Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Běžná operace zničila pacientovi život, odškodnění nedostal

Soud zamítl nárok na odškodnění pacientovi, který má trvalé následky po běžné operaci čelisti. Zákrok podstoupil před třemi roky a následkem bylo kvůli vrozené vadě krvácení do mozku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brekebrekeke

vy jste zas vsichni chytri jak radio

;-€ az na par vyjimek tady kafrate bludy Rv kluk byl 12 hodin v haji, to dopadl jeste dobre ! a soud zkoumal zavineni lekaru! a zadne nebylo ! jinak je to samozrejme smutne,ale mohl i umrit,a ne na sale. klidne na ulici !

0/0
18.7.2009 0:50

pondelkovic :-Q

Re: vy jste zas vsichni chytri jak radio

Ano,mohl by jsi vyprávět kolik pacientů umřelo na sále viď?;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.7.2009 8:00

singlemalt

Re: vy jste zas vsichni chytri jak radio

..a operace se povedla.;-)

0/0
18.7.2009 8:49

karelli1

Nikoliv operace, ale zřejmě aneurysma zničilo život

Další z manipulativních nadpisů iDnes. Ta malformace by praskla dřív nebo později. Jediné, co se mohlo stát, že operace celý proces urychlila. Ve svém důsledku by tenhle kluk nebyl mezi živými třeba o rok později, protože stát se mu to někde na ulici .... Ale článek, který by nikoho neobviňoval, by asi nikdo nečetl. Ach jo, zase si autor potřeboval přivydělat.

0/0
17.7.2009 10:48

singlemalt

Měl ještě kliku, že k ruptuře aneurysmatu došlo na sále

Pokud by se mu to přihodilo jinde, nepřežil by ani náhodou.

0/0
17.7.2009 9:29

karel60

Re: Měl ještě kliku, že k ruptuře aneurysmatu došlo na sále

Můj kolega zemřel také jen "díky vyšší moci". Po operaci, při které mu byly vyjmuty ze stehenní kosti šrouby, které rok fixovaly zlomeninu, byl přeložen na lůžko a sám, bez dozoru očekával (on samozřejmě ne, protože po operaci jaksi ještě spíte i když vás na chvíli probudí) v předsálí zřízence, který ho měl odvézt na pokoj lůžkového oddělení. A tady došlo k souhře náhod. Operatéři i se sestrami si odešli dát zasloužené kafíčko a zřízenec musel cestou pro pacienta zařídit ještě jiné obchůzky. A když se zpožděním 15 minu přišel pro pacienta, zjistil, že tento má zástavu srdce. Nastalo horečnaté oživování, ale nikdo nevěděl jak dlouho zástava trvala. Zřejmě oněch 15 minut, protože na neurologické klinice ÚVN Praha konstatovali 95% poškození mozkových buněk a při "životě" ho udržovaly pouze přístroje. Pro beznadějnou možnost zlepšení byl z přístrojů odpojen a zemřel. I v tomto případě nikdo nebyl potrestán, byla to Boží vůle.

0/0
17.7.2009 9:42

singlemalt

Re: Měl ještě kliku, že k ruptuře aneurysmatu došlo na sále

nesouhlasím, tohle je popis situace, kterou lze klasifikovat jako pochybení...

0/0
17.7.2009 10:49

lordhelma

Re: Měl ještě kliku, že k ruptuře aneurysmatu došlo na sále

ano, tesne po operaci nemuze zustat bez dozoru..

0/0
17.7.2009 11:45

brekebrekeke

Re: Měl ještě kliku, že k ruptuře aneurysmatu došlo na sále

to je ovsem zcela jiny pripad, nez ten z clanku, nemyslis? !!

0/0
18.7.2009 1:00

Jack777

Re: Měl ještě kliku, že k ruptuře aneurysmatu došlo na sále

Já bych byl radějí mrtvý než zmrzačený bez budoucnosti, život za každou cenu je nesmysl, život sám o sobě nemá žádnou cenu...

