Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud dítě nemá vlastní pas, na hranicích z toho může být problém

České rodiny, které vyjíždějí na zahraniční dovolenou, narážejí na nečekané komplikace. V cizině se musí "bát" o děti. Přestože jsou kontroly na evropských hranicích už nějaký čas zrušené, úředníci přechod hranic často komplikují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Picolik

Takže jak to je?

stačí mít dítě v občance pokud jedu kupříkladu do německa nebo ne?

0/0
2.7.2009 12:45

wildge

Re: Takže jak to je?

Staci. Nepanikarte.

0/0
2.7.2009 16:34

traveler

Re: Takže jak to je?

co když chci poslat dítě se cvými rodiči (tedy jeho prarodiči) na výlet do Německa.... Taky potřebuje pas?

0/0
2.7.2009 17:09

captain cook

na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

"...to není jen věc češtiny: přechylují Slováci, alei i Rusi, Ukrajinci nebo Bulhaři. Je to podle zákona té které země a v jiných zemích jsou povinni to respektovat. Většinou stačí jim vynadat do blbců a ignorantů, protože špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát."

Vyborne! R^ To je verva! Chtel bych ale aby to same platilo i opacne: "Zenska prijmeni NEPRECHYLUJE  vetsina svetovych narodnosti krome Cechu, Slovaku, Rusu, Ukrajincu a Bulharu apod. Je to podle zákona té které země a v zemích kde se prechyluje jsou povinni to respektovat. Většinou stačí jim vynadat do blbců a ignorantů, protože špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát." To je tvymi slovy "pro vsechny blbce a ignoranty" v ceske kotline, kteri nerespektuji cizi prijmeni a mermomoci trvaji na prechylovani. Pritom je jasne, ze špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát".

0/0
2.7.2009 12:09

Si0

Re: na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

Musíš odlišit zákony a gramatiku. Obráceně vzato: z hlediska zákonů nikdo u nás nebude po Švédovi nebo Anglánovi chtít, aby si jejich ženy, když jedou k nám, nechali do pasů doplnit příjmení s -ová; to je zjevný nesmysl, protože tohle se řídí zákony země, která pas vydala.

Ale v neúředních záležitostech, v běžném společenském styku je přechylování zahraničních jmen něco jiného, je to v rovině skloňování podstatných jmen. Podle stejné logiky mluvíme třeba o panu Brownovi, i když se nejmenuje "Brownovi", ale "Brown".

Samozřejmě, pokud si nějaká žena to přechylování nepřeje, tak je vhodné to respektovat, ale já osobně si vždycky pomyslím něco o náfučce.

0/0
2.7.2009 13:36

illes

Re: na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

Bohužel čeština používá přechylování a pokud má příjmení koncovku ová, ská, á, cká, vím hned, že jde o ženu. Pokud je příjmení ryze mužské, bohužel se mi už stalo, že jsem oslovila zmíněného člověka jako muže, slovem pan a ejhle ona to byla paní. Protože dělám s lidmi, mám s tím občas problémy. Ne vždy mám čas číst i křestní jméno.

0/0
2.7.2009 19:05

captain cook

Re: na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

Kdyz delam s lidmi, najdu si cas se na dotycneho podivat a obvykle hned poznam, jestli se jedna o zenu nebo muze. ;-)

Nemci, Rakusaci, Madari, Anglicani, Francouzi, Spanele, Italove, Rekove, Turci atd rozeznaji zenu bez prechylovani. Znamena to, ze Cesi jsou blbejsi, nez vsechny tyto narody? To snad prece ne! Spis zleniveli spolehanim na koncovky a nesnazi se pouzivat mozek, jako to delaji jine narody. V cizine nekdy k zamene dojde, ale nikdo z toho nedela zadnou vedu. Kdyz se odpovida nekomu, jehoz pohlavi neni ze jmena zretelne, napise se proste Dear Sir/Madam a je to. Nemam nic proti prechylovani ceskych jmen ale naprosto odmitam v cestine prechylovanim vandalizovat jmena cizi.

