Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve světě hladoví už miliarda lidí, varovala ve své zprávě OSN

Ve světě trpí hladem již více než miliarda lidí. Jen za první polovinu letošního roku jich přibylo kvůli vysokým cenách dalších 105 milionů. Oznámila to výkonná ředitelka Světového programu pro výživu OSN Josette Sheeranová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

takyjá

Kapitalizmus není pro každého:-))

u nás si stále někteří myslí,že si ještě něco ukradnou:-)))))))))))))))))))))

0/0
14.6.2009 18:02

Slaine55

Kristus nepomohl? Pokrok na ně!

Oni si vybrali, že budou žít s přírodou. Tak žili. Ale přišli flanďáci s "kulturou a bylo zle. A to neplatí jen pro Afriku. Tohle je problém vvšech kmenových společenství, která nemají prostor pro život, jelikož ti "civilizovaní" potřebují i ten jejich kousek světa pro sebe.

0/0
14.6.2009 14:16

Slaine55

Re: Kristus nepomohl? Pokrok na ně!

Nehledě na to, že na tenhle problém jsme zadělali již před mnoha stoletími. Ale pokud půjdem do důsledku, člověk nikdy humání nebyl. To je jen v posledních několika málo letech. Jakási snaha.

0/0
14.6.2009 14:21

tmf

a ví paní ředitelka

že kdyby třeba na jeden den vypnula klimatizaci ve své kanceláři tak za uspořený peníz bude jeden chudák týden jíst?

0/0
13.6.2009 22:03

Tomach

Re: a ví paní ředitelka

A vi tmf ze by zaqdny usporeny peniz nebyl?

A vi tmf ze kdyby ten chudacek hladovej sel makat misto vysukavani tak ze by mohl mit pupek plnejsi nez vetsina z nas? Nojo, ale to by musel pracovat, fuj, ze jsem si vubec dovolil neco takovyho rict, jako ze by mel african makat, ja kapitalista vykoriustovatelskej jeden hnusnej, je mi ze me spatne, mas pravdu, asi pujdu, najdu si jeste jeden job a zacnu zivit ty chudacky malinkaty, kteri za nic nemuzou....

No a nebo to necham na tmf, protoze tak blbej ani ozralej nejsem.

0/0
14.6.2009 11:17

Slaine55

Re: a ví paní ředitelka

není to tak snadné. Pokud není kupní síla, tak pro koho budeš vyrábět? Když ti soused pak usekne ruku, je to k pláči, pak znásilní ženu a navíc užívat kondomy je přeci špatné. Přitáhli jsme do "rozvojových " zemí kříž a pokrok, tak se teď starejme. Oni žili s přírodou. Nádherně!

0/0
14.6.2009 14:10

rewolt

...a já měl k večeři bůček...

...jdu blejt:-/:-(

0/0
13.6.2009 21:41

ChorcheCh

ve světě lidé hladoví

A u nás se porcují medvědi :-) tož kdyby byli chytří třeba jako naši romové, tak by se jim žilo dobře.

0/0
13.6.2009 21:39

petr_kkk

dementní politici světa

1 miliarda lidí hladoví a 2 miliardy "pěstují plodiny", aby je mohli spálit ve svých autech, protože pár dementních poslanců rozhodlo, že je to ekologické.

0/0
13.6.2009 17:24

ciankal

Re: dementní politici světa

tak at si to ti hladovi vypestuji   -  my bohaci si to pestujem na palivo 8-o v cem je problem ?

0/0
14.6.2009 4:00

muflonus

Kdo

nepracuje ať nejí ! jen ti naši lenoši jsou pořád nějak moc vyžraný :-/

0/0
13.6.2009 17:04

Kanadan

Hladovi se

v zemich,kde se muze uroda sklizet trikrat za rok a v severnich zemich s kratkym letem,je vseho dostatek. Jak to?

0/0
13.6.2009 16:55

dedko

Za hladomor v mnoha zemích

nesou zodpovědnost vládci těchto zemí. Konkretně v Zimbabwe, v KLDR, atd.

Jsou to tedy vládnouci poilitici z těchto zemí, samoznaví diktátoři !Tam je třeba si stěžovat.

0/0
13.6.2009 10:23

zdeseny obcan

Re: Za hladomor v mnoha zemích

Za hladomor muze prelidneni. I kdyby v Africe vladli sami svati tak prirodni zakony proste obejit nedokazou.

