Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při raftingu na rozvodněné Vltavě utonul vodák, obětí povodní je už dvanáct

Obětí záplav už je dvanáct. Ve Větřní na Českokrumlovsku se kolem šesté večer převrátil raft se třemi vodáky, jednomu z nich se nepodařilo dostat z Vltavy na břeh. Po jeho těle hasiči a policisté pátrají. Na zdravotní komplikace také podle ČTK zemřela žena z Jeseníku nad Odrou. Noc bude podle meteorologů klidná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bolsevnik8186

Dejte mu Darwinovu cenu!

0/0
26.6.2009 14:29

bapial

Honba za mrtvými

To je síla, koho všechno tam ti novináři započítají.  Vodák co se převrátil někde na Vltavě, chlap co dostal infarkt, děda co umřel doma v posteli kilometr od řeky.

Za chvíli tam připočítají i Majkla Džeksna...

0/0
26.6.2009 10:36

u.boat

Re: Honba za mrtvými

Taky zírám. Ten vodák ještě obětí povodně skutečně je (i když si to zavinil vlastní blbostí) , ale že k někomu nemohla doplavat sanitka? Je velkou otázkou zda by přežil i kdyby lékařská pomoc dorazila včas. To už takto mohou počítat i oběti dopravní nehody. Nehoda na dálnici > kolona > uvízla sanitka > pacient s infarktem zemřel = oběť dopravní nehody.

Ale když ono to v titulku vypadá líp...

0/0
26.6.2009 10:59

sigenius

Re: Honba za mrtvými

Řekl jsi to sám. Vodák není obětí povodně, ale vlastní blbosti.

0/0
26.6.2009 14:08

fel_low

Re: Honba za mrtvými

Žádný vodák na Vltavě neutonul. Osoba, která se vydá na vodu při povodni, není vodák, ale... nevodák.Rv

Spokojen, cenzore?

0/0
26.6.2009 13:20

davnopryc

Re: Honba za mrtvými

jenze...vodak nevodak...Vodnikovi je to fuk!

[>-]

0/0
26.6.2009 22:36

A banned warrior999

To neni obet povodni, ale vlastni debility..

Rv

0/0
26.6.2009 9:45

marmit

Re: To neni obet povodni, ale vlastni debility..

souhlas

0/0
26.6.2009 10:09

ivik1978

zbytečnost

Včera se na raftu vydali na sjezd rozvodněné řeky s průtokem přes 60 kubíků a rozhodli se, že sjedou jez ve Větřní. Samozřejmě, že to nemohlo dopadnout dobře, zvláště když jeli přes korunu jezu. Raft se překlopil, dva se dostali sami ke břehu, ale třetího ještě nenašli. Hasiči vzhledem k vysokého stavu vody pouze ze břehu monitorují jezy níže po proudu.

Nejeli přes skluzavku ale přes korunu, v raftu pro 5 lidi byli j 3, kdo ví jaké měli vybaveni.. a průtok 60 kubíků není normalní stav...

Někdo si o průsvih proste koledujeRv

0/0
26.6.2009 9:35

drunek_angel

Re: zbytečnost

Aha, takze kluci nechteli trefit slajsnu, ale proste si chteli sjet korunu jezu. Tak tomu rikam blbost. Znam podobnyho magora, ale ten je hodne zkusenej. Rad s kanoi skace ... treba naposled zkousel zatkuv mlyn mezi Zlatkou a Borsovem ... a na tom plastaku se mu to vazne povedlo.

0/0
26.6.2009 9:42

daBmV

Re: zbytečnost

predevsim na takvovou vodu nemeli vubec lizt. to je bez diskuze. ale pri kazdejch povodnich se najde nakej chytrak, kterej si je jistej, ze jemu se nemuze nic stat (teda kdyz se najde - telo).

