Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právník: Matka může rodit, kde chce, když dítěti zajistí péči

Čtvrteční nešťastná událost při domácím porodu otevřela otázku zodpovědnosti. Měla by být matka potrestána? "Matka nemůže být právně postižena za žádné své jednání, byť úmyslné, kterým by poškodila nebo ohrozila plod," řekl iDNES.cz Ondřej Dostál, který se specializuje na zdravotnické právo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Brkoslav IV

...no jo no...

Jedine, co me uklidnuje, kdyz ctu nektere prispevky je, ze si porad zena muze sama rozhodnout , kde bude rodit. A zeny to delaji rozumne. Nechme to v klidu na kazdem, z koho to dite pujde... :-) Malo se tady bere v potaz, ze porod je i psychicka zalezitost , a u zen psychika a fyzicka stranka mnohem vic spolu souvisi, nez si rada diskutujicich muzu umi predstavit . Takze mechanickym rozebiranim argumentu se nikam neposuneme.... :-), ale to byste meli z patrnerstvi uz tak nejak vedet...tak proc ty nektere, podle me, nekdy dost slusne omezene, radky ;-)...ale, nakonec, proc ne :-)

0/0
26.7.2009 14:45

l.g

Celý ten problém

Celý ten problém je o podstoupené míře rizika. Nepochybuji o tom, že přirozený porod v domácím prostředí je pro rodičku podstatně méně stresující. Vystavuje se ale v případě komplikací o řády většímu riziku, včetně rizika trvalého poškození dítěte nebo úmrtí. Riziko komplikací je i u zdánlivě zcela zdravé ženy i plodu.

Porod v porodnici představuje riziko pro matku či dítě s pravděpodobností pod 1%.

Zodpovědná matka by měla toto řádově vyšší riziko zvážit. I přes svá negativa je porod v porodnici prostě bezpečnější.

0/0
25.7.2009 17:32

Plujici_oblaka

Pamatuju neštěstí v Náchodě před pár lety

Dítě (v porodnici) rozené, narozeno přidušené, otec přítomen, svědkem toho, že nebyl kyslík okamžitě k dispozici. Ventiloval to i v TV, v té samé TV se vyjadřoval zástupce náchodské nemocnice ve smyslu, že porod byl očekáván fyziologický a bez komplikací, proto nebyl kyslík připraven. Kdybych to neslyšela na vlastní uši, neuvěřím. A včil mudrujte o 1%, o bezpečnosti.

Jinak samozřejmě chci, aby se každé rodičce dostalo pomoci v souladu s nejmodernější dostupnou medicínou. Kromě moderní techniky a chemie k tomu patří i profesionální týmy s nacvičeným adekvátním chováním k rodičce a její rodině. Nejde o milosrdenství, jde o profesionální výkony.

0/0
28.8.2009 12:12

jenux

porod doma

sam jsem absolvoval 2 takove porody (vlastni deti) a je to super zazitek, doporucuju pokud je zena a dite zdrave (coz se da zjistit predem). bez chemie, injekci, vojenskeho rezimu, spatne placenych nervoznich sester, proste pozitivni vec. je dobre ze se veci zase vraci do prirody a o to mene do kapes farmaceutickych firem a jejich akcionaru :)

0/0
25.7.2009 7:43

brekebrekeke

Re: porod doma

mel jsi stesti, ale bezpecne to neni a neplet tam ksefty s jedama, proboha!

0/0
25.7.2009 9:07

l.g

Re: porod doma

Je to super az do okamžiku, kdy dojde při porodu k nepředvídané komplikaci. Předem nelze takové situace vyloučit. Pokud k nim dojde, může jít o život matce i dítěti. Stojí ten super zážitek za to riziko?

0/0
25.7.2009 17:12

mikd

Re: porod doma

Víte ono zjistit, že žena i dítě je zdravé, neznamená,že porod proběhne bez komplikací. Já měla první těhotenství bezproblémové, vše bylo až do termínu v pořádku, mohla bych si "zamachrovat" a zkusit odrodit doma / mj. jsem předtím pár dětí v rámci odborné praxe pomohla odrodit /, ale ouha, miminku se nechtělo ani po termínu na svět, tak mne lékařka poslala do porodnice, že pokud bude potřeba bude porod vyvolán. Hned po natočení prvního tokografu když jsem začala mít kontrakce byl šrumec, mimčo mělo puls někde mezi 80 a 90,při každé mé kontrakci se puls snižoval,další měření nebylo o nic lepší....... doma bych to nepoznala a než bych se dočkala přirozeného porodu, bylo by dítě mrtvé. Takhle jsem sice musela na "kaisera", ale mám zdravou dceru.

