Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muzeum odmítlo hákový kříž na messerschmittu, modeláři se bouří

Letecké muzeum v pražských Kbelích otevřelo novou expozici - hangár s letadly z druhé světové války. Vedle strojů převážně ruské výroby stojí první nasazené proudové letadlo, slavný Messerschmitt 262. Nemá ale hákový kříž na svislé ocasní ploše. Modeláři proto mluví o falšování historie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_Ufon_

Tady by to měli humanisti preventivně vybombardovat &otrávit

http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika,_Ontario

0/0
22.6.2009 11:29

činčo

Není s dnešní L 59 dost příbuzná?

:-P

0/0
22.6.2009 11:24

Yes Minister

Němci tady zabíjeli, Rusové ne...

Pan "odborník" by si měl znovu prostudovat válečnou historii, než bude opět plácat takové nesmysly. Od pamětníků (mnozí z nich již bohužel nežijí) vím z první ruky že ještě během postupu sovětských vojsk směrem na Prahu se obyčejní lidé báli daleko víc Rusů než Němců. Proč? Němci si už nakradli, Rusové ještě ne.

Ne každá sovětská propaganda je pravdivá, soudruhu "nejmenovaný odborníku".

0/0
22.6.2009 11:13

PepekVyskoc007

Re: Němci tady zabíjeli, Rusové ne...

Nejsem zadny rusofil, ale tady jde spis o obecny pohled. Myslis, ze mel rict, ze "Nemci tady zabijeli v pomeru k Rusum 8659:1?" Ale stejne bych rekl, ze spis kradli anebo jak vim take od pribuznych pres ktere sli, ze proste chteli jidlo a nejake zakladni veci a oni jim to velice radi davali, resp. jim to sami nosili. Je ovsem dost mozne, ze treba nekde v Sudetach nebo nekde jinde to bylo o necem jinem. Jinak historky o ruske armade a jejich prvnim setkani s hodinkama, nebo 68-mem o splachovacim zachode jsou zname, ale rekl bych, ze o rozdilnem ceskem pohledu na Nemce a Rusy za valky asi nemuze byt pochyb. Hodne lidi vystrizlivelo az padesatych letech po smrti Stalina, kdy vsechno vylezlo ven, anebo az po 68-mem kdy bylo definitivne jasne, jak to s nami soudruzi mysleli Rv Ale to uz je jina story.

0/0
22.6.2009 11:36

gagaryn

***

Mohli by tam klidně ten hákový kříž nakreslit a pak ho přelepit velikou samolepkou s nápisem "cenzurováno z důvodu politické korektnosti"

0/0
22.6.2009 11:11

gagaryn

***

A to tam mají jenom jedno německé letadlo z II SV ?8-o

0/0
22.6.2009 11:09

chestburster

Ach, jo ...

Já myslím, že Hanyz01 má pravdu: "V zásadě jsou dvě varianty, jak tu schwalbinu představit veřejnosti -

striktně se držet historie a udělat ji jako stroj v poválečné čs.

kamufláži, tak, jak skutečně létala, anebo, pokud chtějí mít nutně

tahák v podobě proudového německého letadla z 2. sv. války, tak jí

nastříkat skutečně dobovou kamufláží, tzn. včetně veškerého označení ..."

0/0
22.6.2009 11:06

medved

Tak co vlastně chtějí mít v muzeu

Buď máme Me-262 tak komplet, nebo Avii s českými znaky.

Můžeme také upravit historii podle známého majora -  prečo ste Žižku namalovali s takým klacíkom. Dajte mu do ruky lahký gulomet.

Co na to muzeum?

0/0
22.6.2009 10:45

Bonelord

Proč je zrušená diskuse u parašutistů?

8-o Takhle se pisálci z iDnesu nedozví, že tam píšou skoro samé nesmysly.Rv

0/0
22.6.2009 10:19

Mysel

Hnus!

Nikdy bych necekla, ze se Kbely snizi k takove debilite. Budou taky ve vojenskem muzeu na Zizkove odstranovat ze vsech zbrani vyrazene svastiky Waffenamtu? Nebo tam nesefuje blbec, ktery by to dopustil?

Uvedomuje si vubec nekdo z vedeni muzea, ze presne takove taskarice nackum a jinym extremistum naopak prospivaji?

