Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchranáři našli další těla z airbusu, práci hatí bouřky a mořské proudy

Brazilští záchranáři našli další tři těla pasažérů z airbusu, který se 1. června ztřítil do Atlantiku. Počet nalezených obětí letu Air France z Ria de Janeira do Paříže se tak zvýšil na 44. V oblasti řádí bouřky, a tak se snižuje pravděpodobnost nalezení dalších těl. Znalci začali s identifikací prvních mrtvých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

killy

No, hlavně že se vyvrátila ta možnost ...

..teroristického útoku. Vlastně, jen ji poslali na ticho po pěšině....

0/0
12.6.2009 16:57

vladino

Žabožrouti jsou kecalové, ...

... takže se nikdy nedozvíme pravdu.

0/0
12.6.2009 14:49

intago

je to divné

že by ledadlo rozlámala bouřka, jako pilot to pokládám za velmi nepravděpodobné, vydrží strašně moc! V 50 letech se to u dřevěných plachtáků vyjímečně stalo, oni tam nabírali výšku 8 km rychlostí 120 km/hod!

Ledadlo se může rozpadnout ve vysoké rychlosti ukroucením křídel v extrémně vysoké rychlosti. Velmi málo pravděpodobné. Nebo bomba, ani nemusí být díra v trupu. Kdoví, zda se to dozvíme...

0/0
12.6.2009 13:08

grimosa

Re: je to divné

no, bourka je vseobecne nebezpecny jev pro letadla a nejenom ta mala. Vubec nezalezi na vysce jak leti to ci ono letadlo vysoko, proto i kluzaky se dostavaji bez uhony do vysek nad 10km a je jedno jestli jsou drevene, laminatove ci kovove.

Kazdy pilot vam potvrdi,ze se bource radeji vyhyba, pro mala letadla muze byt prulet

cb mrakem fatalni. Nebezpeci je hlavne v silnych stoupavych a klesavych proudech. Pri prilis velke rychlosti se letadlo muze dostat mimo letovou obalku, pri male rychlosti zase poryv muze zpusobit pad letadla.

0/0
12.6.2009 13:37

intago

Re: je to divné

pád není nebezpečný, je spousta výšky a času na srovnání. Spíš je problém s pasažéry, při  minus 1 gé létají po kabině a letadlo vydrží aspon 4! A pak chtějí odškodné! Tohle bylo něco jiného, ale co???

Já nepamatuji, že by cb zničil dopravní letadlo.

0/0
12.6.2009 13:45

grimosa

Re: je to divné

pad do vyvrtky je hodne nebezpecny. S dopravnim letadlem se tento manevr neprovadi, snad s vyjimkou tovarnich typovych testu. Bezni piloti tento manevr necvici, takze veskere vybirani pripadne vyvrtky je jen teoreticka zalezitost a nemusi se podarit je vybrat. Viz treba havarie B757 na letu Puerto Placa-Franfurkt, kde Boeing pri prilis male rychlosti(vadny rychlomer kapitana) spadl do vyvrtky, kterou posadka nedokazala vybrat a zahynulo vsech 189 lidi.

0/0
12.6.2009 14:35

grimosa

Re: je to divné

samozrejme myslim nechteny pad do vyvrtky s dopravnim letadlem. Ve sportovnim letectvi je to zakladni prvek, ktery se uci pilotni zaci.

0/0
12.6.2009 17:50

grimosa

Re: je to divné

znam minimalne 2 pripady kdy cb zapricinil pad dopravniho letadla, treba:

let Delta191 Fort Lauderdale - Dallas - Los Angeles

0/0
12.6.2009 14:49

intago

Re: je to divné

nevím, létám sportovně, ale pochybuji, že by dopravák vývrtku nezvládl. My ji zkoušeli snad stokrát, nic to není, i přetížení je malé. Ale sranda to tedy je :-)

A co s ním cb udělal? Vlítli do něj i paraglidisti a je to jen hadr, i rogalisti. Není to tak zlé.

