Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Porody doma: čekáme na víc mrtvol?

Domácí porody se v Česku staly novou módou a náboženstvím. Stále více žen má pocit, že porod doma jim a jejich dětem zajistí šťastnou a ničím nezkalenou budoucnost. Jejich víra je tak silná, že odmítají jakékoliv racionální argumenty ze strany lékařů. Naopak v osobách v bílých pláštích vidí nepřátele na život a na smrt.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vzorek

31. 7. 2009 7:20
Já už fakt nevím jak vám to mám říct

Paní Hamplová, myslím, že novinář by měl být nezaujatý. To v první řadě. A v druhé řadě, by měl vědět o čem píše. Váš článek mi příjde, jako když uklízečka řeší jadernou politiku. A těm co tady hulákají o hysterkách a naprosto bezpečných porodnicích, můžu popsat dva případy svévole doktorů o kterých vím osobně. Při tom prvním umřeli naprosto zdravá dvojčata. Při tom druhé, rodička, která má ve zdravotní kartě zapsánu alergii na antibiotika, dostala při porodu injekci antibiotik.

Rozdíl je jenom v tom, že když umře dítě doma tak je to pro noviny daleko zajímavější. Tisková mluvčí nemocnic, to totiž většinou podá tak, že se vlastně nic nestalo.

0 0
možnosti

Pan Navratil

31. 7. 2009 8:17
Re: Já už fakt nevím jak vám to mám říct

Už samo slovo "svévole" vypovídá o volním, tedy úmyslném jednání. Silně pochybuji, že vámi vágně popsané případy jsou odrazem úmyslného jednání lékařů či SZP.

0 0
možnosti

Zebin

30. 7. 2009 13:19
má to jediný následek......................

když začne téct doma do kecek, zburcuje se záchranka a spousta lidí pak lítá kvůli jedné pózérské koze:-/

0 0
možnosti

mischplysch

31. 7. 2009 14:16
Re: má to jediný následek......................

No od toho na záchrance snad jsou ne, aby zachraňovali tam kde je třeba.

Dnes a denně zachraňujou blbečky, co jezděj rychle a nedodržujou předpisy, občas taky alkoholiky, co se jim udělá blbě, adrenalinové šílence, lidi co vlastní blbostí něco zavinili atd. To je nepřeberné množství "pozérských koz a volů" , možná by jsme měli všechny tyhle věci zakázat, aby záchranka měla čas na ty ostatní....

0 0
možnosti

Brkoslav IV

30. 7. 2009 12:15
...no jo no...

Nejvic se mi libi, kdyz nejaky vseznaly ' filosof ' napise svuj nazor a hned se objevi mraky lidi, ktere zboznuji jeho myslenky a do krve odsuzuji vsechny ostatni. Je to zajimave cist....mnohdy jsou zde i kuriozni nazory. Prispevky ale spis odhaluji prispevatele samotneho, nez osvetluji nejaky nazor,takze oni paradoxne svym prispevkem vic rikaji o sobe, nez o tematice. Kdyby nabourana inteligence byla trestna podle zakona, to by bylo poprav podle nalezeneho pripojeni k internetu :-))))

0 0
možnosti

pesimistka7

30. 7. 2009 14:37
Re: ...no jo no...

Milý/á pane/paní,

   já s autorkou v podstatě souhlasím a to na základě vlastních dvou zkušeností. Kdybych rodila doma, můj první porod by nepřežilo naše dítě, druhý já. Obě těhotenství byla naprosto bezproblémová, komplikace nastaly v prvním případě během porodu, v druhém po porodu. V porodnici jsem byla s přístupem spokojená. (Myslím, že ideálním kompromisem by mohlo být následující: porodní asistentka, která by se své rodičce věnovala po celou dobu ale v porodnici, kde by tedy mohlo proběhnout vše podle přání maminky s odborným dohledem PA, individuálním přístupem a hlavně s plným vybavením, kdyby nastaly předem nezjistitelné komplikace. Poté ať obě podepíšou revers, pokud matka nechce v tomto zařízení setrvávat a stav miminka to dovoluje.)

