Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další dva airbusy hlásily potíže: hořelo v kokpitu a prasklo sklo

Hned dva airbusy za sebou ohlásily potíže při letu. Australský letoun musel nouzově přistát na ostrově Guam v Tichomoří, když začalo hořet v kokpitu. Dalšímu stroji v Rusku pak za letu prasklo přední sklo. Včera hlásil potíže airbus na Kanárských ostrovech, minulé pondělí se do Atlantiku zřítil letoun s 228 lidmi na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

udrzba letadel firmy Jetstar a jeho majitele Qantasu

"..The fire has raised fresh concerns about air safety and sparked a dispute

between the airline and engineering union officials, who say it highlights the

need for all heavy maintenance of aircraft to be moved back to Australia."

Ackoliv neni mozne prokazat, ze porucha na Airbusu firmy Jetstar ma cokoliv spolecneho s jeho posledni velkou udrzbou provadenou podle rozvrhu v prosinci v Manile (Filipiny) - a nejspis nema, kazdy takovy incident dava vetsi argument do ruky australske odborove organizaci sdruzujici letecke mechaniky a techniky a jejim pozadavkum, aby se veskera "tezka udrzba" vsech letadel nalezicich Qantasu a jeho nizkonakladove pobocce Jetstar stahla z levnejsich zamorskych (asijskych) dilen a provadela pouze v Australii. V tomhle ma organizace naprosto vetsinovou podporu australskych obcanu.

http://www.watoday.com.au/travel/travel-news/fire-on-jetstar-flight-sparks-invective-over-airsafety-20090611-c501.html

0/0
12.6.2009 11:39

12345hanka

No a čemu se divíte?

Pořádná práce se přece dnes nenosí. V Česku teda určitě ne a dost bych se divil, že jinde jo.

0/0
11.6.2009 14:13

martanecek

hmm

http://www.b-townblog.com/2009/04/29/breaking-boeing-777-emergency-landing-at-sea-tac/

http://www.russia-ic.com/news/show/5832/

http://www.earthtimes.org/articles/show/272537,airliner-makes-emergency-landing-in-canada-after-fire-in-toilet.html

3 nouzova pristani letadel Boeing za posledni dva tydny....

0/0
11.6.2009 13:21

Jano_S

Re: hmm

Treti pripad je aktualny ale ten prvy pripad je z 29.4. a dnes je 11.6  to rozhodne nie su posledne dva tyzdne.Ten druhy je z Ruska je dokonca z 26.2.2008, co je rok a pol stara zalezitost.Takze tu tak trosku zavadzas.....:-/

0/0
11.6.2009 13:37

martanecek

Re: hmm

pravda.. omlouvam se.. hledal jsemto v rychlosit.. nicmene tyto poruchy a nouzova pristani jsou celosvetove bezne.. treba vladnimu Challengeru praska predni sklo opakovane... stalo se to zrovna nedavno..  chtel jsem jen upozornit na to ze diky shode nahod, ze se tyto poruchy vyskytli u airbusu v kratkem intervalu, neznamena ze by byl mezi letadly Boeing a Airbus kvalitativne nejaky velky rozdil.. letecke katastrofy, nehody a incidenty jsou vzdy souhrou nekolika okolnosti a jsou az vyustenim tohoto retezce... ten clanek ma me pusobil jako zprava "lidi neletejte s Airbusem protoze nedoletite do sveho cile"..

0/0
11.6.2009 14:28

martanecek

Re: hmm

pruchy vyskytly

0/0
11.6.2009 14:29

wiki5.5

Re: hmm

ne je prokazano, ze airbus sestrelil americky zbrojni prumysl jehoz je Boeing soucasti aby poskodil airbus

0/0
11.6.2009 16:27

captain cook

Re: hmm

nezapomnel jsi dodat smajlik?;-)

0/0
12.6.2009 6:30

wiki5.5

Re: hmm

:-)

0/0
12.6.2009 6:36

Jano_S

Re: hmm

no neda sa to asi zjednodusovat na zaklade troch udalosti, ale vseobecne mam vacsiu doveru k tradicnemu Boeingu ako k pomerne cerstvemu francuzsko-anglicko-nemeckemu zlepencu vzniknutemu de facto na politicku objednavku euronadsencov  .....

