Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brazilští lékaři identifikovali kapitána a člena posádky z airbusu

Společnost Air France uvedla, že brazilští lékaři identifikovali tělo kapitána a jednoho člena posádky letu AF 447, který se 1. června zřítil do Atlantiku. Záchranáři zatím vylovili z oceánu 50 obětí katastrofy. Pátrání po cestujících dnes končí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

2 p.erk

prevzato z The Times online

" ...They include Captain Marc Dubois, 58, who is believed to have been resting when his two co-pilots lost control of the aircraft in a storm. "

Viz moje drivejsi poznamka, ze na dlouhych letech jsou obvykle dva ko-piloti, kteri se spolu s kapitanem stridaji v rizeni a v odpocinku podle rozvrhu. Proto jsou obe sedadla v kokpitu vzdy obsazena dvema piloty, kdyz treti odpociva.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article6612165.ece

0/0
1.7.2009 14:32

p.erk

co se opravdu stalo?

Podle mě šlo o trestuhodné a skandální přehlížení závažných nedostatků v počítačovém systému řízení.To se zakrývá a bude zakrývat,protože to je kostlivec ve skříni Airbusu i leteckých dopravců . Za to by měly padat hlavy. K tomu několik nepříznivých okolností, které ale porušením předpisů nemusely být. To je můj názor.

Mimochodem, když si můžu vybrat, radši letím čímkoli jiným než Airbusem(tedy Boeingem stejně jako jeden letecký mechanik ,jehož názorů si vážím..WWW.planes.cz

0/0
27.6.2009 10:40

p.erk

Re: co se opravdu stalo?

Tak čekejme na další informace, jsem zvědav...

0/0
27.6.2009 10:41

captain cook

Re: co se opravdu stalo?

odpoved viz dole o mozne soudni bitve mezi Airbusem a Air France.

0/0
27.6.2009 10:46

p.erk

cooku

Teda ty ses rozepsal! Zajímavé čtení, já zatím létám jen po Evropě, a to méně než bych si přál, kromě toho mám letitý piloták na rogallo,ale to mi přišlo příliš nebezpečné, když byly děti malé... Koukám žes mi ale úplně neprozuměl- Já nehádal co se opravdu stalo, ale co bude oficiálním výsledkem vyšetřování! A to z hlediska mých malých konspiračních teorií o oblbování veřejnosti....Jo a to že piloti nemusí sedět na místě pořád, dá rozum,nikdy jsem nepsal že je to porušení předpisů, ale myslím že se to náhodou asi stalo a na tragedii to mělo velký vliv, muselo jít o vteřiny a jeden pilot to těžko mohl řešit sám...Tak zatím čao "starče"

0/0
27.6.2009 10:35

captain cook

Re: cooku

mel jsem prilezitost letat- tak samozrejme proc ne? Zkusenost cestovani je neco, co ti nikdo a nikdy nevezme. Ale na rogalo by me nikdo nedostal! ;-DJa mam nazor ze cim vetsi, tim lepsi - ackoliv letet s Airbusem 380 jsem moznost jeste nemel. Jenom jsem se na nej koukal na letisti, kdyz jsme odletali s B 777.

 Jinak odpoved viz dole.

0/0
27.6.2009 10:45

p.erk

No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

Zahrajme si na malé předpovídání budoucnosti-Já tvrdím ,že vyšetřování"prokáže neštastnou shodu okolností-špatné počasí , to že kapitán nebyl na svém místě, a malou technickou závadu, nedostatek který už je u všech Arbusů odstraněn.Možná to potvrdí i údaje z černé skřínky, kterou najde Fr.armáda pomocí jaderné ponorky.To vše bude trvat asi půl roku až rok.

Napiš co předpokládáš ty!

Uvědom si že právě združení dopravců má největší zájem na tom, aby lidi nepřestali tolik létat,a nestratili důvěru ve výrobce a provozovatele letecké dopravy. Ps- věk 46

0/0
26.6.2009 11:11

captain cook

Re: No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

S necim souhlas, s necim ne. Nestastna shoda okolnosti ano, protoze kdyby SW u Qantasu zacalo vysazovat v noci, v bourkovem pasmu s extra stresy na strukturu letadla a nad oceanem, namisto za dne, klidneho pocasi a s letistem pro emergencni pristani v blizkosti, je mozne, ze vysledek mohl take byt uplne jiny.

