Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do průvodu na německém festivalu vjelo auto, zabilo dva lidi

Dva lidi zabil automobil, který vjel vysokou rychlostí do festivalového průvodu v obci Menden na západě Německa. Až padesát jedna lidí bylo zraněno. Policie zatím neví, proč 79letý řidič ztratil kontrolu nad svým vozem značky Mercedes. Zatím ale soudí, že nešlo o úmyslný čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wes Parmalee

!

Řidičák by měl být od 30-ti do 65-ti!

HOWGH!!

0/0
20.7.2009 6:32

Vedoucí kolotoče

Re: !

Zlaty voci! Ja videl na beltway okruhu, co je okolo Washington DC, starika v trucku, dobrych 90 let mel ten deda, pullitry na ocich a hasil to pres limit urcite podle odhadu stinu pred sebou, protoze na svoji jizdu potreboval dva pruhy soucasne a jeste mu strasne rvalo radio, to asi by neslysel lidi okolo, co mu pres stazena okna nadavaji do motherfuc*era kvuli jeho zpusobu jizdy. Stari lide za volantem jsou hole nestesti! :-/

0/0
20.7.2009 10:00

Elev

Hail Eris

to nebyl, byl to jiny anarchista;-O

0/0
20.7.2009 4:12

poemcz

věk

věk je hrozně relativní, moje 82 letá babička by za volant určitě jít neměla (né že by někdy měla řidičák a někdy řídila) ale znám 75 letou ženskou která řídí dobře je energická atd. není to o věku, ale samozřejmě statisticky čím je starší člověk tím má horší reakce zdraví atd. jenže kdo je horší na silnici ? 70 letej dědeček co si to peláší 40 km za h nebo 25 harant co si to sviští všude více než má ? podle mě by se měl zrušit nějaký bodový systém a za všechny vážné přestupky (alkohol, překročení rychlosti o více než 50, apodobné )by se měl brát řidičák na nejméně 2 roky hned, protoře když příjde nehoda už je pozdě :( 3 krát a dost by mělo platit na silnicích 3 krát nafoukáš a řidičák už nedostaneš+ podmínka nejméně když se nic nestane. Všichni jsme lidé všichni děláme chyby, ale někteří za své hcyby si můžeme sami a musíme za ně pykat

0/0
20.7.2009 1:04

medabzuk

Re: věk

3x nafoukas a nedostanes ridicak? voe to by tu za chvili nikdo nejezdil :-)

0/0
20.7.2009 2:12

Qvark

auto zabilo?

Pokud auto zabilo tři lidi, doufám, že to auto stihne spravedlivý trest.

0/0
19.7.2009 23:40

badongo

.

potkat v protismeru mrtvolu v meďouru bych teda nechtěl Rv

0/0
19.7.2009 23:07

rewolt

Koukám,že letos jede iDNES kampaň proti fesťákům...

:-/Rv

0/0
19.7.2009 23:01

Qíteček

Re: Koukám,že letos jede iDNES kampaň proti fesťákům...

Jo, klidně může, stejně pojedu zas. Už se ke kampani přidala i TVzhnoja?

0/0
19.7.2009 23:28

rewolt

Re: Koukám,že letos jede iDNES kampaň proti fesťákům...

..dobrej pokus;-D...NESLEDUJI JI;-D;-D;-)

0/0
19.7.2009 23:43

Qíteček

Re: Koukám,že letos jede iDNES kampaň proti fesťákům...

Taky ne, proto se ptám. Ale mámě sem pro sichr poslal SMS, že žiju, i když sem byl na úplně jiným festu....

0/0
19.7.2009 23:45

medabzuk

tak

kdyz sem 80 letymu dedkovi v americe, kterej si delal papiry na letadlo rikal, ze u nas v tomhle veku berou duchodcum papiry na auto, tak se jen pobavene usklib a ptal se me kde ze to je ta ceska republika :)

0/0
19.7.2009 22:20

mlady volic kscm

smutna udalost, skoda kazdeho nemeckeho zivota

0/0
19.7.2009 21:54

český venkovan

..možná nějak takhle....

