Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehod ubylo jen naoko, policisté kouzlí se statistikami

Pokud by se vycházelo pouze ze statistik, staly by se české silnice zničehonic oázou bezpečí. Tedy v porovnání s lety minulými. Za první letošní půlrok totiž policisté evidují zhruba o polovinu méně dopravních nehod než rok předtím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lolek77

Mikulíku, Vy hovado z centra nicmochrů.

I Vaší vinou se policisté zabývají měřením rychlosti a šmírováním lékarniček místo dopravních nehod. Teď jste objevil Ameriku, že z nehod by se měly vyvozovat důsledky. Ovšem napřed jste podporovali celý ten idiotský systém a Šimonovského vynálezy. Bože, jaké pitomce platíme z našich daní.8-o

0/0
8.7.2009 23:28

-dejf-

mrtvi a zraneni

jak to ti policisti udelali, ze vykouzlili mensi pocet mrtvych i zranenych?

0/0
8.7.2009 22:59

pepsi_09

.

No tak už to mediální m/*dky konečně uznejte, že vaše vřískání o hromadách mrtvol je nesmysl a přestaňte dělat z lidí blázny.

0/0
8.7.2009 18:30

ladamm

na našich dálnicích mám nejraději

roletu tu tu tu tu tu tu tu tu tu nemají nikde jinde . . .

0/0
8.7.2009 14:17

kozmopolita

Místním statistikům

Pokud má někdo problém pochopit, přoč denní svícení a nedejbože na této intelektuální úrovni umí anglicky, ať si zajde sem http://www.iihs.org/research/qanda/drl.html , je to tam vše v kostce jasně řečeno.

A pokud někdo blouzní o tom, jak to zbytek Evropy nechce protože je to zbytečné, měl by vědět, že podle půl roku staré evropské direktivy od února 2011 budou muset mít všechny nové osobní vozy (a později i autobusy a náklaďáky) denní světla, která se budou zapínat automaticky s nastartováním motoru. Direktivu schválily všechny země Unie bez výjimky. Blíž zde http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/08/1394&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en

Tak a teď pokračujte v diskuzi, jaká je to zbytečnost a specificky česká volovina.

0/0
8.7.2009 13:27

ac97c

Re: Místním statistikům

No dobře, to už jsou alespoň argumenty (i když se také to neobejde bez zbytečných narážek na intelekt oponentů v diskuzi, že?!). Nějak jsem tam nenašel akorát konkrétní data, jak moc připěje celodenní svícení na tu nehodovost, jen předpoklady, nic víc. Další věcí je, že DRL bude mít vyhrazené speciální lapmpy (na bázi LED nebo tak) s menším příkonem a potkávačky budou dále sloužít ke svícení na cestu za snížení viditelnosti.

0/0
8.7.2009 13:38

kozmopolita

Re: Místním statistikům

Při úrovni zdejší dojmologie typu - více nehod chodců a cyklistů a pod. jsem se nezdržel...

Stručný výcuc z různých studií je u toho prvního linku pod otázkou How effective are DRLs?

0/0
8.7.2009 13:41

ac97c

Re: Místním statistikům

Víte každý máme nějaké dojmy, někdo o přehlédnutých cyklistech někdo o všemocnosti svícení na snížení nehodovosti. Tudíž bych také mohl ze svého pohledu narážet  na intelekt oponentů, ale nejsem přesvědčen o své jediné pravdě narozdíl od nich, páč nemám dostatek informací tak to nedělám, ale pochybuji, že obhájci svícení mají, když už se někdo o přínosu svícení snaží zasvěceně bavit, je to na úrovni obecných keců bez prokazatelných faktů. Uváděné odkazy si prostuduji až najdu čas.

0/0
8.7.2009 13:52

kozmopolita

Re: Místním statistikům

S podobným pochybováním podepřeným nedostatkem času se na ta fakta podívat nic nenadělám. A radši to nepojmenuju.

