Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po bouřce zůstala zpoždění vlaků a omezené spojení na Bratislavu

Vlaky už projedou všude tam, kde jejich provoz zastavily čtvrteční bouřky. Na několika dvojkolejných tratích je ale sjízdná jen jedna kolej a vlaky mají zpoždění. Na Slovensku je obdobná situace na trati Kúty - Bratislava, ta ovlivňuje provoz i na jihu Moravy u Břeclavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_peta303

dvacet minut?

Tedy nevím, ale dnes má vše z Prahy přes Plzeň na Cheb až na ranní výjimku v podobě R 750 100 - 120 minut, rychlíky na Prahu mívají kolem půl až celé hodiny, takže není nutno podávat tak zavádějící a nepravdivé informace a kazit tím jinak dobrou informovanost ze strany drah.

Osobně nikomu ze zaměstnanců dnešní manévry nezávidím, jednak kritická situace po řádění živlu, jezdí se s čím to jde a cestující jsou naštvaní (což je pochopitelné a nelze je ničím vinit, chce to ovšem pochopení na obou stranách).

Na Plzeň je takový rozklad z velké části i přispěním výluk a velmi omezené propustnosti tratě + od Chebu díky zpožděným obratům (není ani co poslat jako náhradu).

0/0
24.7.2009 14:53

Monstrum Anonymič Anonymov

Vlaky v obou směrech končí v Břeclavi

Tady asi redaktor moc moc logiky nepobral. :-P

0/0
24.7.2009 12:13

Cocotus_Interruptus

Re: Vlaky v obou směrech končí v Břeclavi

Jdu na sever, a uz jdu na jih... Na sever, a na jih. To se nevochodi. :-D

0/0
24.7.2009 12:30

rundlik

Traťové distance a traťmistři.

Kampak se nám vytratili Traťové distance/TD/,traťmistři,pochůzkáři aj.kteří měli v minulosti na starosti svěřený úsek a trávu sekli třeba kosou ?Inu v rámci "úsporných opatření" je po nich veta.Za komoušů taková machanizace nebyla,také generální ČSD neměl tak pěkný plat a luxusní osobní auto.Za I.republiky byly tratě ve vzorném pořádku,parní mašiny naleštěné......Pamatuji jako kluk,zastavil manipulák a topič se strojvedoucím leštili mašinu.Dnes zejm.u přeslavné ČD Cargo jezdí oprýskané šopy.[>-]

0/0
24.7.2009 12:12

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Traťové distance a traťmistři.

když odpadla jiskra z parní lokomotivy do neudržovaného porostu kolem trati........

Dnes už nejezdí parní lokomotivy, proto se nejbližší okolí tratě nemusí tak úzkostlivě udržovat.

0/0
24.7.2009 12:35

Cocotus_Interruptus

Zalesneni

To formatovani textu tady je fakt tragedie...

Viz http://tinyurl.com/ms2f7r - nařízení vlády č. 239/2007 Sb. o stanovení podmínek pro poskytování dotací na zalesňování

0/0
24.7.2009 12:11

Anonym152

njn

Kritizujete dráhy a správce drah, ale kolem Kolína to musela být velká síla: http://kolinsky.denik.cz/zpravy_region/hasici_nasledky_20090724.html

Střechu to odneslo i hasičům v Kolíně;-)...

0/0
24.7.2009 11:54

rundlik

Re: njn

No nejde jen o ten včerejšek.Těch "průserů" se spadenými stromy je v posl.době jaksi moc.Až pojedete vlakem třeba po I.tranz.koridoru,tak se dívejte,jak za těch 1O let zarostl.[>-]

0/0
24.7.2009 12:00

Anonym152

Re: njn

Jenže v Polabí podél silnic a železnic jsou na mnoha místech jediná místa kde ten strom má místo růst. Zemedělci si pole o 30 metrů nezkrátí. A jak pak by vypadala vichřice úplně na volné krajině bez přírodních překážek? Není to šťastné, ale lidi si za to mohou sami...

