Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motory letadel kontrolují sami piloti, dvojí kontrolu ČSA zrušila

Po tragickém pádu francouzského letadla MF DNES sledovala, jak České aerolinie prohlížejí letadla před startem. Celkovou denní prohlídku provádějí na Ruzyni technici, poslední kontrola před letem je však vždy na pilotovi – právě on zodpovídá za bezpečnost cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dušan1

Jak pozná že je to kolo povolené,jo já zapoměl je to pilot .

Při přistávání to pozná ,při pořádném hromadném držkopádu.

0/0
19.6.2009 12:48

cibich

Kam se hrabou mechanici !

Motory letadel kontrolují sami piloti, dvojí kontrolu ČSA zrušila......To je také správné,Šoféři také nejlépe rozumějí motorům aut s kterými jezdí,např můj soused.

0/0
14.6.2009 16:49

my_dva

CSA

s temito aeroliniemi jsem prestal litat uz hodne davno, stacil mi jeden let a jeho nevychovane letusky, abych si rekl uz nikdy vice a po tomto clanku bych s nima neletel ani zadarmo a ani kdyby mi davali penize!!!! CSARv

0/0
14.6.2009 10:24

Tomach

Re: CSA

Musim naprosto souhlasit. Do toho jak servicuji letadla nevidim, ale mam dojem ze nacasovani jim opravdu nevyslo. Co se letusek tyce... Uz delsi dobu ziju v cizine tak jsem si odvykl, ale takove jednani co jse videl u ceskych letusek se jen tak nevidi. Pamatuju casy kdy letuska musela umet 5 jazyku, dneska letuska na lince do Parize neumi francouzsky. Kdyby alespon dosla pro nekoho kdo umi, ale ji staci pokrcit rameny a na francouzky mluvici cestujici se vykaslat. Ja na to zustal civet s otevrenou hubou vic nez ta chudera.

Bohuzel pokud clovek ale leta do CR tak nekdy bohuzel letet CSA musi - leckdy ani dopredu nelze vedet jestli posledni "skok" z Frankfurtu do Prahy bude Lufthansa Lunfthansa, nebo Lufthansa shareovana (a servicovana) s CSA.

0/0
15.6.2009 6:50

captain cook

Re: CSA

"leckdy ani dopredu nelze vedet jestli posledni "skok" z Frankfurtu do

Prahy bude Lufthansa Lunfthansa, nebo Lufthansa shareovana (a

servicovana) s CSA"

Nesouhlasim. Na letisti nerozhoduji se na posledni chvili, ktere letadlo patrici ktere spolecnosti ma zrovna volno letet. Letovy rad je pripravovany 12 mesicu dopredu a presne urcuje, ktera spolecnost provadi ktery let. Typ letadla se muze az do posledni chvile zmenit, ale ne letecka spolecnost.

Kdyz si zarizujes letenku, mas v prvni rade moznost si zazadat o specifickou leteckou spolecnost, s niz chces letet. Hned z cisla letu je take mozne rozpoznat, jestli je to original nebo code-share s jinou spolecnosti. Let se skutecnou Lufthansou ma cislo z jine sady kodu nez let, ktery je "code-share" a provadi ho jina aerolinka. Napr. nas let objednany pres CSA Praha-Rim-Praha byl s CSA tam, code-share provadeny Alitalia zpet. Vedeli jsme to hned jak jsme objednavali letenky.

0/0
15.6.2009 13:23

Tomach

Re: CSA

Nehadej se ;-) 

Az priste poletis do CR tak se mrkni sam. Let az do Frankfurtu jsem mel se SingaporeAir s SQ cislem, pak jsem mel psanou Lufthansu a LH ale letel jsem s CSA - ten let mel asi 4 cisla, jak LH tak OK tak nejakych polskych aerolinek a kyho certa jeste - ale ja mel na letence (tedy spsi na itinerari v dome e-ticketu) jen to LH oznaceni. O rok drive to bylo stejne a letela Lufthansa.

Nerikam ze to nevi dopredu, asi vi, ale z itinerare to nepoznas. Priste se zkusim preptat.

Jen doufam ze se to CSA nevymsti jako Qantasu nacasovani outsourcingu do Malajsie ;-D

0/0
15.6.2009 13:58

captain cook

Re: CSA

S letenkami zalezi na tom, kdo je hlavni prepravce. Predpokladam, ze v tvem pripade to byl SQ, protoze jsi s nimi letel uz z Australie. Kdyby sis vsiml na tabuli v Singapore a ve Frankfurtu, tvuj let SIN - FRA byl zcela jiste veden pod dvema kody, SQ*** a pod tim LH***. Jako clenove Star Alliance jsou SQ a LH partneri v code-share. Obvykle kdo si koupi letenku pres Lufthansu, bude mit na ni ten samy let uvedeny jako LH***. Videl jsem i pripady kdy jeden let mel hned 4 ruzne kody, faktickeho prepravce a 3 dalsi aerolinky code-share.