0/0
18.7.2009 14:34

jacobsen

Odškodnění určitě ano

když se prokáže pochybení lékařů, nemocničního personálu, techniky. ale když jde o nešťastnou událost, kdy je na vině skrytá vada, je asi těžké hledat viníka. k podobnému problému by přece mohlo dojít, kdyby mu trhali zub. a kam až sahají mé zkušenosti, tak před trháním zubů se neprovádí žádné složité vyšetření, umrtvit a trhat. asi každému včetně lékařů je toho kluka líto, ale tady je na řadě společnost, tedy my a naše daně, aby mu pomohla zajistit co nejslušnější život.

0/0
17.7.2009 8:06

Fikus 1

Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

Na jedné straně poukazují na banalitu operace srovnáváním s vytažením třísky z prstu, na straně druhé posudek říká, že neexistují banální operace. Tak jak to je? Kluk se svěřil do péče odborníků kterým důvěřoval. Prostě počítají jen s lepší variantou, že pacientovi nic není. Jistě, kdo by z těch odborníků mohl očekávat, že mohou nastat komplikace.  Obzvláště pokud provádí chirurgický zákrok v oblasti hlavy. To bychom chtěli asi hodně.  Tomu říkám přístup. A jestli nepochybili podle předpisů, tak pochybili při jejich nastavování. Podle nich totiž neexistijí lidé, kteří mohou mít skrytou vadu. Takže to znamená, že lidi, kteří takovouhle vadu mají a jak je vidět takoví jsou, jdou de facto na porážku.

0/0
17.7.2009 8:04

Killmartin

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

This is Sparta!!!!!!

0/0
17.7.2009 8:06

jacobsen

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

kolik platíte zdravotní pojištění?

0/0
17.7.2009 8:07

Fikus 1

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

Určitě dost na to, aby špitál provedl kvalitní vyšetření. Když jsou peníze na kdejaký tunel a rozkrádání, tak je tam určitě dost peněz i na vyšetření.

0/0
17.7.2009 8:11

solimPC

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

No a o tom to je ... když jsou peníze na kdejaký tunel, tak už holt nezbudou peníze na nic jiného, ne? A je pak už jen otázkou, co je důležitější ... tunely nebo zdraví? Jak pro koho, pro tuneláře asi ty tunely, co je jim do nějakých obyčejných lidí :-/

0/0
17.7.2009 8:18

karel60

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

Mýlíte se, není! Trpím četnými kolapsovými stavy různé délky bez zjevných poruch. Po všech možných vyšetřeních na interně, psychiatrii, neurologii požádal můj ošetřující lékař o provedení CT mozku. Neurologické oddělení Okresní nemocnice odmítlo s poukazem, že vyšetření a reakce jsou v normě.

Mimo "záznam" mi bylo sestrou na chodbě sděleno, že CT mozku se smí u pacientů důchodového věku provádět JEN v případě přímého ohrožení života, tj. po těžkém úrazu hlavy. Na prevenci zájem není.

0/0
17.7.2009 9:56

albert10

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

Kdyby se každému pacientovi před každým zákrokem dělala všechna myslitelná vyšetření, tak bychom pojištění museli platit minimálně dvojnásobné. Nehledě na to, že i řada vyšetření má rizika vážných komplikací, takže by počet takovýchto nešťastných případů možná ještě vzrostl.

0/0
17.7.2009 8:09

Fikus 1

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

Ne všechna myslitelná vyšetření, ale pokud provádím zákrok v obalsti hlavy, kde je centrum všeho, tak musím být obzvláště opatrný. Jinými slovy říkáte, že ti kdo mají skrytou vadu mají prostě smůlu, protože se s nimi nepočítá.  Jinak k tomu pojištění, i kdybychom platili dvojnásobné pojištění, tak budou všichni křičet, že mají málo., protože se to všechno rozkrade. Takže tuhle otázku raději neřešme.

0/0
17.7.2009 8:22

albert10

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

Oni mu neoperovali mozek, ale čelist. Pokud mu praskla nějaká cévní malformace v mozku, tak se to mohlo stát i při jiné operaci.

