Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyřproudovku Českým rájem nechceme, bouřily se stovky lidí

První veřejnou prezentaci variant trasy rychlostní silnice R35 na území Libereckého kraje dnes na Kozákově ovládly vášně. Dorazilo několik stovek lidí, odpůrci i zastánci "pětatřicítky". Už před zahájením prezentace zástupci jednotlivých táborů zuřivě debatovali o tom, kudy by nový tah z Turnova na Jičín měl vést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

Mno,

můžete si říkat co chcete, můžete s tím nesouhlasit, či proti tomu protestovat, ale stejně zvítězí ta varianta, které má nejbohatější potenciál na vícepráce atd. :-/

0/0
24.6.2009 14:34

superkutil

Všechno špatně!

Pořád ještě hodně lidí bojuje za vlastní pohodlí a zisk než za pohodu všech. Základní otázkou totiž je, zda chceme být tranzitem Evropy nebo ne? Jsme malou zemí v srdci Evropy a krásných míst je pomálu. Naopak stále více přibývá těch ošklivých a těch zničených průmyslovou a bytovou zástavbou a komunikacemi. Např. v Praze je velký tlak vytlačit auta z města. Proč tedy nevytlačit auta i z národních parků, rezervací, CHKO a rekreačních území. Nebráním se vjezdu aut do Českého ráje, ale bráním se tranzitnímu průjezdu. Proto bych opravil stávající komunikace, ale ty zpoplatnil a zavedl na nich omezenou rychlost.

A co se týče výstavby dálnice v panenské přírodě při zachování rázu krajiny tak je to možné, ale za určitých podmínek a omezení která samozřejmě mohou výstavbu neúnosně prodražit.

0/0
22.6.2009 15:12

superkutil

Re: Všechno špatně!

V případě Českého ráje byl volil spíše verzi bez tranzitních komunikací s přesunutím průmyslu do již zničené krajiny kde nebude nutné omezení. Když třeba vidím výstavbu kolem Jíčína a Turnova, tak nechápu, jak ji někdo mohl povolit. Chápu že místní usedlíci chtějí někde pracovat, tak ale ať provozují ekologické zemědělství a turistický ruch.

Protože takto pár jedinců proto aby mohlo bydlet v krásné krajině tuto krajinu zničí jen proto aby měli kde pracovat.

Doporučuji shlédnout film HOME (domov) !!

0/0
22.6.2009 15:13

iuos

hmm

Spock by vám to vysvětlil :-P

0/0
22.6.2009 15:08

app001

Re: hmm

Do you mean captain Spock? ;-)

0/0
22.6.2009 23:16

nerzhul

rozmary lidi

Jsem pro vystavbu pres ces. raj. Je mi jasny ze je to tam hezky(a pochybuju ze dalnice to nejak znici), ale nemuze par lidi branit vyssimu principu to je zaklad vseho a bez toho to tady bude furt takova kockopsi republika kde si kazdej pytlik mysli ze muze za vsechno protestovat a odvolavat se k mimozemskejm soudum!

0/0
22.6.2009 14:56

app v. 1.1

Re: rozmary lidi

Jojo, pravda, když úředník (politik) vymyslel totální blbinu podloženou lživými a manipulativními argumenty, musí to bejt pravda, nebo názor vládce je svatý, že?

Já doufám, že už jsme jako stát jinde, a že jestliže existuje šetrnější a taky levnější varianta, mělo by se rozhodovat podle rozumu, a ne podle toho, odkud tlačí lobisti !!

0/0
22.6.2009 16:37

Johnyh

Nesmysly

Neda mi to, musim zareagovat na demagogii prispevatele 'app'. Porad tu zminujete panevropsky tranzit 24000 aut denne. Kde by se tu ta auta vzala? Kudy jezdi dnes?

Mozna si predstavujete, ze se v okamziku otevreni nove dalnice najednou objevi, ale nerikate kde. Budou snad ta auta jezdit z Bileho Kostela (tam zacina pred Libercem 4-proudova silnice) do Jicina (kde bude 4-proudova silnice zatim koncit) a zpet? Je to nesmysl. Ta dalnice se samozrejme bude primarne pouzivat jako cesta pro lidi, kteri cestuji mezi Libercem a Hradcem.

