Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Internetovým pirátům z Akademie hrozí rekordní pokuta 37 milionů

Pokuta až 37 milionů korun hrozí třem mužům, kteří podle policie provozovali počítače s filmy a hudbou ke stažení. "Piráti z akademie" už před časem dostali podmínku, ale odvolali se. Jejich internetové "úložiště" patřilo mezi několik desítek největších na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

no, krást se nemá, no.... na druhou stranu, dokud tu bude existovat výpalný, tak proč ne? :-P

0/0
13.6.2009 20:53

pepe999 from Salford

Takze piratum hrozi pokuta 37 milionu..

Je zajimave, ze "manageri" z bank co prokazatelne okradli banku o miliardy neplati nic, protoze jim nikdo nedokazal umysl a tady chteji nekoho soudit k milionovym pokutam? Vzdyz na gripenech se melo rozdelit 1mld silinku..8-o8-o8-o

0/0
13.6.2009 15:58

daemon_x

Re: Takze piratum hrozi pokuta 37 milionu..

no klasika, okradeš banku o 10.000,- a máš problém, ale jak okradeš banku o 10 milionů, má problém banka 8-o

0/0
15.6.2009 8:34

Januária

presumpce nevinny

Zatim je neodsoudili, takze u nich plati presumpce nevinny. Nikdo jim doposud nic nedokazal, pouze znaji prezdivky lidi, kteri se k pocitacum prihlasovali. Mimochodem pocitace na Akademii ved nejsou misto, kam by mel pristup jen nekdo, jsou pod kontrolou, takze se divim, ze si tech tisicu filmu vubec nikdo nevsiml... Prihlasit se k pocitacum Akademie ved pod piratskou prezdivkou bez identity, aniz by si toho nevsimli spravci site a nespustili poplach? Podle me je to absolutne nemozne, vedecka data jsou velmi strezena, staci jeden podezrely pristup a vsichni si musi menit hesla a stahovat nove klice.

0/0
13.6.2009 12:29

(gbd)

Re: presumpce nevinny

Pokud jsem správně pochopil, nebyly to "počítače Akademie věd", ale jejich počítače v prostorách Akademie věd - protože toam bylo dobré napojení na Internet.

0/0
13.6.2009 17:40

prosím o BAN vy šašci

Re: au moje voko

fakt mě to úplně praštilo do voka, píše se presumpce neviny, kde nevina je podst.jméno, dvě n pouze v případě přídavného jména nevinný, hňupe 8-o

0/0
15.6.2009 11:31

mpes

podivne...

uz vubec samotna logika celeho problemu:

a) na vsechna media si priplacime, protoze se na ta media da potencialne nahrat nelegalni film/software. Proc to neplati treba u aut? I autem muzu vozit kradeny material...

b) podle zakona neni nelegalni si film stahnout, ale nabidnout ho dal. To jako kdyby Lojza ukradl hromadu pisku (to by mu jeste proslo) a pak nabidl zadara pul hromady Frantovi (za to by dostal palku)...

To musej být v tom parlamentu trvale pod vlivem, že něco takovýho vůbec schválí...

0/0
13.6.2009 9:10

cantare

Re: podivne...

ty si taky asi trvale pod vlivem, když dokážeš vypotit takovéhle chujoviny :-P

0/0
13.6.2009 13:15

Téma

Re: podivne...

zato ty seš chytrák... ;-O

0/0
13.6.2009 20:26

cantare

Re: podivne...

jo, jsem. tak nezáviď, nulo :-P;-D

0/0
14.6.2009 22:11

babacek

Pokuta ?