0/0
8.7.2009 14:01

ac97c

Re: Místním statistikům

No tak sorry, že také něco musím dělat něco jiného a ne nejpozději do 10 minut ihnet přelouskávat všechny odkazy, které zde někdo postne, aby si někdo o mě náhodou nedělal závěry. Vy jste asi se vším hned hotový, hlavně při posuzování lidí, že?! Také to raději dál nebudu rozvádět.

0/0
8.7.2009 14:07

kozmopolita

Re: Místním statistikům

Buď nemluvím o "dojmech" a přečtu si to, anebo si to nepřečtu a pak nebudu soudit kvalitu fakt, které jsem neviděl.

Ve světě mé formální logiky je rovněž logičtější projít si těch cca 2000 znaků než napsat místo toho dva blábolivé příspěvky o tom, jak se má nebo nemá diskutovat a jak nemám čas.

Já myslím, že v tomto případě mám dat na hodnocení úrovně protistrany až-až..

0/0
8.7.2009 14:17

ac97c

Re: Místním statistikům

Tak neblábol a studuj... Rv

0/0
8.7.2009 14:22

kozmopolita

Re: Místním statistikům

OK, takže teď něco k těm statistikám?

0/0
8.7.2009 14:24

kozmopolita

Re: Místním statistikům

Ještě snad doplním pár věcí, které v tom stručném výpisu nejsou. V zásadě existují dva přístupy: Nařízení celodenního svícení (Skandinávie, Maďarsko, ČR, Slovensko), nebo nařízení povinné výbavy vozidel denními světly (Kanada, od 2011 zbytek EU). Pokud se vozový park obměňuje pomalu, je jednoznačně výhodnější nařízení svícení. Tak se dá vyhnout příliš dlouhému riskantnímu období, kdy část vozů svítit bude (povinná světla) a část ne.

Není náhoda, že první tyhle opatření zavedly skandinávské země - účinnost světel je tím vyšší, čím je slunce níže nad obzorem - což je ve Skandinávii jaksi mnohem delší část dne. Na druhou stranu, i naše dopravní špičky spadají do ranních a večerních hodin... Ano, problematická je veliká činná plocha klasických tlumených světel. Ale stále pozitiva převažují.

Takže: i kdyby zde ta světla zabránila co i 10ti smrťákům v ČR, stojí to za to.

0/0
8.7.2009 13:57

Novakbob111

V madarsku jen mimo obec

ve meste nikdo nesviti. Takze je videt jak radi rozsvicuji

0/0
8.7.2009 14:01

kozmopolita

Re: V madarsku jen mimo obec

Smysl těch opatření není v tom, aby někomu dělala radost - jako u většiny zákonů. No a maďarská logika je odjaktěživ - maďarská logika. Ve městě je účinnost vyšší, než mimo obec...

0/0
8.7.2009 14:11

Novakbob111

a jaka je ceska logika?

myslis, ze zrovna ceska logika je spravna? Zem, kde vetsina obyvatel ma nizkou kvalifikaci, vzdelani, trpi obezitou, nejvice rakoviny na svete je v Cesku, kde na 100 000 lidi pripada 30 mrtvych na silnici, kde 50%  auta jsou starsi 15let???? kde pro lidi je problem  ujit 1k m pesky, ale zaroven nemaji pomalu co zrat?

0/0
8.7.2009 14:15

Novakbob111

spocti kolik zivocichu zemre diky vyssi CO2 a dasim jedum

a pak uz ta tvoje rovnice o 10 zachranenych nema vubec smysl..Zijes v pohadce o zivote bez nahody. To nebylo a nebude ani v tom ceskym ateistickym raji;-D

0/0
8.7.2009 14:12

kozmopolita

Re: spocti kolik zivocichu zemre diky vyssi CO2 a dasim jedum

Nevím z čeho usuzuješ, že svícení dle mne zachrání planetu. Přinejmenším za současných okolností umí pomoct. Mimochodem, i těm živočichům. Já nemám statistiky o tom, kolik jich zabije to asi 0,5-1% CO2 z již tak maximálně ekologických motorů, které jsou v EU povolené.

