Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun Air France se zřejmě rozpadl dřív, než se zřítil do Atlantiku

V případu zmizelého letounu Air France podle vyšetřovatelů vše nahrává hypotéze, že se stroj rozpadl už před dopadem do Atlantiku. Odpovídá tomu velká plocha, po níž jsou trosky rozesety. Nic nenasvědčuje ani tomu, že se letadlo stalo obětí pumového útoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ahoj lidi

síla

to bude pohled, až vyplavou.

0/0
4.6.2009 16:35

ppp

teorie

A teď jedna od blondýny....Co když jim v tý bouřce švihlo něco do pilotní kabiny, třeba velká kroupa :-P, rozbilo se okno a vytáhlo to piloty ven. Proto nikdo nevolal pomóóóc.;-D

0/0
4.6.2009 14:49

Manstein

Re: teorie

I neco podobneho uz se stalo ... ale zase ten problem, ze tlak v kabine klesl az 4 minuty po spusteni sekvence poruch ...

0/0
4.6.2009 14:52

ppp

Re: teorie

Já zapoměla. Tak piloti snědli nějakou zkaženou rybu a synchronně zvraceli na WC, zatímco letadlo se řítilo do oceánu...

0/0
4.6.2009 14:55

Cislo 2

Re: teorie

Ale co rozhodilo tu elektroniku ? Všem blondýnám doporučuji, aby si přečetli naši diskuzi níže, tam už byly probrány a vyvráceny všechny možné situace.

0/0
4.6.2009 14:54

ppp

Re: teorie

No právě! A blondýny to četly a nechápou, kdo teda má pravdu a vyhrál?! Hlavně že všichni papaláši vědí na 100 pro, že to nebyl atentát!:-)

0/0
4.6.2009 14:57

Manstein

Re: teorie

Kdyz to je prave princip diskusi - nemusis vyhrat, ale porovnavanim informaci a zkusenosti se postupne spolecne dobereme nejakemu zaveru ...

0/0
4.6.2009 14:59

ppp

Re: teorie

Jasně, mě to děsně baví, hlavně když se "odborníci" zbytečně nenapadaj. Jenže já to vážně četla a zatím to vypadá, že to letadlo vlastně ani asi nespadlo, protože k tomu nebyl logický důvod. Asi spadlo nějak nelogiky...

0/0
4.6.2009 15:01

Cislo 2

Re: teorie

No pravdu neměl z počátku nikdo. Ten závěr je logický kompilát všech známých faktů a vyvrácených argumentů.

0/0
4.6.2009 15:01

ppp

Re: teorie

Hmmm, asi jako korelační tabulka...ta mi taky nikdy nevyšla:-(.

0/0
4.6.2009 15:03

Cislo 2

Re: teorie

Přesně. Ale nám jo. :-)

0/0
4.6.2009 15:08

ppp

Re: teorie

No mně stačí málo. Já třeba ani nechápu, když přijedou policajti k bouračce, kde jsou rozstřelený auta po příkopech a všichni mrtvý, jak zjistěj kdo kam jel a kdo to zavinil....Takže nějaký letadlo, to je pro mě něco jako Vánoce, akorát to není tak veselý....

0/0
4.6.2009 15:12

barbudo

Re: teorie

... teď je to opravdu vaření z vody ...

... ale když se rozprskli ty Kypřani na kopci u Athén, tak jsem to trefil přesně ...

0/0
4.6.2009 15:20

Vodník+

Re: teorie

Tato blonďatá teorie má několik vad na kráse:

1. I kdyby došlo k rozbití okna v kokpitu a následné dekompresi tak by piloti měli zůstat na místech, protože podle předpisů musí být po celou dobu letu připoutáni. I v případě porušení tohoto pravidla by mohl být vycucnut jenom jeden. Pravděpodbnost současného rozbití více oken současně+nepřipoutané posádky je spíše sci-fi.

2. V případě ztráty obou pilotů by letadlo dále řídil autopilot.

3. Naplnění výše uvedeného scénáře by mohlo dojít jen za předpokladu kdyby při piloti opouštějící kokpit oknem nějak vypnuli autopilota, např. zavadili tělem o knipl a zároveň tak letadlo navedli na klesání.

