Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakázka za 114 miliard pokračuje, přestože začala vadit i politikům

Výběr firmy, která ovládne likvidaci starých ekologických škod, vzbuzuje stále větší pozornost. Ačkoli se množí hlasy, které před největší státní zakázkou v historii varují, ministerstvo financí nechce tendr za 114 miliard zrušit. Zájem na jeho pokračování mají totiž obě velké strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eye of the Beholder

Čunek měl pravdu

a řekl bych že dost možná ho právě nesouhlas s touhle megalevárnou stál post ve vládě. Pořád mi nebylo jasné, proč zrovna proti Čunkovi byla rozpoutána taková kampaň, když máslo na halvě mají všichni. Nejdřív sem si myslel, že je to kvůli tomu, že vyhnal ze Vsetína nepřizpůsobivé. Ale pokud je to tak, jak se píše v článku tak je toi jasné jako facka. Rozpoutali proti němu kauzu, která sice stojí na vodě, ale svého dosáhli, stádo se rozčilovalo nad tím, že Čunek (možná) vzal úplatek. Já se ho nezastávám, oni politici berou skoro všichni a  na všech radnicích a úřadech v zemi, ale tady se udělala aféra z (možná) pár set tisíc, kdežto u všivárny jménem tendr na ekologické škody zmizí desítky miliard a všimné se bude pohybovat také v řádech miliard a je ticho po pěšině. Proto ta spolupráce ODS a ČSSD, jen Bursík se ozval, že to jde řešit za třetinu, protože Zelené z toho straky s oranžádama vyšplouchli.Proto taky asi Kalous zakládá novou "pravicovou" stranu.

0/0
7.6.2009 21:26

vokroj

Korupce, korupce, korupce ......

nic jiného, ať je to Petr nebo Pavel ....;-DRv

0/0
7.6.2009 17:25

Adam.1

Jsme pouze lidé.

Je mi líto všech těch duševně chudých lidí, kteří se na veškeré korupci podílejí.Myslím si že nekonečná hrabivost je nemoc, stejně jako je alkoholismus.Normální člověk opravdu nemůže nikdy závidět.;-)

0/0
7.6.2009 15:23

cejkis

Geosan a bílé koně

Myslím si, že vyhraje Geosan a že zbývající 2 společnosti registrované dle obchoního rejstříku minulý rok jsou jen nastrčené firmy, které dělají křoví. Myslím si, že v zakázce je všimné pro ČSSD a ODS + Kalouska, které skončí na jednotlivých charitativních účtech představitelů. Každý politik má svou nadaci a každý volič, který není krátkozraký ví k čemu slouží nadace politků.

0/0
7.6.2009 14:35

ChorcheCh

hmm

Za ty prachy může klidně vyhrát i firma, která ještě neexistuje...Nebyl by problém založit novou firmu, udělat tu práci a ještě by zbylo...Stejně většina prací bude provedena pouze papírově....

0/0
7.6.2009 14:21

Jantar19

moc to sem nepatří,ale

Je mi stydno za všechny voliče čssd. Za to, že věří těm komunistickejm žvastum, populistickejm kecum, že věří, že jsou jen obětí, že se nechají zfanatizovat tak, že napadají slušne lidi znehybněné neurvalou vypatlanou ochrankou jen za to, že mají nějaký kostým.

Co naplat, ve všech národech se vyskytují i méně inteligentní jedinci.

Mám jen pocit, že zde jich je nějak mnoho.

Nechť se vám zmanipulovaní komouši brzy rozbřeskne.

Mír v duši, rozum v hlavě a zkuste to bez urážek. Pokud máte nějaké argumenty, použijte raději je. Děkuji

0/0
7.6.2009 14:20

James Borg

Re: moc to sem nepatří,ale

Argumenty tech se tu nedočkáte stejne jako gorota, ale zato urážek schytáte asi plno.