Ziji uz hodne dlouho v cizine a za tu dobu jsem se setkal jen s naprostou ohleduplnosti k cizim jmenum. Nikde si nedovolili zmenit nebo useknout koncovku prijmeni, pokud jim to nerekl sam jeho majitel/ majitelka. Proc neukazuji stejny respekt a ohleduplnost Cesi? Proc se chovaji k cizinkam jako burani?

0/0
4.7.2009 7:07

captain cook

Re: na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

Prechylovani prijmeni a sklonovani jsou dve uplne odlisne zalezitosti. Kdyz se cizi prijmeni v 1.pade ponecha v originale, muze se pak normalne sklonovat, tj gramaticky zpracovavat. To je v poradku, to neni komoleni. Zato ale zmena jmena ze uz ani v 1.pade neni ve sve originalni podobe (tj Angela Brown se zmeni na Angela Brownova) , to je komoleni. Mnoho narodnosti povazuje za velkou nezdvorilost hranicici s buranstvim, kdyz je nekomu zmeneno prijmeni, aniz by on k tomu dal vyslovne svoleni. Respektovani jmen je ve svete povazovano za zakladni projev respektu k osobe, nejen v urednim, ale i v osobnim styku.

Martina Navratilova ma americke obcanstvi uz hodne let, ale rozhodla se ponechat si puvodni prechylene prijmeni. Svetova media i Americane to tak respektuji. Nikdo take nebere koncovku Spotakove, Mandlikove, Vrzanove (ta zije venku uz od 1949!) a dalsim. Podobne s prislusnicemi jinych slovanskych narodu.

Nektera cizi zenska prijmeni se ponechanim v originale stanou v cestine neskl

0/0
6.7.2009 8:19

captain cook

Re: na tema -ová napsal dole SiO a s vervou!

...Nektera cizi zenska prijmeni se ponechanim v originale stanou v cestine nesklonna. No a co? Nikdo se prece nepozastavuje nad ceskymi nesklonnymi prijmenimi jako Janku, Martinu apod.

Strasne mne ale zarazi tve tvrzeni "... v jiných zemích jsou povinni to respektovat. Většinou stačí jim vynadat do blbců a ignorantů, protože špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát." Pritom ale soucasne pises:"..pokud si nějaká žena to přechylování nepřeje..je vhodné respektovat, ale já osobně si vždycky pomyslím něco o náfučce."

Tak kdyz nejaky mene informovany urednicek na francouzske hranici nechape, ze Novak a Novakova jsou jedna rodina, tak te to nastve, ze jsi ochotny rvat, nadavat do blbcu a ignorantu a domahat se svych prav. Na druhou stranu povazujes za nafoukanost kdyz ciznka chce to same co ty - nechat jmeno v originale.

0/0
6.7.2009 8:37

kája1970

kam nemůže čert

tam nasadí tupýho úředníka

0/0
2.7.2009 11:18

Muf007

Re: kam nemůže čert

Nesouhlasím. Pas pro dítě stojí tuším kilo ! Je to takový problém zajít s ním na radnici a vyřídit mu pas? Zvláště, když ho vyfotí zadara a není nutné lítat k foťákovi? Nepochopím. Mlaďasové měli svůj pas vždycky a nikdy nebyl problém. Btw. i když jedu na nákup jen pár kiláků za čáru prostě jim ho vezmu a je to. Máte v tom problém? Já ne !

0/0
2.7.2009 14:19

Atwa

Rychlo pas

Nevím která chytrá hlava vymyslela rychlopas který ma platnost jen 6 měsíců,když většina zemí vyžaduje platnost déle než 6 měsíců při příletu.Nevím proč nedali třeba rok nebo 9 měsíců takhle jsou ty pasy celkem k ničemu :-(

0/0
2.7.2009 10:51

prngrr

V Hurghadě chtěli bakšiš

Předpokládám, že v Hurghadě chtěli bakšiš. ;-D

Náš kluk pas má, protože byl venku se školou. V Egyptě ale byl opakovaně na můj pas: Vízum (15 USD) se totiž vydává na pas a ne na osobu. Pouze k vízu napsali poznámku ve stylu "+1" nebo něco podobného.