 "Mala technicka zavada" je pojem relativni, zavadejici a nemel by se trivializovat. V ruznych pripadech (divaci NatGeo potvrdi ;-)  ) nejen ty "velke" zavady privedly letadlo dolu. Nekdy to byl nestastne prehlednuty maly detail -lepici paska nebo spinac ve spatne poloze. Kdo ma zkusenost s IT vi, ze mala chyba v SW je schopna odstartovat dominovou radu zavad a udelat z ni katastrofu. Mala technicka zavada, intermitentne se vyskytujici se take neskonale hure hleda, nez velka a do oci bijici!

Pravdepodobnost nalezu zapisovacu je IMHO velmi mala, kvuli hloubce i "alpskemu terenu" dna. Nevsadil bych na nalez, ackoliv bych moc rad kdyby to nasli.

O kapitanu letadla zvlast pokr.

0/0
27.6.2009 7:09

captain cook

Re: No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

Z ceho soudis, ze "kapitán nebyl na svém místě"? Tel se vylovilo celkem 50. Zcela urcite se vynorila i dalsi, jenom ale se je nepodarilo vcas najit a vytahnout, nez se znova ponorila (patrani preruseno silnymi bourkami). To vubec neznamena, ze vsichni z nich nebyli na svych mistech. Stacilo, aby se jejich sedacka poskodila nebo aby nemeli pas pevne utazeny a prirodni sily udelaly zbytek. Prozatim okolnosti nasvedcuji, ze co se udalo, muselo byt nahle. Posadka nevyslala mayday a zrejme nebyl ani cas na narizeni, aby se vsichni pripoutali. Je proto velmi pravdepodobne,ze ani v kokpitu nebyli plne pripoutani.

Nasly se 2 nepouzite sedacky posadky. Tzn. bud posadka nemela povel k pripoutani, nebo byly ty prebytecne. Nevim jak AF, ale Qantas ma v A330 pro posadku vedle sedacek v kokpitu jeste 10 sedacek rozsetych kolem letadla, vybavenych specielnimi pasy pres ramena a 4 mista rezervovana jako "crew rest". Letadlo AF melo posadku celkem 12; tedy ne vsecny jejich sedacky byly obsazeny.

0/0
27.6.2009 7:35

captain cook

Re: No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

 "Crew rest" =sedadla rezervovana pro odpocinek posadky. ROTACE posadky, vcetne pilotu je totiz na dlouhych letech ABSOLUTNE POVINNA. Nemam moznost porovnat s AF, ale Qantas ma zaclonou ohrazeny maly prostor po strane pred kokpitem (2sedadla).  Link Qantas seat maps, A330-200 International, vlevo nahore. Krome nich ma zaclonou ohrazeny jeste dalsi blok sedadel v kabine, obvykle v predni casti economy.

http://www.qantas.com.au/info/flying/inTheAir/ourAircraft/seatMap332

Letel jsi nekdy transoceansky /transkontinentalne? Lety jako Rio-Pariz 11hod, HongKong-Londyn 13.30hod, Los Angeles-Melbourne 15hod apod maji zaclenene povinne odpocinky pro vsechny cleny posadky na zaklade rotace. Extra dlouhe lety maji extra cleny posadky na rotaci.Jsou na letisti 2 hod pred letem, opousti je min. 45min. po pristani. Krome povinnych hodin odpocinku si vsichni sedici maji aspon jednou za 2 hod jit protahnout nohy (zamezit nebezpeci DVT - tromboza) a pochopitelne si posadka take obcas odskoci na WC. :-)

0/0
27.6.2009 8:05

captain cook

Re: No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

Popisuji to, aby sis uvedomil, ze pritomnost kapitana v jeho sedacce v kokpitu behem celeho dlouheho letu nejenze neni povinna, ale naopak je mu nakazano prave jako je nakazano ko-pilotovi/ -um v ramci rotace sluzby po cast letu odpocivat.

