizorní zakázka

že je něco lepší než  nějaký ruský šrot (technologicky kopie newyorského metra z 30tých let min. století) ještě neznamená, že je to dobré... třeba ta ventilace s dírami ve dveřích je vážně směšná....

0/0
27.7.2009 15:39

hinny

Re: další provizorní zakázka

no a pochlub se kolikpak jinych souprav metra jsi videl svetaku - Jsi schopen uvest priklad lepsi nebo zase jen tak blabolis aby jsi se nenudil ? ;-D

0/0
27.7.2009 16:42

Cybermud

Re: další provizorní zakázka

Tady si zase někdo hraje na experta. To, že u nás komunální i vládní politici kradou je svatá pravda. Ale nesnižoval bych práci našich lidí, která kvalitní je. Dílenské zpracování je na úrovni západních standardů a na rozdíl od jiných států máme mnohem přísnější i stavební normy... ...spíš bych se bál zlevňování na úkor kvality...

...ale pro brouky Pytlíky jako jsi ty, to bude stačit... :)))

0/0
27.7.2009 17:29

adviser

Re: další provizorní zakázka

Zoufale nekvalitní? A podle čeho tak usuzuješ? Byly by nějaké podložené argumenty? Zatím jsi tu tramvaj viděl z dálky a na obrázku.

Mimochodem jaká špičková veledíla do dnešního dne stačili napáchat tvoje ruce či mozek? Pochlub se.

0/0
27.7.2009 18:42

jbubik

Re: další provizorní zakázka

 zato mytiščinské vagony do metra, maďarské autobusy Ikarus a tramvaje z ČKD Sokolovo, to byla třída, co..........:-P

0/0
27.7.2009 21:13

kurzepa.j

njn

něco tam jezdi. nedvno tam myslim taky upili jednu novou, protože jela testovaci jizda s papalasi uvnitr... na zadnim okne napis ůzvladli jsme to za 8 mesicu ů .-) ale neni to takova medialne zavazna zpravajak nova tramvaj v praze

0/0
27.7.2009 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.