0/0
26.6.2009 12:00

hanyz.dx

Re: zbytečnost

jj, radši než na iDnesu si o tom přečtěte na www.reky.cz, tam najdete info, který se zakládá na pravdě a ne doslechu pseudonovinářů...Rv

0/0
26.6.2009 9:44

John Coffey

Re: zbytečnost

Aha... takze na reky.cz je to asi takto: .......Hasiči vzhledem k vysokého stavu vody pouze ze břehu monitorují jezy níže po proudu. Více na idnes.cz. .....

;-D

0/0
26.6.2009 9:58

fel_low

Re: zbytečnost

R^;-DR^

0/0
26.6.2009 13:21

Volic Povolny Obecny

Zbytečnost

Mrzí mně že někdo umřel (byť trouba a to je slabé slovo), ale co mně (promiňte) v tomto případě mrzí víc je, že středně velká jednotka hasičů s vybavením by mohla být dost potřeba jinde u lidí, kteří si tu smůlu nepřivodili sami...

0/0
26.6.2009 9:28

Bouše

Vůbec by mě už nepřekvapilo,

kdyby byl za oběť povodní označen horolezec, kterému na mokré skále uklouzla noha. :-/ Rv 

0/0
26.6.2009 9:15

drunek_angel

jez

Jj na obrazku neni jez u papirny. Tohle je prvni ze 4 jezu v Krumlove. Ten nejlehci - u jeleni lavky. Dlouho se vubec nesjizdel ale pred par lety udelali v pravo skluzavku. Pokud kluci na raftu neumeli, nedivim se, ze se na ni netrefili. No jo no, co se da delat. Za blbost se plati.

0/0
26.6.2009 8:50

vaclav13

Re: jez

Tak tady bych si dolovil oponovat. Jednak co se týče pořadí, protože jezy v Krumlově jsou: 284,9 Na rechlích; 284,0  U Liry; 283,0  Mrázkův mlýn; 282,5 U Jelení lávky a 281,6 U jatek. A pak co se týče té lehkosti. Úspěšné splutí jezu u Jelení lávky bývá označováno za vodáckou maturitu, protože tam velmi často dochází k zalévání lodí a následnému převržení. On sice není složitý na manévry, ale když jsme tehdy čekali u Hradu a počítali to, tak úspěšnost vycházela tak 20-30%, drtivá většina se koupala.

0/0
26.6.2009 9:08

drunek_angel

Re: jez

Tak ted nevim. Bud se tomu nerika Jeleni lavka, ale mel jsem za to ze jo. V kazdym pripade je to prvni jez tesne po kempu ve Spoli. Nad timhle jezem je jinej - Papouch. Ten, nez ho vybetonovali byl zabavnej, pac tam bylo hodne sutru. Ale tenhle jez, s krytou lavkou je fakt absolutni trivialita. Proste clovek navede lod na skluzavku a dole zaboci lehce doleva ... ikdyz ani to neni ani moc potreba.

Pak je tam jedna slajsna, tusim ze je tam bejvalej mlyn, ta je v pohode. Pak jsou dva, co zalevaji a kde s tezkym hakem si vsichni hrajou na ponorku :-) Ale co jsem to jel naposled jsou to dva roky, tak uz presne nevim. Nic to nemeni na tom ze ta skluzavka na fotce je fakt uplne jednoducha - tedy za normalni vody.

0/0
26.6.2009 9:15

Hampy

Re: jez

Ten jez, který myslíš, jsme v létě sjížděli po prdeli, je opravdu lehoučkej (za normálního stavu vody). Ale ten na obrázku to není on.

0/0
26.6.2009 9:43

Hampy

Re: jez

Jo tak sorry, je to on :) Koukám na fotky. Je to ten první jez hned pár set metrů pod kempem v Krumlově.

0/0
26.6.2009 9:45

Hampy

Re: jez

http://www.mapy.cz/#x=132787544@y=131374200@z=17@mm=FP@sa=s@st=s@ssq=V%C4%9Bt%C5%99n%C3%AD@sss=1@ssp=114086821_123045761_157012901_156452737

Tady je

0/0
26.6.2009 9:46

drunek_angel

Re: jez

Ale je :-) stopro. Ze Spoli jsme po tehle lavce sli do krumlova pokazdy na pivko :-) to si clovek pamatuje.