Pochopitelne, pokud nastane nejaka emergence v dobe kapitanova odpocinku, posadka ho zavola zpet do kokpitu. Jestli ale emergence nastane bez varovani, je nejen mozne, ale i naprosto legalne oduvodnitelne, ze kapitan bude v tu dobu mimo svoji sedacku.

Proto otazka, zda kapitan byl/nebyl v kriticke dobe pri neocekavane nastale emergenci mimo svoji sedacku, netvori zadny dukaz viny proti nemu, ani proti AF.

0/0
27.6.2009 8:21

captain cook

Re: No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

PS. kdyz jsi ty sel do skoly, ja byl ze skoly venku a letel jsem do zamori na navstevu k pribuznym. Z te jsem se pozdeji "zapomnel vratit".;-)

0/0
27.6.2009 8:32

p.erk

Re: No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

Teda ty ses rozepsal! Zajímavé čtení, já zatím létám jen po Evropě, a to méně než bych si přál, kromě toho mám letitý piloták na rogallo,ale to mi přišlo příliš nebezpečné, když byly děti malé... Koukám žes mi ale úplně neprozuměl- Já nehádal co se opravdu stalo, ale co bude oficiálním výsledkem vyšetřování! A to z hlediska mých malých konspiračních teorií o oblbování veřejnosti....Jo a to že piloti nemusí sedět na místě pořád, dá rozum,nikdy jsem nepsal že je to porušení předpisů, ale myslím že se to náhodou asi stalo a na tragedii to mělo velký vliv, muselo jít o vteřiny a jeden pilot to těžko mohl řešit sám...Tak zatím čao "starče"R^

0/0
27.6.2009 9:32

p.erk

Jěště dodatek-to co se opravdu stalo...

Podle mě šlo o trestuhodné a skandální přehlížení závažných nedostatků v počítačovém systému řízení.To se zakrývá a bude zakrývat,protože to je kostlivec ve skříni Airbusu i leteckých dopravců . Za to by měly padat hlavy. K tomu několik nepříznivých okolností, které ale porušením předpisů nemusely být. To je můj názor.

Mimochodem, když si můžu vybrat, radši letím čímkoli jiným než Airbusem(tedy Boeingem:-) stejně jako jeden letecký mechanik ,jehož názorů si vážím..WWW.planes.cz

0/0
27.6.2009 9:47

captain cook

Re: Jěště dodatek-to co se opravdu stalo...

Pokud se nenajdou skrinky a jako nejpravdepodobnejsi vinnik se ukazi Pitotky, neprekvapi mne jestli dojde k ostremu boji mezi Airbusem a Air France. Francouzska vlada asi bude nucena sedet "na plote", protoze oboji jsou francouzske ikony, trebaze s mezinarodnimi "pridavky". Airbus pry vydal doporuceni (v listopadu?) Pitotky vymenit a AF to zaradil na dlouhodoby program udrzby; tj kdyz letadlo je na rozvrhu jit do hangaru na udrzbu, vymeni se mu Pitotky.

Vyrobce rozhoduje stupen urgence vymeny soucasti a aerolinka to ma dodrzovat: informace, doporuceni, prikaz, urgentni prikaz, zastaveni provozu. Pravnici obou stran se budou hadat jak urgentni to melo byt. Je zajimave, ze po havarce se vzbourila odborova organizace pilotu AF a AF uz vymenila Pitotky na VSECH svych A330 i 340! To vypada na maslo na hlave!

0/0
27.6.2009 10:29

captain cook

Re: Jěště dodatek-to co se opravdu stalo...

Priznavam, ze take davam prednost Boeingu, i kdyz jsem letel celkove s mnoha druhy letadel i s ruznymi spolecnostmi. Z Boeingu to byly vsechny - 707, 727, 737, 747, 757, 767, 777, Airbusy 320, 330, 340. Nejcasteji jsem prozatim letel s B767 a po nich B747. Krome letadel techto dvou vyrobcu take mam zkusenost z letu s Iljusiny 18 a 62, Caravelle, DC8, MD80 a mensimi letadly jako Dakota DC3, FokkerFriendship, Bombardier a par dalsich, jejichz jmena si uz nepamatuji.