0/0
11.6.2009 23:37

captain cook

Re: hmm

Vetsinou letam Boeingem, protoze nase narodni aerolinka az relativne do nedavna mela exkluzivne Boeing a Airbusy pridala do flotily az nedavno. Pocitano od minulosti - i te davne- az do dnes jsem mel moznost letet v DC-3, Il-18, dalkovem Il-62, francouzske Caravelle, nekolika modelech MDs (McDonnell Douglas), Boeingu 707, 737,747,757,767,777, Airbusu 320,330,340 a k tomu navic jeste v par mensich turbovrtulovych letadlech jako Fokker Friendship a Bombardier.

Pri mem vubec prvnim letu s Airbusem (A340) z Tokia bylo odlet 90min pozdeji kvuli horke vode v zadni kuchynce. 2 navraty z rozjezdove drahy, udrzbari nespravili. Spolucestujici poznamenali "welcome to Airbus". Piloti zpozdeni zmensili na polovinu. To nas dostalo tesne pred pristanim do bourky nad Kodani, trochu to s nami mavalo,ale pilot =svedsky majstr to pristal jak pericko.

A330 porovnavam s B767(s tim letam nejcasteji) jako znacne tissi a zda se, ze s kratsi rozjezdovou drahou. To ale zalezi take na palivu.

0/0
12.6.2009 6:55

Jano_S

Re: hmm

dik za info, ja som letel len par krat v 737-800, takze take skusenosti nemam :-)

0/0
12.6.2009 11:08

martanecek

hmm

Jetstar je majetkem spolecnosti QANTAS.. nikoli Quantas

0/0
11.6.2009 12:52

IgorAlelujev

Re: hmm

njn ... kdys ona je blond a pri opisování si prozpevuje CUANDO SALI DE CUBA ..... :-P

0/0
11.6.2009 12:57

Leporelo z lepenky

Re: hmm

KDYS ;-D

0/0
11.6.2009 13:11

IgorAlelujev

Re: hmm

promin lepo z lepo, tak teda KDIS ;-D

0/0
11.6.2009 13:13

Leporelo z lepenky

Re: hmm

GDIS

0/0
11.6.2009 13:38

IgorAlelujev

Re: hmm

;-D R^

0/0
11.6.2009 13:53

12345hanka

Re: hmm

Jelikož ;-D

0/0
11.6.2009 14:12

captain cook

Re: hmm

jenom bych chtel dodat, ze australske vecerni zpravy se zminovaly, ze jako nizkonakladova aerolinka, Jetstar mel udrzbu delanou na Filipinach. Zpravy ale nerekly jestli vsechna letadla Jetstaru?/ jenom urcita cast flotily?/ mezi nimi konkretne i tohle?

 Vim, ze pred casem byl mazec kdy se bourili mechanici Qantasu a dalsi zamestnanci, ze aerolinka si nechala delat nejakou udrzbu v Malajsii a uzavrela smlouvu o rozsireni servisu. Malajci jim vloni opravovali nejakou 737icku a priletelo to s buhvikolika zavadami. Qantas oznamil asi pred dvema mesici, ze plan na spolupraci s Malajsii vzdal.

0/0
11.6.2009 13:18

IgorAlelujev

Re: hmm

s tím vyclenováním údrzby do laciných zemí si QF porádne na*ral do bot. nechápu, jak si aerolinky s takovým renomé neco takového muzou dovolit. odezvy ve verejnosti (hlavne blogy treba v heraldu) by management snad mely zalarmovat natolik, aby alespon ty nejdulezitejsí práce dali zpátky do MEL.

0/0
11.6.2009 13:34

captain cook

Re: hmm

http://www.abc.net.au/news/stories/2009/04/14/2542036.htm

budou zamestnavat vic mechaniku v Australii, ale spis bych to hadal na Sydney protoze tam ma Qantas sve HQ. Na druhou stranu letiste tam je preplnene a Melbourne ma vic mista.

