Diskuze

Letectvo našlo další trosky airbusu, černé skříňky budou hledat roboti

Na místo, kde v Atlantském oceánu zmizel airbus Air France, zamířily záchranné lodě. Brazilské letectvo mezitím našlo další trosky letounu. Paříž vysílá do oblasti speciální roboty, schopné vyzvednout černé skříňky i z velké hloubky. Brazílie i Francie oplakávají oběti tragédie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

captain cook

3. 6. 2009 18:30
Qantas Airbus 330 rijen 2008

http://www.atsb.gov.au/newsroom/2009/release/2009_02.aspx

K diskuzi dole uvadim link na predbeznou zpravu o vysetrovani nehody letadla Qantasu Airbusu 330 behem letu ze Singapore do Perthu (Australie) v rijnu 2008. Vysetrovani dosud nebylo formalne ukonceno a vzhledem k nehode s Airbusem nalezicim AF se mozna i protahne. Za zajimavou povazuji vetu:"...while cruising at 37,000 ft, the aircraft experienced two significant

uncommanded pitch-down events while responding to various system failure

indications...." Letadlo letelo ve vysce 37tisic stop (11277m), kdyz na zaklade ukazatelu poruchy ruznych systemu zahajilo dvakrat za sebou nikym nenarizeny prudky pokles nosem dolu. Podotykam, ze tohle se prihodilo behem dne a za normalniho pocasi, nikoliv v noci, prudke bource a turbulenci. Podle teto zpravy podezreni spada na spolehlivost funkce "air data inertial reference units (ADIRUs)", ktere jsou nadale vysetrovany v jejich pouziti pres CELOU flotilu Airbusu 330.

 

0 0
možnosti

tučňák v exilu

3. 6. 2009 18:43
Re: Qantas Airbus 330 rijen 2008

Co jsem o tom našel dnes článek tak snad už byla chyba na ADIRUS potvrzena, došlo k tomu, že: ADIRUS bere z každého čidla tři nezávislé signály a pokud se jeden liší, vyloučí ho jako chybu, ale tady díky chybě SW došlo k tomu, že ve specifické kombinaci cignálů zareagoval chybně a naopak bral jen ten odlišný.

0 0
možnosti

midlaa

3. 6. 2009 18:14
Re: Vážení pozůstalí,

Ten nick je jen presmycka s preklepem - IQ37 :-).

0 0
možnosti

captain cook

3. 6. 2009 18:54
Re: Vážení pozůstalí,

jinak tez wool obecny

0 0
možnosti

Přezdívka?žadnou nemám

3. 6. 2009 17:23
Proč???

Proč se furt musí mluvit jen o leteckých neštěstích zemřelo 228 lidí je to tragédie ale at někdo napíše kolik za tento týden zemřelo lidí na silnicích 10 000? nebo 100 000 a víc? Letadlo je stále nejbezpečnější dopravní prostředek a vždy bude i kdyby padalo jedno velké dopravní letadlo týdně

0 0
možnosti

killy

3. 6. 2009 17:28
Hlavně. Musí se zjistit, proč spadlo......

Aby nepadaly ze stejnýho důvodu další.

A ta vomáčka s lidma okolo je jen vod redaktorů.

Capisto ?

0 0
možnosti

MaBla

3. 6. 2009 16:23
Roboti v iDnes zase řádí

Jsem přesvědčený, že těm robotům nebudou dávat ani snídani ani oběd, takže to nebudou hledat roboti ale roboty.

Ať žije český rádobi-novynář!

:-/

0 0
možnosti

kamasutra.novakova

3. 6. 2009 19:17
Re: Roboti v iDnes zase řádí

A co ty, ty se v zaměstnání nikdy nespleteš ? Vždy všechno uděláš přesně podle pravidel a norem ? Pracuješ přesně jak robot ?

0 0
možnosti

U3Q7

3. 6. 2009 16:16
Kdy budou mše za ty stovky mrtvých na silnicích

a to prosím jenom za dnešek!!X

0 0
možnosti

U3Q7

3. 6. 2009 16:13
COŽE!

"Oblast už také křižují tři obchodní lodě, které byly povolány, aby s pátráním pomohly."

Jak může někdo povolávat soukromé obchodní lodě, aby hledaly letadlo jiné soukromé společnosti! :-©X:-©X

A kdo to všechno bede platit? Celý tyhle zběsilý manévry? Doufám, že Air France !

 Lidi už jsou všichni mrtví, tak nevím na co lovit pár trosek letadla? Tomu říkám rozhazování a nehorázné plýtvání !

0 0
možnosti

ruralrb

3. 6. 2009 16:15
Re: COŽE!

ty asi moc chytry nejsi, vid?

0 0
možnosti

tučňák v exilu

3. 6. 2009 14:36
Jedna z raných vyšetřovacích verzí

asi zapojí i Australany, Airbus 330 na letu č.72 spol. Quantas utrpěl závadu řídicího počítače, který letadlo poslal do náhlého strmého klesání. Pád trval 20 sekund a způsobil zranění (i vážná) třetině cestujícíh. Posádka to naštěstí dokázala vybrat a dovést stroj na nouzák na nejbližší letiště, ale pokud by se něco podobného stalo a spojilo se to třeba s prudkými turbulencemi v bouřce a případnými problémy s elektřinou, mohlo by to snadno vést třeba i k závažnému poškození nebo i zničení letadla ještě ve vzduchu...

0 0
možnosti

captain cook

3. 6. 2009 15:01
Re: Jedna z raných vyšetřovacích verzí

uz jsem se o tom zminil vcera, protoze pripad pripomnela australska televize a soucasne s tim rekli, ze na uverejneni konecneho vysledku vysetrovani se dosud ceka. Pracuji na tom Australane  ve spolupraci s tymem vyrobce, tj. s Francouzy.

 Asi 3 tydny po te nehode jsem letel s Qantasem (bez u), tim samym typem Airbusu.

0 0
možnosti

gagaryn

3. 6. 2009 13:50
***

Černá skříňka je vlastně oranžová a není to skříňka.:-/

0 0
možnosti

sprav

3. 6. 2009 16:30
Re: ***

Äle ten název je již více než 100 let zažitý, stejně jako Lenin nebyl Lenin a Stalin nebyl Stalin a Cikáni nejsou Rómové ;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

tmf

3. 6. 2009 13:37
mše

chodí Sarkozy také každých 14 dnů na mši za zemřelé na francouzských silnicích? Pořádá někdo takové mše? Proč za auto ne a za letadlo ano?

0 0
možnosti

killy

3. 6. 2009 13:17
Hmmm. Teď už se zase k možnosti teroristického...

...útoku nic nepíše.

Nejdřív ho Sarkozy v obavách, aby se mu nevzbouřili Araboevropané, nepřipouštěl .......

Pak se zase chvíli připouštěla....

Teď  o ní zase není zmínka.......

0 0
možnosti