Letenka na spoj FRA-PRG je vystavovana z hlediska clenu Star Alliance (kam patri mj.take Polaci a Rakusaci). SQ do Prahy neleta, jejich evropsky partner LH ano. Ta se ale zase deli na teto trase o prepravu s CSA (OK). Protoze pri zajistovani letu jde tva letenka pres LH, je vystavena na let LH****, trebaze to je code-share s OK a provozovan OK. V letovem radu bys nasel svuj let pod OK. Nejspolehlivejsi je vzdycky se ptat predem pri zajistovani letenky.

0/0
15.6.2009 15:24

kardzi

Re: CSA

No nevim..Kdy jsem letel z Turecka do Prahy nejakou turecku aerolinii, taky turecké letušky neuměli česky...No a? Když poletite linkiu airFrance do Prahy, taky asi jejich letušky nebudou umět náš jazyk. Myslim, že by měla být uznávaná např. angličtina jako mezinarodni standard......

0/0
17.6.2009 7:25

captain cook

Re: CSA

vis, ona franctina je jednim z hlavnich svetovych jazyku, zatimco turectina nebo cestina nejsou. Proto neni prekvapijici, ze turecke letusky neumi cesky, ackoliv bych se vsadil ze anglicky, francouzsky nebo nemecky mluvi kazda z nich a nektere mluvi dva z nich nebo i vsechny tri jazyky. Je mi tedy divne, ze v letu CSA do Parize nebyla ANI JEDNA letuska se znalosti franctiny.

0/0
17.6.2009 7:30

cool_cat

Re: CSA

Letěla jsem s ČSA celkem pětkrát na lince Praha - Paříž a je pravda, že letušky se francouzsky mluvit prostě neobtěžují, resp. neumí. Za vrchol profesionality se u ČSA zřejmě považuje schopnost jakžtakž komunikovat anglicky a puštění nahrávky v jazyce dané destinace. Taky jsem žila v iluzi, že na letušky jsou trochu vyšší nároky. Rv Dřív jsem dávala přednost právě ČSA jakožto národnímu dopravci, ale to už je bohužel passé (pro letušky ČSA: minulost).

0/0
19.6.2009 1:00

captain cook

Re: CSA

za totace musely letusky CSA byt ze vseho nejdriv prokadrovane a musely umet rusky (pochopitelne) a ovladat alespon dva zapadni jazyky, jeste lepe 3.

0/0
19.6.2009 8:33

def...

tady se zas nekdo vysvihl

odmena redaktora za clanek se mu ztratila jako airbus ....

0/0
14.6.2009 9:14

def...

pravidelnou prohlídku po deseti letech.

let jako let nebo let jako let?

0/0
14.6.2009 9:11

Collins1001

Re: pravidelnou prohlídku po deseti letech.

Pokud vim, tak se pravidelne prohlidky konaji ne podle poctu letu ci stari, tedy let ale vzdy dle poctu odletanych hodin!!! Neco malinko by se o tom pisatel clanku mohl poucit!!!

0/0
14.6.2009 13:32

Oldis_rab

pochybuju ze pilot vidi pres lopatky dmychadla

az na turrbinu.

0/0
12.6.2009 23:13

Fox_VK

Re: pochybuju ze pilot vidi pres lopatky dmychadla

Trošku si rýpnu. o k čemu slouží nadpis nám poprve řekli tuším někdy ve třetí třídě základní školy.

Jeden se musí ptát kolik ročníků jste uspěšně absolvoval vy...

0/0
13.6.2009 10:46

Oldis_rab

Re: pochybuju ze pilot vidi pres lopatky dmychadla

muzes bejt konkretnejsi? myslis nadpis clanku nebo prispevku? Kdyz uz se chces ohanet znalostma ze zakladni skoly, tak se alespon presne vyjadruj.

0/0
13.6.2009 10:59

Fox_VK

Re: pochybuju ze pilot vidi pres lopatky dmychadla

Doteď jsem žil v domnění, že nadpis má stručně naznačit o co v textu poběží.

0/0
13.6.2009 11:05

Fox_VK

Re: pochybuju ze pilot vidi pres lopatky dmychadla

A já zas pro změnu neumím číst. Tvůj nadpis jsem myslel.

0/0
13.6.2009 11:10

jakub7

Re: pochybuju...

Navic lopatky turbiny jsou to posledni, cemu by hrozilo poskozeni pri nasati ptaka.