0/0
26.6.2009 9:45

sssimca

Re: jez

Jen pro vysvětlení k fotografii... Nehoda se stala opravdu na jezu u papírny - Větřní. Tělo vodáka nenašli a bylo někdy později spatřeno na jezech v Krumlově :-/ 

0/0
1.7.2009 7:44

Tar-Mára

Re: jez

ani papirna, ani Jeleni lavka (ta je pod hradem) ale drevena lavka za kempem ve Spoli, je tam slajsna se skluzavkou!!!

0/0
26.6.2009 9:21

0xf

Re: jez

Jo stim zalevanim je to fakt ale jen proto ze tech 70% nejezdi hlavou ale koulema :-D A tam je to o tom ze vetsina lidi ma trosku upito a strati zabrany. Taky chci jet za nedlouho vltavu ale pokud tam bude vetsi prutok tak tam proste nepojedu. 1. proto ze uz jezdim tak jednou rocne a nemam natrenovano a na nejake vydre se toho moc ani jet neda. 2. partaci nejsou profici takze jsme schopni se udelat i kdyz je vltava temer vyschla.

0/0
26.6.2009 9:51

vaclav13

Re: jez

Taky už jezdíme jednou ročně a k tomu tu a tam nějaká víkendovka, ale i tak měla naše banda úspěšnost zhruba dvoutřetinovou a to ještě kámoše s jeho milou měl na svědomí pitomec, co si to jel omrknout tak dobře, že jej to stáhlo a srazil se s nima.

0/0
26.6.2009 14:05

Smil

Re: jez

vltavu nejezdím od té doby, co jí jezdí každý turista, ale z lávky jsem koukal, že tam dali  prkno čímž snížili průtok a pak to sjel každý, to bylo loni a předloni, letos nevím.

0/0
26.6.2009 12:21

vaclav13

Re: jez

S těmi turisty souhlas. A kdyby jen turisti. Ještě lepší jsou dnes modní "team buldingy" firem a vůbec nejlepší jsou partičky posilovnových šampionů, kteří mají pocit, že jim patří celá řeka. Zrovna v kempu ve Spolí myslím už došlo i na nože nebo pistole. My tam byli před pár lety a zřejmě hodně dlouho nebudeme. Nicméně v té době tam ještě průtok šlajsnou nic netlumilo.

0/0
26.6.2009 14:02

ivik1978

Re: jez

Tohle je sice prvni jez v Krumlove ale nikoliv u Jeleni lávky... Jelení lávka je jez pod hradem..Tohle je jez u drevěného mostu..

Se vším ostatním souhlas;-)

0/0
26.6.2009 9:11

ivik1978

Re: jez

dřevěný most - bývalá rechle - zařízení pro odchyt plaveného dříví:-)

0/0
26.6.2009 9:12

icmek

idnes, tohle nemyslíte vážně...

házet do pytle sebevraha a oběti přírodní katastrofy.. :-/Rv

0/0
26.6.2009 8:42

Voda je Chuck Norris

To říkali už Rychlé šípy

Nelezte do vody při velké vodě !8-o

0/0
26.6.2009 8:16

icmek

to neni oběť povodní

ale svý vlastní blbosti.

0/0
26.6.2009 8:14

jelito.mutak

Re: to neni oběť povodní

dik, ze jsi to napsal za meR^

0/0
26.6.2009 8:17

baribal

Re: to neni oběť povodní

Není to pro Mistra Hájka z Hradu další důkaz, že Darwinův přírodní výběr přece jenom funguje?

0/0
26.6.2009 8:33

kozak52

jak můžete spojovat neštěstí lidí , kteří utonuli

při povodni s nějakým vodákem ........

0/0
26.6.2009 8:00

Ludek_II

Že by

Mádl s Kotkem ? ;-D

0/0
26.6.2009 7:49

vaclav13

Re: Že by

O tom bych raději nežertoval. Právě díky "Rafťákům" a "Proč bychom se netopili" se na vodě octne spousta telat, co neznají ani základní záběry nutné k ovládání lodi a myslí si, že se jen tak pluje a chlastá. Bohužel asi přibudou případy, kdy jim budou kameny v peřejích a jezy ukazovat, že realita může být i o něco drsnější.