0 0
možnosti

Jannynov

30. 7. 2009 7:43
přesně vystižené

Sekta porodů doma, ano, přesně vystižené. A doktor co by nepřítel a prznitel nebohých žen -- to taky sedí / tedy v jejich hlavách, jak i veřejně velmi často hlásají./

Souhlas s článkem. Akorát těm sektářkám stejně žádné racionální argumenty nepomůžou -- jako správným sektářkám. RvRv

0 0
možnosti

qsilence

30. 7. 2009 8:58
Re: přesně vystižené

Člověče víš ty co to je sekta?

0 0
možnosti

virena

30. 7. 2009 0:44
Prosím česky !!!

 Následná věta podle logiky a pravidel českého jazyka nedává smysl, resp. popírá samu sebe - Tolik obávaný klystýr nebo holení se neprovádí, aniž by s tím žena předem souhlasila. -  Aby věta dávala smysl musí znít následovně -

Tolik obávaný klystýr nebo holení se neprovádí, aniž by s tím žena předem nesouhlasila - nebo Tolik obávaný klystýr nebo holení se provádí jen se souhlasem ženy... Prosím autora/ku  ať si doplní znalosti z čj, chce-li být žurnlistou/tkou. Já pak tomu nerozumím. děkuji

0 0
možnosti

qsilence

30. 7. 2009 8:56
Re: Prosím česky !!!

Tohle bych jim odpustil. Oni dokážou napsat daleko větší kraviny :-)

0 0
možnosti

qsilence

29. 7. 2009 22:41
No já se fakt bavím :-)

21. století. Jo! Máte prevdu! Dneska umíme ledasco. Všechno se dá změřit, zvážit. Dokonce už prý zvážili duši ::-) Má 21 gramů :-) Ale k tomu, jak pracuje máme mnohem dál, než měli ti indiáni, kterým se posmíváte. Oni to nebyli jen indiáni, ale třeba budhističtí mniši, jogíni, tantrici, druidové, Všichni tihle rozumněli naší duši líp, jak všichni chytráci celýho jednadvacátýho století dohromady. Jsou to tisíce let rozvíjená učení. A vy se tu hádáte za poznatky posledních pár desítek let? Svým způsobem chápu, že se na léčitelské umění našich předků díváte skrz prsty. Církev za posledních pár sto let dokonale zatočila s těmi, co náhodou něco uměli a nebyli jí po vůli. Takže v našich končinách není na co navázat. Celý je to jen o tom, aby se lidi naučili skloubit moderní výdobytky civilizace s moudrostí těch, co opravdu něco věděli. Nebudete se stačit divit, o co všechno jste díky civilizaci přišli :-) Nebojte. Ono to přijde.  A nebude to dlouho trvat :-)

0 0
možnosti

vzorek

31. 7. 2009 7:28
Re: No já se fakt bavím :-)

Ach jo, kdyby víc lidí přemýšlelo jako qsilence nebo by možná stačilo, kdyby jenom přemýšleli!

0 0
možnosti

qsilence

29. 7. 2009 10:25
Sekta matek :-)

Sice nejsem ženská, ale hlásím se k těm, co jsou pro porody doma. Třeba mě ukamenujte :-) Rozumím vašim názorům, který jsou proti a dokonce jsem je i nějakou dobu zastával. Ale od jisté doby, po tom, co jsem měl možnost si vyzkoušet techniky, které dokážou měnit stav vědomí (holotropní dýchání (Stanislav Grof), techniky indiánských šamanů), tak jsem začal chápat i matky, které to chtějí přirozenou cestou. Můžete tu hlásat tu svoji pravdu, ale taky si můžete něco o daném problému přečíst. Třeba o tom, proč jsou indiáni šťastnější jak my, od autorky, která s nimi strávila v pralese hromadu času - Koncept kontinua - Jean Liedloffová. Myslím, že tahle knížka je velmi blízko tématu, o kterém se tu teď bavíme.

0 0
možnosti

vaclav13

29. 7. 2009 10:39
Re: Sekta matek :-)

No když myslíte, že tohle dýchání zachrání třeba dítě, které se šprajcne v porodních cestách a začne se dusit, tak jak je libo, ale dával bych na to trestní zodpovědnost, pokud takový hazard skončí špatně.

0 0
možnosti

www.evlada.cz

28. 7. 2009 23:29
Porod je prirozenej proces..