Jinak R^R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
7.6.2009 14:23

Jantar19

Re: moc to sem nepatří,ale

to je mi jasne. tupci se pomalu začínají rozlézat z haló novin a rudého prava i na seriozní deníky. což je ale jedině dobře. Pokud tedy čtou i ty članky co jsou zde napsány a alespon trochu se nad nimi zamysli. Bohuzel mam obavy, že rovnou vletí do diskuze aniž by tušili o čem je řeč a dští zde síru a hněv a neskutečné zamindrákované bláboly

0/0
7.6.2009 14:33

volal mi Pelta

auta - to je zlo!

nesmyslná výroba aut je obrovská chyba politiků v Česku, kteří tu podporovali autombilový průmysl! jednostranně orientovaná ekonomika na výrobu aut je velmi špatná, protože při snížení poptávky je to katastrofa! a ještě k tomu je to nemravné chrlit tolik aut, která jsou ničitelem lidstva a planety!

0/0
7.6.2009 12:31

Alcator

Re: auta - to je zlo!

Příště, prosím, rozděl své příspěvky na jednotlivé argumenty, aby se dalo reagovat po jednotlivých bodech. Tobě se podařilo splácat dohromady asi 5 různých věcí: Že existuje něco jako "nesmyslná výroba aut" (velmi sporné), že máme ekonomiku jednostranně orientovanou na výrobu aut, že taková orientace je špatná kvůli katastrofičnosti poklesu poptávky, že auta jsou ničiteli lidstva a planety a že je nemravné chrlit tolik aut.

Zkus to rozdělit, ať se můžeme bavit o jednotlivých tvrzeních.

0/0
7.6.2009 13:47

12345hanka

Re: auta - to je zlo!

Doufej, že nebudeš nikdy potřebovat sanitku.

0/0
7.6.2009 14:36

volal mi Pelta

kapitalismus zkrachoval a přijde válka!

kapitalismus zkrachoval a přijde válka! tak jako vždy kapitalismus vyprodukuje válku!

0/0
7.6.2009 12:27

Bitch Boží

není léku

zastaví se to až v momentu, kdy stát zbankrotuje, státní majetek nebude, zlodějští politici i s rodinami zdrhnou do zahraničí a zbytek mouchysněztesimě obyvatel bude jenom přežívat s nesplatitelným dluhem několik bilionů který se teda jako odepíše ......

0/0
7.6.2009 12:24

volal mi Pelta

v kapitalismu se lže za peníze!

neviděl jsem prolhanější režim než je kapitalismus! tam se lže za peníze!

0/0
7.6.2009 12:20

James Borg

Re: v kapitalismu se lže za peníze!

A v socialismu, fašismu a kdový ještě v jakém ismu se lže zaco ?

0/0
7.6.2009 14:16

Hery

Další zlodějna

To je taková menší zlodějna ve srovnání s kuponovou privatizací. No vypadá to, že nám v republice přibude několik dalších milionářů, ne-li miliardářů. Je to jedna velká žumpa, do které bych všechny co s tím mají dočinění naházel a zasypal hromadou betonu, aby už dál nemohli škodit republice.

0/0
7.6.2009 12:15

James Borg

Re: Další zlodějna

Tak to aby jsme tam naházeli veškeré parlamentní strany ne ?

0/0
7.6.2009 14:21

volal mi Pelta

kapitalismus je založený na korupci!

kapitalismus je založený na korupci!

0/0
7.6.2009 12:09

Vilém Hynek Jarmila

je to jako s dálnicemi

Udělá se megatendr, do kterého se dostanou jen (předem vybrané) velkofirmy - tendr je vždycky napsán tak, že kvalifikační předpoklady vyloučí řadu menších firem. Vítěz tendru z okruhu velkých pak nabídne sice nejnižší cenu, ale jen v rámci těch nejdražších nabídek. A je ještě běžné, že vítěz pošle malou domů politické straně, která zrövna šéfuje danému ministerstvu. Proč asi Šimonovský tak obhajoval Kapsch a proč se k němu později přidala i ODSka? S dálnicema je to to samý - kdyby se stavby rozdělily mezi menší firmy a celkově by to další firma jen koordinovala, stálo by to půlku, ne-li třetinu stávajících cen. Ale ona to musí stavět jen Skanska, Strabag atd. I Rakousku to staví levněji, nemluvě o Chorvatech.