0/0
17.7.2009 9:09

karel60

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

V roce 1975 jsem ležel na ORL oddělení ÚVN Praha s pacientem, který měl nádor na mozku ve spodní části laloku. Bylo rozhodnuto provést operaci vyjmutím měkkého patra a odstranění nádoru. Operatéři si však "zapomněli" přizvat odborníka na čelistní chirurgii a tak se jim podařilo porušit nerv ovládající spodní čelist (píši laicky). Výsledkem bylo, že pacient nemohl otevřít ústa, resp. rozevřít čelist, a ránu bylo třeba dezinfikovat. Za tím účelem mu vyoperovali levé oko a vzniklým otvorem si pomocí špejle dezinfekci rány prováděl. Aby mohl jíst, kousat a otevírat ústa, bylo mu v narkóze 3x prováděno "natahování" čelistních svalů. To fungovalo necelý den a pak byl výsledek opět negativní. Pokud vím, po roce zemřel, protože nádor na mozku dále metastázovat a nebylo možno kudy ho odstranit. Takový je život.

0/0
17.7.2009 9:52

a_m

Re: Soud si mohl dát víc práce s přemýšlením

Máte zcela pravdu,má to jeden háček na nějž jste zapoměl,pokud by bylo pak potřeba takto zajišťovat všecho,včetně nejbanálnějších operací ,zákroků a ev užití medikace/kupř. po Acylpyrinu můžete vykrvácet /by bylo opravdu  potřeba jiné finanční krytí a pak asi byste se ozval trochu jinak, když by jste chodil bez výplaty domů a přesto  dlužil na daních, jelikož jste solidární s těmi,kterým se musí vyšetřit všechno možné,řádove desetitisíce,před vytržením dětského zubu..Jinak si musíte uvědomit , že v přítrodě to je tak zařízeno,že je nekde skrytá vada jež se může stát fatální.A porážku jim pak připraví jiná situace např kopulace a při ní zvýšení t¨krevního tlaku.Zde už se ale k soudu nejde.Jinak doufám ,že ve svém povolání se  Vaším názorem,viz výše ,řídíte.A na čas a ná¨klady nehledíte.

0/0
17.7.2009 8:36

realistik

Kdo by měl být pojištěn?

Nemocnice, když její zaměstnanec něco zmrví, nebo když neodhadnou rizika? Nebo každý z nás, abychom byli krytí, když nám něco dovrtají, nebo neobjeví něco skrytého? Pacient je v rukou lékaře jako ovce, která na jeho povel udělá cokoli, věří mu jakýkoli latinský nesmysl, podstoupí cokoli nutné pro předoperační vyšetření a čelist si nenechává zpevnit, protože ho to zrovna ráno napadlo. V narkóze jste pouze hmotou vydanou napospas čemukoli, co na vás spáchají. Z toho je třeba vycházet. Dnes vám cpou do ruky podepsat lejstro s veškerými riziky na vaší straně, i při odstranění mateřského znaménka. A pokud nám páni lékaři chtějí někam utéct před zodpovědností, tak jedině na Východ, na západě je žádný právní systém nekryje jako u nás.

0/0
17.7.2009 8:00

albert10

Re: Kdo by měl být pojištěn?

Pro případ, že zaměstnanec něco zmrví, nemocnice pojištěné jsou (ne že by to v otázce náhrady škody hrálo nějakou roli), ovšem tohle není ten případ, kdy někdo něco zmrvil.

0/0
17.7.2009 8:06

košťálka

Re: Kdo by měl být pojištěn?

Jak to vůbec můžete napsat? Jaká ovce? jaký latinský nesmysl? pokud vím, pacient se může zeptat na cokoliv, pokud tomu nerozumí a je mu řádně vysvětleno-pakliže ne, může změnit lékaře, to je každého věc. Pokud pacienti neznají svá práva, je to jejich problém. a jestli jsem dobře četla, pacient měl skrytou vadu a ta se opravdu nedá zjistit při normální vyšetření před zákrokem-máte vůbec ponětí, co speciální vyšetření stojí? a kvůli operaci čelisti přeci nemohou blokovat složité přístroje, na kterých se vyšetřují viditelné vážné nemoci.A rozhodně se na něj nevykašlali, ani nic nezmastili, ale bojovali o jeho život....a lejstra se podepisují i na západě, nebuďte naivní, tam se kryjí ještě víc, vy pochlebovači západu. Ty lejstra se podepisují právě pro takovéto případy a věřte, že jste poučen velmi podrobně písemně i ústně a můžete klidně "cuknout"-ta rizika tu prostě jsou.