0/0
24.7.2009 12:03

Cocotus_Interruptus

Re: njn

Zemedelci si pole klidne zkrati, za patricnou dotaci.

§ 5 Výše dotace na zalesnění, dotace na péči o lesní porost a náhrady za ukončení zemědělské výroby

(1) Sazba

a) dotace na zalesnění 1. listnatými dřevinami činí 2 590 EUR na 1 hektar; v méně příznivých oblastech14) 2 961 EUR na 1 hektar, 2. jehličnatými dřevinami činí 1 954 EUR na 1 hektar; v méně příznivých oblastech14) 2 233 EUR na 1 hektar, b) dotace na péči o lesní porost činí 437 EUR na 1 hektar za kalendářní rok, c) náhrady za ukončení zemědělské výroby u pozemku, který byl před jeho zalesněním travním porostem nebo jinou kulturou podle evidence půdy, činí 149 EUR na 1 hektar za kalendářní rok, d) náhrady za ukončení zemědělské výroby u pozemku, který byl před jeho zalesněním ornou půdou, chmelnicí, vinicí, ovocným sadem, školkou nebo zelinářskou zahradou podle evidence půdy, pro žadatele, který v době zalesnění byl zemědělským podnikatelem12), činí 294 EUR na 1 hektar za kalendářní rok nebyl zemědělským podnikatelem činí 149 E

0/0
24.7.2009 12:08

Anonym152

Re: njn

Kdyby to bylo výhodnější než zemědělčení, nemyslíš, že už je Polabí dávno zalesněné? Jenom se ptám a nebo zemědělci o tom nevědí...  ;-)

0/0
24.7.2009 12:10

rundlik

Péče o železniční tratě.

Zde je názorně vidět,jak se "majitel" SŽDC/Správa želzn.dopravní cesty/ spolu s ČD starají o svěřený majetek a cestující.Je zcela nepochopitelné,jak na I.koridoru,který byl z velké části financován z prosředků EU,může být zastaven provoz kvůli popadaným stromům.Že se zmíněné organizace o svěřený majetek starají špatně,je snad každému jasné.A to nemluvím o regionálních tratích menšího významu.Mnohde to připomíná jízdu "džunglí a pralesem", k tomu špatné rozhledové podmínky na návěstidla,do oblouků,na přejezdech aj. K tomu 60-ti leté vzrostlé stomy těsně vedle trati,které měly být dávno vykáceny.A pomilu-li fakt,že cestující nikdo neinformuje /zejm.v noci na na nádr.Pardubice hl.n./,tak se nedivím,že ČD přicházejí vlastní vinou o zákazníky.Inu,kdo nic nedělá,pokazí hodně.[>-]

0/0
24.7.2009 11:35

109e

Re: Péče o železniční tratě.

Ty keře opravdu někde jsou. Ale tady jde o něco jiného. Smrk ztepilý má na délku 35m. Chcete snad kácet na obě strany třicetimetrové průseky? Víte, co by t způsobilo dále?

0/0
24.7.2009 11:43

rundlik

Re: Péče o železniční tratě.

Ne že "někde" jsou.Neproniknutelná křoviska jsou téměř všude.Raději vykácet,než takové problémy.A to mohou být rádi,že to nespadlo někde přímo na vlak."Ztepilý smrk"zejm. v době klimatických změn nemá u trati co dělat.[>-]

0/0
24.7.2009 11:52

109e

Re: Péče o železniční tratě.

Nejsou všude, ale slovíkařit nehodlám. Žádný keř nedokáže zastavit vlak a dnešní téma je mimo jiné o stromech. A ty smrky tady máme a je kravina je hromadně kácet. A když tam budou listnáče? Zrovna dnes jich pár spadlých kámoš na silnici viděl.

0/0
24.7.2009 11:57

Cocotus_Interruptus

Re: Péče o železniční tratě.

