Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní maturitu odmítají tisíce studentů, na Facebooku domlouvají demonstraci

Nespokojenost studentů s přípravou státních maturit se stupňuje. Jičínští gymnazisté se chystají vyrazit do Prahy s několika tisíci podpisy na petičních arších, které vyzývají k odkladu státních maturit. Na Facebooku se zároveň domlouvají, že by vyrazili protestovat do pražských ulic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A banned warrior999

Nevim jak vy, ale ja jsem jeste nikdy

www.facebook.com v pc nezadaval a nikdy nebudu. Tim padem me podobna sebranka lemplu nemuze rozhodit, to az pote, co vyjdou do ulic..Rv

0/0
2.7.2009 20:33

dislektik-idnes si na mě zasedla

hlavně aby si nespletly budovu ministerstva

se ani nedivím že jsou proti maturitám když neumí číst!

0/0
2.7.2009 20:17

aallegro

Nerovný boj

Velmi mě udivuje,že nikdo v počátcích historie st.maturit nejdříve neřešil jednotné  podmínky a nyní se chtějí jednotné výstupy.Vzniklo chaotické přemnožení škol s různou hodinovou dotací a množstvím různorodých předmětů a hle nyní se vše srovnává se znalostmi gymnazistů.Je to holý nesmysl.Bohužel je vidět,že to je tlak gymplů,které se předhánějí v možném i nemožném.Ale co specializované školy.Státní maturitu ať dělají žáci gymnazií.Ta je jednotná.Ostatní  ať si necgají specializace.Jediné rozumné řešení.:-/:-/:-/

0/0
2.7.2009 20:13

Fejinka

Všichni chtějí studovat

Moc by mě zajímalo, kdyby pan Hartl udělal průzkum u našich studentů, co chtějí dělat. Drtivá většina nechce pracovat rukama, raději studovat a potom jít dělat právníky, bankéře, umělce,  vojáky, policajty,politiky, různé analytiky, počítačové experty, zkrátka, lehce přijít k dobrým penězům a výhodám. a co nejdříve.;-(Toto jsem zjistil u jedné maturitní třídy, je to jistě zajímavý postřeh, ale skutečnost je taková. Obyčejná práce rukama ne. Platí to především o Praze. Tak nevím kdo bude jednou dělat ve fabrikách, v zemědělství, učit ve školách, ve službách(některých) atd.Cizinci to to asi nevytrhnou. Ono je určitě lepší přehazovat fiktivní peníze v bance z hromady na hromadu, než přehazovat brambory.:-/

0/0
7.6.2009 10:06

opportunity

Re: Všichni chtějí studovat

R^

0/0
7.6.2009 10:14

Freezer

Re: Všichni chtějí studovat

Osobně se nedomnívám, že situace je tak kritická. Asi každý mladý má vidinu snadného zisku, za kterou chce jít - vždyť to vidí na každém rohu. Učíme je od malička, jaká je cena peněz a brzy pochopí, že kdo je má, tomu se lépe žije. Ale nemyslím si, že tyto názory budou mít stejní lidé i za 10 nebo 15 let. Ptal jste se mladých lidí, kteří si ještě vytvářejí seznamy hodnot a kteří zatím přebírají velké množství informací z okolí, které je do nich valí pod tlakem. Až přijde konfrontace s realitou, mnozí z nich možná zjistí, jak zajímavá a naplňující je manuální práce a že mají blíž k přírodě než k penězům. Smutné je jen to, že současná společnost neumožňuje rozvoj těchto názorů už u mladých lidí, kteří by si pak možná jinak volili obory... Společnost zapomíná otevřeně oceňovat přínos řemeslníků, zemědělců, apod. a mlčí o jejich potřebnosti.

0/0
8.6.2009 11:53

mm.strange

Re: Všichni chtějí studovat

a proč nepřehazuješ brambory ty? taky se ti asi nechce,ale poučovat to jo a jestli učíš,tak asi taky žádný zázrak kdo neumí učí

0/0
2.7.2009 20:27

A fallen warrior

Statni maturita je dobra vec...

Ukaze se totiz kdo je lempl a kdo neco umi. Neni prece mozne, aby kazda skola mela svoji maturitu. Tady v UK je jednotna dochazka do 16. stejna a GCSE je taky pro vsechny stejne, nevim proc by to nemohlo fungovat i v CR, teda pokud tam neni vetsi procento lemplu, cemu se da tezko verit, ale podle tech breku na facebooku to tak asi bude. Je zajimave, ze na zapade se studaci proti jejich zkouskam nebouri a nedemonstrujou. Berou je totiz jako soucast jejich vyuky a vzdelani, narozdil od te studacke zumpy v CR..blijici smajlik..