Vlastní pas = vlastní vízum. Pas rodičů = zdarma, jen se na to musí upozornit při příletu, aby tam dali tu poznámku, aby pak nebyl problém při odletu. Možná se to zapisovalo i do imigrační karty, už si nejsem jistý

0/0
2.7.2009 10:49

tmf

...ová

copak jsme jediní kde se manželka jmenuje jinak?

Proč tedy všichni státní zaměstnanci neznají doklady toho spolku (EsU)? Proč na to má doplácet běžný občan?

Připomíná to s tím slovenským papírem do lékárničky. K čemu mi má být papír psaný cizí řečí?

0/0
2.7.2009 10:06

danny44

Evropané druhé (nebo další) kategorie

Vítejte v "jednotné" Evropské unii - úřady (nebo spíš úředníci) neznají osobní doklad vydaný jiným členským státem EU....

Jestlipak by si dovolil český úředník "pochybovat" nebo dokonce "neuznat" doklad státu Evropské unie (ovšem první kategorie)??????

0/0
2.7.2009 9:54

DavidReha

Re: Evropané druhé (nebo další) kategorie

Abyste se nedivil. Moji kamaradce ze Spanelska (ktera zila v Praza nekolik let)  cesti urednici bezne nechteli uznavat spanelsky obcasnsky prukaz. Marne jsme se snazili presvedcit uredniky (napr. v bance ci na poste), vzdy vyzadovali pas. Kdyz jsem pak sam zil ve Spnelsku par mesicu, nemel jsem s uznanim ceske obcanky zadny problem (hotel, nemocnice, banka,posta). Nyni ziju 2 roky v Anglii, a mel jsem s tim problem jen jedinkrat v bance (Anglie je ale specificka, nebot tu sami obcanky neznaji).

0/0
2.7.2009 12:18

app

Inu, EU

Když jsme vstoupili do EU, tak bruselský úředníci honem pospíchali pozavírat český mlíkárny a masokombináty, když neměly správně zakulacené rohy dlažby.

 

Ale aby se v EU po těch letech sjednotily takový věci, jako jsou požadavky na cestovní doklady, to holt není pro němčoury a frantíky priorita....

 

Holt, trh je trh...

0/0
2.7.2009 9:40

danny44

Re: Inu, EU

Nikoli trh, ale evropa první a druhé kategorie....

0/0
2.7.2009 10:29

scorpion71

A já s tím souhlasím.

 Dítě má mít svůj pas od malička. V roce 2006 jsme letěli s malým na Rhodos (byly mu tenkrát 3 roky). Měli jsme ho jen zapsaného v pasu. Přišli jsme k přepážce a bez problémů prošli. To bylo sice fajn, ale při představě, že by někdo tímto způsobem mohl provézt jakékoli dítě odpovídajícího pohlaví a věku jsem došel k názoru, že je určitě dobré, aby dítě mělo pas.

Loni dětem vydali jen zelené pasy na rok a letos, když jsme byli žádat o nové, tak obě děti (6 a 2 roky) dostaly biometrické pasy na 5 let. Úřednice měly pěkně zmáknutou techniku s plyšákama, aby se jim malá při focení dívala tam, kam potřebovaly. Při vyzvedávání nás ještě úřednice upozornila, že pasy jsou sice na 5 let, ale že máme hlídat jestli děti výrazně nezmění podobu (hlavně tedy to mladší), aby někde nenastal problém.

0/0
2.7.2009 9:39

app

Re: A já s tím souhlasím.

To sice jo, to převážení cizích dětí, tam je OK, i když je diskutabilní, jestli celník podle rok starý fotky to dítě pozná...

A hlavně, rámci schengenského prostoru by takovýhle obstrukce prostě neměly existovat - volný pohyb osob by měl platit pro všechny - nejen pro němce a frantíky... 

0/0
2.7.2009 9:43

dezzo

Re: A já s tím souhlasím.

super, tak uz mas obe deti v databazi R^

0/0
2.7.2009 10:26

shadow

Re: A já s tím souhlasím.