Jizni variantu by nikdo nepouzival. Ti, co jedou z Liberce, by stejne jeli pres Turnov, Ti z Prahy by odbocili v Mlade Boleslavi. Jedini, kteri by (mozna) pouzivali trasu z Mnichova Hradiste, jsou ti, kteri by jeli z Ceske Lipy pres Mimon.

Nezlobte se na mne, ale prijde mi, ze za vasim obhajovanim nesmyslne jizni varianty je neco vic nez jen obvykla demagogie nicemu nerozumejicich ekologistu. Nemate nahodou nejaky pozemek u Sobotky?

0/0
22.6.2009 14:19

superkutil

Re: Nesmysly

Pokud bude přechod v Liberci, tak tuto trasu vidí jako slušný tranzit na Jíčín, HK, Olomouc a dál. Vlastně napojení na severní trasu. Je neuvěřitelné jak se dokáže zvýšit hluk a to i v noci. Vím o čem mluvím, projede mi pod okny 120tis.aut denně.

0/0
22.6.2009 15:26

reinkarnace.a.pp

Re: Nesmysly

Než někoho napadnu, informuji se....

24.000 aut je číslo uváděné ve studii. Když vidím, jak tam žonglují s čísly, věřím, že to bude ještě víc.

Těch 24.000 aut se nevygeneruje z meziprostoru, nýbrž přijedou z hraničního přechodu u Hrádku, kde je naplánované napojení na německou dálniční síť ve směru Drážďany a dál na sever Evropy.

Zároveň R35 nebude končit v Jičíně, ale povede až na HK - Olomouc - Brno, odtud dolů na jih Evropy. Záměrem projektu je vytvořit paralelku k přetížené D1!!

Nadnárodní význam plánované R35 sám odpovídá na otázku, jesli bude někdo ochoten na své několik stovek km dlouhé cestě harcovat 30 km přes 12 vesnic, nebo jestli si zajede 12 km a zkrátí si cestu řádově o 20 minut a ještě ušetří palivo (neustálé akcelerace a brždění ve vesnicích)

0/0
22.6.2009 19:51

reinkarnace.a.pp

Re: Nesmysly

Hovoří z tebe především neznalost tématu a podléhání masírce ze strany úřadů, které R35ku neustále prezentují jako spojnici mezi Turnovem a Jičínem.

Je třeba pochopit to, že to je silnice EVROPSKÁ, nikoliv krajská nebo okresní !

A mimochodem, i pro spojnici mezi Libercem a Hradcem každý kdo má mozek raději zvolí o 12 km delší trasu přes MH, než jet přískokama přes vesnice.

0/0
22.6.2009 19:52

Johnyh

Re: Nesmysly

R35 v useku mezi Turnovem a Jicinem (nebo lepe mezi Libercem a Hradcem) je spojeni prave mezi temito dvema misty. Jakekoli spekulace o "evropske" spojnici je potreba videt globalne. Pokud uvazujete o ceste ze severu na jih, proc si myslite, ze ridic kamionu odboci v Drazdanech uplne ze smeru, pojede do Bautzen po dalnici, tam odboci na rychlostni silnici na Zitavu, Liberec, Jicin a kdovi kam dal, misto aby jel primo na Usti, Prahu a Brno? Pres Liberec si zajede mnohem vic nez nejakych 20 km (po soucasnych silnicich cca 100 km).

Vyber neni mezi uz existujici dalnici MH - Jc vs. silnici Tu - Jc v soucasnem stavu (kde nevim, jak bych se pri ceste Lb - HK rozhodl), ale mezi dvema (tremi, ale ta nejlepsi varianta - superseverni - temer jiste neprojde) potencialnimi moznostmi, ke kterym je moznost se vyjadrit. Krome ceny (15 x 19 mld.) varianta z Turnova ve vsem vede - je kratsi, vyresi dopravni problemy na stavajicim useku R35, prida obchvat Turnova a hlavne se bude pouzivat.

