- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neumím chorvatsky, ale na té Slobodne Dalmaciji píšou zajímavé podrobnosti o vlaku, který havaroval. Jde o v Německu vyráběné jednotky Regio swinger od kanadské firmy Bombardier transportation, pro Chorvatsko jde o modifikaci 605 Regio Croatia. Okolnosti nákupu těchto vlakových jednotek ovšem vypadají ještě hůře, než v případě českých Pendolin. Hlavně jde o technické problémy jako praskání náprav a o celkovou nevhodnost pro zastaralé chorvatské železnice, na kterých byly navíc jednotky provozovány nepřiměřenou rychlostí. Kromě toho jsou chorvatské tratě hodně obloukovité a jednotka nemá naklápění, takže klopné síly jsou v obloucích značné. Nehoda bude zřejmě způsobená kombinací těchto faktorů. Samozřejmě jen spekuluji, jako čtenář-laik si to můžu dovolit .
Nevím jestli v Chorvatsku, ale v Německu tyto soupravy nakláněcí jsou a dosahují rychlostí až 160 km/h.Jezdím s nimi docela často na trase Liberec-Drážďany.
Ve zprávách byly záběry, jak při záchranných pracích kolem místa nehody proletěla vykolejená drezína a málem smetla utíkajícího hasiče. To byl teda mazec. Tam bylo jasně vidět, jak nebezpečné je povolání záchranáře. Klobouk dolů před každým, kdo tu práci dělá. Je to už ke shlédnutí i v archivu Novy. Neuvěřitelné.
Malem byly dva vlaky v sobe! Podivejte se na video na chrovatskem zpravodajskem serveru. Zhruba v polovine to prijde.
..jj..te´d jsem to zahlédl na Nově.....ta trať NEMÁ světelnpou signalizaci.....neuvěřitelné