0/0
27.6.2009 10:38

captain cook

Re: No koukám že jsme tu už sami.Navrhuji malý test!

:-)Na dlouhe lety se nekdy dava jeste dalsi ko-pilot, zalezi na aerolince a delce letu. Proto neni vylouceno, ze obe sedacky pilotu byly v kriticke dobe obsazeny.

Neokomentoval jsem tvoji poznamku o funkci IATA, ze maji "nejvetsi zajem, aby lide neprestali letat, neztratili duveru ve vyrobce a provozovatele dopravy". Ne tak docela.

IATA sdruzuje dopravce a podpori je proti vyrobci, pokud se on snazi na ne neco uvalit. Sdruzuje aerolinky a mj. zajistuje dodrzovani bezpecnostnich predpisu, udrzbu podle vyrobcem vyhlasenych podminek atd. Nemuze ale podporit aerolinku, ktera udelala chybu na ukor ostatnich, ktere maji spravny rezim. Tzn. jestli AF neco zanedbavala, jeji duveryhodnost  a popularita mezi cestujicimi upadne. Tim ale zase ostatni aerolinky ziskaji, protoze cestujici si je vyberou prednostne pred AF. Kazda aerolinka je zodpovedna za svoji reputaci a tim zisk a IATA to neovlivnuje.

0/0
27.6.2009 10:11

p.erk

Kurnik Cooku, tak už nám konečně napiš co se tam stalo!

Jsi tu jediný opravdový odborník, to se pozná, tak už nás nenatahuj..

0/0
26.6.2009 7:29

captain cook

Re: Kurnik Cooku, tak už nám konečně napiš co se tam stalo!

nikde netvrdim, ze jsem profesional z oboru letectvi. Na rozdil od tebe ale nenasloucham bulvaru ani starym Blazkovym, nefantaziruji, nepletu do toho emoce a nevymyslim si kdo se snazi mlzit a proc, kdo byl /nebyl pripoutan apod.

Misto toho pouzivam zakonu fyziky a logickeho uvazovani, kdyz odpovidam na otazku kdo vsechno ve Francii, Brazilii a vubec ve svete ma PADNY zajem na tom, aby vysetrovani bylo vedeno presne, spolehlive, profesionalne a vysledky uverejneny v plnem rozsahu.

Verim ti, kdyz rikas ze nejsi bolsevik, ale presto je viditelne, ze v tvem uvazovani zustalo hodne ze stareho totalitniho pristupu k informacim.

0/0
26.6.2009 7:47

captain cook

Re: Kurnik Cooku, tak už nám konečně napiš co se tam stalo!

ps jen tak na okraj, hodne jsem toho zcestoval, mam za sebou skoro100 letu s ruznymi spolecnostmi a mnoha typy letadel. Takze toho dost vim z praxe, prinejmensim z hlediska svetove cestujici verejnosti a jen tak se nenecham unest emocemi. Jde ciste o fakta....ne o konspirace.

0/0
26.6.2009 7:51

p.erk

Re: Kurnik Cooku, tak už nám konečně napiš co se tam stalo!

0/0
26.6.2009 8:33

p.erk

Tak ty jsi toho hodně sjezdil a taky hodně projel?