V jaké databázi? Jestli myslíš evidenci obyvatel, tak v té jsou děti od narození, a po vydání cestovního pasu se navíc dostanou do evidence cestovních dokladů. Je to nějaký problém?

0/0
2.7.2009 11:08

Gaspard

Re: A já s tím souhlasím.

Jde jenom o úměrnost daného nařízení. Nikdo z úředníků nikde veřejně nepředložil, kolika dětí se únos za hranice ročně týká (nejde o tzv. únosy v rámci rozvedené rodiny, tam si neoprávněný rodič odveze dítě i s pasem, protože má stejné příjmení). Podle mě se týká řádově o jednotky takových přeshraničních únosů ročně (kdo ví jestli) ale úřední rozhodnutí dopadne na milióny lidí, které to stojí miliardy korun. Je to skutečně úměrné? A nechci slyšet argumenty typu: "I kdyby to mělo zachránit jeden lidský život..."

0/0
2.7.2009 10:31

scorpion71

Re: A já s tím souhlasím.

Tak zabránění přeshraničních únosů je jenom jedním z kladů toho, když má dítě vlastní pas. Další vidím v tom, že dítě může cestovat taky s někým jiným než s rodiči. No a v dnešní době je stejně třeba, aby dítě, které chodí školy, mělo svůj pas. V neposlední řadě jsou země, které vyžadují, aby pas měl každý včetně nemluvňat. Než zkoumat, jak to v kterém státě je nebo se prudit s tím, jestli nějakému úřednikovi bude stačit jen zapsání dětí do pasu, tak prostě pořídím dětem pasy a je klid.

Argument typu "I kdyby to mělo zachránit jeden lidský život..." zní jako prázdná floskule, ale člověk by na něj určitě změnil názor, kdyby se to dotklo jeho osobně. Tím nechci nikomu nic přivolávat!

0/0
2.7.2009 11:38

Gaspard

Re: A já s tím souhlasím.

To že může cestovat s někým jiným, než s rodiči mu přináší stejné problémy s pasem i bez pasu (viz komentář níže) - jinak úplně stačí notářsky ověřený překlad potrzení rodiče, že dítě svěřuji po dobu pobytu do péče osoby XY. Se zemí, která striktně vyžaduje pasy i u nemluvňat jsem se v civilizovaném světě zatím nesetkal. Článek ale pojednával hlavně o Schengenu, kde vyžadování cestovního pasu u dětí, pokud dospělím stačí jenom doklad totožnosti mi příjde jako čistá byrokratická buzerace. To je to samé, jako by v Bavorsku vyžadovali cestovní pas od dětí ze Saska. Argument typu "I kdyby..." velice rádi používají naši politici, když se snaží obhájit neobhajitelné a lidé jako vy to pak používají jako obhajobu své zbabělosti takvým nesmyslům se postavit.

0/0
2.7.2009 12:14

AlBunda

Re: A já s tím souhlasím.

bezva argumenty,asi jsi nikdy neslyšel o falešných pasech

0/0
3.7.2009 0:36

amypro

šikana

Ani pas nestačí. Cestovali jsme v červnu 2009 s leteckou společností Air Berlin do Turecka. Náš vnuk měl svůj nový vlastní pas s biometrickými údaji. Protože má jiné příjmení než my, vyžadovali na nás při odbavení zavazadel nějaký doklad patrně, že s námi může vycestovat. Jeden úředník si nevěděl rady, zavolal šéfku a ta našemu malému vnukovi položila v němčině  otázku, zda jsme jeho dědeček a babička. Řekla jsem jí, že jí vůbec nerozumí, tak se na to vykašlali a pustili nás. Vím, že takový doklad vyžadovali loni Chorvaté, ale o jiných jsem to neslyšela.

0/0
2.7.2009 9:04

scorpion71

Re: šikana

No nevím, kdybych někam cestoval s dítětem, které má jiné příjmení než já, tak bych si asi před cestou raději opatřil nějaký úředně potvrzený papír v angličtině, že to dítě se mnou cestuje legálně. On totiž jeden nikdy neví, na jakého úředníka kde narazí.

