Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vykolejený vagon zablokoval v Olomouci dopravu, vlaky nabíraly zpoždění

Na hlavním nádraží v Olomouci vykolejil nákladní vlak. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Vagony OKD, Doprava zablokovaly provoz, zůstaly mezi druhou a třetí kolejí. Po desáté hodině se podařilo zprovoznit jednu kolej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vítez

Vzakaz všem

Vaše názory jsou mnohdy zajímavé,ale to je tak všechno.Co je nejdůležitější a zarážející, to je fakt, že pokud se nehoda stala v 0:42 a pvvní  intenzovnější nápor ranní dopravy začíná kolem 5:00, že NIKDO ani ze SŽDC,ani z ČD,ani např.z OKD Doprava,nebyl  schopen za 4 hodiny připravit krizový plán na řešení dopravy.To je myslím alarmující záležitost. A nejde o objednání autobusové dorpavy jako náhrady, ale o zajištění vlastních prostředků - to je lokomotiv a strojvedoucích ČD,resp.ČD Cargo,ale i dotčených OKD Doprava.Chybí tzv."KRIZOVÝ DISPEČER"-chybějí krizové plány, ale co především, chybí rozumné uvažovaní,jasné priority, co je přednější, zda nějaká výluka, nebo zajištění dopravy. V tomto vládne improvizacebez hranic. Co se doopravdy ukáízalo- že železniční doprava není špatná, ale že je na nedostatečné kvalitativní úrovni  řízení  v krizových situacích. Jenom krizová situace dokáže odhalit to, co je někde skryto...Snad se někdy dočkáme lepších časů, ale moc tomu již nevěřím.    

0/0
23.6.2009 7:43

Rudá_záře_nad_Kladnem

Joó Kdyby jezdila Student Agency tak by žluté vlaky vzlétly.

;-)

0/0
22.6.2009 21:18

ferdapytlik

Jeden vagon .... a zastaví dopravu na kolejích

pomalu v celé ČR.

0/0
22.6.2009 19:46

Klement z Prahy

Nastesti to byly jen prazdne vagony, jinak by se nejezdilo

az do podzimu.

0/0
22.6.2009 16:44

Bery

Re: Nastesti to byly jen prazdne vagony, jinak by se nejezdilo

Nehodu vysetrovala drazni inspekce + policie. Byva obvykle, ze dokud neukonci ohledani na miste, tak se s nicim nesmi hnout. Co je na tom divneho ? Jestli jsou vagony plne, nebo prazdne na to nema vliv.

0/0
22.6.2009 19:34

Klement z Prahy

Re: Nastesti to byly jen prazdne vagony, jinak by se nejezdilo

A kdyz se to stane v noci, tak se musi cekat do rana, nez inspektori vypiji kafe a proberou uplynuly vikend..:-P

0/0
22.6.2009 19:37

Bery

Re: Nastesti to byly jen prazdne vagony, jinak by se nejezdilo

Bud rad, ze se nemusi cekat, az budou mit uredni hodiny. ;-D V nasi republice bych se vubec nedivil. :-P

PS: ono se to stalo v noci.

0/0
22.6.2009 21:05

poppycock

Prosím nevykládejte

nám tady někteří, že SŽDC a ČD jsou uplně jiné firmy. To mážná papírově, formálně. Jinak je to pořád jedna pakáž, která táhne za společný provaz a sedí na železnici, jak žaba na prameňu.

0/0
22.6.2009 15:04

jural

Re: Prosím nevykládejte

no, kdyz nechapete jaky je rozdil mezi s.o. a a.s, to je pak tezke.

0/0
22.6.2009 15:28

109e

Re: Prosím nevykládejte

Pokud má firma svoje IČO, je to firma. Rozdělíte-li např. nemocnici, tak pochopitelně personál bude dále spolupracovat. Aby ten co jezdí po kolejích nespolupracoval s tím, kdo koleje spravuje-to si opravdu neumím představit. Nepochopil jsem Váš údiv.

0/0
22.6.2009 15:28

FACOUN

Některé průvodčí...

by se aji daly! R^ ve služebním voze.....

0/0
22.6.2009 13:34

rundlik

Re: Některé průvodčí...

Jsem pro.Při sexu je ten svět hned lepší.To by měly ČD také zavést.Nějaký ten Bc /ležadlový vozeň/,kde by si cestující krátili volný čas.[>-]

0/0
22.6.2009 13:46

rundlik

ČD Cargo v krizi.