0/0
17.7.2009 8:34

realistik

Re: Kdo by měl být pojištěn?

Máte trochu pomatené hodnoty jako výrobce, kterému našli v pečivu švába a on tvrdí, že dodržuje veškeré hygienické předpisy. Člověk není rohlík. U nás jsou zažité komunistické manýry, kdy si s vámi dělají cokoli jen podepisujte. A vy víte, na co se u máte ptát, aby jste mohla cuknout od operace ke které vás nabádají? Co když mu stačilo dát tablety s kalciem? Zachraňovali mu život, který ohrozili, takže žádná zásluha. Až půjdete někam do našich zdravotnických zařízení, tak se mrkněte na to české Chicago Home.

0/0
17.7.2009 9:22

mikd

Re: Kdo by měl být pojištěn?

Víte co je skrytá vada? Běžná standartní vyšetření ji neodhalila, každý jeden pacient nemůže před jakýmkoliv výkonem absolvovat CT, NMR,SONO,RTG,všechny odběry a stěry, které existují. Existují tzv. Standarty,ke každému úkonu, pokud bylo něco zanedbáno z nich,potom ano, ale jinak melete bláboly. A s tím podpisem informovaného souhlasu.....jste svéprávný? Vygooglujte si práva pacientů a rozhodujte se podle sebe a nemelte o komunistických manýrech,nikdo Vás nenutí chodit tama a tam a nechat se léčit tím a tím lékařem a když něco podepisujete, tak se nebojte zeptat a přečíst si co podepisujete, pokud není lékař ochoten Vám podat dostatečné informace, tak ho změňte.

0/0
18.7.2009 7:57

longas

jeste jednou a podrobne

pro soud by mel byt rozhodujici stav pacienta pred a po operaci. pro me jako lekare je dulezite UPOZORNIT pacienta na rizika operace a pripadne ho od chirurgickeho zakroku odradit, nebo mu doporucit pripojisteni. nelze se po neuspesne operaci odvolavat na nepredvidatelne rizika. tecka, zdravi pacienta je VZDY na prvnim miste!!! aspon tak nas to ucili.

0/0
17.7.2009 4:40

Naked and petrified

Re: jeste jednou a podrobne

I kdyz hoch trpel skrytou vadou, o ktere nikdo nemel tuseni? Jak by k tomu ti doktori prisli? Casto sice, jak se zda, praci flakaji a pak maskuji chyby, tady se ale zda, ze opravdu nic nezanedbali...

Pri skryte vade by bylo mozna dobre jit  popotahovat vyrobce... Jen jak ho v tomto pripade obeslat, zejo...

0/0
17.7.2009 7:30

Ghort

Re: jeste jednou a podrobne

dyt vyrobce byl u soudu, ne?8-o

0/0
17.7.2009 8:03

Naked and petrified

Re: jeste jednou a podrobne

Otec? Ja myslel jineho.

0/0
17.7.2009 8:10

Ghort

Re: jeste jednou a podrobne

Tak jinej vyrobce samozrejme neni - snad jedine vyrobkyne. A jestli myslis toho nad oblaky, tak to je "jen" konstrukter :-P

0/0
21.7.2009 8:19

Naked and petrified

Re: jeste jednou a podrobne

:)

0/0
21.7.2009 9:35

albert10

Re: jeste jednou a podrobne

Dnes se informovaný souhlas podepisuje na každou prkotinu, takže nejspíš mají důkaz, že o rizicích informován byl.