0/0
12.6.2009 14:56

grimosa

Re: je to divné

no, nacvik vyvrtek je povinny prvek pro PPL, GLD nebo TMG, u ULL je akrobacie zakazana. Z dopravnim letadlem se vyvrtky skutecne nedelaji.Elektronika modernich letadel ani neumozni umyslny vstup do vyvrtky.

Jestli opravdu mate nejaky pilotni prukaz tak musite vedet, ze do cb se letat proste nesmi a popravde neznam ze sveho okoli pilota, ktery by touzil si to zkusit. Zrovna nedavno byl v tv pripad 2 padackaru, kteri se nechali nasat do cb, nakonec byli radi ze pristali na záchranný padak.

Dopravni letadla maji meteo radar, ne kterem vidi nebezpecne oblasti a tak se mohou pripadne vyhnout mistum nejvice nebezpecnym, I presto plati, ze cb oblacnost se preletava a pokud to neni mozne tak se obleti.

0/0
12.6.2009 16:58

intago

Re: je to divné

to nemá co dělat s akrobacií. Každý pilot by se mohl do vrtáku dostat a proto se má učit. Pokud ne, je to hrubá chyba výcviku. Co se jí tak lidé bojí... nechápu, jen to vybírání je trochu podivné, tlačit proti zemi, to je ten grif

0/0
15.6.2009 8:12

Naprostá Nula

Francouzi?

Letadlo spadlo 1. června a ponorka se na místo dostala 10. června. Vzpomínáte na Kursk?

0/0
12.6.2009 13:00

grimosa

Re: Francouzi?

nerozumim,kdyz budu uvazovat ze vyplula z francie tak pri rychlosti 20 uzlu se do oblasti dostane nejdrive za 7,5 dne! Vezmeme nejaky cas na pripravu, tak 10 dni je velice slusna doba.

0/0
12.6.2009 13:16

IgorAlelujev

Re: Francouzi?

vzpomínáme. a víme velice dobre, jak to s kurskem bylo. srovnávat tyhle dve události je naprosto debilní (coz mi nebrání myslet si, ze nám francouzi = AF + airbus lzou ;-D)

0/0
12.6.2009 14:05

captain cook

Re: Francouzi?

proc myslis, ze lzou? Ja se spis domnivam, ze tu jeste nastane pravnicka bitva mezi AF a Airbusem, ci to byla vina.

0/0
12.6.2009 14:09

IgorAlelujev

Re: Francouzi?

eh mon capitain .... zdravím te ;-D myslím si, ze nám lzou. mají plnou pr*del z toho, co by "z toho" mohlo vzejít ... dnes ráno vysílala TV5 interview s jedním poskokem z airbusu, který kategoricky poprel, ze by pitotky mohly mít neco spolecného se zrícením. já takový postoj povazuju proste za smesný. ví se neco konkrétního? kdo to ví? a CO ví? tolik cti by v prsou mít mohli .... *puke*  je mi jasný, ze jim tece do bot (obou, airbus i AF), ale tohle je pro mne proste nemravnost. uz vloni v listopadu byly hlásky, ze ty pitotky zamrzají a kokpit dostává matoucí info o rychlosti. nic se celou tu dobu nedelo ... jako vzdycky, musí prvne dojít k náký katastrofe. learmonth vloni v ríjnu taky nic nezpusobil, i kdyz to bylo celkem jasné.

0/0
12.6.2009 14:20

captain cook

Re: Francouzi?

pokud se ukaze, ze to za tim byla chyba/zavada na niz Airbus uz drive upozornil, bude to vypadat hure pro AF, ze nezakrocil razneji a AF se zas bude hadat, ze  Airbus mel vystavit urgentni varovani a ne jen vseobecnou informaci. Pokud to bylo neco noveho, budou se hadat zda je to vina vyrobce, ktery dal do provozu zmetek nebo vina provozovatele (napr. chyba ci nespravny vycvik pilotu).