Bod č. 3 teoreticky možný jen, ale jeho pravděpodbnost v praxi raději ani nepočítám...

0/0
4.6.2009 16:02

Cislo 2

Asi to bylo takhle ...

Po vzájemném brainstormingu s p. Mansteinem a p.barbudem bude nejpravděpodobnější scénař následující:

Blesk vyřadil elektronický systém letadla a přes anténu zabil piloty (to by vysvětlovalo proč v potížích s elektronikou nepoužili nouzové vysílání). Postupně odcházející elektronika přestala řídit letadlo a to se dotalo do silných turbulencí, kde došlo k poškození trupu, rozlomení letadla a pádu. Tyto argumenty jsou logicky neprůstřelné. Píšu do Paříže.

0/0
4.6.2009 14:45

Manstein

Re: Asi to bylo takhle ...

;-D

0/0
4.6.2009 14:48

Next Apache

Re: Asi to bylo takhle ...

Doplň pumy v břiších Libanoncú.

0/0
4.6.2009 14:49

Manstein

Re: Asi to bylo takhle ...

Libanonci pumy nezerou, naopak, pumy zerou Libanonce, zatoulane do Ameriky ...

0/0
4.6.2009 14:51

Cislo 2

Re: Asi to bylo takhle ...

;-D

0/0
4.6.2009 14:55

Cislo 2

Re: Asi to bylo takhle ...

To už jsme vyvrátili. Nejprve odešla elektronika pak došlo k poklesu tlaku v kabině. 

0/0
4.6.2009 14:52

Manstein

Re: Asi to bylo takhle ...

Ale kdyz uz spekulujeme ... co kdyz posadka mela plne ruce prace s manevrovanim v bouri a vubec si neuvedomila, v jak vaznem stavu se stroj nachazi ?  Jsou pripady, kdy letadlo havarovalo, protoze pilot si nevsiml, ze predtim omylem vypnul autopilota. Co kdyz proste nezaregistrovali, ze autopilot se vypnul sam kvuli poruse a ze tech poruch je vic ?

0/0
4.6.2009 14:56

Cislo 2

Re: Asi to bylo takhle ...

Jesti to postupně odcházelo, řekl bych, že tam v kabině měli barevnou hudbu.

0/0
4.6.2009 14:58

Manstein

Re: Asi to bylo takhle ...

Asi jo. Ale stejne, kdyz si predstavim tu situaci - vypnuty autopilot, letadlo v bouri rizene rucne, postupne odchazeji navigacni systemy - na obrazovkach akorat zmatek,  nevim, co se deje, snazim se to zjistit, kolem mne tma a desive bourkove mraky az do 14km vysky, kroupy ... napadlo by mne v tehle situaci sahat po vysilacce, coz je jedno z mala tlacitek, ktere mi z te situace urcite nepomuze ?

Kdyz uz je jasne, ze to nezvladnu, asi by mne napadlo volat o pomoc, ale to uz nemuselo fungovat nic ...

0/0
4.6.2009 15:04

Cislo 2

Re: Asi to bylo takhle ...

Taky je možné, že si to neuvědomili nebo to vyhodnotili jako zbytečné. Ale oni se to zase na trenažéru učí, takže by to měli udělat automaticky stejně jako když člověk mačká spojku.

0/0
4.6.2009 15:07

zimní okvětní lístek

zdá se že si ti chudáci před smrtí užili svoje...

takový volný pád noční oblohou do moře musel být hodně brutální:-/:-/:-/

0/0
4.6.2009 13:23

ivoš

Re: zdá se že si ti chudáci před smrtí užili svoje...

Nebyl. Už o ničem nevěděli, kabina byla dehermetizovaná.

0/0
4.6.2009 14:11

tučňák v exilu

Re: zdá se že si ti chudáci před smrtí užili svoje...

Dehermetizace přišla až po čtyřech minutách postupného hroucení systémů... Snad aspoň spali...

0/0
4.6.2009 14:12

Manstein

Re: zdá se že si ti chudáci před smrtí užili svoje...