0/0
2.7.2009 9:41

Vendyna

Re: šikana

hahaha, a kde byste si ho opatřil? Už vidím, jak úředník u nás valí oči;-D

0/0
2.7.2009 9:52

scorpion71

Re: šikana

Tak na všechno nemusí být formulář, že? Může se vyhotovit prohlášení rodičů, že s takovouto cestou souhlasí ověřené notářem a toto nechat úředně přeložit do angličtiny... Určitě bude víc řešení a třeba i elegantnějších.

0/0
2.7.2009 11:28

Vendyna

Re: šikana

Jestli úředníkům v cizině nestačí oficiální pas České republiky a v něm zapsané dítě podle oficiálních požadavků (a stejně dělaj potíže), myslíte, že jim bude stačit nějaký canc s razítkem českého notáře?

I když možné je všechno, třeba před časem jsme nemohli na rychlo sehnat překladatele do Aj , který by měl razítko a sehnali jsme jen překladatele do němčiny s razítkem, který NÁÁHODOU uměl anglicky. Tak nám to přeložil do AJ a prdnul na to razítko němčináře....a českému úředníkovi to stačilo;-D Česká byrokracie někdy nehledí na detaily. Třeba ta unijní taky ne.;-D

0/0
2.7.2009 11:39

scorpion71

Re: šikana

Já reagoval na paní, která cestovala s vnukem, který měl jiné příjmení než ona a její manžel.

Jinak máte pravdu, když člověk narazí na blbce, tak ho prostě nepřesvědčí, ale rozhodně by se tím prohlášením nic nezkazilo.

0/0
2.7.2009 11:50

Vendyna

Re: šikana

to je pravda, že by se tím nic nezkazilo. Je ostuda úředníků, že nemají přehled o možnostech různých obměn jmen v různých státech.

0/0
2.7.2009 11:54

danny44

Re: šikana

Akorát, že se jednalo o cestu MIMO EU, resp.mimo onen "Schengehnský prostor volného pohybu".....

0/0
2.7.2009 9:55

halagajda

Kdyby s tim nedelali tolik problemu....

...ziji v zahranici, ctyri mesice pred vyjezdem(pouze v ramci EU) jsem jela na mistni konzulat vyridit pas pro male-z naivni virou ze jim to da dost casu na vyrizeni. Pani na me byla az sprosta, co ja to od nich ocekavam-ze jsem mela pro jistotu vyrizovat pul roku predem. Pas ktety plati jen rok!! Nekdo tady pise ze je mozne pro male dite vyridit pas na 5 let,ale to asi taky zalezi na jaky urad narazite, protoze mi tvrdili ze pouze deti nad 5 let mohou mit pas na dele nez rok. Nase urady jsou jedny z nejhorsich v Evrope-pokud urgentne(ne normalni cestou..) potrebujete par a jste nemec, nizozemec nebo anglican mate ho za par dni, pokud ne druhy den, pokud jste cech mesic!! Rv

0/0
2.7.2009 9:02

Si0

Re: Kdyby s tim nedelali tolik problemu....

O tom, že rodiče s malými dětmi jsou diskriminováni, něco vím.

0/0
2.7.2009 9:10

Exous

Chyba v článku

Tradiční omyl - dítě zapsané v občance může cestovat do zahraničí. Dítě musí být zapsané v CESTOVNÍM DOKLADU tedy pasu. V občance nestačí ani v EU.  Dítě starší deseti let musí mít v cestovním dokladu rodiče foto. To ale u nás není možné, takže dítě starší 10 let musí mít svůj pas. Jinak je zaděláno na problémy.

0/0
2.7.2009 8:57

Si0

Re: Chyba v článku

Nojo. Když jsme cestovali do Polska (ještě před Schengenem), tak děti zapsané v mém pase Poláky nezajímaly, ale živě se zajímali o jejich zápis v občance manželky. Tak co s tím chcete dělat?

