Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vládní zmocněnec pro Romy: Se jménem Horváth jste s vízem bez šance

Bývalý šéf vládní rady pro Romy, novinář Roman Krištof, sleduje problematiku žádostí o kanadský azyl už řadu let. "Znovuzavedení víz je od Kanady těžký alibismus," říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pondelkovic :-Q

nejen s vízem

:-/

0/0
17.7.2009 12:03

Vivaldi

Vůbec nejde o rasismus

Romská komunita nebyla schopna se nikde v Evropě sžít s většinovou společností narozdíl od Vietnamců v ČR, ve všech zemích jsou s nimi problémy právě kvůli zneužívání sociálního systému a řízenému vlastnímu vylučování ze společnosti. Jejich hrdost je na bodu nula, když se stydí i za svoje jména, to že mají vlastní hymnu a vlajku neví víc jak 98% z nich....a v ČR se mají zdaleka nejlépe, Kanada je láká jenom proto, že tam odjedou na dovolenou a když náhodou nedostanou azyl, tak se bez problému vrátí a ještě jim zpětně stát doplatí soviální dávky. No a Kanada je opravdu nádherný příklad skrytého rasismu, když tak velkou zemi položí na zem ani ne 1500 Romů, najednou jdou všechny humanistická gesta stranou a odpovědnost se hází na ČR. Víza do Kanady jsou skvělým příkladem pokrytectví politiků a neschopností cokoliv řešit konstruktivně a objektivně, už jenom ta cesta do Vídně, tam rozhodně Romové nepojedou...pěkně vykalkulované.

0/0
17.7.2009 11:55

Liška13

petice za zrušení víz zde:

http://www.petitiononline.com/czevisa/petition.html

0/0
16.7.2009 22:01

Evžen Huml

Paní Bereniqo

podle posledních výzkumů jsou děti romských rodičů připravovány na "export" do Kanady hned po narození zvolením vhodného jména...podle statistiky  se začínají stávat normou jména typu : Gwenda Hubálková, Luco Šuňal, Palermo Balogh, Steve Holomek, Penelope Stojková nebo  Kenedy Kotlár.

0/0
16.7.2009 7:40

bereniqa

Re: Paní Bereniqo

:-) aha...tak to jsem to "prošvihla". Nick není mé jméno. Jsem Veronika a mám své jméno ráda. Vlastně, když o tom teď přemýšlím, mám české i příjmení, takže pro mne Kanada není to pravé :)

0/0
16.7.2009 7:47

Evžen Huml

Re: Paní Bereniqo

tak asi máte pravdu..taky bych si vybral na dovolenou jinou destinaci;-)

0/0
16.7.2009 8:02

Marík co do všeho kecá

Re: Paní Bereniqo

jsem si poprskal klávesnici ;-D;-D

0/0
16.7.2009 9:08

bereniqa

souhlas

S článkem souhlasím. To, že tady narážíme na každodenní rarismus je bohužel pravdou. Někdo to pociťuje více, někdo méně. Cikány háží všichni do jednoho pytle, bez rozdílu. Jméno dělá hodně. Jmenovat se Eržika, nebo Katka je rozdíl. Jmenovat se Horváth, nebo Novák taky. Mluvit dobře česky, nebo mluvit s cikánským přízvukem je mega rozdíl. Do EU jsem nechtěla a smysl EU mi uniká,a hlavně si ho asi chci nechat unikat nadále.Jsem cikánka. Mám dceru, která je občas nešťastná, ze je taky cikánka. Jsme slušná rodina, mám práci, kterou mi kde kdo závidí, mám byt, který není zdemolovaný, mám dostatek prostředků na slušný život. Přesto rasismus  pociťuji někdy také. Neutekla bych do Kanady, ale mám pochopení, pro ty, co chtějí pryč. Vlasně je i chápu. Já měla štěstí na rodinu a především nerasistické okolí, kde jsem vyrůstala. Slušný cikán má vlastně smůlu. Mezi cikány nechce on, a Češi ho zase nechtějí mezi sebe. Proto možná ta Kanada? Myslím, že zavedení víza je ostuda pro obě strany.

0/0
16.7.2009 7:34

bereniqa

Re: souhlas

Ještě doplnění: s jejich životní strategií ovšem zásadně !nesouhlasím. Bereniqa

0/0
16.7.2009 7:37

Marík co do všeho kecá

Re: souhlas

Milá paní,

problém je v tom,  že v majoritní společnosti dělá bordel minimum lidí , zatím co u vás minority je většina bordelářů ,netáhel atd.

Za to, že pociťujete rasismus, poděkujte romům ke kterým se nehlásíte. Všichni ví, že existují i slušní  rómové, ale je to na nic, když 98% je na dávkách a nechají se vydržovat.

A pokud cítíte s těmi netáhli kteří se jedou válet do Kanady, tak jste stejná jako oni.

