Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MInisterstvo dopravy: Řidičák na silnou motorku až od 24 let

Ministerstvo dopravy připravuje nový návrh týkající se řidičských průkazů pro motocyklisty i jejich výuku v autoškolách. Získat řidičský průkaz na silné motocykly bude těžší a zájemci ho dostanou nejdříve ve 24 letech. Ministerstvo tak reaguje na vysoký počet mrtvých motorkářů na silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

Heh

kdyby ten řidičák vydávali až od 70 let, tak by ubylo mrtvých ještě více!!!;-D

0/0
30.8.2009 11:00

Hery

Pastičkář už kouzlí !!!!!!!!!!

Nepřišel s tím náhodou ten slovenskej osel, kterýho nastrčili do funkce Min. dopravy?? Jestli tohle zavedou, tak jsem pro to, aby auta nad tři a půl tuny směli řídit pouze řidiči, kteří mají dlouholetou praxi a mají minimálně výuční list. Není přece možný takový auto svěřit dementovi , kterej vyšel v pátý třídě, nemá žádné odborné vzdělání a řidičák mu v podstatě zařídí a navíc zaplatí zaměstnavatel.

0/0
4.6.2009 0:01

__XXXX___

Instruktor pojede za žákem autem

Paráda! Už se těším na to, jak mu ujedu ;-D;-D

0/0
3.6.2009 21:15

zoufalec1

Re: Instruktor pojede za žákem autem

oni vás musí znát. Představte si, že instruktor může z toho auta dálkově žákovi vypnout motor. To jsou poměry viďte. Fuj!

0/0
4.6.2009 10:30

zbyndadoe

Šašci

Nechápu, že si doteď nikdo neuvědomil, že prapůvod agresivity a z ní pramenících nehod je z velké části zapříčiněna počtu aut neodpovídající kapacitou a kvalitou silniční sítě. Místo toho jen další a další buzerace.. V USA ani třeba v SRN přeci nepotkáte tolik agresivně se chovajících řidičů.

0/0
3.6.2009 19:27

zoufalec1

Re: Šašci

spíše se bude jednat o psychicky labilní jedince

0/0
4.6.2009 10:32

castentroy

objem.....

Na silny motorce jezdim od dvaceti a myslim, ze tento zakon neni uplne spatny jen snat je problem jak uz tady nekdo rekl ve zavedeni a nasledne vymahatelnosti. proc se orientovat na vykon kde priskzeni je udelano u karburatoru clonou prurezu nebo elktronicky u vstrikovani .Pro sikovneho cecha zadny problem. Proc se neaktualizuje stavajici model o objemu. Misto 35kw by tam klidne mohlo byt 500ccm a vykonove je to uplne stejne.

0/0
3.6.2009 14:18

zoufalec1

Re: objem.....

jako kluk jsem jezdil s předválečným Arielem 500 ccm, jeho výkon byl v dokumentaci uváděn 5,5 hp

0/0
4.6.2009 10:35

Overball

nesmysl

jen další přínos pro prodejce. Stejně jako si dnes každý kluk mladší 21 koupí mašinu papírově seškrcenou na 25kw a následně výkonové omezení nechá odstranit. Tak stejně tak se budou prodávat "litry" přiškrceny na 35kw

0/0
3.6.2009 13:06

Philosopher

Otázečka

Proč je tolik lidí proti tomuto zákonu ?

0/0
3.6.2009 12:13

individual

Re: Otázečka

Treba proto, ze prakticky a realny prinos tehle upravy (pokles poctu nehod a mrtvych/zranenych na silnicich) by byl mizivy, jeji vymahatelnost take, narocnost na zavedeni (z pohledu instituci) znacne vysoka.

0/0
3.6.2009 12:18

Philosopher

Re: Otázečka

Vymahatelnost je jen výmluva typu "hledáme, jak to nejde, nikoliv, jak by to šlo.

Reálný přínos: z čeho usuzuješ, že to nesníží nehodovost ?

0/0
3.6.2009 12:23

individual

Re: Otázečka

Ja jsem nenapsal, ze tohle opatreni nesnizi nehodovost, ale ze jeho ucinek bude mizivy. A proc? Vloni se na motorkach zabilo cca 10% lidi ze vsech mrtvych na silnici, konkretne 129 lidi. Uz to je naprosto marginalni - o nekolik radu nizsi - pocet ve srovnani napriklad s poctem lidi zemrelych na nasledky koureni. Ja sice nevim, kolik z tech 129 lidi bylo mladsich 24 let, ale predpokladam, ze mensina, dejme tomu 30%. To by bylo 43 lidi. No a protoze by bylo velmi naivni se domnivat, ze pokud mnozi motorkari nerespektuji zakony dnes, zacnou je bezezbytku respektovat zitra, tak tahlew uprava by 'zachranila' jen cast z tech 43 lidi.