Ne , je vidět že co píšeš má docela smysl, Ale přijde mi žes musel mít nějaký problém s paní Blažkovou, o které se často zminuješ. A taky že nedokážeš přijmout to, že je jedna realita skutečná a druhá mediální. S tím mám zas já dost zkušeností, a to opravdu od dob bolševiků.Ale žádná změna... Baví mě tvé reakce na moje malé provokace, vždycky se těším až mi budeš nadávat a předhazovat bulvár! Tak a ted nám napiš svoji teorii ,co se tam stalo!!!;-D

0/0
26.6.2009 8:40

captain cook

Re: Tak ty jsi toho hodně sjezdil a taky hodně projel?

dokud se nenajdou skrinky anebo vysetrovani neukaze na neco jineho, drzim se predchozich DOKUMENTOVANYCH problemu s timto typem Airbusu, jak zaznamenala v 5 pripadech AF, ve 3 Qantas a dost mozna dalsi firmy. AF mela potize s merenim rychlosti (Pitotky), Qantas s datovymi jednotkami ADIRU a zpracovanim palubnim pocitacem. Nejvaznejsi je popsan v predbezne zprave australskeho Uradu Dopravni Bezpecnosti na linku    http://www.atsb.gov.au/newsroom/2009/release/2009_02.aspx

Za jakych okolnosti meli Francouzi problemy s Pitotkami nevim, aleuvedeny pripad Qantasu byl za dne, nad pevninou a za dobreho pocasi. Za pozornost stoji zminka o piloty nenarizenemu letu stremhlav (2x), po tom, co pocitac zacal ukazovat "ruzne systemove zavady". Piloti vysadili pocitac, presli na prime rizeni a pristali emergencne na blizkem letisti.

Otazka je, jak by to dopadlo v noci nad oceanem a v kombinaci s preletem tropickym bourkovym pasmem s moznosti zasahu bleskem a extremnich vetrnych strihu.

0/0
26.6.2009 9:14

captain cook

Re: Tak ty jsi toho hodně sjezdil a taky hodně projel?

letel jsem s prvne s Qantasem v Airbusu330 asi jen 3 tydny po teto prihode nahore (rijen 2008)..

Cely let byl velmi prijemny a napr. v porovnani s Boeingem 767 v nemz letam nejcasteji, napadne tissi. Na start i pristani potreboval kratsi rozjezdovou drahu nez obvykle pri jinych letech s B 767 na teze lince. Dalsi pripad s chybnymi daty z ADIRU se udal pribl. o dalsi 2 mesice pozdeji. Mezitim nekdy v listopadu, podle prvnich vysledku vysetrovani, naridil Qantas vsem posadkam A330 zmenenou proceduru. V tomto pripade piloti okamzite presli na ni a zabranili "propadnuti se" letadla.

0/0
26.6.2009 9:26

p.erk

tak problé se sofwarem...

To se zdá přijatelné vysvětlení, možná i v souvislosti se zmatenými údaji pitotek..Ale jak mi ty,odpůrce konspiračních teorií vysvětlíš, že po zmíněných vážných problémech nebyly všechny Airbusy se stejným vybavěním uzeměny? To je přece naprosto skandální! Ale důvod je jasný-je jich tolik ,že by to ochromilo leteckou dopravu a položilo AC. Proto znovu opakuju, budou vážné tlaky tuto nehodu nedošetřit a potichu vyřešit problém s compy.Mimochodem-letěl jsem s Heliosem z Larnacy týden před jeho pádem-tam to bylo jednodužší-pilot m@gor ve spojení blbem mechanikem..

0/0
26.6.2009 9:43

p.erk

Re: tak problé se sofwarem...

Jo- a stejně tipuju že se kapitán vzdálil a kopilot situaci nezvládl- asi tu proceduru, když si to arbus najednou namíří střemhlav neuměl dost dobře představit...

0/0
26.6.2009 9:46

captain cook

Re: tak problé se sofwarem...

ze bylo telo kapitana nalezeno nijak nedosvedcuje, ze nesedel na svem miste. Viz ruzna vysvetleni ohledne funkce bezpecnostnich pasu a rozbiti sedacek narazem.

Jak tomu rozumim, Qantas mel zapnuty autopilot, ktery pocitac vypnul kdyz dostal zpravy z ADIRU o ruznych zavadach v systemu. Tim letadlo preslo z autopilota na tzv. Alternate Law, kde ale je nadale asi na 80% ovladano pocitacem. Doslo k letu stremhlav a piloti prevzali rizeni letadla primo (Direct Law) a tim to "ukocirovali". Jestli to delal jeden nebo byli zapotrebi oba, pochopitelne nevim. Jak mi to bylo vysvetleno, nevyhoda primeho rizeni spocina v tom, ze piloti pak museji kontrolovat uplne vsechno, tedy i ruzne funkce, ktere za ne normalne udela pocitac.