0/0
11.6.2009 13:38

IgorAlelujev

Re: hmm

technika je v SYD i MEL, ale essendon má trochu víc kapacity, mascot je uz leta nadupanej az-az.

0/0
11.6.2009 14:01

captain cook

Re: hmm

MEL bylo znacne nastvano kdyz Qantas prevezl veskere operace i administrativu do SYD. Mas pravdu, ted se tam v Mascotu mackaji jak sardinky a rozsirit to nemohou.

0/0
12.6.2009 7:00

BedlamW

hmm

Tak to jsou vyborne zpravy, zvlaste kdyz za 2 tydny mam letet pres Antlantik....:-/. Jeste ze letim Boeingem!R^

0/0
11.6.2009 12:44

IgorAlelujev

Re: hmm

tím bych si tak jistej nebyl ;-D

0/0
11.6.2009 12:59

BedlamW

Re: hmm

Ale jsem si jistej.....Dival jsem se pro jistotu pred chvili na letenku....;-D Je to Boeing 767!!R^

0/0
11.6.2009 13:11

IgorAlelujev

Re: hmm

brouku, to ti verim, ale precti si vzadu smluvní podmínky, za nichz te slovutný carrier bude prepravovat. nemás právo ani na výber stroje, ani na presný odlet ... ani na prílet do místa v letence stipulovaného ... más právo akorát vcas zaplatit ... ;-D

0/0
11.6.2009 13:17

captain cook

Re: hmm

to je nejake divne. Letenka normalne vubec neoznacuje jakym typem letadla se poleti, protoze typ muze byt kdykoliv zmenen.

Jedine to je mozne vycist z letoveho radu, ale i to je jen plan, aerolinka muze letadlo zamenit nekolik dni predem nebo i jen primo pred letem.

0/0
11.6.2009 13:21

IgorAlelujev

Re: hmm

mozná ... ze si myslí ... kdyz tam vidí BA767 .... ze to je 767icka ... ;-D ale to tam snad videt nemuze, kdyz letí do zeme zaslíbené ... BA767 je linka z oslo ;-D;-D;-D

0/0
11.6.2009 13:49

martanecek

Re: hmm

:-)

0/0
11.6.2009 14:31

rencask

prusvihy v Airbusu

ve spolecnosti Airbus ted asi nastava velky pruvan. Nedavno (pred nehodou) mi nejaky kamarad rikal, ze jeho kamarad dela v Airbusu a temi letadly nechce litat - myslim, ze poradny audit leteckymi inspektory bude nutny.

0/0
11.6.2009 12:10

def...

Re: prusvihy v Airbusu

;-D  ;-D  ;-D  ;-D

audit na zaklade kamaradova kamarada

kdybych te neznal, tak si reknu, ze jsi asi uplny magor......

...... ja te vlastne neznam ;-D

0/0
11.6.2009 12:13

Stíhací bombardér Havel 4

Re: prusvihy v Airbusu

;-D;-D

0/0
11.6.2009 12:31

martanecek

Re: prusvihy v Airbusu

a na jake pozici tam tvuj kamarad dela?

0/0
11.6.2009 12:54

Humprey sir

Airbus - není to zas nějaký šmejd z EU?

0/0
11.6.2009 12:03

Stíhací bombardér Havel 4

Re: Airbus - není to zas nějaký šmejd z EU?

Ty děláš, jako by snad boeing nikdy nespadl.

0/0
11.6.2009 12:08

BedlamW

Re: Airbus - není to zas nějaký šmejd z EU?

Boeingy padaji vetsinou Africanum a nebo Rusum, protoze se o letadla nestaraji. Airbus padaji pomerne nove.:-/

0/0
11.6.2009 13:13

captain cook

Re: Airbus - není to zas nějaký šmejd z EU?

Boeingy stejne jako Airbusy, McDonnell Douglasy, tucka, Iljusiny......

 Cinanum take.

