Diskuze

Pokud dítě nemá vlastní pas, na hranicích z toho může být problém

České rodiny, které vyjíždějí na zahraniční dovolenou, narážejí na nečekané komplikace. V cizině se musí "bát" o děti. Přestože jsou kontroly na evropských hranicích už nějaký čas zrušené, úředníci přechod hranic často komplikují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Picolik

2. 7. 2009 12:45
Takže jak to je?

stačí mít dítě v občance pokud jedu kupříkladu do německa nebo ne?

0 0
možnosti

wildge

2. 7. 2009 16:34
Re: Takže jak to je?

Staci. Nepanikarte.

0 0
možnosti

captain cook

2. 7. 2009 12:09
na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

"...to není jen věc češtiny: přechylují Slováci, alei i Rusi, Ukrajinci nebo Bulhaři. Je to podle zákona té které země a v jiných zemích jsou povinni to respektovat. Většinou stačí jim vynadat do blbců a ignorantů, protože špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát."

Vyborne! R^ To je verva! Chtel bych ale aby to same platilo i opacne: "Zenska prijmeni NEPRECHYLUJE  vetsina svetovych narodnosti krome Cechu, Slovaku, Rusu, Ukrajincu a Bulharu apod. Je to podle zákona té které země a v zemích kde se prechyluje jsou povinni to respektovat. Většinou stačí jim vynadat do blbců a ignorantů, protože špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát." To je tvymi slovy "pro vsechny blbce a ignoranty" v ceske kotline, kteri nerespektuji cizi prijmeni a mermomoci trvaji na prechylovani. Pritom je jasne, ze špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát".

0 0
možnosti

Si0

2. 7. 2009 13:36
Re: na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

Musíš odlišit zákony a gramatiku. Obráceně vzato: z hlediska zákonů nikdo u nás nebude po Švédovi nebo Anglánovi chtít, aby si jejich ženy, když jedou k nám, nechali do pasů doplnit příjmení s -ová; to je zjevný nesmysl, protože tohle se řídí zákony země, která pas vydala.

Ale v neúředních záležitostech, v běžném společenském styku je přechylování zahraničních jmen něco jiného, je to v rovině skloňování podstatných jmen. Podle stejné logiky mluvíme třeba o panu Brownovi, i když se nejmenuje "Brownovi", ale "Brown".

Samozřejmě, pokud si nějaká žena to přechylování nepřeje, tak je vhodné to respektovat, ale já osobně si vždycky pomyslím něco o náfučce.

0 0
možnosti

kája1970

2. 7. 2009 11:18
kam nemůže čert

tam nasadí tupýho úředníka

0 0
možnosti

Muf007

2. 7. 2009 14:19
Re: kam nemůže čert

Nesouhlasím. Pas pro dítě stojí tuším kilo ! Je to takový problém zajít s ním na radnici a vyřídit mu pas? Zvláště, když ho vyfotí zadara a není nutné lítat k foťákovi? Nepochopím. Mlaďasové měli svůj pas vždycky a nikdy nebyl problém. Btw. i když jedu na nákup jen pár kiláků za čáru prostě jim ho vezmu a je to. Máte v tom problém? Já ne !

0 0
možnosti

Atwa

2. 7. 2009 10:51
Rychlo pas

Nevím která chytrá hlava vymyslela rychlopas který ma platnost jen 6 měsíců,když většina zemí vyžaduje platnost déle než 6 měsíců při příletu.Nevím proč nedali třeba rok nebo 9 měsíců takhle jsou ty pasy celkem k ničemu :-(

0 0
možnosti

prngrr

2. 7. 2009 10:49
V Hurghadě chtěli bakšiš

Předpokládám, že v Hurghadě chtěli bakšiš. ;-D

Náš kluk pas má, protože byl venku se školou. V Egyptě ale byl opakovaně na můj pas: Vízum (15 USD) se totiž vydává na pas a ne na osobu. Pouze k vízu napsali poznámku ve stylu "+1" nebo něco podobného.

Vlastní pas = vlastní vízum. Pas rodičů = zdarma, jen se na to musí upozornit při příletu, aby tam dali tu poznámku, aby pak nebyl problém při odletu. Možná se to zapisovalo i do imigrační karty, už si nejsem jistý

0 0
možnosti

tmf

2. 7. 2009 10:06
...ová

copak jsme jediní kde se manželka jmenuje jinak?

Proč tedy všichni státní zaměstnanci neznají doklady toho spolku (EsU)? Proč na to má doplácet běžný občan?

