Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do šrotu, nebo s Klausem

Nebývá to v poslední době příliš častý jev, aby se českému prezidentovi tleskalo. V případě šrotovného ekonomové tleskají sborem. A není divu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

komentator-1

za dobu keců o šrotovném

spadly ceny automobilů v ČR o výrazně větší částky, než je uvažované šrotovné. I bez něj jsou u nás prodeje malých aut rekordní a očekávat další oživení kvůli dotaci je ničím nepodložený optimismus.

Stejně si myslím, že Klaus zákon vetoval po dohodě s politickými špičkami. Šrotovné nikdo nechce, ODS programově, ČSSD to má těžší. Nechce ho taky, ale kvůli svým voličům ho musí tlačit. To se pak prezident hodí: oni jsou z obliga, protože Klause jako prezidenta nechtěli a na veto nedají dohromady většinu. Krásná ukázka "pragmatické" politiky.

0/0
13.7.2009 10:49

francoa

30tis šrotovného?

To je fakt hovadina socanů podobná. Proč bych chtěl 30tis šrotovného, když koupím v něměcku Oktávii skoro o 100tis levněji než u nás? A čím u nás dražší auto, tím větší rozdíl v ceně v SRN, Itálii či v Rakousku.

0/0
12.7.2009 11:14

muflonus

Re: 30tis šrotovného?

socan = dacan !!

0/0
12.7.2009 11:35

Harry_sportsman

V Německu, Rakousku či na Slovensku

se šrotovné osvědčilo. Těch 2,5 miliardy Kč ze státního rozpočtu by navíc nebyla příliš velká částka - zvláště když by např. Škodovka z každé další prodané Fabie odvedla DPH kolem 50 000 Kč. Netvrdím, že by si každý koupil Fabii či Octavii, ale ztrátové by to nejspíš nebylo.

0/0
10.7.2009 15:45

Dedik Larzon

Re: V Německu, Rakousku či na Slovensku

Princip šrotovného není nic jiného, než sázka na budoucí oživení, které nastane dost brzo na to, aby uměle navozená poptávka (nic jiného to není) byla nahrazena nově přicházejíci tou přirozenou a všichni to plus mínus přežili.

To není nic jiného, než  keynesianství, byť trochu modifikované. Jenže ve chvíli, kdy se zdá, že krize bude tím, či oním způsobem chronická a navíc automobilový průmysl má na chronické potíže zaděláno i jinak,jsou výdaje na udržování zjevně nezdravého a neudržitelného stavu ekonomický zločin, zvlásť ve chvíli, kdy strašidlo státních bankrotů nebezpečně krouží nad světem

0/0
10.7.2009 17:07

Dr No

Re: V Německu, Rakousku či na Slovensku

A co se osvědčilo - že si lidé koupili auto už letos a ne za ro nebo za dva? Že utratili peníze za auto a o to míň utratili jinde? A to DPH, které stát dostane "navíc" jsou zase jen peníze, které budou chybět někde jinde - to znamená zase ztráty pracovních míst a výdaje na podpory v nezaměstnanosti + pojištění. Všechna "protikrizová" opatření politiků jsou buď na kočku nebo škodí - získají tím jen politici (body u méně inteligentních voličů) a některé firmy, které si vylobují (přesněji řečeno zkorumpují nějaké státní úředníky) pod záminkou protikrizových opatření nějaké výhody

0/0
10.7.2009 17:19

Harry_sportsman

Re: V Německu, Rakousku či na Slovensku

Všechna protikrizová opatření jsou na kočku nebo škodí? Takže máme věřit velkému Václavovi, že volná ruka trhu vyřeší vše? Že ti Američané či Němci jsou tak málo inteligentní a nevěří mu ... ;-D

0/0
11.7.2009 11:02

Dr No

Re: V Německu, Rakousku či na Slovensku

Politici na celém světě mají společné přání - kecat do všeho. A takzvaná krize je výborná záminka, jak mohou rozšířit pole své působnosti. A volný trh (díky politikům) už neexistuje pěkných pár desítek let.

0/0
11.7.2009 23:04

jajaja00

Re: V Německu, Rakousku či na Slovensku

S určitým IQ prostě nelze pochopit, že to, co se koupí dnes, nekoupí se zítra.

0/0
11.7.2009 19:12

j@ck

Klause alias "Mr. Veto" do srotu

!!

0/0
10.7.2009 10:52

jarda

KDO MÁ JÍT DO ŠROTU ?

:-( U aut je mi to jedno. U euroskeptika,disidenta irské strany Libertas, "nejchytřejšího" muže planety nejen přes globalizační oteplování už mi to jedno není.Rv Tady bych se šrotovným souhlasil. Ubylo by ostudných jednání doma i za hranicemi,a měl by kdo ratifikovat LS a ustalo by soustavné napadání 26 států EU s 500 milióny občanů. [>-] EU [>-]

0/0
10.7.2009 10:24

gogol_jl

Klaus s Paroubkem sundali vladu a proto doslo na srotovne

Aneb - spravny postreh pana Parala.

A neco pro pametniky:

když v roce 2001 Havel vrátil poslancům zákon o obchvatu Plzně, Klaus prohlásil: "Prezident by měl veta používat jako šafránu - jednou za desetiletí a ne aby se o to pokusil několikrát za týden. Považuji to za pošlapání základních prvků parlamentní demokracie."