0/0
6.6.2009 12:35

mm.strange

Re: Statni maturita je dobra vec...

a proč má na konzervě kde nemá matiku dělat z ní maturitu? jsi taky dobrej blb každy by měl mít nějaké zkoušky do určité doby a pokud na nepostoupíš dál a ne maturita pro všechny stejná je to blbost a ty meleš kraviny

0/0
2.7.2009 20:30

Fejinka

Naše školství...

Studenti by dnes chodili do školy jenom pro zapsání známek. Státní maturity jsou nutností kvůli soukr. školám, ne všem, protože jejich úroveň je triskní, vím o čem mluvím. Ta vysoká absence, která je na všech školách a kantoři to musí omlouvat, přestože ví, že je to podvod a nemají proti tomu obranu. Chytré také bylo odkývat doktorům, že nemusí psát omluvenky a osmnáctiletí si píší vše jak je napadne. Z kantorů jsou jenom blbci, kteří to musí napsat a sloužit "těmto studentům". Je to perfektní systém, takto si to dnešní studenti představují i se státními maturitami...ještě maturitu dělat za studenta kantorem;-DKantor je dnes "obecní slouha" pro studenty, tam jsme to dnes dopracovali v tomto pseudoškolství[>-]

0/0
6.6.2009 11:42

captain cook

Re: Naše školství...

jaka je uroven maturit z ucnaku?

0/0
6.6.2009 11:46

Dandelineman@

Re: Naše školství...

je vidět, že ve Vašem případě bylo dosažení maturity asi maximem:-). Ve školách ani v zaměstnání nejde přece o to, kolik času kde strávíte ale o Vaše výsledky. A zavádět státní maturity v soukromých školách je návrat k socialismu. Posuzovat kvalitu výuky tedy můžou akorát rádoby všeznalí úchylové, kteří nezvládají ani základní gramatiku- viz. diskuse. Studentům fandím, protože ohýbat se má člověk pouze v dětském věku a ne v dospělosti !

0/0
6.6.2009 12:24

Fejinka

Re: Naše školství...

Dandelinemanovi

S tou maturitou jste se u mne sekl. Pokud se začneme ohánět socializmem a komunisty, tak to nemá cenu diskutovat. Státní maturity musí být všude, včetně SOU s maturitou. A nároky na studenty vysoké a ne jak si to představuje většina našich studentů.

Středních škol a vysokých škol je dnes nadbytek, kdo chce studovat, nebo má dostatek financí, tak může studovat. Proto je třeba přitlačit "na pilu" a ne naopak.Dnes chtějí všichni studovat, zeptejte se maturantů co chtějí dělat. Myslíte si, že všichni mají na maturitu, respektive na VŠ? Buďme soudní.

A co se týče kolik času kde strávíte, v zaměstnání vám asi nebudou tolerovat absenci. Platí nějaká pravidla, když nechceš chodit denně do školy, studuj dálkově.

0/0
6.6.2009 12:51

A fallen warrior

Re: Naše školství...

R^

0/0
6.6.2009 12:58

Dandelineman@

Re: Naše školství...

v podstatě jste si odpověděla sama.  Dálkové studium i obory zakončené maturitní zkouškou, stejně jako další vyšší vzdělání nejsou povinné. A na rozdíl od dob minulých školy něco stojí. Když za něco platím, měl bych mít tedy logicky možnost volby. Tak proč  nechodit  jen na některé přednášky a pro známky třeba jen ke zkouškám ? Záleží přece na tom, co máte v hlavě. A maturitní zkouška bez dalšího vzdělávání v kvalifikovaném zaměstnání se může stát za 10let stějně jen listem papíru podobně jako diplom.To bychom museli i řidičák dělat pod státním dozorem, a tam už jde na rozdíl od školy o život.

0/0
6.6.2009 19:11

opportunity

Re: Naše školství...

Tak si můžeš zaplatit za to maturitní vysvědčení a nechodit do školy vůbec, že?

