- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
spadly ceny automobilů v ČR o výrazně větší částky, než je uvažované šrotovné. I bez něj jsou u nás prodeje malých aut rekordní a očekávat další oživení kvůli dotaci je ničím nepodložený optimismus.
Stejně si myslím, že Klaus zákon vetoval po dohodě s politickými špičkami. Šrotovné nikdo nechce, ODS programově, ČSSD to má těžší. Nechce ho taky, ale kvůli svým voličům ho musí tlačit. To se pak prezident hodí: oni jsou z obliga, protože Klause jako prezidenta nechtěli a na veto nedají dohromady většinu. Krásná ukázka "pragmatické" politiky.
To je fakt hovadina socanů podobná. Proč bych chtěl 30tis šrotovného, když koupím v něměcku Oktávii skoro o 100tis levněji než u nás? A čím u nás dražší auto, tím větší rozdíl v ceně v SRN, Itálii či v Rakousku.
se šrotovné osvědčilo. Těch 2,5 miliardy Kč ze státního rozpočtu by navíc nebyla příliš velká částka - zvláště když by např. Škodovka z každé další prodané Fabie odvedla DPH kolem 50 000 Kč. Netvrdím, že by si každý koupil Fabii či Octavii, ale ztrátové by to nejspíš nebylo.
Princip šrotovného není nic jiného, než sázka na budoucí oživení, které nastane dost brzo na to, aby uměle navozená poptávka (nic jiného to není) byla nahrazena nově přicházejíci tou přirozenou a všichni to plus mínus přežili.
To není nic jiného, než keynesianství, byť trochu modifikované. Jenže ve chvíli, kdy se zdá, že krize bude tím, či oním způsobem chronická a navíc automobilový průmysl má na chronické potíže zaděláno i jinak,jsou výdaje na udržování zjevně nezdravého a neudržitelného stavu ekonomický zločin, zvlásť ve chvíli, kdy strašidlo státních bankrotů nebezpečně krouží nad světem
U aut je mi to jedno. U euroskeptika,disidenta irské strany Libertas, "nejchytřejšího" muže planety nejen přes globalizační oteplování už mi to jedno není. Tady bych se šrotovným souhlasil. Ubylo by ostudných jednání doma i za hranicemi,a měl by kdo ratifikovat LS a ustalo by soustavné napadání 26 států EU s 500 milióny občanů.
Aneb - spravny postreh pana Parala.
A neco pro pametniky:
když v roce 2001 Havel vrátil poslancům zákon o obchvatu Plzně, Klaus prohlásil: "Prezident by měl veta používat jako šafránu - jednou za desetiletí a ne aby se o to pokusil několikrát za týden. Považuji to za pošlapání základních prvků parlamentní demokracie."
A neco k zamysleni:
http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/clanek.phtml?id=118292
v ČR nerozumí. Nejde jen o Škodovku, ale je tu plno menších firem (ale zaměstnávající tisíce lidí) co jsou navázány na BMW, AUDI, OPEL, BMW atd. Jim šrotovné pomohlo. Navíc šrotovné byla nastaveno na auto do 0,5M, ne jako odpočet DPH kde si každý mohl odečíst auto v libovolné částce....O ekologickém a bezpečnostím efektu šrotovného nemluvě.
Šrotovné žádný ekologický efekt nemá, protože udělat nové auto vyrobí tolik škodlivin, co provoz vychlemtané škodovky po dobu 12 ti let. A pokud si myslíte, že někdo, kdo provozuje 15 let starý šmejd, neb nemá ani na novější ojetinu si kvůli slevě 1000 euro utrhne první poslední od huby a hnedka poběží kupovat, tak jste blázen.
Jediné co dokážete, že nakoncentrujete kupce z jiných časových úseků do doby vyplácení úplatků a slev, ale množství lidí, kteří si chtějí skutečně koupit auto a mají na to, se zvýší minimálně, jen v době po srotovném nastanou ještě hubenější časy.
Problém není v tom, že by lidi nechtěli auta, ale že na ně už nemají a mít nebudou. To nějakou směšnou slevou těžko změníte.
Proč dotovat firmy ze státních prachů, které nejspíš tak jako tak krachnou a lidi vyházejí. jen to nebude už v srpnu, ale až v lednu a tudíž po volbách. Když smrt, tak hned a hlavně levně.
Většinou s panem Klausem a jeho názory nesouhlasím, ale tentokrát mě svým krokem potěšil. Občas umí učinit i rozumnou věc. Tleskám, kéž by to tak šlo dál a toto nebyla jen výjimka.