Jak rikam, oni meli tu vyhodu, ze meli v blizkosti nahradni letiste, kde mohli pristat. To se uprostred Atlantiku neda.

0/0
26.6.2009 10:10

captain cook

Re: tak problé se sofwarem...

Ne kazda aerolinka na svete ma identicke zarizeni v Airbusu330, protoze zakazka kazde z nich je podle vlastni specifikace.

Qantas na otazku polozenou v australskem parlamentu co bude s Pitotkami na jejich Airbusech a jestli neplanuje docasne uzemneni letadel odpovedel, ze jejich Pitotky jsou jine vyroby, nez pouziva AF. Myslim, ze ani ty ADIRU nejsou ve vsech Airbusech ty same.

Jsem si jist, ze obavy australske verejnosti vedouci k otazkam v Parlamentu nejsou zdaleka ojedinele a ze tomu tak je i v jinych statech, zvlaste tam, kde jejich obcane v tomto nestesti zahynuli. Jakmile se do neceho takoveho vazne "zamicha" verejnost prostrednictvim svych zastupcu v Parlamentu, je cert z krabice venku a uz ho tam nenacpes. Tim to zarucuje, ze 1)francouzska vlada nepripusti tiche vyreseni a 2)nepripusti to ani zastupci statu, jejichz obcane zahynuli a kteri s nejvetsi pravdepodobnosti budou take pritomni vysetrovani.

Priklad otevreneho vysetrovani je dokument, jehoz link je uveden vyse.

0/0
26.6.2009 9:59

p.erk

Re: tak problém se sofwarem...

Víš, asi jsem starší než ty a už méně naivní,Vždycky je to podobné,je prostě třeba udržet veřejnost v co největším klidu, proto expertízy trvají něsíce atd...Já to chápu a souhlasím s tím, ale je potřeba do toho rýt, a to je úloha bulváru a naše.Já to pamatuju od bolševického Černobylu,přes Estonii tunel v Rakousku a průšvihy Boeingu.Jak to bude v tomto případě,ukáže čas, určitě se pak na diskusi zas sejdeme, a snad pak uznáš že není vše čisté jako u Qantasu..

0/0
26.6.2009 10:20

captain cook

Re: tak problém se sofwarem...

Pochybuji, ze bys byl starsi nez ja;-)

Uz hoodne dlouho let zijii na Zapade, coz znacne ovlivnuje muj nahled na vec i zkusenost, ze nespokojeni volici maji v rukou moc nekdy vpravde zazracnou. Kriminalni zakryvani faktu a pricin nehod, jako se regulerne delo za totace, by v demokratickem systemu projit nemohlo. Netvrdim, ze by se o to nikdo nepokusil, ale jakmile vyjde pravda najevo - a o tom zadna - o to hure pak pro lhare a svindlire u soudu.

Mel bychl dodat, ze jednou ze zaruk otevreneho vysetrovani a vysledku jsou nejen vlady zucastnenych statu ale i IATA, sdruzujici svetove aerolinky. Jeji clenove (konkurenti pro AF) pozaduji naprostou pravdu, ktera je pro ne existencne dulezita.

IATA ma pravomoc napalit velke pokuty aerolinkam nedodrzujicim pokyny vyrobcu, ovlivnit certifikaci jejich bezpecnosti a tim i zakaz preletu a pristani v ruznych statech nebo jejich skupinach. (napr. EU)

0/0
26.6.2009 10:49

p.erk

Nahoře je taková malá výzva pro tebe..

0/0
26.6.2009 12:27

dívenka prostá

a co pilot

říkal? Jak to proběhlo? Sestřelilije, nebo to bila blba nahoda* Moc řepki v petroleji?, pasažeři moc nachcali, nebo moc tlusti hladovi pasažer se nahnul k susedce pro listech salatu, nebo i hojte na palubě? nebo o si pilot dal o kafe vic a panbu je potrestal? Odpovězte!