0/0
23.6.2009 13:21

app001

Re: Nesmysly

Při pohledu na mapu je evidentní, že až bude hotová propojka ze Žitavy na Bautzen a dále napojení na 4proud k Liberci, bude to ze severu na jih Evropy na na kilometry prašť jako uhoď, s tím rozdílem, že se bude možné vyhnout průjezdu Prahou a jízdě po přeplněné D1 v technicky katastrofálním stavu. A to je také účel výstavby této rychlostní silnice....

 

A rychlostní silnice R35 přidá obchvat Turnova? A kudy to povede? 50-100m vedle stávající silnice... Rv

0/0
23.6.2009 14:08

Johnyh

Re: Nesmysly

Prave pri pohledu na mapu Evropy a pri pouziti mereni vzdalenosti je evidentni, ze:

trasa Dresden - Usti - Praha - Brno meri 363 km

trasa Dresden - Zittau - Liberec - Jicin - Olomouc - Brno meri 460 km (po stavajicich silnicich, ale dalnice se o moc lisit nebude, jen ta Sobotka by tam mohla pridat dalsich 20 km :) Zdroj www.maps24.com

S vyhnutim se Praze a D1 byste mohl mit pravdu, ale jen tehdy, pokud by navazujici useky R35 Jc - HK a HK - Ol byly hotove drive nez obchvat severu Prahy a zkvalitneni D1, coz si, myslim, je nepravdepodobne. Pokud by bylo hotove oboji, rozhodne IMHO mensi vzdalenost a vyssi kategorie D8 + D1.

Pokud jde o obchvat, vychazim z mapy c_prehledka50000_m_eff842e287.pdf, kde je obchvat vyznacen na jiznim okraji Turnova uplne mimo centrum.

0/0
24.6.2009 11:15

app001

Re: Nesmysly

Na adrese

http://ceskyraj-dalnice.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=36 

je kompletní projekt, ze kterého lze vyčíst jak hustotu dopravy, která jasně ukazuje, že stávajícím obcím se uleví jen mírně a naopak jim za humny povede to, o čem tady celou dobu píšu.

Taky tam jsou vidět plánovaný koridor, který je třeba v Turnově požadován od Hlavatice až po Výšinku. A nedělejme si iluze, tunel za 3 miliardy nikdo stavět nebude...

0/0
24.6.2009 11:29

app001

Re: Nesmysly

A to nezmiňuju Ohrazenice, Daliměřice, Přepeře, Nudvojovice, Mašov, Pelešany... Tam to vedou lidem přímo obývákem...

0/0
24.6.2009 11:38

Johnyh

Re: Nesmysly

Spousta silnic a dalnic vede pres mista, kde drive nekdo bydlel. Nevim, jak by se daly pri dnesni hustote osidleni stavet nove silnice tak, aby se vyhnuly uplne vsem. Presto, pri pohledu na mapu, mi obchvat Turnova prijde jako zlepseni soucasneho stavu.

0/0
24.6.2009 11:50

Johnyh

Re: Nesmysly

Bohuzel, mapy z uvedeneho odkazu se mi neotviraji, zkusim to jindy.

Z ceho usuzujete, ze se obcim na dnesni trase neulevi? Dnes vede silnice skrz obce. Dalnice povede mimo obce, mozna ze misty ne daleko, ale myslim, ze lepsi 'za humny' nez pod okny. Myslim, ze mistni obyvatele si oddychnou (ja, kdybych tam bydlel, tak bych si oddechl urcite), jedini, komu to muze vadit jsou majitele penzionu, pump a stanku. Ti prijdou o kseft, ale to je zivot.

0/0
24.6.2009 11:44

app001

Re: Nesmysly

Je potřeba vydržet, ty pdfka jsou obrovský, místy několik desítek mega. Dopravní model má 150 mega.

Dopravní model mne upevňuje v názoru, že provoz je mezi TU-JC značně místní, největší hustota provozu na současném úseku R35 je mezi Turnovem a Rovenskem, kde to klesá ze 6 tisíc na 4 tisíce aut denně, pak od Rovenska k Jičínu jsou to dnes cca 3000. Po výstavbě dálnice klesne provoz na současné I/35 na polovinu, zatímco na dosud neexistující R35 stoupne na 24.000 aut. Takže lidem v potrefených obcích ubyde 3 aut před barákem a přibyde 24.000 za barákem.