No, pokud to letadlo rozlamala boure, tak je to asi vzbudilo ...

Ale samotny pad si asi moc neuzili, sedacky rozhazene po hladine Atlantiku nejspis opustily letadlo uz ve vysce ... a pri tom tlaku a teplote tezko nekdo zustal pri vedomi ...

0/0
4.6.2009 14:24

tučňák v exilu

Re: zdá se že si ti chudáci před smrtí užili svoje...

Dehermetizace přišla až po čtyřech minutách postupného hroucení systémů... Snad aspoň spali...

0/0
4.6.2009 16:14

elabůžo

Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Roztržení poklesem okolního tlaku je totální blbost. Letadla létající ve velké výšce jsou PŘETLAKOVÁ a v řídkém vzduchu fungují úplně normálně!

To letadlo zničila nálož a to hodně velká. Žádná bombička v kufříku. Mohlo být i sestřeleno.

0/0
4.6.2009 13:17

Manstein

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Nejdriv cti a potom pis. Okolni tlak nema vliv, zaznamenan byl pokles tlaku v kabine, tedy dehermetizace trupu. A to az 4 minuty pote, co vypadly dulezite elektronicke systemy stroje. Tedy pokud za to mohou teroriste, nepouzili bombu, ale pocitacovy virus, ktery ucinil letadlo neovladatelnym, coz v tak silne bouri znamena zniceni stroje turbulencemi. Ale v bouri Ti spis odejdou pocitace kvuli elektrickym vybojum nez kvuli viru ...

0/0
4.6.2009 13:22

zimní okvětní lístek

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

no když to ale vůbec neodpovídá jeho konspirační teorii:-)

0/0
4.6.2009 13:24

tučňák v exilu

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Přetlakovost letadla je ti na prd, když se ti urve křídlo. A mimochodem de Havilland Comet ve své první verzi měl problémy s tím, že kvůli nevhodnému tvaru oken stačily mechanické vibrace a ten blbý rozdíl mezi tlakem okolí a v letadle k roztržení trupu a havárii.

0/0
4.6.2009 13:47

Atol

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Nebudu spekulovat o sestřelu, protože to by se muselo také říct a kdo a čím to udělal. Motiv také nechávám bez komentáře. Bouřka však letadlo ohrozit může. V cumulonibu je silné vertikální proudění oběma směry a tyto proudy mohou být dost blízko od sebe. Pokud se jim podařilo vletět přímo do středu bouřkového mraku tak skutečně turbulence mohla letadlo rozlámat na kusy. V minulosti se takové případy opravdu staly.  Kromě větroňů např. poč. 70 let letadlu spol. LANSA v Peru nad amazonskou džunglí. Později byl o jediné přeživší pasažérce natočen film Zázraky se dějí.

Navíc takřka žádná taková nehoda nemívá jedinou příčinu, ale dochází ke kombinaci hned několika malérů současně. Pokud blesk ,ať už kulový nebo obyčejný, vyřadil radar, popř. další elektroniku a piloti vletěli naslepo přímo do jádra CB tak klidně mohlo dojít k rozpadu letadla ještě ve vzduchu. Naštěstí je to hodně vyjímečná situace, ale nastat může.

0/0
4.6.2009 13:52

Manstein

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Prave to si myslim take. Ale zacalo to retezem poruch v ridici a navigacni elektronice, jak je videt z tech automatickych zprav. Takze radar mohl klidne fungovat, ale letadlo nebylo ovladatelne a boure si s nim delala, co chtela.

0/0
4.6.2009 13:59

tučňák v exilu

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Přitom jednotky ADIRU (cpou letová data do počítače) už měly vážné problémy, specificky u řady A330. A co hůř, byly to problémy SW, které se projevily jen při výjimečné kombinaci signálů, takže se při testování daly těžko odhalit...

0/0
4.6.2009 14:01

Manstein

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

To mi povidej. Nedavno jsem se vratil z mezinarodni konference o digitalnich ridicich systemech a vsichni jsme se tam shodli, ze pokud je v systemu nejaky software, tak NIKDY nejdou predem otestovat VSECNY situace, ktere mohou nastat ...