Zrovna se dívám do"Obzoru" č.25.Na titulní straně -Úkol číslo jedna:přestát krizi.A další-ČD Cargo zažívá těžké období.Ptám se:kdo to komu kázal,takhle rozdělit železnici?Včetně divoké privatizace ŽOSek? a dalších nesmyslů?Pak se nedivme,že třeba ČD nemají dostatečnou  zásobu hnacích vozidel na podobné provozní mimořádnosti nebo nejsou finance na údržbu tratí.Zamotaný kolotoč.Neříkám,nepustit nikoho jiného na koleje.Každý z tzv."managementu "chce mít pěkné peníze.Dříve se tvrdilo,že nákladní doprava dotuje ze zisků dopravu osobní.Nyní to bude asi naopak.Stačí se podívat na "nostalgické"parní vlaky.Bez "sponzorů" by asi nevyjelo ani kolo.Poplatek SŽDC za použití tratě,přetah /a poplatek/ histor.vozů a lokomotiv mašinami Cargo.Jó,za nesmysly se platí....Jeden fakturuje výkony tomu druhému,druhý třetímu a naopak.Pěkný nepořádek.[>-]

0/0
22.6.2009 13:24

geroc

Re: ČD Cargo v krizi.

Souhlas. A předpokládám že organizační chaos na kolejích bude narůstat, až zase nějakého echt papaláše napadne ještě nějaká kravina co by se dalo oddělit a vytvořit nějaká teplá místečka.

0/0
22.6.2009 13:31

rundlik

Re: ČD Cargo v krizi.

Tak vidíte.Musíte uznat,že mám z velké části pravdu.Pak prosím nepište,že mám ubohé příspěvky.A to bych zde mohl popsat 5 stran.Kdyby nebylo jejich opičáren,máme mj.nové motorové vozy a tratě jsou v bezvadném stavu.[>-]

0/0
22.6.2009 13:37

LosCatmanos

Spoždění

Zvláštní... v Olomouci vykolejí vlak...a spoždění je stejné jako každý týden;-D;-D

0/0
22.6.2009 13:14

wercza

Re: Spoždění

No jo, další DEBIL.... A nauč se česky, nebo jsi nějaký SPOŽDĚNÝ?

0/0
22.6.2009 13:38

Šamot

Re: Spoždění

Se svým "spožděním" jste opravdu ten pravý, co může kritizovat. 

0/0
22.6.2009 13:43

Hate Crew

Vztah vykolejení v OL se sekerou na EC Wien-Praha?

Jaký vztah má vykolejení v Olomouci se zpožděním rychlíků Wien-Brno-Praha-Německo??? Když přitom zjevně jde o "známý" problém s permanentním zpožďováním SC/EC na trase Wien-Břeclav z důvodu nefunkční zabezpečovačky ve stanici Wien-Süßenbrunn ??? Konkrétně:

SC 14 SC Smetana (Wien – Praha hl.n.): Gänserndorf 34 min. zpoždění

EC 172 Vindobona (Wien – Hamburg-Altona): Hrušovany u Brna 45 min. zpoždění

EC 378 Carl Maria von Weber (Wien – Ostseebad Binz): Vraňany 61 min. zpoždění

0/0
22.6.2009 13:14

LosCatmanos

Re: Vztah vykolejení v OL se sekerou na EC Wien-Praha?

V Brně na nádraží hlásí při příjezdu vlaku z Rakouska permanentně "Vlak je opožděn z důvodu: pozdního příjezdu z cizího státu."RvRv

0/0
22.6.2009 13:16

kunde

vztah debility k imbecilitě. Vaší imbecilitě.

jelikož vážený pane u Vídně se od 24.4 opravují koleje. tak všechny vlaky odjíždějící z Vídně mají minimálně 30 minut zpoždění. Je to uvedeno ii v online jízdním řádu..

0/0
22.6.2009 13:36

jural

Re: vztah debility k imbecilitě. Vaší imbecilitě.

U Vidne vyhorela mistnost s rizenim provozu. Coz velmi negativne ovlivnuje vsechny vlaky v severnim a vychodnim smeru z Vidne.

0/0
22.6.2009 15:30

wercza

Re: Vztah vykolejení v OL se sekerou na EC Wien-Praha?