Co ovšem vím celkem bezpečně je to, že jich bude mnohem méně přejetých. Ono ten princip u lidí není příliš odlišný od toho, jak to účinkuje na ně.

0/0
8.7.2009 14:33

čtunoviny

Svíticení za krásného slunečního dne

Německo s 80 mil. obyvateli nesvítí za krásného slunečního dne.

Česko s 10 mil. obyvatel svítí.Já samozřejmě taky musím ze zákona. Pokud se náhodou ozvu, že je to fakt zbytečné, hned mi nějaký velmi , velmi ale velmi skušený řidič , řekne: ABY TĚ  BYLO LÉPE VIDĚT, ABY TĚ JINÝ ŘIDIČ NEPŘEHLÉDL MEZI SVÍTÍCÍMI VOZIDLY.

A  já tomu velmi skušenému odpovídám: Nechci Tě potkat na silnici , kdy za bílého dne nerozeznáš 2  různá auta lišící se pouze zapnutýmu světly . Takový člověk má odevzdat řidičák a sedět ve vlaku.  Tohle by ti odpověděli i němečtí řidiči ( nejenom)

0/0
8.7.2009 12:33

čtunoviny

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

OMLUVA:    měl jsem napsat      .....zkušený...;-(

0/0
8.7.2009 12:35

ac97c

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

S tím souhlasím, stejně jako tím, že za to, jaké jsou zákony v ČR nemůže občan ale prasata v parlamentu a my je musíme akorát dodržovat ať chceme nebo nechceme, či si myslíme, že je to dokonce nesmysl. Nechápu tedy posměšky, že Češi jako blbci svítí i přes den. Pokud by nikdo přes den nevítil nikdo by nikoho nepřehlédl pokud není slepý a navíc by se méně přehlédly objekty, chodci, neosvětlená vozidla než když musí všichni svítit.

0/0
8.7.2009 12:39

Zebin

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

zvykne-li si řidič, že všechna auta svítí a najednou se objeví nějaký nesvítící, je samozřejmě o něco méně hůře postřehnutelný, to je naprosto zřejmé v Německu i u nás

0/0
8.7.2009 12:40

ac97c

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Právě proto, je  tento výmysl s trvalým svícením i přes den nesmysl. Ale co už s tím?

0/0
8.7.2009 12:44

čtunoviny

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Přesně o tobě jsem psal :-)

Řidič si nesmí zvyknout  na dopravní stereotyp - řidič musí být pořád ve střehu a současně v klidu, protože se na silnici dějí neočekávané situace, které musí včas vyhodnotit a vyřešit  - tím myslím ve zlomku  vteřiny - vo vo tom to je :-)

0/0
8.7.2009 12:47

Pytlík

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Jak se snažíte psát spisovně, tak jste hloupý. Nezlobte se, ale je to tak. Samozřejmě, jsou úseky, kde je svícení zbytečné, ale jsou následovány úseky, kdy to rozhodně zbytečné není. A kdo bude obsluhovat vypínač a rozhodovat, že tady budu svítit a tady ne?

Svícení nikomu nevadí, nesvícení může způsobit nehodu - je tedy lepší svítit (a ty řeči, že když někdo rozezná auto jen podle světel .. atd., si laskavě větkněte za klobouk).

0/0
8.7.2009 12:47

čtunoviny

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Běžte to říct tu svoji větu do  Německa: 

 Nesvícení může způsobit nehodu - je tedy lepší svítit .

Určitě Vás všichni poslechnou.;-D  Jste také hloupý a dáváte to pořádně na odiv všem na tomto fóru svým  ohraným argumentem , který byl už 100 krát  v evropě vyvrácen.  Ale vy mu pořád věříte a věřit budete, ikdyby  to svícení u nás zrušili.

Kloubouk jsem nikdy neměl ani neplánuji...

0/0
8.7.2009 12:55

ac97c

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Proč měl pravdu, právě protože je svícení povinné i přes den, řidiči si zvykli rozlišovat potenciální překážku podle světla a mohou být překvapeni, když se jim dostane do cesty nějaký neosvětelný objekt. Takže než budete někomu radit to vetknutí, raději volte příště jiný tón, když máte svou verzi pravdy, nebo mám já zase poradit vám, co si máte kam vetknout?