0/0
11.6.2009 13:27

def...

zachranil jsem desitky lidi

protoze jsem v posledni chvili neohrozene priskocil ke sporaku a vypnul ho, cimz jsem tak tak odvratil katastroficky pozar, ktery by mel nedozirne nasledky, nastesti nikdo nebyl zranen a vsichni muzou dal nerusene nic nedelat.... a zadam iDnes o nahradu skody za spaleny obed (suroviny + plyn + nahradni obed (pizza) +/- 542Kc), protoze nikde tady neni napsane, ze ctenim pri vareni muze vzniknout pozar !!

....

coz je udalost asi na urovni tohoto clanku, protoze letadla, vlaky, auta, autobusy a vzducholode se vyjimecne odstavuji denne a netreba to tak dramatizovat

0/0
11.6.2009 11:52

Dangerous_Dave

kriiize nam shazuje letadla

normalka, zacalo se setrit a pomalu se objevuji dusledky..... a jestli se tam setri jako u nas (tzn. na naprosto nevhodnych mistech) tak bych se nedivil kdyby se to brzo projevilo jeste vic.

0/0
11.6.2009 11:47

rencask

Re: kriiize nam shazuje letadla

jenze ty letadla jsou 2-4roky stare, to jeste krize nebyla

0/0
11.6.2009 12:12

infinity1

Neobjektivni bulvarizovane informovani

Nechapu, proc je tu clanek o tom, ze za 2 dny ve svete nouzove pristala 4 letadla, jako by se jednalo o neco mimoradneho. Kolik za tytez 2 dny muselo ve svete nouzove zastavit autobusu a vlaku?

0/0
11.6.2009 11:36

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

jestlipak jste si také všimli, že šumové poruchy na síti taky přicházejí v hízdech po nejméně třech? ... tak jsem si říkal, kdo bude další ....8-o

0/0
11.6.2009 11:35

Monstrum Anonymič Anonymov

Aštar šeran zase řádí

;-)

0/0
11.6.2009 11:25

Jack777

...

Já myslím, že člověk je většinou hrozně statečnej, dokud sám není účastník letecký nehody a náhodou to přežije. Zatím lítám celkem často, ale až jednou prolítnem tajfunem nebo se něco stane, tak do toho nikdy více nevlezu...

Jednou o tom mluvil nějakej pilot co přežil nehodu a také se zapřísáh, že už ho nikdo do vzduchu nedostane. Když se pose.e i pilot, tak to je co říct :-)

0/0
11.6.2009 11:24

captain cook

Re: ...

pokud letas casto, mel bys vedet, ze skrz tajfun letadla neletaji. Tajfun/ cyklon/ hurikan  se pohybuje pomalu, je dobre videt na meteorologicke mape a obletava se. V dobe, kdy krizuje pobrezi a ma v sobe nejvetsi rychlost vetru, jsou take letiste v jeho rozsahu uzavrena a letecka doprava zastavena.

0/0
11.6.2009 11:36

Jack777

Re: ...

Většinou ne, ale jeden člověk na svým blogu popisoval, že se mu to stalo, nebyl to asi přímo tajfun, ale "jen" tropická bouře. Lidi prej řvali strachy a sepisovaly zprávy svým blízkým, předměty a vozíky i s letuškama padaly a lítaly vzduchem.... tomu říkám noční můra, asi by mi povolily svěrače :-)

0/0
11.6.2009 11:46

IgorAlelujev

Re: ...

mýlís se kapitáne, mýlís se ;-D 

www.airdisasters.com/photos/ci605/photo.shtml

cínský vojenský pilot se v kokpitu jumba celkem nudí, tak se snazí to kompenzovat mensím vzrúsem .... k tomu patrí mj i pristání v tajfúnu ... ;-)

0/0
11.6.2009 13:03

captain cook

Re: ...

ale jdi;-)

ja mluvim o normalnich dopravnich letadlech, pilotovanych civilnimi piloty, ne co delal nejaky cinsky kamikaze, protoze mu to naridil velky Mao!

0/0
11.6.2009 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.