0/0
22.6.2009 10:16

Bonelord

Rozhodnutí muzea je trapné

Rv

0/0
22.6.2009 10:14

Hondoušek

Trapné

Čeho se lidi bojej. Svastika není jen symbolem nacistického německa. stejně jako srp nebo kladivo není jen symbolem SSSR - je to prostě jen srp a kladivo. Nechápu proč by v historických filmech nebo na reáliích měla svastika chybět. Zase jsou nějací byrokrati papežštější než papež. U mě takový exponát ztrácí hodnotu, protože není autentický. Když se jim nelíbí, měli to nechat nabarvený tak, ak to měla ČSA.Rv

0/0
22.6.2009 9:58

mira.x

88

Dnes se blbne tak dokonale,že vás jsou schopni zavřít i za číslici 88 na triku.Co to proboha je?Rv

0/0
22.6.2009 9:32

Bonelord

Re: 88

Hysterie!:-/

0/0
22.6.2009 10:14

georgetown1

příznak doby

Co více dodat, než "dnešní typická přizdisráčská politická korektnost" abychom náhodou nikoho neurazili.

Asi si zajedu do Lešan, jestli už tam neškrábou znaky z tanků...

0/0
22.6.2009 8:57

Bouše

Řekl bych, že je dost podstatný rozdíl v tom,

jestli jsou fašistické a komunistické symboly na památnících, nebo jsou použity v historickém kontextu. S logikou ředitele muzea by se měly ve všech filmech z nedávné historie rozostřit záběry na hákové kříže, nebo ještě lépe, úplně tyto filmy zakázat, aby při nich náhodou pár nácků nemasturbovalo. :-P

0/0
22.6.2009 8:46

Bonelord

Re: Řekl bych, že je dost podstatný rozdíl v tom,

Tak nějak to vidímR^

0/0
22.6.2009 10:15

PepekVyskoc007

Re: Řekl bych, že je dost podstatný rozdíl v tom,

Taky souhlas. Ale slo by to resit. Stacil by oddeleny prostor, neco jako kurarna, akorat by to byla zavrena budka s kourovym sklem (vyhled na vocas Messra), a s napisem "masturbujte zde" ;-D:-P

0/0
22.6.2009 11:43

Hugonic

Historická věrnost kusu

Tady asi všem uniká, že na tomto konkrétním kuse nikdy žádné hákové kříže nebyly, neboť jeho stavba (jako němci nedokončená, tudíž ani nekamuflovaná ) byla dokončena až po válce a jediná kamufláž byla tudíž československá. Proto nechápu, proč to letadlo někdo stylizuje (bez historické věrnosti) do německých barev.

0/0
22.6.2009 8:33

Honza2009

Pokud tam ten

kříž byl, tak by tam měl být i nadále. Letadlo má být historicky věrné. Pokud tam bude někdo hajlovat, tak tam dejte kameru a hned ho zavřete. Je v tom nějaký problém?

0/0
22.6.2009 8:12

georgetown1

Re: Pokud tam ten

Pokud někdo bude u letadla hajlovat, tak se mu zasmějte, ale nezavírejte ho. To je už omezování práva projevu a na vlastní názor (bez ohledu na to, jak stupindní se nám může zdát). To už je jenom kousek od toho, že nás budou zavírat, když prohlásíme, že myšlenka více než jedné strany je "nebezpečná a protizákonná"...

0/0
22.6.2009 8:53

Janulice78

Re: Pokud tam ten

jak se pise o prispevek vyse a i v clanku. Kriz tam puvodne NEBYL.

0/0
22.6.2009 9:37

Dandelineman@

Tak tam dejte znak Hlinkovy gardy

ten je tuším "povolen";-)

0/0
22.6.2009 7:56

Strasak

:-)

Tak vymažeme hákový kříže i z učebnic dějepisu.

0/0
22.6.2009 7:51

Honza2009

Re: :-)

To by se indové bouřili. Je to původně indiský vynález.

0/0
22.6.2009 8:12

Cybermud

Kočkopes...

...není "švalbina" bez "hákáče", ale to, že se článek o tom, že se konečně u nás kromě nákupního střediska otevírá také opravéná expozice nějakého muzea "smrskne" na de*ilní debatu o tom, co má kdo na "vocase"...

0/0
22.6.2009 7:44

gagaryn

***

Na druhou stranu se v dnešní pošahané době tomu řediteli nedivím. Napište si na záda 88 a minimálně vás budou identifikovat.Rv

0/0
22.6.2009 7:27

Hanyz01

To jsou věci...

Co se člověk od pana ředitele nedozví - tak ona sovětská armáda na našem území nezabíjela...