Údajná škoda činní právě těch předmětných 37 mili=onů, jde tedy o pokutu nebo náhradu způsobené škody?:-/

0/0
13.6.2009 7:51

cantare

Re: Pokuta ?

vzhledem k tomu, že trestní zákon žádnou pokutu nezná, ten zná jen peněžitý trest a vzhledem k tomu, že peněžitý trest lze uložit pouze ve výměře 2.000,- Kč až 5.000.000,- Kč, tak se skutečně jedná o náhradu škody a dále o to, že pissálci Ydnes jsou chuji :-/

0/0
13.6.2009 8:06

Tokamak

Re: Pokuta ?

Podle mě zatím ani jedno, ani druhé, spíše jde o vyvolání strachu. Jde o částku, kterou si vysnila nějaká vyděračská agentura. Teď o tom musí rozhodnout soud. Jednou jsem viděl kalkulaci škody u podobného případu a přišlo mi to skoro tak, že si film měl stáhnout skoro každý uživatel internetu, který umí alespoň tři česká slova :)

0/0
13.6.2009 10:26

babacek

Re: Pokuta ?

Tak to je jisté, že to musí rozhodnout soud. Jen aby to rozhodnutí nevycházelo právě z finanční částky kterou kdo může ´´ investovat ´´. Tedy zda strana žalující za kterou stojí údajní poškození nebo ty co měli údajně způsobit onu škodu.:-/

0/0
13.6.2009 13:51

robinhud

A ještě bych je vykostil.

Vzhledem k tomu že stejně většinu filnů nakonec vysílají televize je výše pokuty naprostý nesmysl. Nenažraný filmový a hudební průmysl by se rád finančně zahojil. To se mu zřejmě nepovede. :-P

0/0
12.6.2009 21:45

bender22

kontrola dat

Asi to sem nepatri, ale chtel bych se zeptat jestli probihaji kontroly dat na osobnim notebooku pri vstupu do usa? jak treba patraji po puvodu hudby atd. dekuji za odpoved

0/0
12.6.2009 21:25

doktor_bota

Re: kontrola dat

Pokud vím, obsah datových úložišť osob, které přicházejí na území USA, je zkoumán jen vyjímečně, nicméně v takovém případě pak velmi důkladně.

0/0
12.6.2009 21:31

(gbd)

Re: kontrola dat

Probíhají. Když je podezření, prostě notebook zabaví a předají k prozkoumání odborníkům. Ale po původu hudby či filmů vůbec nejdou. Zajímá je úplně jiný obsah...

0/0
12.6.2009 21:32

bender22

Re: kontrola dat

takze vzit nb je uplne v pohode?ja tam jedu pracovat do kempu a chci si ho tam vzit. a nedavno jsem o tomto neco slysel, tak se chci zeptat. a podle ceho urcuji duvodne podezreni?

0/0
12.6.2009 21:35

edelcacao

Re: kontrola dat

Vždy počítej s nejhorší variantou. To se ti do života bude hodit. Pokud máš book plnej pirátský hudby a softu pak ho raději neber nebo se toho zbav.R^

0/0
12.6.2009 21:37

doktor_bota

Re: kontrola dat

Neblbni mu hlavu. Jakýkoliv neověřený obsah je průser - protože do komprimovaných formátů není problém zašifrovat téměř cokoliv.

0/0
12.6.2009 21:36

edelcacao

Re: kontrola dat

Řekl bych, že na to přijít může. Raději bych se vyvaroval pirátských woken a softu vůbec a mp3.

0/0
12.6.2009 21:36

(gbd)

Re: kontrola dat

To jistě.

Ale oni po tom (primárně) nejdou. Pokud se člověk zrovna nejmenuje "Ibn Ladin", křestním "Usáma", tak obvykle stačí noťas zapnout a ukázat, že funguje. Ani Amíci nepředpokládají, že s sebou běžně vozíte účtenky a licence na vše, co v tom stroji máte.

0/0
12.6.2009 21:41

edelcacao

Re: kontrola dat

Jo ale náhoda je blbec. Já bych to neriskoval. Bude tam nějakej akční ouřada a je to.