0/0
7.6.2009 12:08

volal mi Pelta

kapitalismus se zhroutil chamtivci!

kapitalismus se zhroutil chamtivci! už to vaše malé mozečky pochopily?

0/0
7.6.2009 12:06

Vilém Hynek Jarmila

Re: kapitalismus se zhroutil chamtivci!

Komunismus se zhroutil před 20ti lety. Takže co bude dál - anarchie?

0/0
7.6.2009 12:09

Hery

Re: kapitalismus se zhroutil chamtivci!

Tady žádnej komusmismus nebyl, anebo to nechápeš? Byli jsme Československá socialistická republika. Pouze vedoucí strana měla v názvu komunistická.

0/0
7.6.2009 12:18

Vilém Hynek Jarmila

Re: kapitalismus se zhroutil chamtivci!

Jako že nebyly zrušený peníze a všichni měli dostávat vše podle svých potřeb jako v KLDR ? Nebo že nebyli všichni buržousti v 50tých letech povražděný v lágrech jak to udělal soudruh Hitler (taky socialista, na to se zapomíná)?

0/0
7.6.2009 12:24

volal mi Pelta

Moravec je velmi špatný moderátor!

začíná diskuzní pořad s nejhorším moderátorem Moravcem! moderátoři Železný, Veselovský a Drtinová z Událostí a komentářů jsou daleko lepší! neustálé pokřikování, skákání do řeči, přerušování, nejapné až urážlivé poznámky Moravce jsou důkazem neprofesionality Moravce! dokáže diskutujícího přerušit a nenechat ho dokončit větu, že prý není čas, a přitom se Moravec o tom dohaduje 10x delší dobu než kdyby diskutujícího nechal tu větu dokončit!

0/0
7.6.2009 12:05

Hery

Re: Moravec je velmi špatný moderátor!

No vidíš. A já mám zase zcela opačný názor. A to je snad dobře ne? Zato v Bruselu jak to tak vypadá, se všichni shodnou naprosto dokonale a všichni kývou jako oslové .

0/0
7.6.2009 12:22

tom3537

2 až 3% provize

Nevím proč to někdo neřekne na rovinu, že ze státních zakázek jde politikům a úředníkům běžně 2-3% provize z ceny. Jak se pak můžete divit že se v tom pokračuje??? Už zraje čas na nějakou další ale nétu sametovou R^

0/0
7.6.2009 11:57

Hery

Re: 2 až 3% provize

No už je nejvyšší čas a řekl bych, že tlak ve společnosti začíná být hodně podobný tomu, který tady byl v roce 1989.

0/0
7.6.2009 12:24

volal mi Pelta

je to rozdíl!

Tigerovi Woddsovi nezávidím ani dolar, protože něco umí a nikoho neobírá! ale kapitalisti, kteří vykořisťují pracujícíc si takové sumy nezaslouží! a to ani náhodou!

0/0
7.6.2009 11:52

Vilém Hynek Jarmila

Re: je to rozdíl!

Nikdo nikoho nevykořisťuje - socík jasně ukázal, že bez kapitalistů není vývoje, protože když za výkon nikdo nic nedostane a šlendrián se promíjí, společnost upadá do podprůměru a zboží je nedostatek, v mizerné kvalitě a služby jakbysmet.

Vysoká odměna majitelů je za nápad, řízení, ochotu riskovat a za prodej. Vyrábět umí každej, ale prodat to, to je umění. Za to ta odměna.

0/0
7.6.2009 12:14

rewolt

Rád bych se do podobné zakázky přihlásil...

;-D;-D;-D

0/0
7.6.2009 11:41

James Borg

Re: Rád bych se do podobné zakázky přihlásil...

Máš možnost .... stačí založit firmu, podat přihlášku do řízení, udělat nabídku a čekat jestli tě vyberou nebo ne.... absolutně nic ti nebrání.

0/0
7.6.2009 11:52

Hery

Re: Rád bych se do podobné zakázky přihlásil...