Belgičan jel pro housky, skončil o 400 kilometrů dál v NěmeckuO tom, že i cesta pro pečivo se může protáhnout na stovky kilometrů, se přesvědčil jistý důchodce z Belgie. Roztržitý stařík vyrazil ve čtvrtek autem pro housky, na jedné křižovatce však špatně odbočil a pak už jen několik hodin bloudil po belgických a německých silnicích, až skončil na dálnici A3 u severobavorského Waldaschaffu, kde mu došel benzin.

 Podle německé policie, která o kuriózním případu informovala, urazil asi 400 kilometrů. Na Belgičana podle agentury DPA upozornili další řidiči, kterým bylo podezřelé, že po dálnici pobíhá muž v domácích pantoflích. Němečtí policisté důchodcův vůz odtáhli a neúspěšného dovozce pečiva si vyzvedla jeho rodina na stanici.

Jeho dcera vypověděla, že její otec často jezdí autem, má ale problémy s orientací. Tak daleko jako ve čtvrtek ale prý ještě nikdy nezabloudil.

Novinky - dnes 16:59

0/0
19.7.2009 21:17

def...

Re: ..možná nějak takhle....

ze by to byl on?

0/0
20.7.2009 0:27

Wes Parmalee

Re: ..možná nějak takhle....

;-D

0/0
20.7.2009 6:31

regulator

to byl urcite infarkt......

 noha zustala na pedalu,........

0/0
19.7.2009 20:49

oZZZo

tdf

Německo?.......ale ta silnice vypadá jak na Tour de France......

0/0
19.7.2009 20:47

gevi

Důchodce?

Důchodci z toho v této diskusi nevycházejí nejlépe. Jsem taky důchodce. Jezdím celý život, od 17 let na motocyklu a později auty a nikdy jsem neměl žádnou nehodu, když nepočítám, že do mě zezadu najela jedna nepozorná paní. Ale prakticky beze škody. Dnes jezdím přes celou republiku k synovi a jezdím naprosto bez problémů. Vidím mladé i staré špatné řidiče, přičemž špatným řidičem rozumím i toho, který jezdí nepřiměřenou rychlostí, předjíždí risknatně, s máte pravdu i ty starší pantáty ve Favoritech. K nim bych přičetl i mnohé předdůchodové řidiče ve Feliciích, kteří si nepřipustí, že jejich auto prostě na moderní i slabší autíčka nemá. 

0/0
19.7.2009 20:39

medabzuk

Re: Důchodce?

neboj se nic, taky se jednou dockas ;-D

0/0
19.7.2009 22:17

Fanatic.Dz

Tak dle iDnes je infarkt lehké zranění

;-D ;-D ;-D omg ;-D ;-D ;-D

-

Infarkt na vás pseudonovinářský bestie. ;-D

0/0
19.7.2009 20:29

def...

Re: Tak dle iDnes je infarkt lehké zranění

;-DR^

0/0
20.7.2009 0:27

Honza.Z

duchodci

ja to rikam ze furt ze sou verejny nebezpeci na silnici, duchodcum by meli brat papiry

0/0
19.7.2009 19:40

holka od vedle

Re: duchodci

Za to ty bys měl dostat papíry, ale ty na hlavu rozhodně :-):-):-)

0/0
19.7.2009 19:43

tejuz

Re: duchodci

nenapsal to zrovna kulantně, ale pravda je taková, že člověk takového věku  by už za volant sedat neměl.

0/0
19.7.2009 19:51

Collins1001

Re: duchodci

Spousta lidi by si nemela sedat za volant bez ohledu na vek!!! A od ktereho veku jste mel na mysli Vy? A jak to chcete urcit?

0/0
19.7.2009 20:03

tejuz

Re: duchodci

s první půlkou bezezbytku souhlasím, a co se týče toho věku, nejsem odborník abych určil kdy je člověk schopen dobře řídit auto, ale věk 79 let je, i dle mého amatérského názoru, skutečně vysoký.