Pan ředitel by měl v prvé řadě ihned rezignovat na svou funkci. V zásadě jsou dvě varianty, jak tu schwalbinu představit veřejnosti - striktně se držet historie a udělat ji jako stroj v poválečné čs. kamufláži, tak, jak skutečně létala, anebo, pokud chtějí mít nutně tahák v podobě proudového německého letadla z 2. sv. války, tak jí nastříkat skutečně dobovou kamufláží, tzn. včetně veškerého označení - nevidím na tom nic špatného, jde o muzejní exponát. Mohou-li být na bývalých sovětských letadlech rudé hvězdy a srpy a kladiva, tak na německém může být kříž a hakenkrajc. Koneckonců, oba tyhle režimy si byly tak moc podobné...

0/0
22.6.2009 7:21

georgetown1

Re: To jsou věci...

ejmen brotha

0/0
22.6.2009 8:54

Ledrp

Pane "řediteli" Knížku,

pokud nehodláte riskovat, že vám někdo bude hajloval u letadla a falšujete minulost proto aby jste měl osobní pohodičku nemáte v muzeu co pohledávat. Muzeum dokumentuje minulost. Chováte se jako pracovník propagandy. Divím se že jste nato letadlo nedal namalovat americké výsostné znaky. To by bylo typicky české chování. Pokud by jste byl ředitelem před dvaceti roky tak to letadlo mělo namalovanou rudou hvězdu.;-€

0/0
22.6.2009 7:14

CFC

Re: Pane "řediteli" Knížku,

Dneska je takova doba,ani se mu nedivim...jeste by na nej podal nejakej komunistickej aktivista tr.oznameni a verim tomu,ze by ho mohli v asurdistanu popotahovat.

0/0
22.6.2009 8:28

georgetown1

Re: Pane "řediteli" Knížku,

Kdo se bojí, se..., pardon - má táhnout do kolbenky a ne dělat ředitele muzea...

0/0
22.6.2009 8:55

egi

Re: Pane "řediteli" Knížku,

Ono by taky muzeum nemuselo zvládnout ten nápor ...

Představte si ty mnohahodinové fronty nácků u pokladny, jak se derou do muzea, aby si tam mohli zahajlovat před Mesršmitem ;-D

0/0
22.6.2009 8:58

Bob Harwey

Tak

tam měli dát " modrého ptáka ", možná, že by to bylo pro současnou mocenskou garnituru přijatělnější...

0/0
22.6.2009 7:12

gagaryn

***

Dobře že to tam nedali. Já kdybych to viděl tak by se ze mě stal fašista.

0/0
22.6.2009 6:56

Cybermud

Re: ***

nebo ještě nedej bože Buddhista - kde je haknkrajc na každém kostele. Dokonce jej nikdo neretušoval ani z nově vyšlého DVD 36. komnata šaolinu, kde je svastika pěkně vidět na několika záběrech. Ovšem nepředpokládám, že by se stal ikonou neonacistů :)

0/0
22.6.2009 7:46

Rokoko12

Symboly;

Kdyz se nekomu na nemeckem Messerschmittu,vlastovce a dokonce valecne vyroby. nezamlouva  Hakenkreuz, ktery tam patri a kdyz ma nekdo choutky zamlcovat dejiny,je to jeho osobni vec ale mozna, by se dalo nalezt uspokojive reseni pro milovniky vecnych a nekonecnych lzi. Existuji tri hvezdne symboly, ktere jsou povolene,tak si vyberte, kazdy podle sveho gusta.;-D

0/0
22.6.2009 0:04

moš

Demokracie buď je nebo není

Každý den vidím nové a nové případy,falšování a zamlčování historie.Svoboda v této zemi se je trvale směřována do linie,který vede prasátka od korýtka z otrubami až k noži řezníka.Prasátka volbu nemají my ano,je na nás jestli životy prožijeme v kotcích nebo svobodni.

0/0
21.6.2009 23:59

iDaddy

Muzeum dělá dobře, jenom tak zapomeneme

na fašizmus - a můžeme potom v klidu nastolit nový!!;-D;-D. Třeba takový, který bude zamlčovat dějiny.;-D;-D;-D

0/0
21.6.2009 22:54

lofashej

Re: Muzeum dělá dobře, jenom tak zapomeneme

R^ tos napsal přesně!