0/0
10.7.2009 8:56

gogol_jl

Re: Klaus s Paroubkem sundali vladu a proto doslo na srotovne

A neco k zamysleni:

http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/clanek.phtml?id=118292

0/0
10.7.2009 9:03

Pan Navratil

Re: Klaus s Paroubkem sundali vladu a proto doslo na srotovne

Nemám dojem, že by Klaus vetoval nějaký zákon každý týden.

0/0
10.7.2009 10:24

rafol

Re: Klaus s Paroubkem sundali vladu a proto doslo na srotovn

Nekdo snad musi mit rozum, kdyz cely parlament je 200 hlave stado volu.

0/0
14.7.2009 18:53

dedko

S Klausem !

Šrotovné nemá ekonomické racionální opodstatnění !

0/0
10.7.2009 6:25

rezjir

Re: S Klausem !

Ale má, tj. bezpečnostní a ekologické důvody.

0/0
10.7.2009 6:31

SBR

Re: S Klausem !

Nemá. Ať se Vám to líbí nebo ne, nemá. Každý nově vyrobený automobil znamená vyšší emisní zátěž (při výrobě to čmoudí a čmoudí a čmoudí) než delší provozování "méně ekologického" vozu. Nehledě na to, že ten, kdo najezdí tolik, že by se mu tato rovnice přehoupla ve prospěch nového vozu, tak ten auto potřebuje k práci a ten si nové koupí šrotovné-nešrotovné.

Bezpečnostní důvody pro koupi nového vozu též nevidím. Obrněný transportér není běžně k sehnání a určitě ne nový a spíše záleží na řidiči než na autě. I když uznávám, že v něktrých vozech (zvláště těch, co mají 5 hvězdiček za plné auto airbagů a elektronické fičury, které suplují řidiče) je vyšší šance na přežití při případné srážce. Ruku na srdce.. není hazard jezdit s "méně bezpečným autem", hazard je "jezdit nebezpečně".

Kdo to nechápe, ať se zamyslí a přečte si to ještě jednou

0/0
10.7.2009 7:44

Petr Souček

Re: S Klausem !

rezjire, tleskám! Moje řeč. Pán Hradu se tentokrát asi popletl a, světe div se, snad poprvé jednal racionálně. Překvapení, které asi dlouho nepotrvá! http://www.webvize.cz/play.php?vid=553

0/0
10.7.2009 9:06

Pan Navratil

Re: S Klausem !

To je nesmysl, lidé, kteří jezdí ve starých rezavých dýmovnicích, na nové auto nemají a pár korun slevy to nezmění.

0/0
10.7.2009 10:25

Bright

Je vidět, že pan Páral vůbec aut. průmyslu

v ČR nerozumí. Nejde jen o Škodovku, ale je tu plno menších firem (ale zaměstnávající tisíce lidí) co jsou navázány na BMW, AUDI, OPEL, BMW atd. Jim šrotovné pomohlo. Navíc šrotovné byla nastaveno na auto do 0,5M, ne jako odpočet DPH kde si každý mohl odečíst auto v libovolné částce....O ekologickém a bezpečnostím efektu šrotovného nemluvě.

0/0
10.7.2009 1:21

Dedik Larzon

Re: Je vidět, že pan Páral vůbec aut. průmyslu

Šrotovné žádný ekologický efekt nemá, protože udělat nové auto vyrobí tolik škodlivin, co provoz vychlemtané škodovky po dobu 12 ti let. A pokud si myslíte, že někdo, kdo provozuje 15 let starý šmejd, neb nemá ani na novější ojetinu si kvůli slevě 1000 euro utrhne první poslední od huby a hnedka poběží kupovat, tak jste blázen.

Jediné co dokážete, že nakoncentrujete kupce z jiných časových úseků do doby vyplácení úplatků a slev, ale množství lidí, kteří si chtějí skutečně koupit auto a mají na to, se zvýší minimálně, jen v době po srotovném nastanou ještě hubenější časy.

Problém není v tom, že by lidi nechtěli auta, ale že na ně už nemají a mít nebudou. To nějakou směšnou slevou těžko změníte.

Proč dotovat firmy ze státních prachů, které nejspíš tak jako tak krachnou a lidi vyházejí. jen to nebude už v srpnu, ale až v lednu a tudíž po volbách. Když smrt, tak hned a hlavně levně.

0/0
10.7.2009 1:35

MartyKO

Re: Je vidět, že pan Páral vůbec aut. průmyslu

Ono nejen, ze na to mit nebudou. Ono dokonce hrozi, ze s vidinou slevy pujdou a na to novy auto se zadluzi. :-/ Po par splatkach zjisti, ze na to nemaji a zacnou jim velky problemy. Je to v podstate podpora zadluzovani. Nehlede na to, ze clovek ktery ty penize utrati za auto je nebude moct utratit v jinych odvetvich.

Takze s vetem nejde nez souhlasit a doufat, ze ten paskvil neprojde...

0/0
10.7.2009 2:02

dedko

Re: Je vidět, že pan Páral vůbec aut. průmyslu

R^R^

0/0
10.7.2009 6:25

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

Re: Je vidět, že pan Páral vůbec aut. průmyslu

Přečti si to ještě jednou troubo ..... Škodovka prodá na českém trhu jen cca. 8 % produkce. Navíc to co prodá teď navíc o to míň prodá v následujících letech.

0/0
10.7.2009 5:39

afrousek

Též za tento krok Klausovi tleskám

Většinou s panem Klausem a jeho názory nesouhlasím, ale tentokrát mě svým krokem potěšil. Občas umí učinit i rozumnou věc. Tleskám, kéž by to tak šlo dál a toto nebyla jen výjimka.

0/0
10.7.2009 1:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.