0/0
13.6.2009 18:27

pjb1

.

Ať se to někomu líbí nebo ne,šetří se všude a tedy i v letectví.Něco je takříkajíc snesitelné,některá "úsporná" opatření jmenovitě u ČSA vzbuzují nejen údiv, ale i útrpný úsměv.Často se "šetří, ať to stojí co to stojí. Zkuste se informovat u někoho, kdo dělá na letišti a z údivu nevyjdete.

0/0
12.6.2009 18:52

Pedro 603

v japonsku by autor tohoto clanku premyslel o sebevrazde.!

v japonsku by autor tohoto clanku premyslel o sebevrazde....a to vcetne sefredaktora....!!!!mozna uz se stalo, ale nekdo se zapomel omluvit ctenarum za naprosto diletantsky napsany clanek, ktery jen pomalu opravuji .

pro ty co clanek ctou az nyni, tak upozornuji, ze podle autora, mimo jine ma  airbus a320 vrtule....!!!! a je americke vyroby..........8-o

0/0
12.6.2009 14:37

Fox_VK

Re: v japonsku by autor tohoto clanku premyslel o sebevrazde.!

Ale tak je to upně se vším co se píše v novinách nebo říká v televizi. V drtivé většině případů autoří absolutně nic neví o tom co píšou maximálně to co si zjitili v rychlosti na internetu.

Je smutné že se autor za toto ani nedokáže omluvit nebo poznamenat že o tom co píše toho moc neví dole pod článkem.

Všechno co slyšíš z médijí je třeba brát s hodně velkou rezervou - máme holt svobodu slova :/ - Ale vysvětli to babičce...

0/0
13.6.2009 10:19

captain cook

Re: v japonsku by autor tohoto clanku premyslel o sebevrazde.!

cely clanek dela hodne diletantsky dojem a to predevsim tim, jakym zpusobem "prelozil" technicke detaily do popularniho zargonu, aby tomu porozumeli lide bez technickych znalosti. Kdyby to napsal odbornik, asi by to vypadalo jinak, ale ze redakce idnes tam poslala nekoho, kdo sam o predmetu moc nevi krome toho, co si v rychlosti precetl na Internetu, takhle to dopadlo.

0/0
14.6.2009 5:58

Picolik

A

A máme po vrtuli;-D

0/0
12.6.2009 13:53

Collins1001

Koho ten clanek nastval,

treba jako mne, tak muze zavolat na tiskove oddeleni CSA +420 220 116 220 a sdelit jim svuj nazor! Ja to jiz udelal.

0/0
12.6.2009 12:41

Stíhací bombardér Havel 4

Re: Koho ten clanek nastval,

A cos jim řekl?

0/0
12.6.2009 12:48

Collins1001

Re: Koho ten clanek nastval,

Ze je to perfekni negativni reklama a jestli to mysli vazne! Jo, a jeste jsem jim sdelil, ze jsem muj let pristi tyden prebookoval na LH, sice to neco stalo, ale jistota (tedy relativni) je jistota!

0/0
12.6.2009 12:51

Collins1001

Ja tato letadla videl z blizka,

ale na podvozku jsem zadne svetlo (refletkor) nevidel! Je to najaka novinka?

0/0
12.6.2009 12:36

sirinx

Re: Ja tato letadla videl z blizka,

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/6/4/0868467.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3126/3151165024_5d194c341c.jpg?v=0

Neni.

0/0
12.6.2009 14:18

natvrdlý

kontrola je nezbytná

Piloti ČSA jsou v poslední době nuceni letadla kontrolovat sami, bojí se totiž, že by jinak (ne)dostali padák(a)...:-)

0/0
12.6.2009 12:02

Stíhací bombardér Havel 4

Re: kontrola je nezbytná

To jako že dostanou padák, kdyby nastal případ poruchy?

0/0
12.6.2009 12:49

Collins1001

Cely clanek jsou jen kecy!!!

Vsechny technicke prohlidky jsou (alespon v EU) predepsane a CSA (coby clen v IATA) si nemuze delat co chce! To co tam pisou je vsechno jen blabol!

0/0
12.6.2009 11:48

Collins1001

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

A vubec, kdo videl to letadlo z blizka, tak vi, ze tezko muze nekdo koukat do "motoru", protoze prez to prvni lopatkove kolo te turbiny nic neuvidi!!!

0/0
12.6.2009 11:52

ac97v2

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

Myslíš to první kolo dmychadla (fun) nebo první stupně nízkotlakého kompresoru?

0/0
12.6.2009 11:58

Collins1001

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

sorry, nejsem ani fyzik ani konstrukter, jsem jen cas od casu pasazer a me znalosti o letadlech pochazi od meho syna.