Kacet je kravina? Takze pockame, az to spadne pred to Pendolino? Hele, konkretni kontrolni otazka - u kolika ranveji na mezinarodnich letistich jsi videl 30m stromy tri metry od drahy? Ze nikde? No, hadej proc. :P

0/0
24.7.2009 12:03

109e

Re: Péče o železniční tratě.

Pokud máte v hlavě pouze koridor... Když vykácíte v lese průsek 70 m široký, tak se kteréhokoli hajného zeptejte, co se stane po první vychřici.

0/0
24.7.2009 13:46

109e

Re: Péče o železniční tratě.

Oprava hrubky: vichřice-omlouvám se

0/0
24.7.2009 13:51

Cocotus_Interruptus

Re: Péče o železniční tratě.

Spada par stromu, a co jako? Zase vyrostou nove. Par desitek mrtvych bude zrejme lepsi. Dalsi z tech "zabij bobra, zachranis strom"?

0/0
24.7.2009 14:17

Cocotus_Interruptus

Re: Péče o železniční tratě.

U koridoru? Ano, vykacet, samozrejme. Co by to asi tak zpusobilo - ze by zkvalitneni spolehlivosti zeleznicni dopravy a zvyseni bezpecnosti cestujicich? Hadej jak to asi tak dopadne, az jednou takovyhle strom spadne tesne pred rozjete Pendolino.

0/0
24.7.2009 11:54

rundlik

Re: Péče o železniční tratě.

Právě proto,to je snad jasné každému.Vlakem cestuji hodně a železnici mám rád.Ovšem "klídeček,nohy v teple,výpravčí raději zaleze do kanceláře,dělníci prosedí i 4 hod. v MUV,než vyjedou na trať", už jaksi méně.[>-]

0/0
24.7.2009 11:58

b.a.j.l.a.

JEN PO JEDNÉ KOLEJI??

Jak to dělají?? 8-o;-D

0/0
24.7.2009 11:20

Cocotus_Interruptus

Re: JEN PO JEDNÉ KOLEJI??

Takhle? http://cs.wikipedia.org/wiki/Monorail

Mimochodem, kolej a kolejnice jsou dva ruzne terminy. http://cs.wikipedia.org/wiki/Kolej

0/0
24.7.2009 11:22

109e

Re: JEN PO JEDNÉ KOLEJI??

Jedou po ní.

0/0
24.7.2009 11:26

rundlik

Re: JEN PO JEDNÉ KOLEJI??

ČD spolu se SŽDC jsou kouzelníci.[>-]

0/0
24.7.2009 11:48

109e

Re: JEN PO JEDNÉ KOLEJI??

ČD (jakp OKD,Viamont, DB) jezdí po jedné koleji. Kouzelníkem by byly, kdyby s jedním vlakem jezdily po dvou kolejích.

0/0
24.7.2009 13:49

nnyky

A jak udržují rovnováhu?

8-o

0/0
24.7.2009 11:07

109e

Re: A jak udržují rovnováhu?

Snadno. Pokaždé kolejnici na koleji jede jedno kolo.

0/0
24.7.2009 11:30

rundlik

Re: A jak udržují rovnováhu?

Jednoduše,nejsou opilí ve službě.[>-]

0/0
24.7.2009 11:53

Ahasver

hmm

Jestli ten nezájem o cestující nebude daný tím, že pro to pro ČD de facto zákazníci nejsou, když skoro všechny vlaky platí MD nebo kraje. Pak je samozřejmě jednodušší a pohodlnější vozit jen vzduch...

0/0
24.7.2009 10:23

hafíz

Včerejškově dnešní jízda z Prahy do Brna

EC Karel Maroš Vebr odjezd plánovaný 21.30, skutečný myslím tak 22.30, stání Praha-Běchovice, ve Velimi převáží jeden autobus do Kolína, odtud Pendilínem co staví všude d Brna, v Brně 5.15 :-(. Přicházel jsem domů s aktovkou a sousedi odcházeli na ranní šichtu

0/0
24.7.2009 9:56

rundlik

Re: Včerejškově dnešní jízda z Prahy do Brna

To jsou naše ČD.A co jízdné,to Vám nevrátili?[>-]