0/0
8.7.2009 12:55

mr.kluzo

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Pěkná blbost.

0/0
8.7.2009 12:59

zeto

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

To není blbost, to je už prokázaná skutečnost. Tím, že auta povinně svítí, řidič podvědomě obrací pozornost k jasným, tedy osvětleným objektům. To je nepopiratelný fakt. A vědí to i naši poslanci, ono toto bylo známé už když se to u nás schvalovalo. Ale změnit zákon nejde z principu. Přece naši vyvolení nepřiznají, že to zase podělali.

0/0
8.7.2009 20:51

mr.kluzo

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Bavíte se pořád o svícení, jak Tataři. Jestli je zákon o svícení smyslný, nebo ne, je mi jedno. Svítím, nic moc mě to nestojí a počet mrtvých na silnicích to asi ovlivní v momentě, kdy budou horší světelné podmínky (déšť, mlha atd.). Už vidím zdejší chytráky, jak se hádají s policajty, že jsou světelné podmínky ještě dostatečné a že on viděl dobře, tak proč by musel svítit.

Světelné podmínky jsou obtížně subjektivně definovatelné a proto jsem rád, že se musí svítit celý den a celý rok. Kdyby zde byli v této republice normální lidi, kteří dodržují zákony, místo aby spekulovali jak je přechytračit (jako v tom vašem Německu), mohly by tady platit i normální zákony. Co vám na tom svícení vadí? Fakt, jsme banánová republika.

0/0
8.7.2009 12:53

ac97c

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Vadí mě tohle paušální nařizování a dokonce bodového sankciování něčeho, co o skutečném přínosu ke snížení nehodovosti může být jen něčí domněnkou nikoliv prokazatelným účinkem. Nebo v tom vychvalovaném Německu mají více nehod protože nesvítí? V tomto směru jsme Banánová republika, protože zase musíme být papežštější než papež a v restrickcích, nařízeních a sankcích musíme být průkopníci a najednou nestačí převzít, udržovat něco co funguje jinde. Se ani nedivím jaký je respekt k zákonům u nás, když jsou takto nastaveny. Kdyby příkazy a restrikce byly jen tam kde je to PROKAZATELNĚ nezbytné nedělalo by problém mnoha lidem zákony dodžovat, když by měli pocit, že to k něčemu je. Vždyť i ti vychvalovaní Němci v ČR na předpisy kašlou, tak co tady meleš o spekulování?

0/0
8.7.2009 13:02

mr.kluzo

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Jak chceš zákonem přesně definovat špatné světelné podmínky? To co píšeš, je naprostá kravina, protože svícením za špatných světelných podmínek, dáš do rukou policajtů daleko větší bič, protože on bude ten, kdo bude rozhodovat, jestli jsi měl svítit, nebo ne a ty s tím nic neuděláš. Odvolat se můžeš, ale jak dokážeš, že neměl pravdu? A banánová republika jsme kvůli takovým lidem, kteří jen pořád spekulují a machrujou u piva a na diskusích, jak by vše udělali lépe, místo aby dodržovali zákony a zasadili se tak o menší množství nehod. Píšeš, že bude řidič překvapený, když uvidí neosvětlený předmět... Zase ukázka neprosté neznalosti a ignorantství. Kolik je nehod, kdy auto vrazí do neosvětleného předmětu, který se náhle objeví na silnici tak, že byl řidič překvapen?