.

Takze by se vytvoril novy zakon, jemu nasilne prizpusobil cely system autoskol a vydavani ridicaku, enorme by narostla administrativa atd. kvuli nejakym 10-20 usetrenym zivotum.

.

Podle mne naprosty nesmysl.

0/0
3.6.2009 12:43

zoufalec1

Re: Otázečka

"kvuli nejakym 10-20 usetrenym zivotum."

To jste myslel vážně?

0/0
4.6.2009 10:38

individual

Re: Otázečka

A jeste doplnim, ze mnohem vetsi dopad na zmenseni nehodovosti i umrtnosti na silnicich obecne (ne jen u vybrane malinkate skupiny) by melo to, kdyby se financni prostredky potrebne k zavedeni planovanych uprav zakona radsi venovaly policii, aby ta zacala konecne systematicky, cilevedome a celoplosne dohlizet nad provozem na komunikacich a postihovat zavazne (!!!) prekracovani zakona.

0/0
3.6.2009 13:05

Ubaram

Re: Otázečka

Pokud policie není schopna uspokojivě zabránit překračování maximální povolené rychlosti (v situaci kdy se ví kde tihle bezmozci jezdí a většinou se dá odhadnout i kdy) přičemž jde o jednoznačně identifikovatelný jev, jak chcete vymáhat obsah motoru kde dotyčného musíte zastavit (první problém, bezmozky nedokáží zastavit ani dnes) a musíte zjistit výkon motoru (a tohle zjistíte jak?)

Lidi se nezabíjí kvůli objemu motoru, lidi se zabíjí protože jezdí jak bezmozci. To restrikcí na obsah motoru nevyřešíte, zvlášť když je evidentní že se to bude okamžitě obcházet (případů máte v zahraničí desítky, vozidla prodaná s omezovačem který vám při prodeji odstraní atd.)

0/0
3.6.2009 14:03

individual

Re: Otázečka

100% souhlas. Stacilo by, aby policie zacala KONECNE vyuzivat moznosti, ktere jim dava stavajici uprava. Dalsi zakon nic nevyresi. Poctiva prace policie ano.

0/0
3.6.2009 14:14

zoufalec1

Re: Otázečka

no je jistá naděje, že čyřiadvacetiletý člověk bude trošičku vyspělejší než osmnáctiletý. V tom je jistá naděje. Podle mého názoru je lepší udělat něco, co třeba ani zdaleka nebude stoprocentní než nedělat nic

0/0
4.6.2009 10:43

R.Jan.

Re: Otázečka

Já osobně jsem proti, protože neřeší podle mě to podstatné, kromě toho znám kluky, kteří měli čopra asi dřív než ve 24 letech. Je to ale správná philosophická otázka, kdyby se vůbec na motorce v dopravním provozu mohlo jezdit až od 24 let, nevadilo by mně to ani trochu, protože těch 24 je takový zlomový moment v postoji k životu, někdo ho má dřív, ale málokdo pozděj, a když je někdo blbej i po třicítce, už mu to zůstane. Takový zákon asi nevznikne, ale byl by jedině správný: Důležitá je zdravá psychika a schopnosti vyšší než má řidič auta, objem motorky je jen slabá pomůcka, jak část motorkářů trochu omezit.

0/0
3.6.2009 12:42

regulator

hezky za zavinenou nehodu s ublizenim na zdravi

sebrat ridicak na 1o let, za umrti 20 let............a to byjste videli jak bychom jezdili ohleduplne..............sice mozna pomaleji, ale ohleduplne. A vo to jde.

0/0
3.6.2009 11:57

individual

Re: hezky za zavinenou nehodu s ublizenim na zdravi

Souhlasim, i kdyz s tim ublizenim na zdravi bych byl mirnejsi - brat ridicak na 10 let za napriklad vykloubene zapesti pri tukanci na parkovisti je nesmysl.

0/0
3.6.2009 12:01

klukjakpuk

vychází z návrhu odporníků

nechcete to svěřit někomu méně zaujatému a více odbornému?

0/0
3.6.2009 11:35

slavik.honza.cz

Nesmysl

Je to nesmysl... Bohuzel, co znam tak mlady rozmazleni kluci to maj stejne tak ze v papirech maj 25Kw a jezdi se 100vkou, bohuzel zakon je na ne kratky...

0/0
3.6.2009 11:33

chleba namazanej z obou stran

Re: Nesmysl

závist je svi*ě, co?

0/0
4.6.2009 0:03

-cis-

EU

Ministerstvo dopravy připravuje nový návrh - přijde mi docela absurdní, že ministerstva dopravy jednotlivých států EU určují "svá" pravidla, a to i tak zásadního charakteru, jakým vydání řidičského oprávnění bezesporu je. Řidič 40 kw motocyklu, vlastnící slovenský řidičák, jezdící po ČR, nebude muset být ani stár 24let, ani nebude muset mít dva roky praxe.