0/0
25.7.2009 20:12

fichifi

Volba porodu doma

je přinejmenším nehorázná nezodpovědnost, ne-li hloupost. Nevím, co je to za výmysly si chtít porod prožít a užít doma, v obýváku s manželem a dětmi. Porod je zkrátka jen cesta, někdy hodně nepříjemná, ale cesta k narození nového člověka.

Tvrzení, že kdyby něco, jsem v nemocnici za pět minut, je další nesmysl. Za pět minut jste na vrátnici, ne na operačním sále. A zkuste se pět minut dusit.

0/0
25.7.2009 0:36

edelcacao

Porod doma je blbost

pokud zrovna nemáte za domem porodnici. To je taková móda posledních několika málo let vracet se zpět k takovému porodu. Ovšem s tím musí nutně přijít i návrat ke komplikacím.Rv

0/0
24.7.2009 23:13

Lafinta

hmm

No je to určitě tragédie, ale i těhotná žena se může rozhodnout, kde porodí svoje dítě. Je zajímavý, že tady jí každý odsuzuje. Když jsem četla diskuzi o tom, jak otec zmrzačil svého dvouletého syna sekačkou na trávu, protože ho špatně hlídal, tak toho chlápka každý litoval. Z toho usuzuji, že vůči ženám tady panuje nenávist.

0/0
24.7.2009 22:43

edelcacao

Re: hmm

nj není divu, že to usuzuješ. Takový nesmysl může napadnout snad jenom ženskou;-D;-D

0/0
24.7.2009 22:44

09sofie

Re: hmm

jak kterou:-)

0/0
24.7.2009 22:48

Lafinta

Re: hmm

V obou dvou případech jsou těžce zraněné/postižené děti. V obou případech jim to způsobil rodič. Reakce jsou ale dost ostřejší v případě pochybení ženy.....

0/0
24.7.2009 22:51

09sofie

Re: hmm

asi je menší pravděpodobnost,že dítě -spadne-pod sekačku,než že se -nepovede-porod doma,asi proto,z toho ten otec vyšel o něco málo líp

0/0
24.7.2009 22:54

Lafinta

Re: hmm

To je otázka....

Jen mě to opravdu zaráží, jak jsou zvláště muži vůči ženám v otázkách potratů a porodů agresivní. Ženy se také chlapům nepletou do válčení....

0/0
24.7.2009 22:57

09sofie

Re: hmm

no,možná by měli))) a válek by ubylo:-).neodsuzuju potraty,ale tohle je něco jinýho.9měsíců se na miminko těšili,a vše se zpackalo tou volbou rodit doma

0/0
24.7.2009 23:02

edelcacao

Re: hmm

Ty jsi fanatička viď že jo?;-D;-D Vypadá to tak, jakákoliv kritika ženy je hned vykládána jako nenávist k ženám ačkoliv je třeba oprávněná ( což zrovna tady je)Rv Nj vy feministky jste byly vždycky trošku praštěné.

0/0
24.7.2009 23:10

edelcacao

Re: hmm

A jentak mimochodem napsala jsi ohromnou blbost. Dnešní ženy se totiž pletou mužům takřka do všeho. Není důvod aby totéž tedy nedělali muži vůči ženám:-P

0/0
24.7.2009 23:11

Lafinta

Re: hmm

Nějak se ti to plete.... Psala jsem o válčení. No ale někoho urážet , to by pánovi šlo, že. 8-o

0/0
24.7.2009 23:18

edelcacao

Re: hmm

A jsme opět u toho. S váma feministkama se nedá diskutovat, všechno považujete za urážky a útoky. Jste diskuze neschopné.;-D

0/0
24.7.2009 23:22

brekebrekeke

Re: hmm

ano, madam jsem si precetl a zjistil nasledujici : vazena mamad,racte si uvedomit, ze jak zhoustnou kontrakce, je vam uplne jedno, KDE ste,hlavne ze je tam ten vas,macka vam ruku a snazi se neomdlit. zbytek udelaji ti zakuklenci,co kolem pobihaji,jenom klid !!----- edekado myslis,ze si to preste? ;-D

0/0
24.7.2009 23:35

brekebrekeke

Re: hmm

baby , ze se nepletou chlapum do valceni? no to ti ujelo ne? a co ta ohniva meduza vlasta? a co tech zelenejch mozkyn, co tam nalezly? hm?

0/0
24.7.2009 23:36

09sofie

Re: hmm

není to pravda,že ji každý odsuzuje,že je ženská,ale za to jak se rozhodla,toho otce taky pěkně probírali,že syna neuhlídal...

0/0
24.7.2009 22:47

Vanislav

Re: hmm

ty jsi po nekem tezkem urazu hlavy? Jinak nechapu, jak muzes srovnavat normalni nehodu kterych se bohuzel stavaji desitky a dobrovolen ohrozeni zivota ditete v podobe porodu doma. Jestli ten rozdil nevidis, tak je to teda smutne.