0/0
7.6.2009 10:16

Dandelineman@

Re: Naše školství...

ne, takhle to není. Ale vím, kolik škola stojí a můj syn si na ni musí také přispívat  z letní brigády. Z celé diskuse mi připadne, že profesoři řeší vlastní vztahy a navzájem se sami osočují z nekompetentnosti. Výsledky znalostí totiž zdaleka nevypovídají jen o schopnostech žáků, ale též o schopnostech profesorů. Jinak by totiž žáci mohli klidně  studovat ze svých učebnic doma a chodit si opravdu jen pro známky. Nejde zde tedy zřejmě o kvalitu vzdělání, jak by se zdálo ale zase jen o místa a o peníze. Proto je tedy zapotřebí státních zkoušek.[>-]

0/0
7.6.2009 10:35

Bob Harwey

Nechtěli by

zadat jednu maturitní otázku hned v 1. ročníku, aby se na ní mohli 4 roky připravovat a ostatní předměty se pak nemuseli vůbec učit? To by asi pro ty líné tupce bylo to nejsnadnější.

0/0
6.6.2009 11:09

opportunity

Re: Nechtěli by

;-D

0/0
7.6.2009 10:17

Manuel Hedilla

Příště budou chtít zrušit maturity úplně

a pak i zkoušení. Student střední školy má přece právo pořád odpočívat. Co je to za drzost, něco po nich požadovat?

0/0
6.6.2009 9:28

wildge

Všichni,

co už letos maturovali, začínali studovat střední školu s tím, že státní maturita může přijít. Mluví se o tom přes deset let! Výmluvy, že je na ně nikdo nepřipravoval, jsou ubohé.

0/0
6.6.2009 8:50

Dania

Re: Všichni,

Bohužel se o maturitách již 10 let mluví, ale učitelé nám dodnes odpovídají, že sami nevědí, jak budou probíhat. A dodnes se v hodinách českého jazyka probírá podle osnov, které se státní maturitou absolutně nekorespondují. Můžeš mi tedy věřit, že nepřipravoval.

0/0
6.6.2009 9:18

12345hanka

Re: Všichni,

Oni to ti učitelé sami moc nevědí. Na tzv. "školeních" poslouchají jen bezobsažné pindy, jak už tu psal někdo přede mnou. Na konkrétní dotazy se neodpovídá.

0/0
6.6.2009 9:26

wildge

Dobrá věc

Maturoval jsem uprostřed 90. let a už tehdy se mluvilo o státních maturitách. Tenkrát jako student jsem to považoval za dobrou věc, nemusel jsem se bát. A za dobré to mám do dneska.

Facebookové prostesty jsou hnutím blbců. Podepsaní musejí být hodně zoufalí, když už se uchylují k veřejnému přiznání svého strachu. Podpis jim jistě "pomůže" při získávání zaměstnání.

0/0
6.6.2009 8:46

12345hanka

Vidím hlavní problém

diskuze kolem státních maturit v tom, že někteří naivně předpokládají, že v našem mizerném školském systému bude právě státní maturita bez chyb. Jiní si uvědomují, že chaos v našm školství dosáhl již takového stupně, že cokoliv dalšího se vymyslí - bez ohledu na to, jak se to bude jmenovat - bude zase jen paskvil.

0/0
6.6.2009 8:25

tonycze

Má zkušenost

Já jsem obecně pro státní maturity, ale v současné době bych je odložil, protože jsou zcela nepřipravené a nic neřeší.

1) St. maturita měla dokázat, jakou má škola (žáci) úroveň. To se bohužel stalo. I gymnázia nechávají své učitele proškolit jen pro základní úroveň. Na gymnáziích už studují i čtyřkaři, naprosto (pod)průměrní žáci.

2) Zavedení maturit je zcela nepřipravené. Na těch školeních se učitel nic nedozví. Já si od toho něco sliboval, místo toho jsem poslouchal 3,5 hod v kuse samé kecy.A nakonec mi řekli, že si všechno musím zjistit sám, že se to nějak bude možná ještě řešit, ale nikdo neví kdy...

3) problémy, kterých je velice mnoho, se neřeší, školitelé nejsou schopní zodpovědět většinu otázek, které jim učitelé kladou

Proto říkám, zrušit st. maturity nebo je alespoň odložit tak o 2 roky. Liška kašlal na jejich přípravu, podle toho to vypadá...

0/0
6.6.2009 8:05

technik

Student nejsem, nerozumím tomu a klidně jsem hlasovat

Jen doklad o tom, že těch studentu až źas tolik nebude. Může tam hlasovat kdo chce.

0/0
6.6.2009 0:28

NiHauMa

Re: Student nejsem, nerozumím tomu a klidně jsem hlasovat

zvlaste po clancich v mediich stoupne pocet hlasujicich o desitky procent :-)

0/0
6.6.2009 2:04

moby78

Jen at ji zavedou

Vsak ono by se nic nestalo, kdyby tu statni maturitu zavedli. Nikomu neublizi, kdyz na sobe bude vic pracovat a jednou se mu to treba v dobrem vrati. A pro ty, co miri na VS, je to uz tuplem dobre. Dnesni mladi jeste v zivote nic nedokazali a uz knuci. Pritom maji takovy moznosti, o kterych se nam ani nesnilo. Navic uz se i zacinaji vydavat kvalitni ucebni materialy.