0/0
3.6.2009 11:18

zoufalec1

Re: EU

pokud tento zákon projde bude platit i pro řidiče z jiných zemí. Nebudou-li splňovat podmínky naší legislativy nemohou u nás jezdit. (Podobně jako třeba Německý řidič nesmí na naší dálnici jet rychleji něř 130 km/hod i když v Německu může)

0/0
3.6.2009 11:22

individual

Re: EU

To je otazka konkretni formulace. Pokud se uprava bude tykat pravidel pro vydavani ridicskeho prukazu, je to neco jineho, nez pokud se uprava bude tykat moznosti ridit motorku urciteho objemu nebo vykonu.

0/0
3.6.2009 11:25

-cis-

Re: EU

Pročpak by nemohl jezdit Němec, či Slovák u nás na mašině, když bude vlastnit k tomu potřebné řidičské oprávnění, samozřejmě povolenou rychlostí a dodržováním našich předpisů?

0/0
3.6.2009 11:27

individual

Re: EU

Viz muj prispevek vyse. Pokud by uprava rikala, ze motocykl s objemem x nebo vykonem y nesmi ridit osoba mladsi nez ... nebo se zkusenosti kratsi nez ..., pak by se to mohlo dotykat i zahranicnich ridicu.

0/0
3.6.2009 11:35

-cis-

Re: EU

Já se jen pozastavuji nad spolupráci při vytváření pravidel provozu v rámci EU (viz slovenská karta prvej pomoci), proč musím kontrolovat při vjezdu do Německa s vozidlem 2,2 litru jestli náhodou není povoleno jeho řízení až od 65let?

0/0
3.6.2009 11:44

individual

Re: EU

Ze stejneho duvodu, jako musis kontolovat, jake jsou maximalni povolene rychlosti v dane zemi, jaka je tam maximalni povolena hladina alkoholu v krvi pri rizeni motoroveho vozidla atd.

.

Ja jsem naopak za ruznorodost Evropy vdecny a desim se doby, kdy prirozene a z rodilne historie plynouci rozdily mezi evropskymi staty (nebo jejich zbytky) budou z popudu uredniku nasilne orezany do jednoho nesmyslneho evropskeho standardu.

.

Tu minutu casu na precteni si rozdilu v pravidlech silnicniho provozu zeme, do ktere jedu, ze stranek Ministerstva zahranicnich veci, si najdu vzdycky...

0/0
3.6.2009 12:00

-cis-

Re: EU

Za různorodost Evropy jsem taktéž vděčný. Dokonce souhlasím i s rozdílnou povolenou rychlostí, hladinou alkoholu v krvi atd. plynoucí z historických rozdílů mezi evropskými státy. Je však, pro mne, s podivem, rozhodne-li se ministerstvo dopravy vytvořit nově takovéto omezení bez návaznosti na okolní země.

0/0
3.6.2009 12:41

individual

Re: EU

A jaky je rozdil v te nenavaznosti v tehle veci a nenavaznosti rychlosti, alkoholu atd.?

0/0
3.6.2009 12:45

Petricek

Re: EU

Asi jenom proto, aby nekazil statistiky nehodovosti. když je GP Brna, je jich tu nespočetně a pokud by se jich pár vysekalo a nedejbože by zemřeli, kazili by Čechům statistiky.

0/0
3.6.2009 11:53

iqtykve

legislativa je nanic

Správný "motorkář" nepotřebuje řidičák žádný. (já to nejsem mám babetu a na tu oprávnění mám);-D Píšu to jen proto , že vím jak to v okolí normálně chodí.

0/0
3.6.2009 11:15

Ubaram

motorkáři se nezabíjejí kvůli objemu motoru

Pokud se snažíte tímhle tažením zabránit kopám mladíků dělajících ze sebe mrzáky na 900 ccm či 1400 ccm strojích protože postrádají mozek a na okreskách jezdí 150+ km/h aby ze sebe udělali materiál vhodný snad jen do kompostu, pak je to zbytečná snaha. Snaha o Orwella totiž Darwinově teorii přirozeného výběru nemá šanci zabránit - pokud už nemají vlastní mozek, pak je zde vynutitelnost dodržování předpisů ze strany policie. Pokud i ta selhává, kdo věří tomu že pokud nedodrží rychlost, dodrží objem?

Nehledě na to že argumentace objemem je směšná. Pokud o někdo našije do stromu nebo si utrhne nohu na 1400 ccm mašině, stejně tak se zabije ji urve klidně na 125 ccm. To je to samé jak řešit že se někdo zabil o pilíř mostu v 140 km/h v 3litrovém BMW. Myslíte si snad že by ten pilíř "uhnul" kdyby jel 140 km/h v litrovém VW Polu?

