- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kazde letadlo musi byt certifikovane, ze jeho konstrukce a pristroje snesou urcity stupen nepriznivych povetrnostnich podminek, mezi nez patri i zasah bleskem.
Krome toho, ze je to pro posadku i pasazery fyzicky velmi neprijemne proletnout kazdym bourkovym mrakem na ceste, jedna se i o vystaveni letadla extremum a rozhodnuti co je prakticky limit, co se muze proletet a cemu se radsi vyhnout.
Trebaze piloti dostanou meteorologickou mapu pro cely let nejake 2 hodiny pred letem, doba, kdy se leti oblasti predpovidanych bourek muze byt az nekolik hodin pozdeji a situace se mezitim mohla zmenit. Zvlast v oblasti tropu. V pripade letu AF to bylo asi 6 hodin pozdeji.
Letadlo sice ma meteoradar, ale ani ten nemuze presne predpovedet, jestli bourkova oblast vepredu hrozi vyssimi stresy a vetrnymi strihy nez je zdravo a vetsi pravdepodobnosti zasahu ne jednim ale hned nekolika blesky. To je na pilotech jak interpretuji data a jak se podle nich rozhodnou.
Hlouposti na kvadrát. Desítky milionú? Ještě že jste nenapsali čeho. Pokud je v letadle lertícím na trase Praha NYC třeba 200 lidí, kolik milionú musí chudáci zaplatit za letenku, když obletění bouřky stojí desítky milionú? Soudruzi z iDnes, kde ty vole lovíte?
asi si neco v redakci primysleli a napsali bez overeni faktu.
Je logicke, ze vyssi spotreba paliva= drazsi let. Take se ale prodrazi zpozdeny odlet letadla, protoze doba na pouziti sluzeb letiste (pristani, vylozeni, kontrola, nalozeni, odbaveni a odlet) je prisne hlidana a uctovana. Prekrocena i jen o par minut = dost tucne penale. Pokud se pak piloti snazi zpozdeni dohnat a "slapnou na to" behem letu, spotrebuji vetsi mnozstvi paliva= vyssi naklady.
Zpozdeny prilet letadla zase dela potize s harmonogramem letiste a muze zavinit zpozdeni u jinych letadel, ktera by jinak odletala vcas. Za to jsou pak take penale.
Namisto toho, aby se pan redaktor zameril na tyto dusledky zpozdeni letadla obletem bourky, jeho uvahy jdou smerem kolik to stoji kdyz nekterym pasazerum uleti spoj, na nez meli prestupovat! Mozna nevi, ze za zpozdeni se pasazerum odskodne neplati a nejake poukazky na jidlo, prip. ubytovani nekolika pasazeru je v porovnani s poplatky na letisti za zpozdeni jen mala castka.
Přesně. Článek jsem nečetl, ale i tak Ti dávám za pravdu neb znám jednoho strojvedoucího co jezdí s rychlíky po kolejích. Říká není nad to řítit se stovkou v mlze kde není vidět dále jak 20 metrů. To je zralé do blázince. Nemůžeš zpomalit neb by jej vykopli kvůli nedodržování jízdního řádu. Tak to prostě valí stovkou po slepu, ruce se mu klepou hrůzou z toho že se řítí proti bílé stěně, doufá že žádný pitomec s kamiónem nebude parkovat na přejezdu, anebo že nepotká spadlý strom. Prostě chuťovka. Mašinou sic nejezdím, ale umím si to jeho povídání úplně živě představit.
Nepredstavujte si, ze aerolinky plati majlant za zmenu spojeni a za ubytovani svych pasazeru ze zpozdenych letu.
Ne kazdy pasazer pokracuje dal letadlem a dopravenim do konecne destinace to pro aerolinky konci. Obvykle ne kazdy pasazer letici dal musi prenocovat, kde mozno zajistuje se prevod na dalsi let tentyz den. Casto se to dela automaticky jeste nez letadlo pristane, jinde se musi k prepazce a v pripade spojeni "na fofr" jsou cestujici odvedeni okamzite po pristani do spojujiciho letadla. Pasazeri uz jednou za letenky zaplatili a aerolinky maji vzajemne smlouvy, ktere jim umoznuji presun z jednoho letu na druhy bez placeni nove letenky.