0/0
24.6.2009 13:02

Johnyh

Re: Nesmysly

Podle ceho hodnotite znalost tematu? Vy, ktery operuje vyctenymi cisly, ale uz o nich vubec nepremyslite. Pokud jde o urady, prvni "oficialni" informace, kterou jsem k tematu ziskal, je mapa z Lb krajskeho uradu (z odkazu v teto diskuzi). Jinak jsem videl jen par clanku v novinach. Ale ziju v te oblasti a myslim si, ze vim, co je v doprave tam treba.

Rekl bych, ze ten, kdo podleha "masirce" (at uz je to cokoli), jste vy, ale neni to ze strany uradu, ale ekoteroristu, kteri citi moznost se na R35 prizivit na ukor lidi zijicich v danem regionu. Ale mozna se pletu, mozna jste za tyto sve prispevky placen, v takovem pripade by vase demagogie byla jasna.

0/0
23.6.2009 13:33

app001

Re: Nesmysly

Bohužel, člověk musí vycházet z údajů, které jsou k dispozici. Jestliže úřady o tématu již několik let s veřejností nekomunikují, je to problém. Ale ta čísla o kapacitě 24.000 aut denně jsou uvedena ve studii projekční firmy, kterou se bohužel úřad neobtěžuje lidem zpřístupnit, je nutno si na to podat žádost podle zákona o svobodném přístupu k informacím... Proč by to taky lidem dávali k dispozici, když za to z peněz daňových poplatníků zaplatili několik milionů korun, že?

Můžu Vás ubezpečit, že nepodléhám ničí masírce, používám svůj vlastní úsudek a snažím se orientovat v tom málu, které se nám úřady obtěžují naservírovat.

A k těm ekoteroristům a placení, to je doufám myšleno jako fór...

0/0
23.6.2009 14:14

Johnyh

Re: Nesmysly

Jo, byl to for (spis horsi), ale jsou na netu takovi ...

0/0
24.6.2009 10:58

Pavel_D

Re: Nesmysly

Johnyku, podívej se do studie Valbeku (www.ceskyraj-dalnice.cz), např:

"Studie proveditelnosti, ekologická část, tabulka na straně 7: severní koridor - minimální počet aut v roce 2025 - 12710, maximum 34610, průměr 20 150 aut denně."

Dále se jukni na ceny a technickou obtížnost variant - jižní je nejlevnější a nejsnáze proveditelná. Severní by zamořila Turnov exhalacemi a hlukem, což nám, co tam žijeme, docela vadí.

Asi ti uniklo, že R35 má být částí dopravní trasy Hamburk - Istambul, a tam se nějaké to auto najde.

0/0
23.6.2009 14:13

app001

Re: Nesmysly

Děkuju ti náčelníku, že se mně zastal.

Bohužel spoustě lidí uniká řada důležitých souvislostí. A je tomu nejenom kvůli jejich nezájmu o cokoliv, ale také kvůli postupu úřadů - nulová komunikace s veřejností o nejdůležitější investici v kraji za poslední léta i za řadu let budoucích....

Například známí bydlí přímo vedle budoucí křižovatky v Ohrazenicích a velice se diví, že o tom doteď neměli tušení... Rv

0/0
23.6.2009 15:11

Johnyh

Re: Nesmysly

Asi se budu opakovat, ale 'opakovani matka moudrosti' :)

Pocet aut by to chtelo porovnat s dnesnim stavem, jinak to jsou nic nerikajici cisla.

Pokud jde o ceny, na te vasi strance jsem je nenasel (priznam se, nemel jsem chut to vsechno prochazet), ale uz drive jsem videl (v Mlade Fronte z 18.3.2009), ze se jedna o 15 mld. za jizni a 19 mld. za severni variantu. Tedy jizni je levnejsi, ale ne o moc.