A pak se nedivte , že pociťujete rasismus...

0/0
16.7.2009 9:19

bereniqa

Re: souhlas

Vážený pane, nenapsala jsem, že s nimi cítím, ale, ze jsem schopná je pochopit. nic víc, nic míň. Rasismus pociťuji, ano, ale umím si s ním poradit. Rasismus mne pohoršuje jako takový, a to by jste měl chápat i vy. Těžko se vysvětluje malé holce, proč je to tak a ne jinak. Proč někdo ano, a někdo ne. Pokud máte děti, věřím, že víte o čem mluvím. Věřte, ze mám stejný názor na cikány,kteří jsou líní, sprostí a absolutně k ničemu. Před těmito přejdu na druhý chodník i já a není to o tom, že se stydím, že jsem cikánka, (není to ani tak zřetelné :-) ), ale v tom, že nevím co by se mohlo stát. Když mi bylo nějakých 17 let, dostala jsem od nich nakládačku jen proto, že neumím cikánsky a tudíž nevím co říkali. Pokud je potřeba, chráním sebe i své dítě. Nemám žádné přátele cikány, ale vadí mi, že ať chci nebo ne, stejně mne do toho "pytle" občas někdo hodí. Ale pravdou je, že minimálně.

0/0
16.7.2009 10:11

jacek097

Re: souhlas

mila pani, tak si ale udelejte poradek mezi sebou. Kdyz pani Rapkova zacala honit ty spatne cikany za jejjich dluhy, nezaznamenal jsem zadneho roma, ktery by vystoupil na jeji podporu, ze to je dobre. Kdyby toto romove udelali, bila vetsina by to ocenila. Byl by to jasny signal, ze vsichni nejste jenom davkari, kteri nas denne olupuji!!!!

Tak vystupte na jeji podporu a zacneme si vas vazit a brat vas normalne, dokud toto neudelate, jste pro nas jen prizivnicim, kteri se tesi na davky a nechtej makat!!!!

0/0
16.7.2009 11:32

bereniqa

Re: souhlas

Vystoupila jsem , vysvetlovala, rozcilovala se a nic.... bohuzel. Hazet spinu na vsechny bez rozdilu neni hrdinstvi. V teto zemi se veskere diskuze odehravaji anonymne, nebo v hospode. To je pak kazdy "spravedlivy". Nejsem zas tak mlada, ani hloupa, abych si delala nadeje, ze se to zmeni. Rasismus byl a bude, ale tady se projevuje totalni degradace a nenavist. Co bude dal? Deratizer?

A ti neprizpusobivy obcane, (a ti jsou u vsech narodnosti, nejenom u cikanu.Pravdou ovsem zustava, ze u cikanu je to dost vysoke %) ,okradaji nejen Vas, ale i mne.

0/0
17.7.2009 7:46

P.Banga

Re: souhlas

Proboha a co má tato paní společného s ostatními? Stará se o sebe.. to je podstata věci. Budete Vy přesvědčovat každého bezdomovce na hlavním nádraží, aby se šel umýt a učesat, koupil si něco na sebe a šel makat? To je stejná logika milý pane... je stejné barvy pleti jako Vy, tak byste ho měl srovnat... a že bych slyšel něco jako " co je mi do cizích lidí?".... tak proč to proboha chcete po normální ženský, která má svoje starosti? Jste normální?

0/0
17.7.2009 12:53

Gaston

Re: souhlas

Dík za váš názor.

Myslím, že většina zdejších diskutérů vůbec nepochopila o čem píšete.

0/0
16.7.2009 12:52

Montaigne

Krištof

další z řady etnobyznysmanů, který zavětřil prachy a karieru!;-D

0/0
16.7.2009 0:06

our_city

Do háje,už se vracejí!

Prý jim je kapesné 500 na týden málo;-O. Náš velkorysý stát nemá proti Kanadě zdaleka takové možnosti,a přesto cikánské nemakačenky platí mnohem více....za jejich nicnedělání,pokud ovšem plození dětí není počítáno jako hlavní zdroj obživy a řádné zaměstnání!Rv

0/0
15.7.2009 23:27

zberanek

Blbost kvete

To je fakt hrůza, Kanada zavedla víza a nechce je teď udělit jménu Horváth a podobným "Čechům". To si snad někdo myslí, že Kanada bude udelovat víza přednostně Rómům?

0/0
15.7.2009 21:49

Rokoko12

Pan Kristof.

At se pan vladni zmocnenec a jemu podobni,jako napriklad kanadsky Max neobava, ze by nam Cigani jejich tkz:exodem pres USA,zaridili viza i s USA, myslim si, ze tam jim psenka nepokvete, protoze je americti imigracni urednici vyrazi uz s letistni haly a vrati je supito presto,odkud pritahli.