0/0
12.6.2009 21:43

Martin Soušek

Re: kontrola dat

Nejen do USA. Tohle se ti může stát i na letišti v Londýně.

Projdi si na netu zkušenosti lidí, jak jim prohledávali notebook a hledali dětské porno a teroristické údaje. Při pochybnostech mohou přístroj nenávratně zabavit.

Že to úředník prohledává složku "Obrázky" a pokud má dotyčný Apple, úředník tápe, to už je jiná. Už vidím teroristu nebo pedofila, jak to s sebou tahá na notesu, když si to může někam hodit na net.

0/0
12.6.2009 21:41

edelcacao

Re: kontrola dat

nj to taky nemá s pornem nebo terorisme nic společného, to je prostě další krok k utahování řetězůRv

0/0
12.6.2009 21:43

(gbd)

Re: kontrola dat

Ne. To jen i američtí (britští...) zákonodárci tak dlouho dumali, až je předběhl pokrok. Tohle opatření mělo smysl sotva v roce 2001...

0/0
12.6.2009 21:46

bender22

Re: kontrola dat

wau tak jsem zmaten :-D

0/0
12.6.2009 21:53

edelcacao

Re: kontrola dat

A čím? Pokud máš co skrývat tak to netahej s sebou. Ono totiž třeba v USA se na to dívají jinak než u nás. Tady dostaneš pokutu nebo jen udělají bububu už to víckrát nedělej a tam můžeš dostat mastnou pokutu nebo pár dní chládek;-DRv Zbytečný riziko to si raději zajdi do kavárny jestli jsi závislej na pc

0/0
12.6.2009 22:07

marsec

Re: kontrola dat

Jezdíte tady někdo vůbec do usa? Je to nesmysl, nikdy se mi nestalo, že by po mě byť chtěli abych se do laptopu přihlásil... oni zkoumají jestli to není bomba a obsah je nezajímá a když, tak vás musel někdo udat, že jste terorista

0/0
13.6.2009 9:13

ArtistCZ

Re: kontrola dat

Zajímají je jen programy, které jsou očividně cracknuté. Filmy ani hudba je nezajímá, nemůžou nijak dokázat, že doma nemáš kopii originálu. Většinou ti ho neprohledaj, mě ani kámošovi se na to nekoukli.

0/0
13.6.2009 3:41

doktor_bota

Pan Berger je zjevně rozumný člověk.

R^

0/0
12.6.2009 21:15

edelcacao

prakticky nejde prokázat konkrétní vinu

a přesto byli odsouzeni. Minule ti dva policisté kde nešlo rozlišit vinu odsouzeni nebyli. Ale tam šlo jen o smrt člověka a tady jde o filmy tak je to pochopitelnéRv

0/0
12.6.2009 21:12

brnl

Re: prakticky nejde prokázat konkrétní vinu

Podle mě trestní příkaz to je obdoba platebního rozkazu, tedy pokus zda ten dotyčný bez soudního řízení tohle spolkne.

Samozřejmě ti pánové vědí že při normálním soudním řízení jim dokážou velké prd takže tenhle návrh trestu bez dokazování samozřejmě neakceptovali. :-)

Potěšující vidím když tady stojí chytří a slušní chlápci s takovouhle evidentní výhodou proti té neslušné mafii. :-)

0/0
12.6.2009 21:23

edelcacao

Re: prakticky nejde prokázat konkrétní vinu

Nj jenže ta mafie je velmi bohatá a s našimi soudci...:-/

0/0
12.6.2009 21:38

riw73

Kdo umí ten umí

Nevím proč, ale já jim fandím!

0/0
12.6.2009 20:50

brnl

Re: Kdo umí ten umí

Taky to nějak nechápu v marketu by mě nenapadlo ukrást ani lízátko ale tyhle vzdělané pány kriminalizovat to vidím jako dost úchylné, zřejmě je vada někde v tom uplatňování těch autorských práv. :-/

0/0
12.6.2009 21:03

megapája

...

no to je mi teda dobrej soudní znalec ;-D

0/0
12.6.2009 20:25

(gbd)

Re: ...