Severni varianta pridava obchvat Turnova, podivejte se na mapu c_prehledka50000_m_eff842e287.pdf, odkaz je v teto diskuzi, da se to i najit na strankach Lb krajskeho uradu.

Pokud jde o S-J dopravni trasu, tak pokud by byly dostaveny vsechny navazujici useky (Jc - HK, HK - Ol), da se predpokladat, ze by byl dokoncen i obchvat Prahy ze severu a rozsireni D1 (obe stavby maji prioriru), a tedy by pro cestu po R35 platilo 'je to sice delsi, ale zato je to horsi cesta' (doufam, ze cituju spravne :) Pokud dostaveny nebudou, neni co resit.

0/0
24.6.2009 11:32

Hrustic

Paradox

denne jim tam projedou tisice aut, ktere se plahoci, brzdi, slapou na plyn a smrdi ... Rychlostni silnici, po ktere by plynule profrcely, ale mistni taky nechteji .....

0/0
22.6.2009 13:09

app

Re: Paradox

Když ono to právě není o těch autech, který tam jezděj teď. Minimálně polovina jich tam stejně bude pendlovat dál a přibyde k tomu panevropskej tranzit - 24.000 aut denně Rv

0/0
22.6.2009 13:27

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Paradox

jelikož je ČR transitní zemí ty auta tam budou i tak tak proč nemít dálnici

0/0
22.6.2009 14:23

app v. 1.1

Re: Paradox

Když tam nebude dálnice, nebudou tam auta  - dálnice tu dopravu na sebe nabalí !

0/0
22.6.2009 16:35

Crabman

Jel jsem z německého Passau k hranicím

do Strážného a dál na 4ku do Prahy. Celou cestu z Passau až k hranicím po silnici první třídy nebyla JEDINÁ !!  vesnice. V hornatém podhůří Šumavy postavili silnici tak, že tou 100kou se bez problémů dojelo až k hranicím a v některých místech se silnice rozšířila na 3 pruhy podle potřeby. Proč tohle nejde u nás? Tohle by se mělo u nás udělat celorepublikově než se začnou stavět dálnice. 1. třídy vytáhnout mimo obce. Téměř se to povedlo na trase Kolín - HB R^

0/0
22.6.2009 11:15

app

Re: Jel jsem z německého Passau k hranicím

Bohužel, u nás jsou ve hře vždycky především úplně jiný zájmy, než jsou lidi.

Tady tu trasu přes Turnov evidentě někdo MOC chce, proto se dělá taková projektantská ekvilibristika, jako je prezentace pro veřejnost, kde se podtuneluje sídliště s 20 panelákama na nestabilním podloží a podobně RvRvRv

0/0
22.6.2009 11:20

dalnice

Re: Jel jsem z německého Passau k hranicím

Takhle se to u nás už staví, jenže s tím rozdílem, že nemáme dokončeny ještě ani ty dálnice. Německo má síť dokončenou a upravuje podobným stylem ostatní silnice, které nejsou tak zatíženy. Pravdou je, že rychlostní silnice nemusí být vždy čtyřpruhové, stejně jako to mají v Německu. Rozšiřovat je lez až když to bude potřeba. Hold, u nás to je bohužel potřeba už včera :-)

0/0
22.6.2009 11:23

superkutil

Re: Jel jsem z německého Passau k hranicím

Francouzi staví silnice se 3mi pruhy z nichž prostřední vždy chvíli patří jedné a pak druhé straně. Je to jednoduché a funkční. Ale věřím, že by u nás docházelo ke srážkám ve středním pruhu. Češi jsou občas divní.

A nebo řešení jako mají Norové. Ti místo dálnice staví jednoproudé silnice bez možnosti předjíždění (mezi pruhy je lano na sloupcích) a maximální rychlostí 90km/h. Staví je ale tak, že i kamióny jedou těch 90km/h a silnice vede mimo města. Je to neuvěřitelně pohodové a bezpečné. Stačí nastavit tempomat na 90km/h a jet.