0/0
4.6.2009 14:06

tučňák v exilu

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Jo. A to platilo u blbýho řídícího pultu k tramvaji, se kterým jsem se chvíli patlal, co teprv u letadla... Navíc třeba u té tramvaje byly i takové fajn chyby že to v laborce nic nedělalo, a v Plzni ve Škodovce v laborce tam lezlo bůhvíodkud rušení co působilo chyby... A na to jsme u nás samozřejmě nemohli přijít, protože jsme tam to rušení prostě neměli...

0/0
4.6.2009 14:11

tučňák v exilu

Re: Letadlo se ve vzduchu mohlo rozpadnout jedině výbuchem.

Jo, létání bouřkami je silně rizikové, jak prohlásil jeden z velitelů Britského letectva, "v době míru neexistuje důvod, aby letadlo prolétalo bouří"...

0/0
4.6.2009 14:00

Manstein

Nechte spekulaci

Neklesejte na uroven paranoidnich vyznavacu konspiracnich teorii. A koukejte i na jine zdroje, nez iDnes - napr. ta veta o elektrickych zkratech, pochazejici z nepresneho prekladu a opakovana od prveho dne doted je mirne zavadejici.

Co se zatim vi z tech automatickych zprav z poslednich minut :

02:10 - odpojeni autopilota kvuli vypadku nekolika redundantnich cidel, od 02:11 postupne vypadky navigacnich a kontrolnich systemu, 02:13 vypadek hlavnich ridicich pocitacu (zprava od zaloznich pocitacu) a 02:14 rychly pokles tlaku v kabine.

Muj soukromy odhad : vazne zavady na elektronice zpusobene treba bleskem spustily "lavinu" poruch, kvuli ktere nebylo mozne stroj efektivne ovladat. To zavinilo prulet mimoradne silnou bouri, kde sily, zpusobene vzdusnymi proudy, prekrocily konstrukcni limity stroje.

0/0
4.6.2009 13:04

petyo

Re: Nechte spekulaci

Tak nějak to asi bylo.

0/0
4.6.2009 13:19

barbudo

Re: Nechte spekulaci

... je klidně možné, že ho dehermetizoval ten blesk ...

0/0
4.6.2009 13:28

Cislo 2

Re: Nechte spekulaci

Pokud by odešla elekronika, pořád má pilot k dispozici možnost vyslat nouzový signál. Jenže posádka to neudělala, takže se něco muselo stát před výpadkem elektroniky. 

0/0
4.6.2009 13:30

barbudo

Re: Nechte spekulaci

... čím se vysílá nouzový signál?

0/0
4.6.2009 13:33

Cislo 2

Re: Nechte spekulaci

Zmáčkne se takové tlačítko, nouzová vysílačka automaticky začne vysílat a pilot může navíc řvát do mikrofonu. Jestli se ptáš kde to tlačítko mají, tak někde mezi palubními přístroji, ale jestli vlevo nebo uprostřed nebo vpravo to opradu nevím. Nelépe to ví únosci, kteří ji zpravidla používají k navázaní spojení s letovým provozem.

0/0
4.6.2009 13:47

barbudo

Re: Nechte spekulaci

... pokud blesk vybrabčí kabeláž, k čemu tlačítko, že ...

0/0
4.6.2009 14:05

Cislo 2

Re: Nechte spekulaci

Právě, že ta kabeláž je vedena mimo hlavní kabeláž systému a nejsou propojeny. Blesk by musel vybrabčit obě najednou.

0/0
4.6.2009 14:26

Cislo 2

Re: Nechte spekulaci

Možná, že ta baterie nouzového systému je propojena, musí být také něčím napájena, jinak by ji museli měnit.

0/0
4.6.2009 14:29

barbudo

Re: Nechte spekulaci

... a tlačítko vysílače je na palubce, že ...

... takže pokud blesk nastoupil anténou, juknul na piloty kde?

0/0
4.6.2009 14:35

Cislo 2

Re: Nechte spekulaci

To se taky mohlo stát.

0/0
4.6.2009 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.