0/0
12.6.2009 12:03

captain cook

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

mas na mysli "fun" nebo "fan"? Fun = sranda, legrace, zabava8-o

0/0
12.6.2009 14:06

captain cook

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

aerolinka, ktera nemini dodrzovat predepsane povinne body kontrol si koleduje o milionove pokuty a zarazeni na listinu nespolehlivych firem, jejichz letadlum jsou zakazany prelety nekterych statu nebo jejich skupin(napr. EU) a nepovolene pristani v ruznych zemich. Nehlede k tomu, ze takova aerolinka to bude mit mnohem tezsi najit pojistovnu, ktera by ji byla ochotna pojistit a vzit na sebe riziko velke vyplaty v pripade nehody.

0/0
12.6.2009 11:54

Collins1001

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

Halo captain, v techto predpisech se asi vyznate, ale byl by jste tak laskav a rekl mi kde je na Airbusu nejaka vrtule? Nespletl si to nekdo s Antonovem nebo Belugou ci Galaxy?

0/0
12.6.2009 12:00

captain cook

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

mel by ses radsi zeptat autora tohoto dila, co tim chtel basnik rici;-);-D

0/0
12.6.2009 12:39

Du77

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

A pan je vzdělaný v letectví ? Tak jen takova drobnost, Beluga má proudové motory, je to paskvil z A-300. No a Galaxi je proudové nákladní letadlo. Takže než začnu něco psát, co si to nejdřív ověřit na netu a nedělat ze sebe chytráka

0/0
12.6.2009 23:29

ac97v2

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

Přesně tak, jedná se o standardní postupy předletové prohlídky, navíc ani technici nejsou roboti tudíž nejsou neomylní (zapomenuté nářadí, povlaky, kryty, nezajištěné rozebíratelné spoje,...). Kdo dělal v leteckém provozu i jinde, kde jde o životy a velké škody ví, že pro bezpečnost je dobré, když stejnou věc kontroluje postupně více lidí, každý se na to dívá jiným způsobem a jiné věci považuje za důležité pečlivěji kontrolovat. I pro klid pilota se vyplatí, když pro jistotu oběhne ještě naposledy letoun a všechno bleskově zkontroluje. Naopak jsem rád, že se přes všechnu dokonalost techniky, tento "doublecheck" dělá.

0/0
12.6.2009 12:06

Collins1001

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

Ano, a ted mi reknete, co ma tedy znamenat ten blabol v tom clanku, ze "dvojita kontrola je stejne zbytecna". Tak asi presedlam jiz na trvalo na LH prip. na SA!

0/0
12.6.2009 12:13

Collins1001

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

P.S. Timto pristupem k bezpecnosti leteckeho provozu u mne CSA skoncily!!!!

0/0
12.6.2009 12:15

Collins1001

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

P.S.P.S. pristi tyden opet letim, ale ted jsem to stacil prebookovat z CSA na LH, sice trosicku drazsi, ale na druhou stranu o trosku vetsi jistota!!!

0/0
12.6.2009 12:20

ac97v2

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

Berte to tak, že je to blábol, protože dvojitá prohlídka je nejen důležitá ale přímo NEZBYTNÁ. Protože s ohledem na omylnost lidí včetně technického personálu by to bez dodatečné kontroly byl hazard. Předletová prohlídka (nejdříve pozemním personálem, potom letové posádky minimálně palubním inženýrem) je standarním postupem ve vojenském letectví o to důležitější je to v civilním provozu, kde jde o většího množství lidí.

0/0
12.6.2009 12:19

Collins1001

Re: Cely clanek jsou jen kecy!!!

Souhlas, a ted mi prosim tedy reknete jaky ucel ma mit tento clanek!!! Jako negativni propagace CSA? A proc? Zaplatila to konkurence? Ja osobne tedy jiz s CSA nepoletim!!! A take nikdo z me rodiny!!! A myslim, ze mnoho dalsich lidi, kteri si to precetli, uvazuji podobne!!!

0/0
12.6.2009 12:25

Stíhací bombardér Havel 4

teď jen čekat

kdy se objeví blesková zpráva, že někde musel přistát airbus z důvodu prasklé vrtule.

0/0
12.6.2009 11:41

sirinx

Re: teď jen čekat

cece se bojim ze airbus krome jednoho vojenskeho protypu zadny vrtulovy ero nevyrobil ;)

0/0
12.6.2009 14:13

sirinx

Re: teď jen čekat

Aha, uz jsem pochopila, ze o vrtulich psal puvodne autor clanku sam. Tak to me vubec neprekvapuje :)

0/0
12.6.2009 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.