Spadnuls z marsu trdlo????????,

0/0
7.6.2009 12:26

James Borg

Re: Rád bych se do podobné zakázky přihlásil...

Chcete popřít, že do výběrového řízení se může přihlásit jakákoliv firma, která splnuje  parametry výběrového řízení ?

To že tu firmu nevyberou to je neco jiného, ale tom příspěvek na který sem reagoval, nebyl.

0/0
7.6.2009 14:04

nekronomicon

Spousta kamarádů

našich politiků si hodně pomůže s našich daní. :-(Rv

0/0
7.6.2009 11:38

James Borg

Re: Spousta kamarádů

Souhlasím stím že v této zakázce nebude asi tak vše košér, ale jak by se tedy mělo řešit ekologické zatížení, které se témeř 60 let neřešilo, a které se MUSÍ začít řešit?

0/0
7.6.2009 11:41

Vilém Hynek Jarmila

Re: Spousta kamarádů

Vypsat tendr na každou zakázku extra formou internetové aukce a vybrat od firem ručení formou kauce kvůli plnění kvality + udělat přísný kontrolní systém. Jenže oni si soudruzi chtěli ušetřit práci a ještě si přijít na úplateček.

0/0
7.6.2009 12:17

James Borg

Re: Spousta kamarádů

S vypsáním extra tendrů nesouhlasím (prodražení). S ostatním na 100 procent souhlasím. Akorát nevim jestli naše legislativa umožnuje pořádat výběrové řízení přes internet.

0/0
7.6.2009 14:09

Hery

Re: Spousta kamarádů

Hlavně posledních dvacet let se nic neřešilo a svinstva asi kdy vzniklo nejvíc? No taky za posledních dvacet let. Tady šlo o to, co nejdřív zbohatnout, nakrást si a nějaká ekologie? Nenech se vysmát!!

0/0
7.6.2009 12:42

James Borg

Re: Spousta kamarádů

Souhlasim že za posledních 20 let se nic neřešilo, ale v tom případě se za 40 let vlády KSČM neřešilo ABSOLUTNĚ NIC. Nějaká relevantní data pro vaše tvrzení, že největší eko škody vznikly za posledních 20 let by nebyla ?

0/0
7.6.2009 14:11

volal mi Pelta

zdanit kapitalisty 80%!

kapitalisti získávají neoprávněně velké peníze a pak tyto peníze chybí na základní věci jako je lékařská péče, sociální výdaje, dopravní infrasturkturu, škoství, vědu, výzkum.....kapitalisti pak v rozmaru utrácí tyto peníze za hlouposti! proč stát n ezdaní kapitalisti z 80%? vždyť budou mít stále mnoho peněz bez práce!

0/0
7.6.2009 11:21

James Borg

Re: zdanit kapitalisty 80%!

Bez práce ? to nemyslíte vážně ?

0/0
7.6.2009 11:24

James Borg

Re: zdanit kapitalisty 80%!

Podle vás tedy kapitalisti získávají jen státní peníze? nebo stát získává peníze jen od kapitalistů?

Proč se tedy nestanete taky tím kapitalistou. Když podle vás získavají velké peníze  bez práce mohl by jste je potom rozdat jak se vám líbí. Proč si myslíte že vyrobit nějaký výrobek je daleko težžší než ho prodat? 

0/0
7.6.2009 11:29

Hery

Re: zdanit kapitalisty 80%!

Tvůj mozeček evidentně nepochopí o co jde v tomhle tendru. A tvoje podnikání s tím opravdu nemá nic společnýho. Pokud ovšem nesedíš v lavici s ostatními darmožrouty ve sněmovně, anebo v senátu.

0/0
7.6.2009 12:29

James Borg

Re: zdanit kapitalisty 80%!

Opravdu mam asi nejak malej mozek, protože nechápu jak souvisí vaše reakce s mím příspěvkem ?

0/0
7.6.2009 14:02

volal mi Pelta

JE TO NEMRAVNÉ A NEMORÁLNÍ!