0/0
19.7.2009 20:06

Honza.Z

Re: duchodci

tak 79 let uz je dost, o zdravotni zpusobilosti casto rozhodujou lekari ktery ty lidi uz maj odnepameti a tem felcarum je skoro stejne ne-li vic jak tem pacientum takze tydle lidi ridej vicemene diky kamarocoftum. Navic dnesni provoz je rychlej a agresivni a duchodci uz proste nemaj ten postreh a rychlost aby mohli dneska jezdit to proto zdrzujou ty pantatove v tech favoritech dopravu. Urcite to nelze pausalizovat vekem, ale podle me by meli bejt radny a to podotykam radny lekarsky prohlidky, ne ze tam prijde dedek o holi doktor se zepta, tak co, dobrý ,dedo? a hotovo. a taky by meli delat testy na polygonech, coz bych ovsem nakazal vsem.

0/0
19.7.2009 20:11

Collins1001

Re: duchodci

V leccems s Vami souhlasim, ale hlavne ty polygony a zkousky smyku by mely byt soucasti vyuky v autoskolach, a jinak si myslim, ze ten pantata ve Favoritu nezdrzuje vic, nez kdyz se predjizdej kamionaci.

0/0
19.7.2009 20:18

Honza.Z

Re: duchodci

tak to kazdopadne, dnesni autoskoly sou vysmech. Ja na polygonu byl a v lecscem to bylo uzitecny. Tak kamion zdrzuje proto ze je tezkej, pomalej a ma omezovac a prosate rychlejs nemuze, i kdyby chtel. Ale pantata ve favoritu muze jet rychlejc - ale nechce.

0/0
19.7.2009 20:42

Honza.Z

Re: duchodci

ma cenu takhle argumentovat? nech si to.

0/0
19.7.2009 20:06

holka od vedle

Re: duchodci

Nezlob se, ale jak jinak mám reagovat na tvůj příspěvek, kterým děláš ze starších lidí nesvéprávný bytosti.

0/0
19.7.2009 21:25

Honza.Z

Re: duchodci

inteligentne a vecne

0/0
20.7.2009 5:30

Qíteček

Re: duchodci

Magor, co mi dnes dobrzdil ~20cm za nárazníkem se stříbrnou A6 se slovenskou SPZtkou, a pak předjel přes dvojitou plnou + eště dvě auta přede mnou, v zatáčce, kam nemoh vidět, určitě nebyl důchodce, aspoň ne starobní.......

0/0
19.7.2009 23:34

xprim01

Věk není rozhodující

Věk určitě není rozhodující, infarkt nebo záchvat různého druhu může dostat kdokoli a právě pro starší jsou přísněji nastaveny zdravotní testy. Důležitější je, že do aut se nyní dávají systémy nejen pasivní, ale i aktivní ochrany, kdy auto samo může vyhodnotit nebezpečnou situaci a zpomalit nebo zastavit i bez řidičova vědomí. V tomhle přístupu je budoucnost...

0/0
19.7.2009 19:39

Honza.Z

Re: Věk není rozhodující

jako treba ackovej mercedes za par supu? ten ti vyhodnoti velky kulovy, proste tam sedel 80 letej dedek kteryho to nejspis kleplo a hotovo.;-D;-D

0/0
19.7.2009 19:41

xprim01

Re: Věk není rozhodující

A co s tím mí společné, že teď je systém montuje do mizivého počtu aut jako je například Lexus LS 600h. ABS se taky nejdřív nikam nemontovalo a teď je to samozřejmost, prostě cesty budou bezpečnější až bude PCS montován běžně. ;-)

0/0
19.7.2009 19:46

Honza.Z

Re: Věk není rozhodující

ty vole, fyziku neobelstis, ja nevim kolik jel ten nemec, ale dejme tomu ze jel kilo, to nikdy zadnej system nic nezachrani kdyz 2 tunovy auto vjede na cloveka.