Neni to chirurgicka procedura..Priroda to nejak zaridila. Tehotenstvi neni nemoc. V mojem okoli mam nekolik pozitivnich poznatku s porodem doma. I nekolik hororovych zazitku z nemocnice. Je to dano naturelem cloveka. Pravda je vsak takova, ze 5000 let tu rodej porodni baby a dalsi podobni "amateri", a lekari se o to staraji v nejake masove mire par 10 let..Na jednu stranu jde o to ,ze procento prezivsich rodicek roste.. to je urcite pozitivni. Roste i procento prezivsich plodu i novorozencu..Coz opticky vypada taky jako jednoznacne pozitivum. Ale diky tomuto a modernimu lekarstvi obecne dochazi k degradaci genetickych informaci v populaci. Tzn dalsi generace je cim dal vic zmutovana a potrebuje o to vetsi sluzby doktoru vseho druhu..Tzn otazka zni..Jestli moralne i vedecky nebylo nejoptimalnejsi. Soustredit se na nejhladsi mozny prirozeny porod a ochranu rodicky a zdraveho plodu a naopak podporit kvalitativni selekci. Zde vsak vyvstava otazka etiky jak ji dnes vnimame atp..

0 0
možnosti

kurzan

29. 7. 2009 8:38
Re: Porod je prirozenej proces..

Ano to je pravda - ale aby bylo mozne provadet selekci musi byt z ceho - pochybuji, ze se i mezi temi skalopevnymi domarodickami najde alespon jedna, ktera bude ochotna podporit tento 5000 let zazity zvyk, ze bude od 15 do 30 temer permanentne tehotna, porodi tak 5 - 15 deti, pricemz tak 3 - 8 jich prezije porod a 2 - 4 se doziji dospelosti (jelikoz neco jako ockovani a antibiotika je take pouze vymysl doktoru poslednich par desitek let).

0 0
možnosti

jekkal

28. 7. 2009 19:44
Každá

mamina, které záleží na životě a zdraví dítěte bude rodit ve špitále, žijeme v 21. století

0 0
možnosti

evamiks

28. 7. 2009 23:58
Re: Každá

No to není tak jisté. Otázka je, co si za tím životem dítěte představuješ. Tohle každý nepochopí, ale ty matky vědí, že se může ledacos stát, ostatně i v porodnici se stává, že to nezvládnou. Ony chtějí dát dítěti šanci na život opravdu dobrý, bez traumat z "porodníků" a jejich metod, s pokorou a vědomím, že ledacos neovládneme úplně a je to v ruklách Vyšší moci, jakkoliv ji nazveme. Ale o pokoře se dnes málo ví, co to vůbec je a uctívání "života" za každou cenu se fakt přehání.

0 0
možnosti

Pan Navratil

28. 7. 2009 18:05
Mno,

článek je možná nevyvážený. Ale pohled soukromých porodních asistentek taky, ony případné komplikace řešit neumí. Od toho jsou jiní a ti mají jiné názory.

http://bradna.blog.idnes.cz/c/74592/Misto-narozeni-doma.html

0 0
možnosti

ja314

29. 7. 2009 12:46
Re: Mno,

To, ze neumi resit komplikace, neni ale chyba porodu doma. To je chyba na strane zakona ci predpisu, protoze normalne by porodni asistentka mela mit v principu stejnou kvalifikaci jako doktor v nemocnici. Stejne tak neni ci nema byt velky rozdil mezi vysetrenim novorozenete doma ci v nemocnici, akorat por. asistentka doma s tim obvykle nemusi tolik spechat. To, ze v konkretnim clanku vyse se setkali s extremnim chovanim rodicu, je smutne, ale nevypovida to nic o instituci dom. porodu jako takove.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ředitel ČT považuje Etický panel za důležitý. Hledá nové členy

24. dubna 2024

Před Velikonocemi rezignovali členové Etického panelu České televize (ČT) kvůli sporům s ředitelem...

Rusové ostřelovali Charkov, Ukrajinci zasáhli ropné sklady u Smolenska

24. dubna 2024  8:33,  aktualizováno  10:59

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy, oznámil starosta...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě změní oproti tomu, jak to původně navrhla vláda....

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...