Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Růžový tank, nový symbol české malosti

Pokud to tak půjde dál, měl by si výtvarník David Černý pořídit pořádné nákladní auto s jeřábem. Před pár týdny odvážel z Bruselu svou Entropu, kterou půlku Evropy pobavil a druhou vytočil, teď zase musel odstranit torzo růžového tanku z pražského Smíchova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vokroj

Růžový tank,

symbol velké Černého blbosti    Rv

0/0
22.6.2009 16:14

orinka3

spratek

Pan Černý si své umělecké renomé založil na laciné provokaci a nechápe, že normální člověk by od něj čekal nějaký umělecký vývoj. Výsměch, znevažování, to jsou atributy, se kterými na sebe upozornil. Jenže by měl ukázat, že dokáže i něco dalšího, pokud se tedy chce pasovat na umělce. Je to trapný chudák, který nechápe...

0/0
22.6.2009 11:39

wallster

Re: spratek

ještě bych k té laciné provokaci dodal a na klamání veřejnosti....

0/0
22.6.2009 14:48

astrix01

Právo utvářet dějiny má vítěz

Jak koliv se přičinily vojska na osvobození Prahy, nelze jim odpárat to to jich na mnoha místech republiky padly tisíce. Tehdy byl společný jmenovatel pro všechny lidi stejný - porazit Německo. Bohužel vítěz vždycky píše dějiny. vidíme to i dnes v bývalé jugoslavii, Iráku, Afghanistanu apod. Myslím si, že ten pomník si ti vojáci zaslouží, už jen proto, že padli. Nechť zkusí pan Černý udělat růžovou desku na budově rozhlasu myslím, že by u Svazu bojovníků za svobodu těžce narazil.  Ale protože je to věc, která se dotýká SSSR, potažmo dnes Ruska, svítí bývalým poslancům parlamentu a jemu  zelená. Růžový tank není symbol české  malosti, ale ubohosti. Jak by řekl K. Kryl: "Copak si myslíte, že jsem chtěl  zdechnout.." Bohužel ve válce všichni to štěstí aby přežili, neměli. Když si myslí, že je to všechno špatně, nechť jde v plné polní do Čečny popořit  bojovníky  proti  Rusku.

0/0
22.6.2009 11:01

astrix01

Právo utvářet dějiny má vítěz

Jak koliv se přičinily vojska na osvobození Prahy, nelze jim odpárat to to jich na mnoha místech republiky padly tisíce. Tehdy byl společný jmenovatel pro všechny lidi stejný - porazit Německo. Bohužel vítěz vždycky píše dějiny. vidíme to i dnes v bývalé jugoslavii, Iráku, Afghanistanu apod. Myslím si, že ten pomník si ti vojáci zaslouží, už jen proto, že padli. Nechť zkusí pan Černý udělat růžovou desku na budově rozhlasu myslím, že by u Svazu bojovníků za svobodu těžce narazil.  Ale protože je to věc, která se dotýká SSSR, potažmo dnes Ruska, svítí bývalým poslancům parlamentu a jemu  zelená. Růžový tank není symbol české  malosti, ale ubohosti. Jak by řekl K. Kryl: "Copak si myslíte, že jsem chtěl  zdechnout.." Bohužel ve válce všichni to štěstí aby přežili, neměli. Když si myslí, že je to všechno špatně, nechť jde v plné polní do Čečny popořit  bojovníky  proti  Rusku.

0/0
22.6.2009 10:55

vokroj

Re: Právo utvářet dějiny má vítěz

R^R^R^

0/0
22.6.2009 16:15

l e o

David Cerny

R^R^ :-) R^R^

0/0
22.6.2009 1:22

2mmmm_2

Černý do dějin českého umění vejde,

ať chceme nebo nechceme. Já teda nechci, aby jeho hmotné umětelství bylo považováno za umění, nicméně třeba i jako výstražný příklad do dějin českého umění vejde...