0/0
25.6.2009 23:20

lindaschu

Pilot ....

Nechápu jednu věc, kdyby letadlo spadlo na hladinu přední částí, i kdyby se letadlo roztrhalo ve vzduchu, nechápu a nedokážu si logicky vysvětlit, jak se pilot dostal z kokpitu. Kokpit je vyroben tak aby odolal extrémním zátížením, teroristickému útoku, výbuchu, ohni apod. Piloti jsou připoutáni pasy na sedadle, které vydrží dle dostupných informací 45g. Piloti při jakémkoliv pádu musí zůstat v pilotní kabině. Jak to, že se kapitán dostal z kabiny..... Tohle je mi podezřelé. Vypadá to že při pádu byl mimo... A co ten záblesk, který viděli piloti Air Lima??? jasné bílé světlo. Mě to připadá že pokud by bylo něco z letadlem - že by jako nefungovaly systémy za normálního letu, pilot by jistě alespoň vyslal jakýkoliv signál mayday, pokoušel by se jakkoliv spojit se s pevninou. Pouze byly vysílány po dobu 4 minut automatické hlášky. Jak dlouho může padat k zemi rozlomené letadlo z 12km? 4 minuty???

0/0
25.6.2009 18:07

Manstein

Re: Pilot ....

Rozlomilo se az na konci tech 4 minut. Posledni z tech hlasek se tykala prudke zmeny tlaku v kabine.

0/0
25.6.2009 18:13

Cortez

Re: Pilot ....

zmena tlaku v kabine,takova ze by to pilota vyrvalo ze sedadla??no si myslim ze neco proste bud rozervalo i kabinu,nebo to byla nahle takova bomba(prekvapeni) ze ani kapitan nebyl na svem miste a nic netusil.ty systemy hlaseni by mohli prece fungovat a odesilat zmeny o stavu i v pripade ze stav prece davno nastal ne?to znamena,jestli doslo ke zmenam tlaku v kabine,system stale posilal hlaseni,a treba i kdyz se letadlo rozlomilo,nektere systemy mohly dal odesilat alarm zpravy.takze co kdyz letadlo proste kruplo,systemy odesilaly,a jak dopadlo na hladinu,no tak to uz zadny system nevydrzel,tak to prestalo...

0/0
25.6.2009 20:01

Manstein

Re: Pilot ....

Nevim, nebyl jsem tam. Jen uvadim jeden z rozporu v prispevku, na ktery reaguji.

0/0
25.6.2009 20:04

Cortez

Re: Pilot ....

jj,v poho :-),ja tam taky nastesti nebyl...

0/0
25.6.2009 20:14

dívenka prostá

Re: Pilot ....

tak ja sem tam bila a pri mě stale hledaj? Za 20cet %cent nakladu se domluvime a mužete mne hledat pořad*

0/0
25.6.2009 23:23

petyo

Re: Pilot ....

Pak se ale muselo rozlomit ve výšce, která by změnu tlaku "umožnila" tedy ne před dopadem, ale výš než nějaké 3km.

0/0
25.6.2009 23:06

killy

Mám stejnej názor.

0/0
25.6.2009 19:26

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Mám stejnej názor.

...no, on to ještě mohl být test sevekorejské rakety dlouhého doletu ze severoamerických vojenských základen v texasu či na floridě ...;-)

0/0
25.6.2009 19:34

J.

Re: Pilot ....

Anebo mozna mel jine starosti nez se pripoutavat -  treba mel plne ruce prace s letadlem.

0/0
25.6.2009 20:46

captain cook

nikde se nepise, ze maji CELA tela

mas pravdu s tim, ze jestli letadlo se najednou dostalo do kriticke situace, piloti meli plne ruce prace - anebo mohli byt omraceni, napr. po uderu blesku nebo rotacemi letadla smerem dolu, prip. stremhlavym padem. (Do necekaneho stremhlaveho padu se dostal Airbus330 Qantasu v rijnu 2008).