0/0
26.6.2009 8:09

Hanouš

Vůbec mě to nepřekvapuje.

Každý den s nimi jezdím vlakem. Klidně bych se vsadila, že to byl nějaký středoškolák. Začátkem týdne tam jel plný vagon dětí. V tomhle počasí a na tuhle vodu. Někdy se mi zdá, že ti učitelé nebo různí vedoucí jsou absolutně nezodpovědní a pak už je pozdě bycha honit.

0/0
26.6.2009 7:07

vaclav13

Re: Vůbec mě to nepřekvapuje.

I to je klidně možné. Před pár lety se takto ne Štenberském jezu (často zařazovaný do kategorie jezů zabijáků) na Sázavě utopila maturantka. Vyrazili s ostatníma oslavit konec školního roku na raftech s nějakou kanceláří, která podobné věci provozuje. To co se o tom psalo, bylo jak ze zlého snu. "Čtvrthodina instruktáže na suchu, potom pár set metrů plavby a trefit se do prostoru širokého necelé tři metry" rozumějme šlajsny. Bohužel posádka hned prvního raftu neodhadla tah proudu a stáhlo je to přes korunu pod jez. Sázava tehdy sice neměla SPA1, ale nakrmená předchozíma deštěma byla dost na to, aby pod jezem byl smrtící válec.

A bude hůř. Kamarádův známý co nám už dlouhé roky půjčuje lodě říkal, že letos se pod dojmem seriálu "Proč bychom se netopili" pohrne na vodu spousta "cestovkových  vodáků", kteří pak budou někde u jezu hrozně překvapení, že voda, podobně jako vzduch, nemá trámy a není se tam kde chytit. Jsem docela rád, že naše banda díky malým přírůstkům pauzíruje.

0/0
26.6.2009 8:06

FACOUN

Žena hodila tonoucímu lano..

a vůbec není zřejmé, kde ho vzala ;-D možná ho měla schované v komůrce;-D

0/0
26.6.2009 7:00

wandering star

Re: Žena hodila tonoucímu lano..

Aha, a ja myslela, ze neni zrejme, kterou cast jeho tela tim lanem zasahla.

0/0
26.6.2009 7:56

kuk.vykuk

Lidí je

a když musí raftovat na divoké vodě, no.Rv

0/0
26.6.2009 6:46

Slivuch

foto

Fotka je ze Spolí .Kemp u Krumlova. Nikoho to nezachrání ani neomlouvá, ale je to úplně něco jiného než jet šlajsnu u papíren.

0/0
26.6.2009 5:31

Pan Navratil

Re: foto

Jenže voni nejeli šlajsnu, nýbrž přes korunu (kdoví jestli neslítli tím padákem hned vlevo od elektrárny).

0/0
9.7.2009 13:03

davnopryc

V Praze v Dejvicich

Nezemrela, zenu prevezli a ozivili v Kosirich.Doktori rikali hlavne po zprave o male vode, zena nabyla opet sveho zdravi natolik ze samostatne odjela eletrikou az do Vrsovic.

0/0
26.6.2009 4:39

ladaxxt

v Praze v Dejvicích

zemřela 88 letá žena na infarkt.. Říká se, že to bylo v souvislosti se zprávami o velké vodě.. Obětí je tedy už třináct.

0/0
26.6.2009 0:53

Noe007

Re: v Praze v Dejvicích

obětí je mnohem více, včera jsem se kvůli kalužím nedostal ke králíkům ;-(

0/0
26.6.2009 6:54

4fire

Satisfakce = dvouměsíční nucené práce na Moravě pro přeživší

Pro všechny nasazený hasiče a záchranáře ale i rozumný  vodáky by největší satisfakcí bylo, pro ty dva přeživší, dvouměsíční nucené práce na odstraňování škod na Moravě.

0/0
26.6.2009 0:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.