0/0
8.7.2009 13:11

ac97c

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Ty potřebuješ zákon na to aby ti přesně definoval, kdy máš sníženou viditelnost a tudíž máš rozsvítít já ne, nebo že si máš  zapnout pásy, já jsem si je zapínal automaticky když jsem sedl za volant. Nemám rád když musíme být ve všem papežštější než papež a místo zdravého rozumu se zde hraje jen na předpisy, proto jsem dle tebe ignorant  a spekuluji. Dle tebe by měla být i vyhláška kdy to na silnici více klouže nebo je venku vedro? Jinak pivo piji jednou za půl roku když je nějaká oslava, takže si své soudy na dálku nech od cesty. Nemám rád, když někdo si myslí, že má větší patent na rozum co je správné a automaticky je dle něj každý s opačným názorem ten špatný. Nebudeš ty právě ten vychovatel na silnici? Ti jsou nejhorší, ale hlavně, že nepřekročí rychlost a svítí. No kolik nehod bylo způsobeno, kdy auto vrazí do neosvětleného předmětu, ty tu lobuješ za svícení, tedy zajisté máš lepší info o prokazatelném snížení nehodovosti, tedy ty dokazuj svou jedinou pravdu.

0/0
8.7.2009 13:23

r72

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Lidí jako ty mi je docela líto.  Pravidla jsou od toho, aby bylo na silnicích co nejbezpečneji. Samozřejmě, že všechna opatření na nedodržování těchto pravidel jsou jen vytloukáním klínu klínem.Na druhou stranu pokud budeš dodržovat rychlost a budeš se soustředit na vzdálenost, která takové rychlosti odpovídá, s tím že něco přehlédneš problém mít nebudeš. Svícení se zavedlo, aby ubylo rizikových předjíždění a nedání přednosti v jízdě. Dokud však nebude rychlost účastníků provozu odpovídající možným situacím,  jsou takováto opatření i diskuse naprosto o ničem, protože vše je to jen o příčině a důsledku a příčina toho všeho je pořád jen jedna.

0/0
13.7.2009 11:55

Krutibrk

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Svícení je v pohodě, zvykl jsem si na něj. Když člověk vjede do lesního úseku a tam si to sviští s prominutím blbec (dle současného stavu legislativy), který nesvítí, tak je to peklo. Barvy aut a střídání intenzity světla jsou jen další důvody, proč mi to vyhovuje. Chápu, že někdo má jiný názor, leč není to o rozlišení 2 různých aut lišících se zapnutými světly, ale právě o vyhnutí se nebezpečným situacím při nestandardních světelných podmínkách. A nejedeme ani v tramvaji se slušným řidičem, který při setmění nebo průjezdem tunelem zapne vnitřní světla, aby cestující mohli pokračovat ve čtení novin a knížek, ani nemáme hypermoderní auta, která rozsvítí sama. Řídíme sami a sami bohužel máme každý jinak nastavené vidění světa (i světla).

0/0
8.7.2009 13:08

mr.kluzo

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

přesně tak.

0/0
8.7.2009 13:12

Krutibrk

Re: Svíticení za krásného slunečního dne

Pardon, zvykl jsem si na "ně", to svícení:-)

Mimochodem, to automatické rozsvícení v autě má taky svoje mouchy, známá je historka s viaduktem a zúženým podjezdem, kde na jedné straně vjíždí tuším peugeot a náhlé automatické rozsvícení světel bere řidič na druhé straně jako pokyn, že mu peugeot dává přednost...

0/0
8.7.2009 13:10

Novakbob111

sviceni je jen dalsi buzerace nic vic

a silnice jsou plne opilcu neboli ozralu a clovek nesmi ani pivo

0/0
8.7.2009 14:00

mr.kluzo

rychlá jízda

Víte, kolik ušetříte času, když na 100km vzdálenosti a průměrné rychlosti 130km/h zvýšíte průměrnou rychlost o 10km/h, tedy na 140 km/h? Přitom zvýšit průměr o 10 km/h je při dnešním provozu dost problematické, stačí aby vás 2x něco zastavilo na 1min, nebo přibrzdilo a už podle mne navýšení nebude možné.