Ze byl nekdo nalezen mimo sedacku vubec neznamena, ze v ni nesedel. Pri takove supe stacilo mit pas navleceny a zpnuty, ale neutazeny na pevno a telo se pri narazu uvolni ze sedacky. Take je nutne vzit v uvahu, ze pri dopadu na hladinu se roztristi kdeco, jak sedacky, tak tela. Proto i ti, kdo jsou pripoutani mohou byt klidne nalezeni mimo sedacky a treba i ne tela v kompletnim stavu. Vedouci zachranaru oznamil, ze s ohledem na pozustale neoznamuji v jakem stavu byly nalezene pozustatky.

0/0
25.6.2009 21:04

captain cook

Re: Pilot ....

Najdi si trasu Air Lima (Lima -Madrid) a AF(Rio-Pariz) na mape. Protinaji se pribl. ve 20 stupnich severni sirky. K havarce doslo v rovnikove oblasti a i kdyby nahodou byly obe letadla v rovnikove oblasti ve stejnou dobu, AF byl nad prostredkem Atlantiku a Air Lima pribl. v oblasti severni Brazilie/venezuelskych hranic, jen malickost takovych 2500 na zapad.

0/0
25.6.2009 20:54

captain cook

Re: Pilot ....

2500km

0/0
25.6.2009 21:05

Potkan2000

.

No podle toho, že všechny těla jsou roztrošeny po oseánu nikdo nebyl připoutanej a stalo se to asi v okamžiku, což nasvětšuje bombě. Přece jenom tam bylo několik libanonců, na palubě samej papaláš a je snad každému jasné že se k tomuto přihlásili všechny teriristické organizace světa, přece jenom "reklama" zadarmo je nejlepší.

Sám vím jak je to s kontrolama na letišti v Riu, kde se splní povinné minumum a pak se mávne rukou, žádná křeč, žádná kontrola nápojů apod...

0/0
25.6.2009 15:22

Manstein

Re: .

Az mi ukazes bombu, ktera nejprve zpusobi chyby v inercialnim navigacnim systemu (aniz by pritom vyradila prislusny pocitac), pak postupne v dalsich systemech a az za 4 minuty rozlame letadlo, uverim Ti.

0/0
25.6.2009 18:17

IgorAlelujev

Re: .

hmm .... zatím neukázal, zejo ... asi este hledá ... ;-D

0/0
25.6.2009 20:37

captain cook

Potkane mysli: fyzika, fyzika, fyzika

1)"nikdo nebyl připoutanej" ...Blbost! Predstav si naraz do betonove zdi pri alespon 200km rychlosti. De-hermetizace kabiny (podle dat nastala az na konci POSTUPNEHO, 4 min trvajiciho vypadku systemu), rozpad letadla, nasledujici nekontrolovana rotace kusu pri padu z 11km jsou takove sily, ze udelaji peknou paseku s interierem a lidmi v nem jeste nez to bacne do more. Neni zadna zaruka, ze sedacky byly v jednom kuse a pasy drzely obyvatele letadla jeste pred narazem, natoz po nem. Vetsina lidi ma zapnuty pas, ale ne kazdy i pevne utazeny v momente kdy to s letadlem zacne neocekavane hazet. Naraz zastihl jednotlive kusy letadla v kterekoliv mozne 3 dimenzni orientaci a vyvleceni tel z pasu sedacek je toho normalni dusledek.

2)" všechny těla jsou roztrošeny po oseánu" je v takovem pripade naprosto normalni jev. Prestan hledat senzace, precti si nejakou techniku, nejen bulvar.

3)" několik libanonců, na palubě samej papaláš" je naprosto naivni verdikt primo z ust stare Blazkove

0/0
26.6.2009 4:35

p.erk

Vypadá to že kapitám v okamžiku katastrofy nebyl připoután

připoután na svém místě v pilotní kabině,i když by tam v oblasti kde hrozily turbulence měl být.. toto je už druhá indicie, první je absence nouzového volání.

0/0
25.6.2009 15:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.