0/0
15.7.2009 16:25

johny.desetnik

He, Pavel Horváth

:-)

0/0
15.7.2009 15:07

Ruger

Sakra, oni nechtějí naše nejlepší cikány?

šlapou si po štěstí.

Kanadský postoj naprosto chápu, mají na to právo..

0/0
15.7.2009 15:00

Helena1

Jen si zaplakej vládní zmocněnče

A až se vypláčeš, polož si otázku pročpak ty cikány nikde nechtějí? Źe by proto, že jsou to slušní, pracovití a poctiví lidé?;-D

0/0
15.7.2009 14:44

iuos

hmm

já snad raději jen procházím a nekomentuji... takže smolíček, cenzore

0/0
15.7.2009 14:11

laverda

Docela

dobrá filosofie-pracovat načerno a brát dávky - jen s tím rozdílem, že tato skupina parazitů je zvyklá pouze brát dávky! Práce je činnost, která je pro ně nemožná!!! A to řekne zmocněnec!;-D;-D;-D

0/0
15.7.2009 13:57

Marík co do všeho kecá

Kde je můj vtip ?

0/0
15.7.2009 13:37

Qíteček

Re: Kde je můj vtip ?

Banga si ho chce nechat jenom pro sebe.

0/0
15.7.2009 13:45

mozek2009

Shrnutí

Žádat po romech dodržování zákonů = diskriminace;

Vyhozený rom ze školy = rasismus;

Chycený rom při krádeži = rasismus;

Snížení sociálních dávek pro všechny občany bez rozdílu národnosti = rasismus; Chtít po romských rodičích, aby posílali děti do škol = rasismus;

Rom bez práce = chudák, který by chtěl strašně pracovat, ale nikdo ho nechce zaměstnat, protože zaměstnavatelé jsou rasisti;

0/0
15.7.2009 13:31

alergiknasracky

Re: Shrnutí

R^R^ Já vůl jednou jednoho zaměstnal a dokud byl v úkole docela to i šlo ale jakmile dostal smlouvu a hodinovku už sem ho neviděl.Ponaučení pro mě.

0/0
15.7.2009 13:37

dace4019

Měli dobré učitele.

ntonín Zápotocký našel důstojného pokračovatele v Janu Kohoutovi. Komunistický prezident v roce 1953 vykřikoval, že měnová reforma nebude. Druhý den byla. Kohout v sobotu tvrdil, že Kanada víza nezavede. V pondělí je zavedla

0/0
15.7.2009 13:30

Montaigne

Re: Měli dobré učitele.

vynechal jsi Weškrnu, tvrdil, že nebude nezaměstnanost a je tady už dávno a teď jako z praku!:-P

0/0
16.7.2009 0:08

moebius

skutečný rasismus

hezké, myslím, že nám brzo Kanada předvede, jak vypadá skutečný rasismus v praxi. Jsi cikán? Tak v žádném případě se do Kanady nedostaneš, i kdybys byl milionář

0/0
15.7.2009 13:15

wartas

EU se potavila....

na stranu Kanady . A co jste  čekal ? Když se komoušům podaří přesvědčit české

(a SVK ) cigány k emigraci do Kanady, že nás bude EU krýt ? No to jsi tedy pěkný

pako. Tuhle špínu si musíme vyřešit sami doma.  

0/0
15.7.2009 13:14

:-(

Re: EU se potavila....

"Tuhle špínu si musíme vyřešit sami doma."

A jak to resite Vy?

0/0
15.7.2009 13:31

mozek2009

Re: EU se potavila....

Snížil bych soc. dávky na minimum. Neposílání dětí do škol bych trvedě postihoval (veř. práce, posléze např. týdenní vězení). Každý nezaměstnaný by po určité  době (např. 12 měsíců) musel pracovat pro obec nebo stát, za což by mu náležely soc. dávky. Při trestných činech by neexistovala možnost, vymlouvat se na diskriminaci. Toto by platilo pro všechny, bez rozdílu národnosti a barvy pleti.

0/0
15.7.2009 13:44

perfor

multikulti cvokarna

http://beo.sk/multikulturalizmus

0/0
15.7.2009 13:03

freeLook

Re: multikulti cvokarna

R^:-/

0/0
15.7.2009 21:23

osobnostx

..

Proč mám stále více a více pocit, že větší a větší množství lidí není schopno z článku pochopit základní smysl textu, ba ani premisu myšlenky a pak v diskuzích reaguje naprosto nesmyslně na věci o kterých vůbec nebyla řeč, nebo si ji mylně odvozuje od konkrétní přímé řeči jednoho člověka a vydává ji třeba za názor ministerstva či jiné instituce. Mám pocit že polovina přispěvovatelů neprošla snad ani zvláštní školou...:-/ 

0/0
15.7.2009 13:03

tybejku50

Re: ..

když ono to jaksi bude tím ,že jedno souvisí s druhým a ještě dotaz v které pulce jste vy?

