- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyť jsem je viděl rychle blikat... co to znamená jiného než pozor?
Ty barevný jsou hezký a měli by zavést i normální semafory po německém vzoru, tedy že nejdříve začne blikat zelená, pak oranžová a pak červená...
no jasně, a proč se omezovat na 3 barvy. Udělal bych jedno světlo, které by pozvolna měnilo spektrum od červené po zelenou. A bylo by na každém, aby posoudil, co je to vlastně za barvu, a jestli se ještě cítí na prlůjezd.
No už se "těším" až budou stát vedle sebe dvě barevná SSZ pro tram a auta. Asi se pak zjistí, že barevné SSZ za určitých okolností může mást řidiče aut, několik let se o tom bude "žvanit", mezitím mpžná nastane nějaký smrťák, no a nakonec se bude vynalézat "nové" SSZ pro tram, které by bylo jednoznačně odlišné od SSZ pro auta. Ovšem bude se konstatovat, že náhrada bude velmi složitá a drahá, neboť se budou muset vyměnit návěstidla ve všech městech. Samozřejmě to bude výhodné pro nějakou spřátelenou firmu, která bude SSZ měnit a pro dodavatele....
Proč se proboha nezvolí nejjednodušší a přitom nejúčinnější řešení, jako doplňkové světlo ke stávajícím čočkám, nebo jejich "rozblikání". Mimochodem genialita "čoček" spočívá právě v jejich jednoznačné odlišnosti od signalizace pro auta.
Uzasne......
v Thajskem Bangkoku uz roky ukazuje svetelny display kolik vterin jeste zelene nebo cervene svetlo vydrzi.
Hlavne, ze se nejaky genius v Praze znovu snazi vynalezt zarovku.....
zavest blikani pred zmenou stavu? Anebo zavest evropsky (benelux) system, ktery je kompatibilni se soucasnymi semafory a lze ho pouzivat i pro autobusovou/trolejbusovou dopravu ve vyhrazenych pruzich? Ale ne, pepici musi mit vzdycky neco jineho, nez co se osvedcilo v civilizovanych zemich
Na co mají řidiče testovat? Aby to nenarval do nějakých de.men.ta, kterej mu vjede do cesty z boční silnice "jak říká: ještě na oranžovou"? (ve skutečnosti tam je cca 2 vt červená)? Takovýhle kecy od všeználků miluju
nahradíme systémem pokud možno méně přehledným a dražším.
-
Velká gratulace.
i když moc k smíchu mi to nepřipadá , ale chápu tu ironii....
Hm, myslel jsem si, že počítače, které ovládají semafory, jsou naprogramovány tak, aby tramvaji nikdy nebliklo "stůj" v okamžiku, kdy se nachází v kritickém pásmu před křižovatkou. A když je řeč o modřanské tramvajové trati, právě tak to funguje na křižovatce ulic Čs. exilu a Gen. Šišky, dokonce si tramvaj sama "přehodí semafor".
Zdá se, že nové semafory jsou nepřímým dokladem toho, že s preferencí MHD se v českých městech nepočítá.
Myslet, znamená ho vědět o silniční světelné signalizací!
to začali řešit umístěním dalšího semaforu cca 50m před křižovatkou (takový "presignál"). Určitě by se našel způsob, jak využít stávající systém, jenže prachy jsou prachy
To je v Praze taky. Ale nepřijde mi to moc ekonomické, myslím, že tyhle nové typy budou lepší.