0/0
6.6.2009 0:13

starfighter

Re: Jen at ji zavedou

Škoda, že ty ji nemáš, pak bys možná pochopil o co jde, Státní maturita je pokus napasovat univerzální vzorec na co nejvíce škol. Ale..... , náročnost maturity odpovídá dané škole. Jsou školy, které si mohou dovolit vytřídit slabší studenty a udržet kvalitu.  Státní maturita je paskvil úředníků. PS: je mi 43, mám vysokou školu a státní maturity by mi mohly být ukradené, pokud bych kašlal na ty, kteří mě budou živit až zestárnu. Díky.

0/0
6.6.2009 0:20

brutusacek

Re: Jen at ji zavedou

ach jo...jsem pro statni maturity v nejake podobe, ale ad to maj od letosniho zari prvaci za ctyri roky. problem je v tom, ze skoly nemaji uzposbene programy uceni, stanovy atd. takze jestli vetsina strednich skol drzi jisteho postupu x let a uci neco studenty a na konci tretiho rocniku jim reknou za rok x veci jinak a nabouchejte se to za rok..tak k cemu to vede?

0/0
6.6.2009 1:57

honzaf

Re: Jen at ji zavedou

To si děláš srandu, ne? Matika, čeština, angličtina a tak dále jsou jenom jedny. Buď to umíš nebo neumíš, na zkoušce se to pozná.

Co jako chceš v matice "nabouchávat" nového? Myslíš, že tě státní maturita z matematiky bude zkoušet z nějaké jiné matiky než z té, kterou se čtyři roky učíš? Nebo dokonce z přírodopisu? 8-o

0/0
6.6.2009 9:46

orken

ja asi usporadam...

...na faceboooku demostraci proti facebooku ;-D

0/0
5.6.2009 23:54

perpartes

Demonstruji proti: dopň cokoliv

Takhle mladí a už odboráři.

0/0
5.6.2009 23:14

Bright

Na slovo Facebook začínám být

alergický. V poslední době je tu přesfacebookováno.Rv

0/0
5.6.2009 23:13

Sadie Mae Glutz

Re: Na slovo Facebook začínám být

Neni to spis tim, ze je tam mozne rychle a efektivne zorganizovat celkem velkou skupinu lidi skoro za jakymkoliv ucelem a v podstate to neni mozne nijak regulovat? Nemely by se "vsechny ty internety" prece jen zakazat?

0/0
5.6.2009 23:31

ghibulo

když proti maturitě protestuje student,.

je okamžitě podezírán, že se chce jen ze SM ulejt. Já student nejsem - maturitu i státnice už mám dávno za sebou a musím se studentů zastat. Nejsem osobně proti SM (byť je to v rozporu s rozbíjením uniformovanosti jednotlivých škol pomocí 'všeobecně vzdělávacích plánů' - nekoncepčnost?) jsem ale proti tomu, zavádět je v takto nepřipraveném prostředí. Za 10 let, které bylo na přípravu vymezeno, bych čekal vybudování portálu, kde by se mohla veřejnost vyjadřovat k tématům a otázkám státní maturity. Připomínky a návrhy by pak zhodnotili odborníci a jistě by byl zminimalizován počet nejasných,  v obtížnosti velmi kolísajících  či dokonce chybných zadání - jak se nám ukazují v těch různých 'sondách maturant'.  Po této fázi bych čekal vypracování/úpravy učebnic - aby učitel i student měl jistotu, že když zvládne úkoly a látku dané řady učebnic - nebude mít se SM problém.Bohužel,nic z toho není:-(

0/0
5.6.2009 23:10

majorBorovicka

Re: když proti maturitě protestuje student,.

dost přesně řečeno, ale s tím tady u chytrolínů v diskuzi neuspěješ :-). Problém je v tom, že na středních školách nikdo nic konkrétního ke státním maturitám neví... kromě toho, co nějaký chytroň z ministerstva plácne v telce... tedy že budou, nebo nebudou...ale asi budou...nebo ne...  a asi emailem, nebo poštou... a slyšel jsem, že o koze... nebo o voze? ... je v tom prostě binec nehorázný už X let a osobně nevěřím, že je to možné nějak ukočírovatRv. Můj názor - státní maturity nebudou a pokud ano, bude to jeden obrovský prů..r, kde jedni budou házet vinu za neschopnost na druhé.