0/0
24.7.2009 11:54

hafíz

Re: Včerejškově dnešní jízda z Prahy do Brna

mám inkartu, takže jezdím za 120, příp. 160 Kč, ale je faktem, že v Holešovicích, kdo nechtěl ani nastoupit do vlaku a jízdenku už měl, tak vraceli bez řečí. Mám pocit, že snad u zpoždění nad hodinu (když vlak použijete), můžete uplatnit nějaké vracení peněz

0/0
24.7.2009 14:18

Cocotus_Interruptus

Re: Včerejškově dnešní jízda z Prahy do Brna

U zpozdeni nad hodinu ti vratili tak leda EC/IC priplatek, a ten pak radsi zrusili, aby to vracet nemuseli, asi se jim to papirovani vzhledem ke "spolehlivosti" vlaku docela prodrazilo. Jinak ti nevrati ani prd, pokud dorazis do cilove stanice treba o den pozdeji, vubec je to nezajima. Jedine, kdy dostanes zpatky penize je, pokud se vzdas jizdy a rozhodnes se radsi vratit zpatky.

0/0
24.7.2009 14:24

Rudá_záře_nad_Kladnem

Ono to pokračuje.

Alois Negrelli si to mastí se 135 minutami.

0/0
24.7.2009 9:18

liptoncz

Včera jsem jel vlakem z Nymburka

do Rumburka (rychlík č. 1116 Kolín-Rumburk). Dojeli jsme dne 23.7. v 18:17h. do stanice Veleliby (ai 3km od Nymburka). Nikdo nám nic neřekl, s výpravčí také nikdo pořádně nemluvil. ČD si nás natolik váží, že jsme tam stáli - aspoň já do dnešního rána (24.7.) do 01:45h.. Pak mě odvezl do Rumburku jeden zákazník, který si zavolal odvoz. Jak je možné, že se nikdo ze stanice Nymburk, případně Krajského centra osobní dopravy Praha, nepostaral o náš převoz náhradí dopravou autobusem? Ve Velelibech není absolutně nic - žádná restaurace, žádné občerstvení. Nevím, kdy dojel vlak do cíle v Rumburku - ale jedno vím jistě: za tenhle chaos, nezájem a apatii by měl být někdo potrestán. Co na to generální ředitel ČD? Asi nic, má se uričtě dobře - vlakem jezdí jen, aby byl spatřen. Přece čekání 7hodin bez informaceještě není tak "hrozné".

0/0
24.7.2009 9:13

mattonka

Re: Včera jsem jel vlakem z Nymburka

protože prostě ČD. Jednou se mi něco podobného stalo v rychlíku z Prahy do Českých Budějovic. Ve Veselí nad Lužnicí nechali rychlík stát a bylo. Postupně se tam naštosovalo těch rychlíků několik a jediné, co nám kdo řekl, ať si přestoupíme do jiného vlaku, že vypínají topení. Jak milé... v lednu. Do Budějic se pak lidé skládali na taxíky, sháněli známé atp. Ty vlaky tam taky stály několik hodin. Prostě ČD never more!

0/0
24.7.2009 9:47

Bery

Re: Včera jsem jel vlakem z Nymburka

Kdyz ono to chce pouzit alespon trochu logicke uvazovani. Kolik autobusu by muselo byt, aby nahradilo jen jeden rychlik ? Drahy zadne autobusy nevlastni a objednavaji je od okolnich dopravcu. A kazdy dopravce se snazi mit sve autobusy co nejvice v provozu, protoze stojici autobus nevydelava. Je tedy ponekud naivni si myslet, ze nekomu nekde stoji pripravena flotila nahradnich autobusu pro pripad nejake mimoradne udalosti.