0/0
12.6.2009 14:30

IgorAlelujev

Re: Francouzi?

tak to vidím taky, ale tyhlety krece má napr. boeing uz 50 let za sebou ;-D evropa je - politicky i hospodársky - proste k smíchu .... ;-(

0/0
12.6.2009 14:33

pirat.se.nevzda

Záchranáři našli další těla z airbusu, práci jim hatí bouřky

Ty voe by mě zajímalo jak by to vypadalo kdyby ta voda zmizela, takový Alpy asi jako ne?8-o

0/0
12.6.2009 12:45

Chytracisko

Re: Záchranáři našli další těla z airbusu, práci jim hatí bouřky

jo asi tak, akorát v Alpách se neválí tolik lodí a letadel

0/0
12.6.2009 12:59

radimdrv

Re: Záchranáři našli další těla z airbusu, práci jim hatí bouřky

a lidských koster

0/0
12.6.2009 13:21

První z posledních

"Previously on LOST"

8-o8-o8-o

0/0
12.6.2009 12:42

notebook.r51

Vyvrátili spekulace

tím, že ředitel řekl, že o tom není přesvědčený. Rv

Kdyby stokrát byl nebo nebyl, je to vyjádření ve stylu:

Já mám, soudruzi, na věc svůj názor, a to tak, soudruzi, že názor správný. ;-€

0/0
12.6.2009 12:26

ranhojic

Záchranáři?

Nevím zda slovo záchranář je vhodné označení pro lidi vyzvedávající z oceánu těla v pokročilém stadiu rozkladu..  Nebylo by lepší použít označení - armádní pracovníci, pobřežní stráž..

0/0
12.6.2009 12:23

captain cook

Re: Záchranáři?

zachranuji pozustatky a trosky (forensickou evidenci) pred tim, aby se nepotopily s konecnou platnosti

0/0
12.6.2009 12:34

notebook.r51

Re: Záchranáři?

ta služba se jmenuje Search and Rescue, ale říkat jim jen pátrači ?

0/0
12.6.2009 12:38

Chytracisko

Re: Záchranáři?

Myslíte jako že když zrovna najdou pokročilé tělo, tak jim řákat armádní pracovník, a když jindy najdou někoho živého koho vytáhnou napůl zmrzlýho a daj mu masáž srdce nebo grog, tak jim zase říkat záchranáři? I když jsou to pokaždé titíž lidé???8-o8-o

0/0
12.6.2009 13:01

metalovy duchodce

Re: Záchranáři?

pokud to někoho zajímá: http://www.uscg.mil/hq/cg5/cg534/

U.S. Coast Guard, Search and Rescue. Obsahuje civilní i vojenské složky.  

0/0
12.6.2009 13:11

neverest

bla bla po francouzsku

vyšetřovatelé vyvrátili spekulace = možné to není

ředitel AF o této možnosti není přesvědčený = připouští, že to možné je

klasický příklad francouzského ŽVANĚNÍ Rv

0/0
12.6.2009 12:17

jakub7

Re: bla bla po francouzsku

Ty blaboly "vyvratil spekulace" si tam pridavaji novinari idnesu...

0/0
12.6.2009 12:42

JBetak

Asi

byste se měli naučit používat slova "vyvrátili" a "popřeli".

0/0
12.6.2009 12:16

notebook.r51

Re: Asi

zkus schválně najít originální pramen a povozit se po překladateli ;-D

0/0
12.6.2009 12:28

JBetak

Re: Asi

Originální pramen najít neumím, ale obávám se, že je to volný výtvor iDNES. Např. Neue zürcher Zeitung tu větu nemá; říká jen, že "Air France na to nenahlíží jako na prokázané".

0/0
12.6.2009 12:45

Chytracisko

Re: Asi

Ovšem ani popřeli by do té věty nešlo (nemohou popřít že ty spekulace existují, protože to všichni vidí když otevřou noviny). Mohli ovšem popřít (a tím i vyvrátit) že by se vědělo že za to mohou rychloměry.

0/0
12.6.2009 13:04

neverest

bla bla po francouzsko

0/0
12.6.2009 12:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.