0/0
13.6.2009 11:13

NT05

Re: Za hladomor v mnoha zemích

Sevařani nají ruřičky neustále natažené pro almužny a práce mim nevoní...?;-D

0/0
14.6.2009 16:05

Prubojny___kapitalista

Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

50 let putují z Evropy a USA konvoje se žrádlem, léky a hadrama do Afriky. Zpět se vrátili vyhnaní běloši (pokud přežili masakry a hony, které na ně pořádali černí) a v těsném závěsu za nimi se sem k nám stahují miliony hladovců, kterým už nestačí, když jim k nohám spadne z letadla pytel pšenice, ale chtějí za svou lenost rovnou EURa a US dolary a možnost váleti si řitě v evropských metropolích s vidinou přilepšení ve formě olupování, vraždění a znásilňování bělošek.:-P Přínos černochů a muslimů západní civilizaci je zřetelný: AIDS, kriminalita, Islám a teror. Ale pozor. Blbí nejsou oni. Blbí jsme my sami, že dovolujeme, aby nám vládli gauneři, kteří jim tohle umožňují. A ti gauneři jsou běloši jako my. ;-)

0/0
13.6.2009 9:59

Hansus

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

Nemáte vůbec pravdu, jsou to lidé, rozumějte lidé. Je velký dluh vyspělých národů, že existují národy málo vyspělé a tím i chudé. Jeden z důvodů mezinárodního terorizmu ve světě je chudoba, jak materiální, tak i v duševní sféře, nevzdělanost. Bude se muset vyvinout více úsilí, aby v chudých zemích se pomohlo se základním podnikáním ve výrobě potravin, či jiného tovaru, za potraviny a zajištěním vzdělání pro určitou část místního obyvatelstva, aby se započalo s normálním životem, kde není hladovějících lidí.

0/0
13.6.2009 10:08

Prubojny___kapitalista

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

To je utopie. Afrika byl vždy chudý kontinent. Až když jsme kolonizovali, zjistili jsme, že zas tak chudý není, když mohly kolonie v podstatě živit své mateřské země. :-) Nenapadlo vás, že chudý byl a je proto, že ho obývá typ lidí, který je shnilý makat, ale není shnilý mávat samopalem? Před tím mával lukem a oštěpem, ale stejné bylo, že nemakal. ;-D My jim nejsme nic dlužní. Dlužní jsou oni nám, že jsme je odnaučili v první řadě se navzájem žrát a pak jsme jim odevzdali takřka kvetoucí zahradu, kterou stihli okamžitě proměnit v zdevastovanou poušť. Já žádné úsílí, aby líná špína v Africe mohla dál parazitovat na mé práci vyvíjet nebudu, naopak budu volit ty strany, které jim kohoutky odčerpávající naše bohatství zavřou a nechají, ať si klidně pochcípají.

0/0
13.6.2009 10:14

M626

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

Nedlužíme jim nic. Vůbec vůbec nic. Vyspělé národy taky dřív vyspělé nebyly. To, že jsou je zásluha našich předků a teď i naše. To, že afričani místo toho dělali a dělají tanečky kolem ohně, nebo se válí v boudě z vlintýho plechu a shání pár centů na lepidlo, který budou fetovat není naše vina, ale jejich, navíc to ukazuje, že to nebudou až tak lidé, rozumějte lidé, ale spíš poloopoce.

0/0
13.6.2009 10:41

Prubojny___kapitalista

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

:-)R^

0/0
13.6.2009 10:44

Tomach

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

Jste hloupy, jste velice hloupy. Nevite o tom absolutne ale vubec nic, halvne ze tu blbe kafrate kydy kterym sam neverite. Pokud jim verite tak si seberte svych pet svestek a jdete ten dluh splacet osobne primo do Afriky. Mozna se vam pak otevrou oci. Mluvil jsem s clovekem - doktorem - co tam byl 2 roky. Zajimave postrehy.

Jinak mi prosim vysvetlete napriklad vasi vetu "Je velký dluh vyspělých národů, že existují národy málo vyspělé a tím i chudé.". To je takovy blabpol na entou ktery nedava smysl, ktery opravdu jen clovek ducha mdleho dokaze vyplodit. Originalni poster ma pravdu ze obrovska chyba byla v posilani jidla do techto oblasti. Misti nemakali a jen sukali a takhle to dopadlo. A chtit po nich aby pracovali? Ale no tak, to uz par lidi zkouselo, ti stastnejsi stihli utect a zachranit si alespon holy zivot, ti mene stastni skoncili mrtvi. 

Nejvetsi nestesti tohoto sveta jsou hloupi lidi jako vy.

0/0
13.6.2009 10:52

Hansus

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

To je Váš názor, prosím. Už jste slyšel, že by tady jednou v budoucnosti mohla, vzniknout taková situace, že by hladové národy v počtu milionů se daly na pochod do zemí, kde je dostatek potravin, ale to by už bylo něco jako biblická katastrofa. A k tomu nesmí za žádných okolností dojít.