0/0
21.6.2009 23:31

;-)

Re: Muzeum dělá dobře, jenom tak zapomeneme

A co je to za zamlčování dějin? oni nepopírají že je to původně německé letadlo. Prostě tam akorát nemají kousek dekorace. je to stejná, jako kdyby jste na autě neměl nalepeno (CZ). Větší zásah do dějin je např. bourání soch, které se u nás pořádá při každé změně režimu.........s tím nesouhlasím - národ by měl vidět, koho si volil, a komu předkové stavěli sochy....navíc za 150 let to bude každému jedno, až emoce vychladnou, a zbude socha. Komu by dnes vadila socha Franze Josefa? A jsem si jist, že za 100 let bude každému úplně jedno socha Marxe. Bohužel, je v téhle zemi pořád moc lidí, kteří mají pocit, že problém je v symbolech. Symbol ještě nikdy nikoho nezabil. To dělali vždy zase a jen jiné lidé.

PS: upřimě je mi úplně jedno, jestli tam ten  kříž bude nebo ne. Stejně to není originální stav, tak o co jde. Ať si to v muzeu rozhodnou, jak jim to vyhovuje. Ono se tím vůbec nic nezmění ani k lepšímu, ani k horšímu.

0/0
22.6.2009 0:47

Rokoko12

Re: Muzeum dělá dobře, jenom tak zapomeneme

Musim citovat Vase, ono se tim vubec nic nezmeni ani k lepsimu,ani k horsimu. To mate naprostou pravdu, predevsim to vecne prekrucovani dejin,podle danne situace a politickeho zrizeni, to vecne lhani je uz vice nez unavne to je hrozny spolecensky upadek.

0/0
22.6.2009 0:56

Catumbelan

Re: Muzeum dělá dobře, jenom tak zapomeneme

Jistěže to není ogiginál. V muzeu by měly být hlavně originály, ale pokud tam instalovali kopii tak by měla být tomu originálu co nejblíže, tzn. včetně znaků. To by měly být historické filmové dokumenty na choulostivých místech rozostřeny tak aby nebyly vidět symboly?

0/0
22.6.2009 7:00

kája1970

klasická česká malost a ubohost

úředníků a podobnýho xindlu bez vlastního názoru-blicí smajl

0/0
21.6.2009 22:37

;-)

Re: klasická česká malost a ubohost

A neprojevili naopak vlastní názor, že by to mohlo přitahovat neonacisty a tak raději tomu nepředešli?;-)

0/0
21.6.2009 22:57

;-)

idnes manipuluje veřejným míněním

Článek je celý nasměrován tak, aby čtenáři podúsunul závěr, že se děje nějaká nepřijatelná cenzura a falšování dějin. Vypichuje do nadpisů neúplné informace atd. V podstatě jde o zcela banální spor, letadlo nikdy hákový kříž neneslo, a oni nemají žádnou povinnost tam malovat zrovna hákový kříž. 2 skupiny lidí se hádají o to, co je lepší tam namalovat  - a idnes  v tom má asi jasno kde je pravda. Jak vidno z diskuze, většina lidí článek řádně nečetla, mnozí četli jen zavádějící nadpisy a mají na to hned hotový názor, uráží ostatní a vynáší jediné správné soudy. Idnes se asi potřebuje svést na vlně neonacismu(kterou hezky podporuje) a zvednout si tak  čtenost.:-P

Je zajmavé, jak ze sporu o to, co si někdo namalujena vlastní letadlo se dá udělat kauza "ohrožování  demokracie, svobody a falšování dějin". Příště nám snad idnes naordinuje , co si máme namalovat na auto.

0/0
21.6.2009 20:52

192.168.35.1

Re: idnes manipuluje veřejným míněním

Toto letadlo nikdy neneslo nemeckou kamuflaz (podle clanku nebylo za valky dostaveno) - jeho premalovanim do nemeckych barev muzeum podporuje hnuti podporujici atd. Tim, ze tam nechtej haknkrajc to jenom maskujou.

0/0
21.6.2009 21:24

tučňák v exilu

Re: idnes manipuluje veřejným míněním

Jeho přemalování je na naprosto stejné úrovni jako přestavba OT-810 na SdKfz.251 - a stejně jako tam jsou přestavby nepovedené, tak je tady přemalba nepovedená.

0/0
21.6.2009 21:29

tučňák v exilu

Re: idnes manipuluje veřejným míněním

Jen věcná, nejde o to, co si "někdo" namaluje na vlastní letadlo, ale co si stát namaluje na své letadlo ;-)

0/0
21.6.2009 21:41

lopee

Re: idnes manipuluje veřejným míněním

Vůbec bych idnes za nic nevynil. Problém je v tom, že to má být německý Me262 z průbehu války. A ten prostě hákový kříž měl. Pokud to má být poválečný stroj ve službách čc. letectva, pak nevím, proč má zase ty kříže?

0/0
21.6.2009 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.