0/0
21.6.2009 22:50

vokroj

Re: Černý do dějin českého umění vejde,

proč?

0/0
22.6.2009 16:17

Albert Nerom

Sám jste symbolem české malosti, pane Orálku!

Ostatně jen ubožák může mít pochopení pro infantilní "umělecké" projevy a stupidní politická gesta Davida Černého. 

0/0
21.6.2009 15:02

PepaRUM

Lakýrník-natěrač a lešenář

v jedné osobě, to je nový etalon českého umění. (strašně se dávící smajlík)

0/0
21.6.2009 9:13

Next Apache

další kravina

Ano, další kravina.

Pokud bude projevem české velikosti šrot natřený na rúžovo, tak ať si Černý a jemu blízcí idioti nakoupí šrot, pozemky a rúžovou barvu a tvoří si "umění". Kdo jim v tom brání?;-D

0/0
20.6.2009 19:37

Next Apache

Re: další kravina

Smutné je, že Kaplického knihovna číškúm vadila jako příliš extravagantní, rúžový šrot ne. Nadrbte si ho klidně plnou Prahu.

0/0
20.6.2009 19:39

magdik

Re: další kravina

Next Apachi, proboha ty asi taky bojuješ proti státním maturitám, viď? Jak může člověk napsat ve dvou příspěvcích takové hrubky? Brrrrrrrrrrrrr

;-O;-O

0/0
22.6.2009 7:23

J i ř í

Prosba

Nebylo by možné tam dát růžovou sochu Jančíka (nejlépe hlavou dolů)?

0/0
20.6.2009 13:04

2mmmm_2

Re: Prosba

;-DR^

0/0
21.6.2009 22:47

Vitana

Jančík

Idnesáci a co se opravdu a investigativně obout do "strýce z Prostějova". Jsem rodilá pražanda z Prahy 5 a nejen , že mi fakt vadí že mi dělá starostu nějaký burák , který o Praze 5 ví, to co já o Prostějově, ale speciálně tento politik se opravdu povedl:( To mi něříkejte, že není ve Vašich silách ho dostat a donutit ať tahne domu.

0/0
20.6.2009 11:33

l e o

Smichov, Smichov, hmmm, ...

... neni to ta zaplivana ctvrt co si hraje nejmene na Vinohrady? Neco jako Zizkov leveho nabrezi? :-P:-P

0/0
22.6.2009 1:26

Desetiminuťák

A teď bude mít v zadku navíc zaraženého Krause...

Nevypadá to s ním dobře... :-P

0/0
20.6.2009 9:24

pesbes

Jaké neštěstí!

Jaké neštěstí, že tento umělecký výtvor zmizí! Recese je dobrá věc, ale musí mít také úroveň a ne představovat dementní výtvory.

0/0
19.6.2009 10:18

Tronmkiheda

Černého malost

No, já bych se toho Černého zase až tak moc nezastával. Jsem asi tak stejně starý jako on a když před těmi mnoha lety natřel tank na růžovo, tak jsem se za jeho čin hluboce styděl. Chápu, že ten tank se stal symbolem komunismu, ale takové zneucnění památky obyčejných ruských vojáků, kteří umírali při osvobozování Československa, to snad ani nemá obdoby. Nicméně byla to doba rádobydemokratů, kteři hold považovali vše na západ o ČSFR za skvělé a vše na východ za naprostý hnus a to bez uvažování. Stále se zdůrazňuje to, že kdyby nebyla demarkační linie, tak by byla Praha osvobozena dříve, zdůrazňuje se to, že se na osvobození zásadním způsobem podíleli Vlasovci. To však na tom faktu, že obyčejní ruští vojáci pro osvobozování ČSR umírali a úctu a památník si zaslouží, nic nemění. V současné době tolik diskutované torzo růžového tanku proto pro mne není ani tak připomínkou 40. výročí okupace; je pro mne spíše připomíkou tehdejší Černého mladické nerozvážnosti či spíše malosti.