0/0
25.7.2009 10:59

NORDMAN

Takze to shrnu ohledne diskuse

- Nenarozene dite neni obcanem statu, stat proto nemuze rozhodovat, zda rodice zvoli porod doma ci v porodnici, protoze kazdy obcan se muze svobodne rozhodnout, zda si preje lekarskou peci ci ne. Tedy stat nemuze omezovat rodice v tom, pro jakou alternativu se rozhodnou.

- Pokud by stat chtel zasahovat do prav budouciho jeste nenarozeneho ditete tim zpusobem, ze vynuti ze zakona jen porod v nemocnici, musel by zakazat i vsechny potraty, aby konsekvetne chranil nenarozene deti. Dale by musel posuzovat vsechny nahle porody v letadle, v aute, na lodi atd. jako trestny cin nebo prestupek (coz je dalsi nesmysl).

- Pokud by statistiky poukazovaly na nebezpeci porodu mimo porodnici, je na statu zajistit dostatecne mnozstvi prislusnych instituci v prislusne kvalite a presvedcit obcany uzivat tyto instituce formou informacni kampane, ktera statisticky upozorni na rizika porodu mimo porodnici.

.

Dobrou noc.

0/0
24.7.2009 22:15

mildapr

Jen bych podotkl,

že těhotenství není nemoc a porod není zdravotnický zákrok. I když jako muž nejsem asi ten pravý, kdo to má posuzovat, jsem zastánce porodů ve zdravotnickém zařízení. Co se mi však nelíbí, je argumentace, kterou zdravotnická strana používá. Srovnávat operaci slepého střeva nebo plombování zubu s porodem je nefér - a dnes jsem to slyšel od nějakého slavného gynekologa v rádiu. Matky přeci rodili děti vždycky nebo ne? Před nedávnem jsem četl článek o tom, že zdravotnictví stejnou měrou přispívá k zdravotnímu stavu lidí jako je ohrožuje. Například tím, že v nemocnicích se vyskytují zcela specifické choroby. Problém je taky asi trochu v ženách - vždyť v civilizovaném světě je dnes běžné, že ženy nerodí, ale děti přicházejí na svět i u zcela zdravých žen císařským řezem. A medicína toto umožňuje. Je tohle snad správně ?

0/0
24.7.2009 22:11

martym68

Re: Jen bych podotkl,

Ženy rodily vždycky ale ještě před  cca 80-ti lety byla 20% úmrtnost při porodech. Moje žena rodila obě děti císařským řezem a byl  jsem u toho a viděl co vytrpěla. Jsem medicíně vděčný, že nám to umožnila a že mám proto dvě zdravé děti a ženu. Nechtěl bych být Tvoje manželka..

0/0
24.7.2009 22:21

mildapr

Re: Jen bych podotkl,

Asi neumíte číst. Já jsem hned na začátku psal, že jsem pro porody ve zdravotnických zařízeních. A to, co mě vadí, je argumentace pana doktora. :-)

0/0
24.7.2009 22:25

edelcacao

Re: Jen bych podotkl,

Jasně ale argument typu "ženy vždycky rodili doma" je nesmysl. protože také vždycky byla dost velká úmrtnost dětí.

0/0
24.7.2009 22:27

mikd

Re: Jen bych podotkl,

a i rodiček

0/0
25.7.2009 20:21

dasa0302

Re: Jen bych podotkl,

V 17. století byla 10% úmrtnost, ale kde jste vzal těch 20% ? Asi odněkud z internetu, že......

No jo, 20. století, 20%......;-D

0/0
24.7.2009 23:54

edelcacao

Re: Jen bych podotkl,

Nesmysl. Zruš zdravotnictví a rozmazlená a nemocná západní společnost zkolabuje;-D;-D

0/0
24.7.2009 22:26

Bůh

Hele reznickej,

cim to, ze moje manzelka by radeji volila porod doma? ze by to bylo zkusenostma ze spitalu? a ze uz ma neco za sebou ;-)

0/0
24.7.2009 21:52

brekebrekeke

Re: Hele reznickej,

asi jo,nehadej se se mnou o tomhle, neni vhodna doba na nejaky hrdinky s vracenim k prirode. je to jen kseft nezodpovednych jedubab;-€ pani ma blby zkusenosti proto,protoze mas uz velky deti,a to bylo daaavno,ted uz to tak nefunguje :-P ted se kolem kvilici rodicky skace jak u kolotoce :-P

0/0
24.7.2009 21:58

Bůh

Re: Hele reznickej,

no to asi ne, prohlasila to ted po prckovi, ze by uz vickrat neriskovala zdravi ditete v porodnici, tak ti nevim...:-/

0/0
24.7.2009 22:18

09sofie

Re: Hele reznickej,

že se vám pletu do hovoru..tak příště at jde do jiný porodnice,hlavně ne doma..