0/0
22.6.2009 15:20

Crabman

V době dálničních známek by jižní varianta nebyla problém

Ale když jsou ted u kamionů ty mýta, tak se bojim, že toho moc ta jižní varianta nevyřeší :-(

0/0
22.6.2009 10:57

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: V době dálničních známek by jižní varianta nebyla problém

si myslíš že se řidič kamionu bude plahočit po okrskách kde spálí heurékom nafty a stratí čas než aby ušetřil palivo a čas i když za ujetý km zaplatí korunu??

0/0
22.6.2009 10:59

app

Re: V době dálničních známek by jižní varianta nebyla problém

Trasa Turnov-Hradiště měří asi 12 km, to máš pro kamioňáka 8 minut času.

A úspora paliva a času oproti cestě, kde 12x z 90ky zpomalí na 50, několik minut se tou 50kou plouží a pak to zas rozjíždí na 90 km/h je enormní R^

0/0
22.6.2009 11:03

Crabman

Re: V době dálničních známek by jižní varianta nebyla problém

to máš pravdu, jenže ne každý si to spočítá a opravdu na vzdálenost je to dost rozdíl, to uvidí jako první.

Každopádně doufám, že těch co pojedou po dálnici bude co nejvíc, už kvůli těm lidem v těch obcích :-)

0/0
22.6.2009 11:06

app

Re: V době dálničních známek by jižní varianta nebyla problém

V dnešní době má každý kamiońák navigaci a ta mu sama řekne, že přes vesnice by jel jen judla ;-D

A lokální dopravu dálnice nevyřeší, avie a liazky s hlínou budou ve vesnicích bručet dál Rv

0/0
22.6.2009 11:08

Crabman

Re: V době dálničních známek by jižní varianta nebyla problém

Navíc jižní trasa rozhodně nevyřeší kamionovou dopravu Jičín - Mladá Boleslav , protože samotná I/16 vede téměř mimo vesnice a dálnice povede prakticky souběžně

0/0
22.6.2009 11:04

app

Re: V době dálničních známek by jižní varianta nebyla problém

Navíc se v dohledné době plánuje zavedení mýta na silnicích 1. třídy.

Až bude ta dálnice stát, nebude se nikomu chtít platit mýto za hrkání přes vesnice R^

0/0
22.6.2009 11:04

dalnice

Zachovat stávající stav ?

Jsou časté názory ekoaktivistů, že postačí zachovat stávající silnice a jen je doplnit obchvaty obcí. Jenže asi nevědí, že pro obchvaty se silnicemi prvních tříd platí tvrdá pravidla, podobné dálnicím. Jsou sice jen dvoupruhové, ale musí mít odstavné pruhy po obou stranách, křížení pouze mimoúrovňová, žádné výjezdy z pole apod. Oproti rychlostním silnicím jsou tedy jen o tři pruhy užší - mají 1+1jízdní a 1+1odstavný. Dálnice a rychlostnice mají 2+2jízdní,1+1odstavný a 1dělící středový. Ale oproti D a R musí mít silnice I.třídy více MÚK, protože se na ně napojuje skoro každá silnice a obec. Kdežto dálnice třeba po 15km. To by se ekologům ale také přes Ráj nelíbilo, že? Navíc mají poloviční odstup od objektů, to by vám lidé poděkovali.

0/0
22.6.2009 10:50

app

Re: Zachovat stávající stav ?

Pokud se chce česko stát tranzitní zemí, tak rozhodně nejde zachovat stávající stav.

Ale je třeba zvolit takovou trasu, která nejméně zatíží životní prostředí i životy lidí. A tou rozhodně není průtah středem Turnova.

A to je trasa Mnichovo Hradiště - Jičín R^R^R^

0/0
22.6.2009 11:00

dalnice

Re: Zachovat stávající stav ?

Ha, prozradil ses. Nejsi ekoaktivista. Ten by napsal, že to je pravda. Vidím, že jsi rozumný a jen bráníš svoji obec. R^

0/0
22.6.2009 11:40

app

Re: Zachovat stávající stav ?

Ekoaktivista ;-D

Hlavně mám tu blbou vlastnost, že nevěřim politikům ani pozdrav a snažim se počítat tam, kde oni lidem předkládaj líbivý pohádky ;-D

0/0
22.6.2009 12:30

dalnice

Matení veřejnosti !!!