Ale přesto: Když na vzdálenosti 100km pojedete v průměru 140km/h místo 130km/h, ušetříte celé 3,3 min. A to se vyplatí!!!!:-/

0/0
8.7.2009 12:02

Zebin

Re: rychlá jízda

v reálu to bude ještě méně, pomalejší auta, předjíždějící se kamióny, svedení do dvou či jednoho pruhu. Navíc, míra ohrožení sebe ev. ostatních účastníků stoupá s vyšší rychlostí

0/0
8.7.2009 12:36

mr.kluzo

Re: rychlá jízda

Právě proto, chtěl jsem jen ukázat nesmyslnost spěchání v dnešním provozu. Jezdím často trasu Hodonín-Brno po dálnici. Ať jedu po dálnici 110, nebo 140, vždy přijedu přibližně stejně. Pokud tě nezbrzdí na dálnici předjíždějící kamiony, tak kousek Brnem časovou výhodu srovná.

0/0
8.7.2009 12:43

ac97c

Re: rychlá jízda

Tak kdybychom všichni jezdili maximálně 80km/hod tak by byla míra ohrožení ještě nižší ne? Takto by šlo uvažovat až absurdum. Je to dálnice proto se jede jak se jede. Větší problém než rychlost jsou ty předjíždějící se kamióny.

0/0
8.7.2009 12:46

mr.kluzo

Re: rychlá jízda

To je fakt, že to je dálnice, já ji jen uváděl jako příklad a normální člověk si z toho vypočítá, že na běžné komunikaci zvýšit průměrnou rychlost o 10 km/h je ještě mnohem obtížnější a přesto jezdí někteří jako magoři, brzda plyn a jsou na místě o 3 minuty dřív, pokud se na to místo dostanou. Fakt je, že normálním lidem to psát nemusím. Jen jsem myslel, že by se některý z těch závodníků mohl zamyslet nad nesmyslností svého jednání, když už si o sobě myslí, že je nesmrtelný borec, ale asi jsem dost naivní.

0/0
8.7.2009 12:58

čtunoviny

Re: rychlá jízda

R^R^R^ hezky a pravdivě R^

0/0
8.7.2009 13:04

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

vždycky mi vrtalo hlavou, jak to ti poliši dělají, že za mrtvého je v případě dopravní nehod považován ten, kdo na následky umře do 24hod., ... tedy když umře o minutu či čtvrthodinu či měsíc později, jestli ho nepřidusí polštářem, aby to stihl včas ... není to koruptivní jednání? ...8-o

0/0
8.7.2009 11:49

Krak

Re: souzi a soušky čížci,

Pořád tě baví prezentovat veřejně svou hloupost? ;-D;-D;-D

0/0
8.7.2009 19:36

Novakbob111

Nemecko bez svetel 6 mrtvych na 100 000 obyvatel

Rozsvicene ceske vrakoviste 30 osob na 100 000. Takze sviceni je na hoovno. Jenom vystraseni cesi si mysli,ze svoji ridicskou impotenci nahradi zarovkou. Konecne i Hitler rikal, ze nevidel tak sileny sofery jako jsou cesi. Nikoliv rychly, ale neschopny

0/0
8.7.2009 11:48

lasicelysice

Re: Nemecko bez svetel 6 mrtvych na 100 000 obyvatel

Souhlas. Např. v Egyptě řidiči v noci nesvítí dokonce ani v noci vůbec, respektive jen parkovačkami. Když se zeptáte proč, tak vám odpovědí, že svícení je nebezpečné, protože oslňuje. Znovu podotýkám, že se jedná o svícení ne ve dne, ale v noci. Jde o oblasti, kde je vidět od pouličních lamp atp... Pro nás divná praxe, ale tam funguje. Když vás tady u nás v noci mine protijedoucí auto (a někdy ani nesklopí dálková světla), po jeho minutí nastává pár nebezpečných vteřin, protože jedete prakticky poslepu - zorničky očí se zúžily díky světlům před tím protijedoucího auta, a než se stačí adaptovat - rozšířit - na méně světla, vidíte jen málo kam jedete. Svícení u nás a v Egyptě beru tak, že všechno je na světě relativní a všechno má svá pro a proti.      

0/0
8.7.2009 11:57

Ahasver

Re: Nemecko bez svetel 6 mrtvych na 100 000 obyvatel

Před oslněním pomáhá přivřít jedno oko a pak přemrknout :-) je to mnohem jistější než ta 2-3s slepota

0/0
8.7.2009 12:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.