0/0
19.6.2009 2:24

Tronmkiheda

Re: Černého malost

Být na místě Černého, tak se mám spíš tendenci za své jednání před těmi skoro 20 let omluvit a snažit se to nějak napravit.

Nicméně přístup městské části také není OK. Argumentují tím, že se nejedná o pomstu za jednání a výroky p. Černého, ale o odstranění toho, co bylo umístěno bez povolení. To torzo už tam ale nějakou dobu leží a oficiální orgány o tom celou dobu věděly. Proto je skutečnost naprosto jednoduchá: buď nám pan starosta prostě lže a mstí se a nebo se k akci rozhoupal až nyní. To je pak liknavost hraničící až s neschopností. Tak nevím, co je horší.

0/0
19.6.2009 2:29

pesbes

Re: Černého malost

Naprostý souhlas.  Jsme naprosto bezpáteřní národ - lezli jsme do zadku Rusům, teď lezeme Američanům. Ostudou je, že se oslavovalo jen osvobození Američany, na Rusy si nikdo nevzpomněl. Zase přepisujeme dějiny, manipulujeme s fakty.

0/0
19.6.2009 10:23

czechian

Re: Černého malost

Nevšiml jsem si, že by zde, místo pomníků stály, americké tanky, a že bychom museli povinně vyvěšovat americké vlajky. 8-o

0/0
19.6.2009 14:50

StanleyP

Re: Černého malost

Já jsem o něco starší a mne ten tank nikdy nepřipomínal osvobození sovětskou armádou, ale pořád připomínal okupaci z roku 1968.

0/0
20.6.2009 9:19

_m-

Re: Černého malost

No a já jsem zase o něco starší a nikdy by mě nenapadlo spojovat Klárovský tank s okupací 1968. Přesto, že vím, co se 26.8.1968 na Klárově stalo. Protože vím i to, co se tam stalo 9.5. 1945.

0/0
21.6.2009 10:34

kvetazalcik

Re: Černého malost

Proč má být památníkem "obyčejných ruských vojáků" tank?

0/0
21.6.2009 21:36

watchdog

co to je za pristup?

Pravidla plati pro vsechny, stejne tak i pro pseudoumelce typu Cerny, nemel povoleni - bohuzel. Od toho tu radnice je, aby dohlizela nad dodrzovanim zakonu a vyhlasek, ne ze si bude urcovat vyjimky a obihat nekomu razitka podle toho jak se ji to libi!

Navic vy tomu davate takovy podton, jako by svym cinem radni souhlasili s okupaci, jdete do haje...

0/0
18.6.2009 22:05

Frenky

Malost.

..Malost byla  od pradávna vlastnost Čechů.Je to vidět i v těchto diskuzích.Nikdy jsme

pořádně nevěděli,kam patříme.Monarchie se nám nelíbila,první republika trvala 20 let,taky nic moc,pak zbabělé vyklízení pozic v 1938,Benešův obrat od západních mocností k Rusku,německá okupace,Američané 5.5.1945 na Zbraslavi ,Rusové

po skončení války osvobozovali Prahu atd.,atd.,samý paradox a kam vítr,tam plášť.

Nakonec je vlastně zázrak,že žijeme a máme se dobře.,a je to tím,že jsme všechno prošvejkovali.O nějaké hrdosti na český národ nemůže být ani řeči!

0/0
18.6.2009 16:05

medved

Co zase vymyslel, že potřebuje reklamu

Růžový tank je od samého začátku důkaz české malosti i přesto, že lakoval i dnešní ministr Kocáb. Vypovídá to i o něm.

Tank nebyl památník komunismu, ale památník padlých v boji proti třetí říši a její ideologii. A nemohl za čáru, na které se dohodli ještě tenkrát Spojenci a co z toho pak vzešlo.