Připomíná to s tím slovenským papírem do lékárničky. K čemu mi má být papír psaný cizí řečí?

0 0
možnosti

danny44

2. 7. 2009 9:54
Evropané druhé (nebo další) kategorie

Vítejte v "jednotné" Evropské unii - úřady (nebo spíš úředníci) neznají osobní doklad vydaný jiným členským státem EU....

Jestlipak by si dovolil český úředník "pochybovat" nebo dokonce "neuznat" doklad státu Evropské unie (ovšem první kategorie)??????

0 0
možnosti

DavidReha

2. 7. 2009 12:18
Re: Evropané druhé (nebo další) kategorie

Abyste se nedivil. Moji kamaradce ze Spanelska (ktera zila v Praza nekolik let)  cesti urednici bezne nechteli uznavat spanelsky obcasnsky prukaz. Marne jsme se snazili presvedcit uredniky (napr. v bance ci na poste), vzdy vyzadovali pas. Kdyz jsem pak sam zil ve Spnelsku par mesicu, nemel jsem s uznanim ceske obcanky zadny problem (hotel, nemocnice, banka,posta). Nyni ziju 2 roky v Anglii, a mel jsem s tim problem jen jedinkrat v bance (Anglie je ale specificka, nebot tu sami obcanky neznaji).

0 0
možnosti

app

2. 7. 2009 9:40
Inu, EU

Když jsme vstoupili do EU, tak bruselský úředníci honem pospíchali pozavírat český mlíkárny a masokombináty, když neměly správně zakulacené rohy dlažby.

 

Ale aby se v EU po těch letech sjednotily takový věci, jako jsou požadavky na cestovní doklady, to holt není pro němčoury a frantíky priorita....

 

Holt, trh je trh...

0 0
možnosti

danny44

2. 7. 2009 10:29
Re: Inu, EU

Nikoli trh, ale evropa první a druhé kategorie....

0 0
možnosti

scorpion71

2. 7. 2009 9:39
A já s tím souhlasím.

 Dítě má mít svůj pas od malička. V roce 2006 jsme letěli s malým na Rhodos (byly mu tenkrát 3 roky). Měli jsme ho jen zapsaného v pasu. Přišli jsme k přepážce a bez problémů prošli. To bylo sice fajn, ale při představě, že by někdo tímto způsobem mohl provézt jakékoli dítě odpovídajícího pohlaví a věku jsem došel k názoru, že je určitě dobré, aby dítě mělo pas.

Loni dětem vydali jen zelené pasy na rok a letos, když jsme byli žádat o nové, tak obě děti (6 a 2 roky) dostaly biometrické pasy na 5 let. Úřednice měly pěkně zmáknutou techniku s plyšákama, aby se jim malá při focení dívala tam, kam potřebovaly. Při vyzvedávání nás ještě úřednice upozornila, že pasy jsou sice na 5 let, ale že máme hlídat jestli děti výrazně nezmění podobu (hlavně tedy to mladší), aby někde nenastal problém.

0 0
možnosti

app

2. 7. 2009 9:43
Re: A já s tím souhlasím.

To sice jo, to převážení cizích dětí, tam je OK, i když je diskutabilní, jestli celník podle rok starý fotky to dítě pozná...

A hlavně, rámci schengenského prostoru by takovýhle obstrukce prostě neměly existovat - volný pohyb osob by měl platit pro všechny - nejen pro němce a frantíky... 

0 0
možnosti

amypro

2. 7. 2009 9:04
šikana

Ani pas nestačí. Cestovali jsme v červnu 2009 s leteckou společností Air Berlin do Turecka. Náš vnuk měl svůj nový vlastní pas s biometrickými údaji. Protože má jiné příjmení než my, vyžadovali na nás při odbavení zavazadel nějaký doklad patrně, že s námi může vycestovat. Jeden úředník si nevěděl rady, zavolal šéfku a ta našemu malému vnukovi položila v němčině  otázku, zda jsme jeho dědeček a babička. Řekla jsem jí, že jí vůbec nerozumí, tak se na to vykašlali a pustili nás. Vím, že takový doklad vyžadovali loni Chorvaté, ale o jiných jsem to neslyšela.

0 0
možnosti

scorpion71

2. 7. 2009 9:41
Re: šikana

No nevím, kdybych někam cestoval s dítětem, které má jiné příjmení než já, tak bych si asi před cestou raději opatřil nějaký úředně potvrzený papír v angličtině, že to dítě se mnou cestuje legálně. On totiž jeden nikdy neví, na jakého úředníka kde narazí.

0 0
možnosti