0/0
2.7.2009 9:07

Muf007

Re: Chyba v článku

Poláci s dětmi blbli vždy. Pamatuji čas okolo roku 2000 kdy při vstupu do pasu k razítku (jiná než Polská jsem tam při projetí celé Evropy snad neměl) připisovali číslicí i počet dětí v autě.

0/0
2.7.2009 14:25

danny44

Re: Chyba v článku

Co je zahraniční v EU, resp. v "Schenghenu"???

0/0
2.7.2009 9:57

Si0

Já teda myslel, že o podobě pasu

a o tom, co se do něj zapisuje (a jak je to s dětmi) existují nějaké mezinárodní úmluvy.

0/0
2.7.2009 8:41

babacek

Dítě nemá pas...

To tak bývá když pravá ruka neví co dělá ta levá.

0/0
2.7.2009 8:28

rencask

zmeny

proc to k sakru porad meni? Mame oba, ja i manzel, zapsane obe deti v pasech. Dcera ma pas, vydany pred 2lety samozrejme propadly, byl jen na rok. Ze se detem vydavaji pasy s delsi platnosti jsem se dozvedela az vcera na pasovem oddeleni. Clanek, ktery jsem na IDNES cetla predevcirem tvrdil, ze biometricke pasy se vydavaji detem az od 5let, coz mi vcera urednice vyvratila - jde to jiz od narozeni. Aspon si prosim overte, co pisete. Matete tim spoustu lidi.

0/0
2.7.2009 8:22

rowman_

Re: zmeny

I kazda urednice muze rict neco jineho, napr. na dopravnim inspektorate se to stava porad.

0/0
2.7.2009 9:52

rencask

Re: zmeny

reagovala jsem na informace z clanku

http://cestovani.idnes.cz/kam-dite-potrebuje-vlastni-pas-nekdy-i-do-italie-a-spanelska-p4m-/igsvet.asp?c=A090630_103434_igsvet_tom "Jde o pas, který obsahuje čip s digitalizovanými osobními údaji. Zažádat

o něj může zákonný zástupce dítěte STARŠÍHO PĚTI a mladšího patnácti." Urednice podala spravne informace, ktere si pisatel clanku mel overit na portalu verejne spravy: http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/6966/_s.155/708/place?uzel=562&POSTUP_ID=475&PRVEK_ID=41

0/0
2.7.2009 12:26

Vendyna

Sakra!

Tak nedávno jsem dávala dcerku zapsat do mého pasu. Probrala jsem to s úřednicí a přesvědčila mě, že vlastní pas pro dítě je zbytečnost. Ach jo. (fakt je, že když se mi něco stane, tak nevim,jak docestuje zpátky, ale to mě dřív nenapadlo.)

0/0
2.7.2009 8:14

ika

ová

možná by se měly jména v mezinárodních dokladech použávat bez přechylování

0/0
2.7.2009 7:56

wildge

Re: ová

A nadelat tak jeste vic zmatku...

Problem neni jmeno. Problem je vzdy konkretni urednik. Naproste vetsine uredniku podobne veci problem nedelaji.

0/0
2.7.2009 8:05

Pejsátko

Re: ová

A mít tak všude problémy, protože na jméno bez přechylování zcela nereaguji a všude uvádím jméno s koncovkou - ová. Navíc by to znamenalo pořídit si téměř kompletní novou sadu dokladů, protože mezinárodním dokladem je i občanka, řidičák, kartička od pojišťovny apod. Vlastně všechny kromě tramvajenky, ale tam by byl zase problém, že jméno nesouhlasí s občankou. :-/

0/0
2.7.2009 8:24

Si0

Re: ová

To není jen v koncovce -ová, ale třeba i v ženských rodech přídavných jmen: Novotný - Novotná. Taková je prostě čeština a kromě toho to není jen věc češtiny: přechylují Slováci, alei i Rusi, Ukrajinci nebo Bulhaři. Je to podle zákona té které země a v jiných zemích jsou povinni to respektovat. Většinou stačí jim vynadat do blbců a ignorantů, protože špatně vykonávají svoji práci a je jejich povinnost to znát.

0/0
2.7.2009 8:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.