Jestli mu "cajti" dali k posouzení zašifrované harddisky, mnoho nezmůže (pokud "piráti" nebyli úplně na hlavu padlí, což zřejmě nebyli). To mohl zkoumat jen "zvenku", dokud to bylo funkční.

0/0
12.6.2009 21:24

janneruda

Zloději.

Jen ať soud každému vyměří pokutu 5 mega a rok v base. Třeba si začnou vážit cizí práce a přestanou ji krást !

0/0
12.6.2009 20:16

brnl

Re: Zloději.

Naštěstí tito chytří mužové mají inteligenci mnohonásobně převyšující inteligenci tvojí i celé te úřednické mašinérie v které už o žádné právo a spravedlnost nejde.

U toho soudu by měli dostávat flastry jiní např. ti co vybírají výpalné v hospodách a u všech dalších podnikatelů za autorská práva pro veřejné vysílání už zaplacená, ti kteří vybírají výpalné za kopírování, nosiče atd. Až se odtraní tohle nemravné vydírání tak potom by se mohlo eventuálně reformovat právo autorské do nějaké rozumné podoby aby autoři dostali za svoje dílo spravedlivě zaplaceno. :-)

Mluvit o krádežích a sám krást to může jenom nemrava.

0/0
12.6.2009 20:26

janneruda

Re: Zloději.

OSA je samozřejmě stejná banda zlodějů, jako ti, co cizí díla vystavují na internetu. Stejně je otázkou času, kdy internet zregulují, třeba v boji proti terorismu...

0/0
12.6.2009 20:33

(gbd)

Re: Zloději.

Obávám se, že na to nemají ani Číňani. On teakový internet (s malým "i") je v podstatě jen propojení sítí a poměrně dobře se může přetransformovat v plně šifrované propojování (= ne trvalé) sítí. Pak bude s (dnešním) Internetem utrum, ale data potečou dál.

0/0
12.6.2009 21:21

janneruda

Re: Zloději.

Jakákoli veřejně přístupná data lze blokovat. Rád poslancům pomohu proti zlodějům.

0/0
13.6.2009 1:48

(gbd)

Re: Zloději.

Vtip je v tom, že nebudou tak úplně "veřejně přístupná". (Ostatně, ani teď ty filmy nebyly k dosažení pro každého..)

0/0
13.6.2009 14:30

Pribinacek

Re: Zloději.

Známý hraje občas v hospodách své vlastní skladby, není členem OSA a přesto musel zaplatit za veřejnou produkci, že se to pak dělí mezi 20 nejvýše postavených umělců. Tomu říkám mafiánství nejvyššího stupně.

0/0
13.6.2009 7:10

VyMeTaky.2

Re: Zloději.

Myslíte vymahače výpalnýho? teda co to píšu... "Ochranný" svaz autorský, který si prolobboval v rozporu s ústavou poplatky z jakéhokoli media,disku, papíru z tiskány...?

0/0
12.6.2009 20:33

janneruda

Re: Zloději.

Oni kradou, tak my taky ???

0/0
12.6.2009 20:36

brnl

Re: Zloději.

Jo když to nejde prodávat legálně bez té lichvy tak holt se to sdílí nelegálně bez té lichvy, to není žádné kradení to je naprosto přirozená lidská reakce. :-)

0/0
12.6.2009 21:06

brnl

Re: Zloději.

Apropó bych řekl že tady nejde o žádná autorská práva ty by nebyl problém pro nikoho je zaplatit, platí je televize rozhlas atd.  a stojí to pakatel,  tady jde o ten vejvar těch distribučních firem typoval bych to na  výši 1000% což už většinou každý platit odmítá. :-)

0/0
12.6.2009 21:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.