0/0
13.6.2009 12:28

National

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

holt by se musela mobilizovat evropská armáda, která by je nepustila ani přes moře ani přes pevninu, to že kvůli takovým máte ve světě draho vám už asi nedochází že? Když vám v době krize někdo řekne, že potřebuje XY miliard dolarů jenom kvůli tomu, že rodina čítající tisíc lidí včetně všech příbuzných má hlad - když neuživím děcko, tak si ho neudělám, logika a zákon přírody;-)

0/0
13.6.2009 13:45

Tomach

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

Ale samozrejme, to je realna hrozba a je tim vir realnejsi cim vic se jim toho zradla cpe. Ja vim, ono to nezni spravne moderne cool rict pravdu ze bez toho zradla by tam 70% deti chciplo hlady. Ono je to mozna krute, ale tak to byvalo stovky let a nikoho t onetrapilo a vice mene to byla samoregulace prirody. Touhle slavnou humanitarni pomoci docilujeme toho ze ty decka dospeji, zase budou sukat jak kralici a za par let jich mas jak kobylek. kobylek co nemakaj, neumej se uzivit a jen cekaj az jim nekdo narve neco do huby. No a samozrejme, pak uz staci jim jednou nedat a umlatej nas cepicema, protoze uz jich je 100x vic nez kdyz se s tim bordelem zacalo.

0/0
14.6.2009 11:11

Kanadan

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

V Africe makaji zeny a chlapi sedi ve stinu a vypravuji jeden druhemu,co se jim vnoci zdalo.

0/0
13.6.2009 17:02

j@ck

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

mohl by si nam sdelit, co konkretne jsi ucinil pro to, ze ses narodil tady a ne tam?

0/0
13.6.2009 12:51

ciankal

Re: Výsledek 50 let krmení té černé lůzy

rodice si ho naplanovali ;-)

0/0
13.6.2009 14:01

CarolusIV

Které africké země

jsou na tom po odchodu bělochů líp ?  Mě žádná nenapadá, ať přemýšlim jak chci.

0/0
13.6.2009 9:41

dedko

Re: Které africké země

Samozřejmě že koloniální země se o své kolonie starali. Je pravdou, že z nich také měli své, ale celkově to vedlo k pozvednutí hospodářství a životní úrovně !Historie Zimbabwe je to zcela typickým příkladem.

0/0
13.6.2009 10:26

CarolusIV

"čtyři miliony nových hladovějících lidí týdně, "

A  o kolik milionů lidí se lidstvo rozrostlo ?

Všechny problémy lidstva, kromě prkotin jako zemětřesení, sopky tsunami atd, mají základ v přelidnění světa.

0/0
13.6.2009 9:35

Hansus

Re: "čtyři miliony nových hladovějících lidí týdně, "

Malý návrh pro politické subjekty, které chtějí uspět v říjnových (2009) volbách: je třeba se připravit na to, že bychom po určité dohodě zemědělských orgánů EU a OSN, se zúčastnili programu na lepší využití zemědělské půdy, pěstovali více různých plodin (za solidní výrobní ceny) pro potřeby hladovějících zemí ve Světě. Toto je povinnost zemí, které jsou na vyšší úrovni, jak technické, tak materiální. Věřím, že by se našly příspěvky od EU a světa.

0/0
13.6.2009 10:00

zdeseny obcan

Re: "čtyři miliony nových hladovějících lidí týdně, "

V Africe se mnozi mnohem rychleji nez kolik lze vyrobit potravin. V zemedelstvi existuji limit ktere se proste nedaji prekrocit.

0/0
13.6.2009 11:11

Tomach

Re: "čtyři miliony nových hladovějících lidí týdně, "

PRO BOHA! No to doufam ze by takova strana skoncila hur jak zeleni. Hele vis co, ty demagogu, tak do prdele davej svuj plat jim, davej jim posuikat svou manzelku kdyz se chces o vsechno delit, ale rikam ti ze z toho nikdy nic dobryho nebude. Dokud KOMUKOLIV (negr, cigan, bilej, zlutej nebo fialovej) budes davat zradlo do drzky zadarmo tak z toho VZDYCKY budou problemy.

Jestli nechapes tenhel zakladni fakt tak je mi te hrozne lito, ale prosim nesir takovou demagogii verejne, komunisto jeden.

0/0
14.6.2009 13:03

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Každý živočich pokud má hlad

tak se snaží udělat něco proto aby ho neměl. Loví atd. Každý ... kromě negra. :-P

0/0
13.6.2009 7:02

kokos_?:28

Svatá Česká republika

Hm začnu od začatku  řeknu jedno za  to může  Nábožensví oni nikdy  hladovej jen kvuly  to muhle  ale  nechápu indii  má prezidenta  ale  on  zadnou s tech části tak ani neovláda  fuj  hnujs  a  špína   Svata  Česká republika[>-][>-]  jj nebít  tech   antentnátníku v  avganistánu  atd  nech ci komentovat  ale  nechápu taky  jejich logiku  oni věděj  že  jedna  bomba  a  jsou  zničeny  ale musej  si pořad  vyskakovat  X.konec

0/0
13.6.2009 6:02

minutos007

Re: Svatá Česká republika

Nešlo by to Česky?8-o8-o

0/0
13.6.2009 6:07

oId fashioned Vince III..