Zase se vyrábí politický bulvár. Autor na víc nemá,

0/0
18.6.2009 13:27

ValentinaRossi

jezis

co to je? Necetla jsem cely clanek, protoze mi v tom zabranila jeho forma... Je neuveritelne, jak klesla uroven zurnalistiky. Zadny odstup, hovorove vyrazy (nejdriv jsem si myslela, ze to je blog)... hruza. Chci verit, ze to je jen tim, ze jde o zdroj internetovy a ze tistena media si stale jakousi uroven zachovavaji. I kdyz na druhou stranu to mozna nebude lepsi ani tam :-(. Moje vlastni zkusenost, kdy jsem delala korekturu bakalarske prace studentce zurnalistiky, jez se chlubila tim, ze jiz spolupracuje s Ceskou televizi, mi asi trosku poodhalila rousku budoucnosti novinariny :-(.

0/0
18.6.2009 12:36

otravenej dracula

nebyl to zas klaus?

nebyl to zas klaus? u kaplickeho chobotnice taky rekl ze se mu to nelibi a prazti urednici hned zapracovali. a vzhledem k tomu ze je to nas nejvetsi rusofil, tak by mel i duvod;-D

0/0
17.6.2009 17:40

Josef.cyrany

Upřímně.

Čekal jsem , že pan autor  bude psát o tom , že je symbol české malosti to přemalování. No asi věci chápu špatně.

0/0
17.6.2009 14:27

salam.banan

Re: Upřímně.

Asi ano..:-)

0/0
18.6.2009 7:55

PetroleumLampoIdorablo

Re: Upřímně.

ne špatně, jen ne tak, jak to nařídila chápat nová ideologická věrchuška.

voni dobrovolní agitpropčíci tě už proškolí

0/0
18.6.2009 8:52

Josef.cyrany

Aha.

Ale to jde o omyl.  Úředník  je od toho ,aby vyžadoval  to co ukládá zákon. Nemůže říct já ho tu nechci, pokud by jinak splňoval všechny požadavky zákonů , vyhlášek a dalších  zákonných norem(motivaci proč ho zastupitelsvo či rada měst. části nechce je věc jiná). Úředník se řídí tím co mu ukládá zákon. Nesmí resp. neměl by se od dikce zákonů odchýlit. Proto musel „říct“ to co řekl. Svědčí to o autorově lehké podvzdělanosti  ve fungování veřejné správy. Ale jinak je samozřejmě kopání do úředníků sympatické. S další částí v podstatě souhlasím.

0/0
17.6.2009 14:24

kOBLICH

Re: Aha.

Vy zajisté nebudete státní úředník, píšící sem příspěvky v pracovní době a ze služebního počítače, že ne? ;-D

0/0
19.6.2009 10:49

Dýzl

René Pelán

Pan Černý je umělecký hochštapler se zbujelým smyslem pro reklamu. Doporučuji si jeho umění vygooglovat, některé jeho platiky by zámečník vyrobil za pár hodin. Růžový tank je ubohost a zesměšňování armády která nás osvobodila. a nutno konstatovat, že prostí vojáci kteří pri tom padli nešli do války dobrovolně.

U nás v Brně máme podobného pablba zase v politcké sféře. ODSácký radní René Pelán se zase zveličoval poškozením pomníku padlých rudoarmějců v Kadetce. I když nakonec byl tento akt všeobecně odsouzen, jsem si zcela jist, že pan Pelán škody určitě nezaplatil ze své kapsy.

http://www.mujweb.cz/www/Pepa.Josef/KP/KP_komentare01.html

0/0
17.6.2009 11:28

msk

:(

vsem by nam nemela chybet ucta k 27 milionum padlych sovětských občanů...

a proto jejich pomníky zachovat, jsou pomníky své doby a ti mrtví si je zaslouží. bez ohledu na to co se dělo potom a předtím

0/0
17.6.2009 11:19

Schmouddle

Re: :(

Ty miliony padlých sovětských občanů jsou spíš mementem naprosté ignorace a bezohlednosti komunistické diktatury vůči jednotlivci.