0/0
5.6.2009 23:25

anarchofeminist

STÁTNÍ MATURITA!-JSME SNAD UŽ DIKTÁTORSKÝ POLICEJNÍ STÁT?

Do čeho všeho,se stát v zastoupení maxiaparátu úlisných úředníčků bude dále montovat? Budeme si vytírat prd.l jednotným papírem,nebo jak? S něčím takovým počítejte,protože ty neustále přibívající kancelářské krysy s pěkným platem za nic bude potřeba něčím zaměstnat. Je nutná zásadní rekonstrukce společnosti! Krysy z kanclů např. přesunout do výroby nebo zemědělství! Brzo stejně bude málo potravin a zemědělců ubývá. Půdy k obdělávání je naštěstí zatím dosti!

0/0
5.6.2009 23:03

captain cook

Re: STÁTNÍ MATURITA!-JSME SNAD UŽ DIKTÁTORSKÝ POLICEJNÍ STÁT?

takhla take uvazoval Pol Pot v Kambodzi a kam je to zavedlo;-)

0/0
6.6.2009 10:13

anarchofeminist

Re: STÁTNÍ MATURITA!-JSME SNAD UŽ DIKTÁTORSKÝ POLICEJNÍ STÁT?

Ta jeho idea byla v zásadě správná,jen se mu to trochu vymklo z rukou. Mám na mysli hlavně redukci přebujelého úředního aparátu,kterej financuješ i ty z každého rohlíku,co si koupíš. Proti můžeš být leda proto,že jsi sám jeho součástí,hehe. Úředníky není nutné zabíjet,jen stačí je vyhodit z práce,stejně jako spoustu lidí z výroby nyní bylo nutné propustit. Slyšel někdo v poslední době o nějakých propuštěných úřednících? Ne,spíš se nabírají další. Přitom je třeba šetřit všude. Všechno snad změní přirozené pocesy přírodní. Peněz se stejně nenajíš!

0/0
6.6.2009 10:47

fox10

Ja taky protestuju

Jsem proti skolni dochazke, protoze me nuti se ucit, pouzivat mozek. Jsem proti praci, protoze musim makat. Jdu sepsat petici, ze jediny spravny zivot je se valet na plazi, obletovan puvabnyma kravama nahore bez

0/0
5.6.2009 22:55

petacx

Vzdělání a trh - to je velmi zajimavy pohled

Vzdělání a trh R^

Petra Matějů, Murrayho Rothbarda, Josefa Šímy, Jamese Tooleyho a Radima Valenčíka

www.libinst.cz/etexts/rothbard_vzdelani.pdf

8-o 8-o 8-o

0/0
5.6.2009 22:40

petacx

co by jste chteli od statniho podniku ???

znate jeden jediny efektivni statni podnik ktery by namel skoro monopol a presto aby prezil v konkurencnim prostedi???

ja neznam ani jeden jediny   8-o  

co muze produkovat kdyz ma patent na rozum a monopol ?

0/0
5.6.2009 22:30

qrupprer

Re: co by jste chteli od statniho podniku ???

Nejsem si jistý, jestli jde v tomto případě o patent na rozum. Mi to připdá jako přiblížení se jednotné měrné soustavě. A to je mi jako technikovi blízké. Zvláště, bylo-li by hodnocení bodové.

0/0
5.6.2009 22:47

chatab

Re: co by jste chteli od statniho podniku ???

jo, Budvar n.p. :-P

0/0
5.6.2009 23:59

trefakam

Hleďme,

facebookoví vajíčkoví hrdinové jsou podělaní strachy ze státních maturit. A pročpak hošánci? Vždyť byste mohli předvést své kvality. Myslím tím své pravicové kvality, které jste tak osvědčili ve vajíčkových bitvách, schovaní v davu.

A najednou se bojíte. Takhle dělat maturitu pod dozorem svých pravičáckých tatíků, jak jsme to videli v minulosti, kdy pravicový, tudíž vzdělaný,

odpovědný a úspěšný tatík udělal maturitu za svého blbého a nevzdělaného pravičáckého synka tím, že vyměnil předsedkyni komise.

Při státních maturitách by se konečně ukázalo, co ve vás je. Já myslím, že nic.

0/0
5.6.2009 21:28

kepir kalam

Re: Hleďme,

R^

0/0
5.6.2009 21:36

kepir kalam

Re: Hleďme,

Ten můj nick neber vážně.

0/0
5.6.2009 21:37

KnowHow

Re: Hleďme,

Proč z Čechů děláte národ pitomců :-(

0/0
5.6.2009 21:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.