0/0
17.7.2009 7:51

Killmartin

Re: jeste jednou a podrobne

R^

0/0
17.7.2009 8:05

karel60

Re: jeste jednou a podrobne

"...pripadne ho od chirurgickeho zakroku odradit..." Vy si myslíte, že pacienti jsou masochisti a v operacích mají zálibu? Jestliže někdo navrhne, že operace je poslední řešení zlepšení zdravotního stavu, tak ho budete odrazovat, místo abyste podnikli všechna opatření k bezpečnému zákroku?

Mám nejvyšší čas na odstranění křečových žil na dolních končetinách. Protože však jsem měl před třemi roky při operaci štítné žlázy (folikulární karcinom) dvakrát srdeční zástavu na operačním stole, byla operace štítnice provedena na dvakrát, zvlášť levá a pravá. Dnes se mně všichni bojí dát narkózu a provést operaci křečových žil a přehazuje si mně jedna nemocnice za druhou, žádná nechce nést riziko, že mně už neprobudí.

0/0
17.7.2009 10:06

lordhelma

Re: jeste jednou a podrobne

a vy se jim divite? pak jim zemrete a lekari pujdou do lochu - vstup a vystup je dulezity, nic mezi tim.. - boze, jaketo nesmysly primitivu, kteri si nevidi na spicku nosu ve sve prostote.. preju vam zlepseni stavu - jsem si jisty, ze pokud se vas nekdo pokusi uspat, ze to dopadne dobre.. komplikace totiz vzdycky prijdou, kdyz je nejmene cekate, coz bohuzel neni vas pripad :-(

0/0
17.7.2009 11:49

fichifi

Dobrou.

Co je to ofsajdová pozice, vám ráda vysvětlím někdy jindy,jelikož už pelíšek čeká.:-):-)

0/0
17.7.2009 2:19

Bůh

Re: Dobrou.

brou:-)

0/0
17.7.2009 2:21

brekebrekeke

Re: Dobrou.

hele vona vazne umi fotbal? a sousedka vazne cumi v dresu? hahahaha ;-D tak to je mazec ;-D brou

0/0
17.7.2009 2:30

brekebrekeke

hele tatko,ja za chvili prijdu, musim jit nekoho

zmrzacit, jak jinak ;-€ grrrrrrrr, a tak at popise ofseid ;-D;-D;-D

0/0
17.7.2009 2:07

Bůh

Re: hele tatko,ja za chvili prijdu, musim jit nekoho

hmmm, nu coz, cmoudu je na svete stejne nejak moc.:-P

0/0
17.7.2009 2:09

brekebrekeke

Re: hele tatko,ja za chvili prijdu, musim jit nekoho

jdem ho dorazit ;-D tak brou tatko :-(

0/0
17.7.2009 2:29

fichifi

Re: hele tatko,ja za chvili prijdu, musim jit nekoho

ofsajd je nedovolený způsob hry, kdy hráč se nachází v ofsajdové pozici a zapojí se do hry v okamžiku, kdy se jeho spoluhráč dotkne míče.:-( Uff...

0/0
17.7.2009 2:11

Bůh

Doktori se snazi sec mohou,

ale i tak se dost casto stane, ze doktor operuje, operuje a najednou kouka, ze vlastne pitva.;-) s tim se lidickove budete muset smirit. jinak si zalezte do housti a v klidu tam pojdete.

0/0
17.7.2009 1:46

brekebrekeke

Re: Doktori se snazi sec mohou,

co nespis? :-P 

0/0
17.7.2009 1:49

brekebrekeke

Re: Doktori se snazi sec mohou,

predstav si, ze nas tady prirovnavaji k autoservisu !!;-€ tak to uz je vrchol !! to byl sbad jeste vetsi lump jak ty ;-D;-D;-D:-P

0/0
17.7.2009 1:50

Bůh

Re: Doktori se snazi sec mohou,

cetl jsem to, treba ma zkusenosti..;-D

0/0
17.7.2009 1:53

brekebrekeke

Re: Doktori se snazi sec mohou,

:-P rejpale :-P:-P:-P

0/0
17.7.2009 1:55

fichifi

Re: Doktori se snazi sec mohou,

Protože každej Čech rozumí medicíně, ekonomice a fotbalu, Já taky, koneckonců.;-)

0/0
17.7.2009 1:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.