To že je kapitalismus nenormální a nemorální lze třeba demonstrovat na případu, že v Česku se bude konat golfový turnaj v Čeladné, který bude součástí PGA Europan Tour. Šéf turnaje Kovarčík řekl, že sem do 3-5 let dostane Tigera Woodse. Musí mu pak ale zaplatit startovné 3 milióny dolarů, aby vábec Woods přijel. Ptám se, proč se platí tyto naprosto nesmyslné částky, které jsou mimo realitu, nemravné, nemorální, když nejsou peníze na zdravotnictví a lidem je např. vyčítáno, že zbytečně chodí k lékaři a plýtvají léky, nejsou peníze kam se podíváte a zhoršuje se tím kvalita života mnohých lidí! např. umírají lidé bez náležité lékařské péče, což je v USA běžné a v Česku s k tomu díky ODS velmi přibližujeme! TENTO PŘÍSPĚVEK NENÍ NAMÍŘEN PROTI TIGEROVI WOODSOVI JEHOŽ SI VELMI VÁŽÍM, ALE JE NAMÍŘEN PROTI SYSTÉMU, KTERÝ NESMYSLNĚ ROZHAZUJE PROSTŘEDNICTVÍM KAPITALISTŮ, KTEŘÍ NEVÍ CO S PENĚZMI ZATÍMCO JINÍ TRPÍ CHUDOBOU!

0/0
7.6.2009 10:27

redback

Re: JE TO NEMRAVNÉ A NEMORÁLNÍ!

Měl bys těm buržoustům ukázat, že golf se dá hrát i za 300 Kč na hodinu.

0/0
7.6.2009 10:45

hanys66

Re: JE TO NEMRAVNÉ A NEMORÁLNÍ!

oni mají zato ,že se zde udělá smetánková oblast ,kde se tito nej. budou vracet ,utrácet zde peníze a tím se zde zvýší celkový ruch a turistika ,čímž by okolní lidé mohli profitovat . Vše je ale na tom,že to je prozatím jen utopie.Někdy musíš investovat ,aby jsi inkasoval

0/0
7.6.2009 10:47

James Borg

Re: JE TO NEMRAVNÉ A NEMORÁLNÍ!

Jsou to státní peníze, které se rozhazují za ten turnaj ? A zato, že sportovci dostávají takovéto finanční odměny můžou jen a jen jejich fandové čili opět lidé ne kapitalismus.... čím více je človek oblíben tím více si řekne ....  

Nevim co je lepší jestli zaplatit 30,90,60 korun a nebo se dozvědět od lékaře, že dneska už mě ošetřit nemůže, protože má limit pacientů, které může za den ošetřit?

Co myslíte co je lepší???

0/0
7.6.2009 10:48

jamming

Re: JE TO NEMRAVNÉ A NEMORÁLNÍ!

SES JOUDA :) neni na tom nic nemoralniho. jsou to soukrome penize. a pokud vydelam 100 MILIONU a pak je spalim, je to moje vec. pokud je dam potrebnym je to moje vec. rozhodne tobe je pendrek do toho, co kdo dela se SVYMA penezma. bohaty nemaji problem byt solidarni a radi pomahaji. co lidi se/re je to, ze je porad spoustu vyzirek co parazituji na systemu a proto neradi plati dane, resp se legalnima cestama snazi platit mene. protozo vi, ze za to ze drou jako kra/va tak jim pak levicaci reknou, ses bohatej, dej sem pulku ja my to dame tem co nic nedelaj. z lidi jako ses ty je mi na , chybi mi tu bli/jici smajlik

0/0
7.6.2009 11:12

Hery

Re: JE TO NEMRAVNÉ A NEMORÁLNÍ!

Jouda seš akorát ty. Ty si dávej peníze kam chceš troubo. Ale nevím proč by měli být sponzory společnosti se státní účastí, na které přispívám ze svých daní? A ty vydělané peníze, jak o nich hovoříš, tím máš na mysli milionové úplatky při získávání takových zakázek, o jakých je řeč ve článku?

0/0
7.6.2009 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.