V pripade delsiho cekani, pasazeri dostanou poukazky na obcerstveni na letisti.Kde se musi prenocovat, aerolinky zajisti presun, jidlo a ubytovani v hotelu, ktery jim patri nebo s nimz maji smlouvu na ubytovani posadek, zamestnancu, obchodnich partneru, cestujicich v tranzitu a ze zpozdenych spoju.
Vyjimka: levne linky maji vlastni pravidla.
Neplati, ze by cestujici v business class mel automaticky narok na luxusni ubytovani za tisice $$$. Zalezi predevsim na tom, co hotel ma tu noc volneho, trebaze kde mozno, BC dostane lepsi ubytovani nez economy.
Hotel za ubytovani neuctuje aerolinkam jednotlive, ale pausalni sazbu na osobu a noc predem dojednanou podle dlouhodobe smlouvy o hromadnem ubytovani pro potreby aerolinky. Cas od casu aerolinky zmeni hotely kdyz se naskytne vyhodnejsi smlouva jinde. Nemate poneti jak levne to ubytovani aerolinkam prijde ve srovnani s tim, co plati normalni host. To nemluve ani o hotelich vlastnenych plne nebo castecne aerolinkami (napr. SAS a Radissson).
Uz jsem rekl dole, nijak by mne neprekvapilo, kdyby kazda letenka mela vbudovanou castku pod hlavickou "service charge", z niz se prispiva do fondu na zvysene pozemni naklady zpozdenych letu.
Aerolinky plati extra za zdrzeni na letistich mimo letovy rad a pochopitelne za vetsi mnozstvi paliva pri prodlouzenem letu, jako obletu bourky.
1.-už mě nebaví číst mystifikující články
2.-už mě nebaví poslouchat lži lidí
3.-už mě nebaví tato mystifikačně-informačně-destabilizující schopnost určitých skupin lidí,jenž na tom(aniž by jim šlo o bezpečí a kvalitu) rejžují prachy pro sebe , nebo pro své kámoše .
Oblet jedné bouřky prodloží trasu a prodraží o miliony korun za spotřebované palivo????
Pane redaktore, dokončil jste alespoň 4. třídu obecné školy? Podle vašich vývodů na to nevypadáte.
Že obletět jednu bouřku stojí "desítky milionů"?!? Asi každého čtenáře musí napadnout, že tady se někdo nehorázně seknul a plácnul nebetyčnou pitomost. Co takhle trocha jednoduché matematiky, vážená redakce? Litr leteckého benzímu stojí pro velké letecké společnosti pod 20 Kč/l. Spotřeba je cca 4,3 l na každou osobu na 100 km. Obří letadlo s cca 200 osobami na palubě spotřebuje tedy v průměru zhruba 860 litrů na 100 km. Pokud by se cesta prodloužila obletem bouřky třeba i o 500 km (což naschvál přeháním), bylo by to navíc 4300 litrů paliva za 86 000 korun. Jelikož tento oblet by netrval ani hodinu (natož požadované tři), nemá nikdo nárok na nějakou finanční kompenzaci za zpoždění. Závěr: obletět bouřku stojí maximálně 100 000 korun, nikoliv "desítky milionů"! Takovou fušeřinu si "nejdůvěryhodnější zpravodasjký portál" opravdu mohl odpoustit!
však autor píše, že je to "malá záhada"...
naprosto bezchybné, zcela perfektní i přes řadu školení, kontrol atd.S určitým procentem selhání z nejrůznějších důvodů je potřeba počítat !NIkdy nelze říct , že se udělá opatření, aby se situace neopakovala. Ona se bude opakovat, trochu jinak, ale jistě se zopakuje. I s tím je třeba počítat.
...zmiňovanou bouřku před dvěma lety jsem zažil ve vzduchu. cca. 15-20 minut před přistáním na trase Barcelona-Praha jsme vstoupili do silné turbulence. Takovou "centrfugu" jsem nezažil. Do té doby jsem rád a hodně létal (i dlouhé lety)....teď se pomalu klepu před každým letem a raději se hned v letadle posilním alkoholem...
Pokud by stálo desítky miliónů obletět na 4.000 km dlouhé cestě z Ria do Paříže jednu bouřku - kolik by asi tak musela stát letenka, aby se taková cesta společnosti vyplatila i s 200 pasažéry na palubě?
na začátku stojí "je to malá záhada"... jestli ono to nebude tak, že ty desítky milionů říkají aerolinky samy.