Představ si, že to vztah může mít... V Břeclavi je těžká výluka, z a do Rakouska se jezdí po jedné traťové koleji a proto holt může jet vlak buď tam nebo zpátky. A jelikož kvůli nehodě v Olomouci jelo pár vlaků odklonem přes Břeclav, konkrétně Pendolina 500 - 504, sem tam se stane, že prostě dojde ke změně sledu vlaků, případně chybí kolej... A další těžká výluka je dnes v Brně Horních Heršpicích, kde je kvůli přestavbě vypnuto napětí v troleji....

0/0
22.6.2009 13:47

DollyBastard

0:43

...tak tomu říkám "rychlost" opravy, navíc na nádražích klasický zmatek, ohlašování informací v čas, kdy vlak má jet apod. Jsou věci, které se ovlivnit nedají, holt nehoda je nehoda, ale totální zmatky na nádražích jsou důkazem diletantské práce ČD. Rv

0/0
22.6.2009 13:01

geroc

Re: 0:43

Vykolejil vlak OKD Doprava, následky odstraňuje SŽDC, takže v tomhle jede ČD dost jen někteří vypatlanci nevědí která v současnosti bije na dráze.

0/0
22.6.2009 13:20

rundlik

Re: 0:43

Např.já to vím,která bije.[>-]

0/0
22.6.2009 13:26

Hekynen

Příčina nehody...

Fýrovi před mašinu vběhla srnka, tak to strhl...:-)

0/0
22.6.2009 12:47

rundlik

Stává se to.

Nedělejme přátelé paniku,stává se to.Hlavně,že se nikomu nic nestalo,to je důležité.Vemte si třeba loňskou nehodu ve Studénce,když tam soudruzi nasouvali most.To je teprve katastrofa.Na dálnicích a silnicích je to horší,železn.doprava je stále relativně bezpečná.Hlavně -nezůstat v zimě sám v poli v odpojenem vagonu a nezmrznout."Zítra další vlaky pojedou"..jak zpívá V.Martinová.[>-]

0/0
22.6.2009 12:39

widlewewoku

Na železnici

dějou se věci, na dráze jsou zaměstnáni švarní mládenci :))

0/0
22.6.2009 12:26

modem

.

Proč je tady seznam zpožděných vlaků? Copak jsem na nádraží? A jestli autor tím chtěl říci,že na ČD je chaos,tak srovnává nesrovnatelné. Počet mrtvých,zraněných je rozhodně o desítky procent menší na počet přepravených lidí. Takové nehody se stávají a stávat budou. Stačí únava materiálu na svršku (lom kolejnice a pod.) a stane se. Nikdo nikdy nedokáže tyto nehody zcela elimilovat.

0/0
22.6.2009 12:24

rundlik

Náhradní trasa Přerov-Bzenec-Brno

V podobném případě se dá při troše schopnosti použít pro méně důležité vlaky i objízdná trasa Přerov-Moravský Písek-Bzenec-Brno/Židenice/-tedy nákladní spojkou mimo přetížené Brno hl.n. přímo do Br.-Židenic.Bohužel trať Veselí n.Mor-Bzenec-Brno není elektrifikována,jakož i spojka Mor.Písek.-Bzenec.Tedy do Mor.Písku elektricky,zde přepřah na dieselovou trakci 754 z depa Veselí n.Mor.a po dvoukolejce -která má rezervy,do Brna-Židenic,ev.v dieselové trakci až do Č.Třebové.Sice na "vlárské trati" rychlost max.80 km,ale jde to i tak.Navíc se ulehčí břeclavskému uzlu.A pokud jede zkušený "fíra" a přejde na ruční řízení.....[>-]

0/0
22.6.2009 12:13

JAG3

Re: Náhradní trasa Přerov-Bzenec-Brno

Prosím Vás, jaké ruční řízení máte na mysli??? Nejste ani v letadle, ani v pražském metru...i to vychvalované Pendolino se řídí "ručně"=řídí ho strojvedoucí, živý člověk, žádný automat...

A depo ve Veselí nad Moravou???Pane, jste jako České dráhy, několik let opožděn. Ve Veselí je depo už bohužel několik let zrušeno a fungují zde pouze dílny na opravu motorových vozů. A podle potřeby se tam odstavují lokomotivy Českých drah, Depa kolejových vozidel Brno (Maloměřice). Lokomotivy ČD Cargo se odstavují ve stanici.........