0/0
24.7.2009 22:23

Bůh

Re: Hele reznickej,

no ja rodit zatim nezkousel, ale pokud se vse vyviji v poradku, tak zena stejne rodi sama, doktor zasahuje az kdyz je neco v neporadku.

0/0
24.7.2009 22:37

brekebrekeke

Re: Hele reznickej,

kdyz myslis?...bozstvo bozstvo, neblazni, zensky nadavaji porad. pece? jooo to uz je sester,ano. ale rec je o bezpeci matky a ditete.

0/0
25.7.2009 9:06

NORDMAN

Re: Hele reznickej,

Asi ne kazda porodnice je urovni a ja jsem pro to, aby se kazdy rozhodl tak, jak si mysli, ze je to nejlepsi :-)

0/0
24.7.2009 22:26

Bůh

Re: Hele reznickej,

problem bude asi tam, ze zeny rodi vetsinou 1x az 2x za zivot, tezko vyzkousi vsechny moznosti:-/

0/0
24.7.2009 22:39

dasa0302

Re: Hele reznickej,

Já si myslím, že je to tím, že porod je dost významná věc v životě ženském a je to i docela věc obav a stresu. O dítě, o sebe, může to dost bolet a nanečisto si to zkusit nemůžeme. Pak se stane, že rodička raději prostředí, které se jí jeví jako klidnější.

Moje kamarádka má 4 děti a tvrdí, že se u toho čtvrtého bála stejně jako u toho prvního.

Navíc ze své zkušenosti vím, že excitace rodičky může být až taková, že považuje za negativum většinu vyřčeného v její přítomnosti.

Sama jsem byla na sále 36 hodin na kapačkách, nakonec jsme to dotáhli ke zdárnému přirozenému porodu, takže bych doma nerodila, člověk nikdy neví, co se může přihodit.

Ale odsuzovat nikoho nebudu, stát se nám v životě může leccos.

0/0
24.7.2009 23:12

rozhod

NORDMAN

Dítě, když se  narodí je občanem této země a ta jeho práva jsou chráněna zákonem. Dokonce ústavou. Hlavní právo je právo na život a o něm nemůže rozhodovat matka. Nebo ho může beztrestně zabít?  

0/0
24.7.2009 21:24

NORDMAN

Re: NORDMAN

Samozrejme nemuze ho zabit ani matka ci otec. Ale juristicky je dite clovekem od okamziku, kdy se narodi. Od toho okamziku musi udelat vse pro pripadnou zachranu ditete.

Co ovsem dela behem tehotenstvi, zda se rodice rozhodnou pro porod doma ci v klinice, zakon neurcuje a ani urcovat nemuze. Zde plati moznost PROPAGACE (napriklad na cigaretach: Koureni v tehotenstvi skodi diteti).

Je to podobne jako na silnicich: Neni mozno trestat ci dostat ridice k tomu, aby jezdili opatrne - proto se vytvari napriklad sokujici televizni spoty.

0/0
24.7.2009 21:31

brekebrekeke

Re: NORDMAN

vsak oni udelali vse pro zachranu novorozence! zavolali sanitku a dite je v kritickem stavu! jako plod ovsem bylo naprosto zdrave, normalni a zivotaschopne !!!!!!

0/0
24.7.2009 22:01

brekebrekeke

Re: NORDMAN

jedina ucinna propagace je prikaz !

0/0
24.7.2009 22:01

NORDMAN

Re: NORDMAN

To zkousel uz Adolf a neuspel :-)

0/0
24.7.2009 22:17

jenux

Re: NORDMAN

a ma pravo porodnice zabit nebo zmrzacit dite? asi jo jak vas tak vidim hehe

0/0
25.7.2009 7:49

martym68

...

Krávu co chce hazardovat se životem  dítěte kvůli svým pocitům bych kopnul někam a rozhodně bych ji neoplodnil. Zajímalo by mě, jestli by třeba chtěla operaci slepáku taky doma a ,,live'' (bez umrtvení)... to bych ji klidně poskytnul

0/0
24.7.2009 21:23

Ondrej Liska

Souhlas

Ale at jsou si "alternativni" maminky vedomy nasledku..Podle mne by matky,pokud chteji za kazdou cenu rodit doma,mely byt postihovany za ohrozeni zdravi ci zivota novorozence v pripade komplikaci jako je tato.Jaky je rozdil mezi zenskou,ktera sve dite nekde pohodi a zenskou,ktera pro sve osobni pohodli dava v sazku zdravi sveho ditete?Pro mne zadny..Rv

0/0
24.7.2009 21:07

NORDMAN

Re: Souhlas

Chcete proste novy totalni stat, ktery bude za obcany vse rozhodovat.

0/0
24.7.2009 21:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.