Už mne štve to matení veřejnosti. Lidi, koukněte se někdy na mapu. R35 má sice vést Českým rájem, ale nikoliv přes CHKO !!! Tady se nejedná o stejný problém jako v CHKO České Středohoří. Tamní dálnice D8 opravdu CHKO přetíná a ekologové byli v právu. Jenže v Českém ráji (myšleno mikroregion) se žádné přetínání nekoná. R35 se má hranicím CHKO pouze přiblížit a tam kde se ho dotýká, či okrajově protíná, má vést tunelem. A navíc, nebude se jednat o dálnici, ale o rychl.silnici. To je obrovský rozdíl, ne pro řidiče, ale pro krajinu. Dálnice by se s tím nemazlila a vedla široce skoro přímkou po vysokých náspech. Kdežto R35 se může kroutit jak žížala, je užší a může stoupat na každý kopeček. Jediný rozdíl mezi klasickou silnicí a rychlostní je ten, že R35 bude mít čtyři pruhy. Pokud by se prováděla jen přestavba stávající silnice a vybudovaly se obchvaty, bude pouze o několik metrů užší. Jinak na ní musí být také mimoúr. křižovatky a těch by tam vznikly desítky, oproti několika plánovaným.

0/0
22.6.2009 10:10

lunak

Re: Matení veřejnosti !!!

Člověče, podívejte se na mapu! Chráněná krajinná oblast je ohraničena přibližně městy Sobotka, Mnichovo Hradiště, Sychrov, Frýdštejn, Železný Brod, Semily, Lomnice nad Popelkou, Železnice a Jičín. Takže R35 jde přímo středem!!!

0/0
22.6.2009 10:27

dalnice

Re: Matení veřejnosti !!!

Tak to máte asi nějakou ideologickou mapu Velkého Českého ráje ne? Pokud je mi známo, CHKO se nachází na třech oddělených enklávách, mezi nimiž je několik stovek až několik kilometrů nechráněného prostoru. A právě tudy má R35 proklouznout. Nevím, proč nebylo CHKO rozšířeno jako jeden celek. Jestli kvůli dopravnímu koridoru nebo že tam nejsou skály. Příroda je tam krásná, stejně jako na 90% zbytku republiky. Ale mě jde jen o to, že v údolí kudy vede dnešní 35 žádné CHKO zrovna není. Možná tak nějaké ochranné pásmo. Anebo se něco změnilo?

0/0
22.6.2009 11:02

app

Re: Matení veřejnosti !!!

Podívej se na koridor, který kraj požaduje schválit. Jižní část koridoru vede v celé délce v CHKO. Zároveň je to z velké části stavařsky nejsnazší = nejlevnější cesta, kudy to vést.

Nechtěj lidem vyprávět pohádky o hodném státu, který dá peníze na miliardové investice do tunelů a podobných opatření.

Bude se stavět nejlevnějším, tedy nejméně šetrným způsobem RvRvRv

0/0
22.6.2009 11:07

app

Re: Matení veřejnosti !!!

Veřejnost matete vy. Rv

1. Koukněte na mapu, kde je CHKO a pak se podívejte sem, kde uvidíte plánovaný koridor, který se teď má schvalovat. 

http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/c_prehledka50000_m_eff842e287.pdf

2. Až bude koridor schválen, nebude nikdo přemýšlet o nějakých tunelech a podobně  - půjde se nejlevnější cestou, a to bude údolím Libuňky přímo pod Valdštejnem směrem k Troskám.

3. Je jedno, jak tomu budeme říkat, jestli dálnice nebo rychlostní silnice. R35 nebude jen tak obyčejná silnice, nýbrž je projektovaná jako spojnice mezi serverem a jihem Evropy s předpokládaným vytížením 24.000 aut denně. ;-O;-O

0/0
22.6.2009 10:31

meekrob

Re: Matení veřejnosti !!!

aha, takže je lepší když budou projíždět po okrskách?

0/0
22.6.2009 10:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.