0/0
19.7.2009 19:49

xprim01

Re: Věk není rozhodující

ABS taky nezastaví auto na fleku, EBD nedokáže zabránit smyku, ale přispívají k bezpečnosti, jak řidiče tak okolí. A teď se dělají i systémy, které sledují pozornost řidiče, dovolenou rychlost, rozestup od krajnice a od překážek. A třeba už při omezení prodlevy u reakce řidiče to dělá i desítky metrů brzdné dráhy. Tak si dej facku a prober se. ;-)

0/0
19.7.2009 19:55

Honza.Z

Re: Věk není rozhodující

nez se to vsechno dostane do aut ktery si budou moct dovolit masy tak ubehnou desetileti takze nema cenu o tom fantazirovat.

0/0
19.7.2009 20:04

Collins1001

Re: Věk není rozhodující

ano, ale ani PCS neni vsemocne! To neni jen o technice (v zime to do mne bouchnul zezadu BMW a rikal, jak je to mozny, vzdyt mam ABS), to je vzdy jen o lidech! Kazde auto je jen tak dobre jako ten co ho ridi! A kdyz je nekdo vul a taky tak jede, tak je veskera technika, na kterou on se spoleha na dve veci!

0/0
19.7.2009 19:54

xprim01

Re: Věk není rozhodující

Vidím, že tady jseš, takže ABS pomohlo a nesejmul tě. Taky se tu nebavíme o řídící automatice ale o asistentech. A právě pro možnost selhání řidiče tu je PCS, sice nemusí zabránit škodám na majetku, ale hlavně tady jde o životy a byl by sakra rozdíl kdyby do těch lidí vrazil ve 30 kilometrech nebo v 50.

0/0
19.7.2009 19:59

Collins1001

Re: Věk není rozhodující

dovolim se zeptat, PCS reaguje i na chodce? Cyklisty? kdyz je dojedu v 90ti staci to udelat co?

0/0
19.7.2009 20:06

holkazdaleka

ve Svajcu pojistovny pozaduji premie podle narodnosti

nejhur jsou na tom Jugo... ;-D

0/0
19.7.2009 19:35

roddie

Říkám to stále a budu to opakovat

nad 70 let by se měl AUTOMATICKY brát řidičák! I kdyby měl oči jako rys, neměl artrózu, nepletl si pedály a nebyl senilní, ZDRAVÍ a REAKCE už má v tomhle věku otřesné a stačí se leknout a místo brzdy dupe na plyn.

0/0
19.7.2009 19:18

SuSE

Re: Říkám to stále a budu to opakovat

aha, v 69 maji vsichni ZDRAVÍ a REAKCE zpusobile a vsichni po 71 ZDRAVÍ a REAKCE branici ridit bezpecne motorova vozidla. pani, tady se clovek priuci veci...

0/0
19.7.2009 19:28

barbudo

Re: Říkám to stále a budu to opakovat

... vzhledem ke statistikám spíš pod 30 ...

0/0
19.7.2009 19:30

holkazdaleka

Re: Říkám to stále a budu to opakovat

ev. narodnosti

0/0
19.7.2009 19:32

holkazdaleka

Re: Říkám to stále a budu to opakovat

a co ti 20ti-leti fetaci a ozralci? ;-D

0/0
19.7.2009 19:32

Collins1001

Re: Říkám to stále a budu to opakovat

Tak za prve, jiz ve Vasem prispevku si odporujete: nepletl si pedály versus místo brzdy dupe na plyn. A co kdybychom to otocili a ridicak, vzhledem k tomu, ze nejvice smrtelnych nehod zavini ridici do 25ti let, vydavali od 25ti na triletou zkusebni dobu s omezenim rychlosti?! S pouzitim upraveneho rceni pana Weicha: mladej blbec si neuvedomuje, ze bude taky jednou blbec starej.

0/0
19.7.2009 19:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.