0/0
24.7.2009 12:01

Cocotus_Interruptus

Re: Včera jsem jel vlakem z Nymburka

Kolik autobusu musi byt, aby nahradilo jeden rychlik? Bohate staci jeden mikrobus! A to si nedelam srandu, a podotykam, ze se nejednalo a zadnou mimoradnou udalost. Je to par let let zpatky, co CD "zajistily" nahradni dopravu mezi Hradcem Kralove a Tynistem nad Orlici v obdobi planovane vyluky behem prazdnin slovy JEDNIM autobusem, ktery fungoval v takovem intervalu, ze se do nej museli nacpat cestujici hned ze dvou rychliku a jednoho osobaku jako bonus. Autobus, kde sedelo na dvojsedacce 4-5 lidi a ulicka byla narvana k prasknuti, ze nasledne za zvuku vyfuku drhnouciho o asfalt vydal smerem na Hradec, kam zavratnou rychlosti cca 20km/hod dojel po vice nez hodine. Nez ridic stacil vylozit z kufru zavazadla, tak pripojny vlak vetsine lidi ujel.

Vivat CD!

0/0
24.7.2009 12:24

Bery

Re: Včera jsem jel vlakem z Nymburka

No ja jel vcera v EC od Brna jeste v dobe, kdy to jezdilo v pohode... ale jeden mikrobus by nepobral ani obsah jednoho vozu, protoze bylo docela plno... a tech vozu bylo tak 8-10 (nepocital jsem je)... takze kdyz si predstavim kolik by to melo byt autobusu na jeden vlak a vynasobim to poctem vlaku, tak je mi jasne, ze je to nesmysl.

0/0
24.7.2009 13:23

jan.banos

Vlak stop.

Auta jedou, vlaky stojí.

ČD by se měly zamyslet a ne hlásat obdobné sloganu vůči autům v zimě.

0/0
24.7.2009 8:28

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Vlak stop.

počkej na výplatu sociálních dávek a jeď se projet tvým zánovním 20 let starým francouzským vozem.

0/0
24.7.2009 8:36

hahoc

Re: Vlak stop.

Nevím sice o co jde, ale rodiče meli Dacii 1300 (jeste tu povodni s motorem Renault) a kdyby ho neprodali, tak jeste porad spolehlive jezdi. Toto neuveritelne spolehlive vozitko najelo cca 300 tisic km a krom zcela bezneho servisu, zadny problem. Jooo, holt jeste stara dobra francouzka rucni prace :-)

0/0
24.7.2009 8:58

afk

Re: Vlak stop.

tak tak, to auto vydrzelo vsechno. dneska maj vsechno spocitany tak, aby byl clovek v servisu co nejcastejc, auto plny elektroniky, po 10 letech uz auto vypada hur a nefunguje mraky veci (viz Octavia apod.). a kdyz tomu nic neni, tak palubak krici, ze je cas na preventivni prohlidku. servisaci se preci musi nejak zivit, ne :(((

0/0
24.7.2009 9:33

Rudá_záře_nad_Kladnem

Rekordman je EC 379 s 488 minutami.

0/0
24.7.2009 8:25

jural

Re: Rekordman je EC 379 s 488 minutami.

ee. Vcerejsi IC Manazer dorazil do Ostravy s vice nez 600 minutami dnes po 9. hodine ranni.

0/0
24.7.2009 9:41

Libor76

Re: Rekordman je EC 379 s 488 minutami.

dnes možná, ale viděl jsem přes 600 minut, teda neviděl, pragotrony to už tuším nezvládnou, ale hlásíli to.

0/0
24.7.2009 10:33

Bery

Re: Rekordman je EC 379 s 488 minutami.

Kdysi jsem videl i 900, takze pragotron to zvladne ;-)

0/0
24.7.2009 12:04

lamickax

Re: Rekordman je EC 379 s 488 minutami.

No vitezem je dneska EN476 s 1057 minutami

0/0
24.7.2009 21:30

db2002

*

ze dneska rano mely v bohumine vsechny vlaky zpozdeni od 240 do 480 minut nikdo nenapise, ani proc. Lidi tam spi na nadrazi. Ale kolem Prahy jezdi autobusy, tak to pak jo :) 

0/0
24.7.2009 8:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.