0/0
15.7.2009 13:10

jamski

Re: ..

To by mne u účastníků těchto diskusí ani tak netrápilo. Oni se sem přišli jenom odreagovat a leckdy i jenom provokovat ostatní, ale tenhle jev se čím dál častěji objevuje v diskusích politiků, a to už je hodně na pováženou. Mimochodem , je li řeč o myšlence . . . . . . . . . . ani novináři jimi příliš nehýří a předkládají spíš bulvární informace.

0/0
15.7.2009 13:11

tybejku50

vládní zmocněnec pro romy

a kde máme my vládního zmocněnce kterej bude hájit naše práva,proč je sociální podpora přidělována nikdy nepracujícím romum větší než podpora ostatním lidem?Tady je něco divného, asi jsme rasisti když chceme aby byl stejný metr pro všechny !!Vietnamci jsou tady proti nim pár let ,jejich děti chodí do škol a přesto že rodiče češtinu ovládají špatně tak jejich děti se dokáží vyrovnat ve výsledcich s českými dětmi.O finančním zajištění rodiny je  zbytečné hovořit ,zase je to vietnamec který maká anestojí ve frontě na sociálce.!!Hlavní je, že máme zmocněnce a ministry!!!!

0/0
15.7.2009 12:57

vasapro

Re: vládní zmocněnec pro romy

R^

0/0
15.7.2009 13:00

mozek2009

Re: vládní zmocněnec pro romy

A vietnamců žije podle posledního sčítání lidu v ČR o polovinu více, než romů. Proč jsou problémy jenom s jednou menšinou?

0/0
15.7.2009 13:00

perfor

Re: vládní zmocněnec pro romy

http://beo.sk/multikulturalizmus

0/0
15.7.2009 13:04

eman1

Kanada chce být naoko demokratickým státem,

ale když přestane zvládat příliv lidí, kterým kdosi nakukal že je tam všechno zadarmo, lépe řečeno že dostanou takovou finanční podporu že se budou moct celej den válet je konec demokracie. Proč nespřísní svoje pravidla, nebo nedají žadatelům práci, dokud se nerozhodne o tom jestlï azyl dostanou je otázka. Jenže takhle je na tom tak jako, když se k nám stěhovali někteří lidé ze slovenska. N Slovensku jim snížili dávky a hup ,byli tady. Uzákonil bych že pokud někdo zažádá v cizí zemi o azyl, ztrácí tak občanství ČR do doby než bude o jeho žádosti rozhodnuto. Pokud se bude chtít vrátit před rozhodnutím o azylu, bude muset mí vízum. a finanční hotovost ve výši xx Kč. Nazdar.

0/0
15.7.2009 12:57

Vyletnik04

Vízum na jméno?

Je naprostá hloupost, že člověk jménem Horváth je bez šance na vízum oproti například panu Kocábovi. Má-li Horváth stálou práci, spořádané poměry, dostatek peněz, dobré zdraví a čistý trestní rejstřík, zřejmě vízum dostane. Kocáb ale, i když ministruje, by mohl mít problémy, neboť má opletačky se soudy.

0/0
15.7.2009 12:47

usti-mnichov

Re: Vízum na jméno?

jmeno maji jednotne horvat...tak staci jedno vizum pro vsechny ;-D

0/0
15.7.2009 13:11

LucyLu

grrrrrrr

;-€

No to snad není pravda: "Nesetkávají se s tím každodenním ústrkem, který člověk s tmavou pletí u nás prostě má".  ;-O Panebože jak může rozumně uvažující člověk žijící v ČR vypustit takový blábol???!! Já bych všechny tady ty moralisty a zastánce 'menšin' (vč. Kocába) nahnala na týden a více nuceného pobytu v nějakém ghettu, ať si ty chudinky ublížený prověří hezky zblízka!! Fuj tajbl, takhle se mi zvednout adrenalín po obědě :-/

0/0
15.7.2009 12:40

Gaston

Re: grrrrrrr

Nevrčte, autor má naprostou pravdu.

0/0
15.7.2009 12:44

LucyLu

Re: grrrrrrr

Pán je šprýmař, viďte?

0/0
15.7.2009 12:59

Gaston

Re: grrrrrrr

Ne, nejsem šprýmař.

Chápu, že ti slušnější cikáni mají v možnostech zapojení do společnosti větší problém než bílí.

Sám na sobě pozoruji, že mám sklon házet je do jednoho pytle.

Dělala u mne dlaždičská firma a chvíli mi trvalo pochopit, že parťákem je ten cikán, kterého jsem považoval za helfra. A nebo při čekání před soudní síní jsem také chvíli považoval spolupoškozené cikány za obviněné.

0/0
15.7.2009 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.