Re: Svatá Česká republika

nebo avganystáncki :)

0/0
13.6.2009 8:42

Olaf Elvis

Re: Svatá Česká republika

He?!  8-o        

0/0
13.6.2009 9:12

bindis

Hlad je sviňa

a když nemáš pořádně ani co pít, tak je to na mašlu. U nás hlady nikdo ještě neumřel. Tak jedině zmrzl z chlastu.

0/0
13.6.2009 4:52

Kocourek69

Hlad jsem poznal pouze jednou ve svém životě.

Nemám namysli hlad jednodenní, ale hlad soustavný, hlad nedobrovolný. Zažil jsem jej na vojně v přijímači (měsíc). Byl jsem ve čtvrtém družstvu na rotě. Tzn že jsme ve frontě pro gábl v jídelně byli vždy až poslední a sotva co jsem dostal talíř s jídlem do ruky tak už byli velitelé najedeni a zaveleli vsát a odchod. Co na tom že Kocourekovi69 teprve kuchtíci nandavali jídlo do talíře. Šikan. Ne od mazáků, ale od komustických lampasáků.

0/0
13.6.2009 4:01

Blackhawks

Re: Hlad jsem poznal pouze jednou ve svém životě.

RvNevim nevim Kocourek...v prijimaci byli velitele druzstev mazaci supraci desatnici slobodnici a zadni lampasaci...lampasaci byli az od velitelu rot...

0/0
13.6.2009 5:22

Kocourek69

Re: Hlad jsem poznal pouze jednou ve svém životě.

Máš recht. Trošku jsem přikořenil. Ale co se týče toho hladu tak jsem zase tak moc nekecal. Cpal jsem do sebe to horké jídlo ve stoje ve frontě před odevzdávacím okénkem pro zbytky přímo pod tlakem abych alespoň něco stihl polknout. Pravda, byla tam celá ošatka nakrájeného chleba a tak jsem si ještě u toho rychlého kousání, či spíše polykání stačil nacpat kapsy suchým chlebem. Spadnul jsem se za měsíc o deset kilo a to jsem před přijímačem žádnou nadváhou ani zdaleka netrpěl. Deset kilo masa šlo do ... Namísto aby byli rádi že tam mají fyzicky zdatné lidi tak z nich udělali za měsíc podviživený hladový houžve.

0/0
13.6.2009 5:41

Kocourek69

Re: Hlad jsem poznal pouze jednou ve svém životě.

podvyživený:-/

0/0
13.6.2009 5:55

Pribinacek

Re: Hlad jsem poznal pouze jednou ve svém životě.

Sovětští vojáci taky často neměli co jíst, a přesto zvítězili, soudruhu vojíne ;-)

0/0
13.6.2009 6:55

Kocourek69

Re: Hlad jsem poznal pouze jednou ve svém životě.

No jo, ale ti byli ve válce proti sviním co jim vypalovali dědiny, co vraždili bez mrknutí oka jejich příbuzné a známé, co vraždili bez soudu lidi které měli rádi. To se bojuje hnedle jinak nežli býti nakrmen hloupou propagandou z PŠM o které si stejně každý myslel své. To se nedá přirovnat.

Apropo: Oni ti Rusáci nebojovali za nějakého idiotského Gruzínce co seděl v Kremlu ale za svoji vlast

0/0
13.6.2009 8:50

National

možná je to nelidské, ale...

myslete si o mne co chcete, ale při přečtení článku a těch komentářů tady souhlasím spíše s odpůrci.. nebo takhle humanitární pomoc klidně posílat můžeme, ale tady to řeší spíš kastrace nadcházející generace, přičemž 75% mužských potomků by mělo být podrobeno tomuto zákroku. Ano, je to hnusné, ale je pravdou, že za další generaci to může být troj až čtyřnásobek, nehledě na to, kolik jich může být za 100 let

0/0
13.6.2009 2:24

janneruda

To je prostě evoluce.

Je to kruté, ale logicky v africe děti umírají hlady. Čím více lidí zemře, tím víc jich snad dostane rozum.

0/0
13.6.2009 2:03

NT05

Re: To je prostě evoluce.

Obávám se, že u nich varianta s rozumem nemá šanci....

0/0
14.6.2009 16:09

VyMeTaky.2

Zase špatně...

Tento článek měl být v rubrice černá kronika...:-P

0/0
13.6.2009 1:52

Blackhawks

Re: Zase špatně...

tohle neni cerny humor...:-P

0/0
13.6.2009 5:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.