Čistka v důstojnickém sboru kvůli Stalinově paranoie, heslo nas mnogo, Stalingrad - hybaj na druhý břeh Volhy, pušku nedostaneš, vezmi si ji od padlých, živé vlny proti německým kulometným hnízdům s pistolí důsotníka NKVD v zádech,  obětování celých pluků v nesmyslných obranných bojích místo ústupu...gulag pro navrátivší se válečné zajatce...

Kdy se konečně zbavíme toho odporného rezidua bolševické propagandy a přestaneme počítat zásluhy mocností v druhé světové válce dle počtu mrtvých?

0/0
17.6.2009 16:13

otravenej dracula

Re: :(

presne, to ohaneni stratma je peknej hnus

to je jakoby ss do svych strat pocitala i zplynovane zidy

0/0
17.6.2009 17:44

celim

Re: :(

Přesně tak to bylo! Jak je možné, že ztráty Američanů byly ta výrazně nižší? Oni si vážili každého vojáka a podle toho jednali. Kdežto Rusové místo aby kulometné hnízdo zničili, tak před něj navršili hromadu vojáků, aby kulometčík ztratil výhled. Odporná praxe! Jinak Rusové Prahu neosvobodili, protože ta již byla při jejich příjezdu svobodná! Takže pražané mohou leda tak vzpomínat na okupační armádu, která rozstřílela fasádu muzea a zavraždila plno civilistů!

0/0
18.6.2009 9:09

Karel Endler

Re: :(

A to, co píšete, je podle vás důvodem statečností sovětských vojáků v druhé světové válce pohrdat?

Češi se obvykle vyžívají v likvidaci pomníků. Tak to tady chodí, co pamatuji. Něco jiného ovšem je, když je pomník odstraněn z rozhodnutí úředů, něco jiného, když je odstraněn z vůle lidí, a něco úplně jiného je, když jej pár debilů natře na růžovo. Úplným vrcholem pak je, když někdo prohlásí růžové vandalství za umělecké dílo a korunuje to tureckým hajzlíkem na zdi.

0/0
21.6.2009 14:16

Niktor

Re: :(

Ty znalosti o Rudé armádě máte z Call of Duty, nebo jste i viděl nějaký ten film? :-)

0/0
21.6.2009 16:30

Tom Hagen

MJ

Ačkoli jsem volič ODS, tak takovou pochodující ukázku arogance a bezpáteřnosti, jako je ten (PÍP) Jančík z Prahy 5, to už jsem dlouho neviděl. Pak se diví, jak velká část národa ODS nenávidí. Radím ODS: zbavte se Béma, Jančíka, Langera a i Topolánka a jim podobným a uvidíte, jak preference porostou  R^

0/0
17.6.2009 9:51

otravenej dracula

Re: MJ

kapl si na to proc sem ODS nikdy nevolilR^

0/0
17.6.2009 17:46

hany1

Do šrofu !!!

0/0
17.6.2009 6:31

ou_Jo

..a nebyl zmíněn ještě jeden významný aspekt!

Milan Jančík je vlezdoprdelka vůči současnému p. Hradnímu, kterého Černý několikrát na dálku z Bruselu urazil.....takže pro tank z toho důvodu nemůže být místo !!...ale pro Ševčenka, který ani nevěděl, že nějaká Praha existuje, se místo našlo přes noc - že, PružinskijRv?

0/0
16.6.2009 16:41

Pražák

Re: ..a nebyl zmíněn ještě jeden významný aspekt!

Tu sochu narychlo instalovali a odhalil kdosi z vlády při příležitosti nedávné návštěvy předsedy vlády našich nových přátel - Ukrajiny. Nebojte se, až se s nimi zase rozhádáme, tak ji zbouráme. Bourat pomníky, na to jsme v Čechách machři.

0/0
16.6.2009 18:12

_m-

Re: ..a nebyl zmíněn ještě jeden významný aspekt!

:-/R^

0/0
16.6.2009 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.