Navíc, zapomeňte na přeprahy na brejlovce 754...tolik jich v záloze v Brně zas není...pár kousků, zbytek by byl za pomoci Carga s jejich úúúúžasnými stroji 742.

0/0
22.6.2009 14:34

SVN

Co názor to perla!

To by se mělo tesat do kamene. Jděte tam prosím vás ty pendolína přenášet aby neměly vlaky takové zpoždění.

0/0
22.6.2009 12:08

rundlik

Re: Co názor to perla!

Některé názory ano,to je pravda.Také bych ale při tratích postavil pomníky "vedoucím pracovníkům" ČD a SŽDC za ty padající stromy na tratě a ostatní nepořádek-rozhledové podmínky na přejezdech,návěstidla,v obloucích ap.Zajeďte si třeba do Rakouska,a pak porovnejte jízdu křoviskem po našich tratích,zejm.v Čechách.[>-]

0/0
22.6.2009 12:19

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Co názor to perla!

problém je i vtom že plno stromů pokácen nemůžeš hold zelení

0/0
22.6.2009 12:22

SVN

Re: Co názor to perla!

Jistě, to bylo už před 30 lety a bude. Příroda je mocná čarodějka a její obnovovací schopnost úžasná. Nemá to ale nic do činění s touto nehodou a většinou hloupých názorů.

0/0
22.6.2009 13:12

rundlik

Re: Co názor to perla!

Také na naší železnici je hromada "čarodějů",to byste se divil.[>-]

0/0
22.6.2009 13:29

D.E.S.

hm ...

a to chtěli dát všechny kamiony na železnici :)

0/0
22.6.2009 12:00

109e

Re: hm ...

Srovnej si to s nehodami na silnici a pak piš.

0/0
22.6.2009 12:03

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: hm ...

na silnici se to odklidí za chvylinku no na železnici při dnešním jejím tempu to je na několik dní a kdo na to má čekat s kamionem na vagoně několik dní??;-D

0/0
22.6.2009 12:20

109e

Re: hm ...

Na silnici máš tisícovku mrtvých ročně. Co je proti tomu zdržení?

0/0
22.6.2009 12:27

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: hm ...

a co je proti tomu že ti stojí nákladák a nikdo ti nic nedá to že je tisíc lidí mrtvých není problém dopravce.

0/0
22.6.2009 12:29

109e

Re: hm ...

Psal jsem , že je to problém dopravce? Kde? Píšu co je závažnější.

0/0
22.6.2009 12:34

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: hm ...

stráty firmy pochopitelně.přeci nemůžeš řešit kdejakého joudu co to vezme proti kamionu ve skořápce od škodovky

0/0
22.6.2009 13:06

lefik

Nic nového

pod sluncem, na drahách stále binec. Oznamuji všem, kdo chodili na mé stránky o přejezdech a haváriích na nich novou adresu. Zároveň je stránka rozšířena o videa www.slahovystranky.chytrak.cz

0/0
22.6.2009 11:46

109e

Re: Nic nového

A co kdyby, místo nesmyslného psaní a plácání o přejezdech, jsi podpořil řady železničářů. Dáš ten binec do kupy a bude to. Přijdu se na tebe podívat. Nepochybně to bude zajímavé.

0/0
22.6.2009 12:02

rundlik

Re: Nic nového

Pisatel má pravdu.Generální ředitel ČD a SŽDC mají,myslím si,přepychové platy na to,aby se jaksepatří snažili.Domnívám se,že by mu mohlo stačit 100 tis.měsíčně a za ty další ušetřené statisíce musí být tratě jeden luxus,včetně vyřezaného křoví a pokácených stromů,které ohrožují bezpečnost.[>-]

0/0
22.6.2009 12:24

109e

Re: Nic nového

Kam chcete až pokácet stromy? Znáte délku smrku? Zářezy desítky merů?

0/0
22.6.2009 12:40

rundlik

Re: Nic nového

Neznám nic,smrk jsem v životě neviděl.Vystavte si povolení na jízdu na stan.HV,abyste viděl,jaké má strojvedoucí na některých tratích rozhledové podmínky.Jinak nic neznám,nikde jsem nebyl,nic jsem neviděl,ničemu nerozumím....[>-]

0/0
22.6.2009 12:48

geroc

Re: Nic nového

No vždyť tvoje příspěvky tomu odpovídají.

0/0
22.6.2009 13:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.