0/0
3.6.2009 10:49

mikesh1

Re: motorkáři se nezabíjejí kvůli objemu motoru

2 poznamky: 1. pokud to jsou blbci tak budou stejne jezdit dal a nejaky ridicak nebudou vubec resit. 2. argumentace objemem smesna neni (pokud se vynuti dodrzovani toho predpisu), na 1400ccm masine se dostanes na 140kmh daleko, daleko rychleji nez na nejake 125ccm. Kdyz uz dosahnes stejne rychlosti tak uz to bude jedno, to je fakt, jenze na 125ccm ji tak casto nedosahnes. A 140kmh jeste neni takova hruza, ti cvoci litaji po okreskach rychlosti 200-300kmh, pak uz je fakt nezbyva nez seskrabat lopatkou z cesty. Navic, ridit motorku s 1400ccm je uplne neco jineho nez 125ccm.

0/0
3.6.2009 11:14

Ubaram

Re: motorkáři se nezabíjejí kvůli objemu motoru

1. ano, přesně tak. To je to samé jak omezování střelných zbraní. Někde se spáchá zločin nelegálně drženou zbraní a začnou se omezovat podmínky pro držení zbraní (zcela ignorujíc fakt že zločiny legálně drženou zbraní jsou zhruba stejně časté jako komunikace s ufony)

2. viz 1, bezmozek který jede po okresce 250 km/h neřeší že dostane pokutu za rychlou jízdu protože ví že ji nedostane. Tohle ho nijak neomezí, policie ho nedokáže chytit ani teď. I kdyby ho chytila, stejně objem motoru nemá jak změřit takže jediný "směrodatný" údaj je na techničáku. Takže tam si přečte co si přečíst má, to že ta motorka má v čipu jiný SW než originální vám někde na silnici v Horní Dolní nikdo nedokáže.

0/0
3.6.2009 12:13

zoufalec1

Re: motorkáři se nezabíjejí kvůli objemu motoru

je podle vás tedy lepší nedělat nic?

0/0
3.6.2009 11:19

individual

Re: motorkáři se nezabíjejí kvůli objemu motoru

Pokud by navrhovana uprava byla jedinou moznosti, jak kontrolovat nebo regulovat mlade ridice, pak by skutecne bylo lepsi nedelat nic. Prinos tehle upravy by byl naprosto mizivy, jeji vymahatelnost take, narocnost na zavedeni (z pohledu instituci) znacne vysoka.

0/0
3.6.2009 11:22

rencar

1200

Tak prej si me tam mate uz pripsat .... aspon to teda vsichni rikaj... nikdy jsem na masine nejezdil , vydelal jsem nejaky prachy...motorky se mi libi ...  tak jsem si koupil rovnou dvanactistovku:-)

0/0
3.6.2009 10:36

Petricek

Re: 1200

Já jezdíval dřív, taky to o mně říkali, že v těch statistikách skončím. Ale ještě žiju. Taky bych si chtěl něco koupit, něco levnějšího, takovou 6-ti stovečku alespoň. Párkrát v roce se na tom svézt. Ale ty peníze. Do starého stroje bych nešel. A to je možná taky kámen úrazu.

Než buzerovat s věkem, ať raději ty řidiče a stroje častěji kontrolují. Ono je jednoduší něco zakázat než systematicky kontrolovat. Takhle se zbavují policajti a úředníci povinností. Kdyby byl dohled důslednější, mohlo těch mrtvých být třeba o polovinu nižší. 2 akce v roce to nevytrhnou.

0/0
3.6.2009 10:45

Petricek

Zajímalo by mě,

jak ta statistika za loňský rok ve skutečnosti vypadá. Očekávám od iDnes, že se ji jim podaří sehnat a zveřejnit. Jinak je článek blábol stejně jako vyjádření mluvčího. Pokud by tedy mělo platit toto omezení, předpokládám, že na naše silnice nebudou na silnějších strojích vpuštění ani motorkáři z ostatních zemí. Chtěl bych dále vidět nárůst počtu motorek v provozu u nás oproti předchozím letům a s tím porovnat nárůst nehod a úmrtí. Pak by mě zajímalo, kolik z tohoto počtu byli cizinci, dále pak spolujezdci a přesně rozškatulkovat nehody s úmrtím podle výkonu strojů. Pak jsem schopen názor ministerstva nějak zanalyzovat. Jinak je to jen blábol zařvaný od stolu a toho mluvčího i s ministrem bych někam poslal. Zběžně jsem se podíval na stránky ministerstva a nic takového tam nenašel.

A ti rychlíci co se tady prohání a předjíždí co můžou, ti tu budou dál. Jezdit jako hovado může motorkář i na té 35kW motorce.

0/0
3.6.2009 10:28

Dr.Onufrakova

Rada by som videla prechodne ustanovenie

o platnosti vodicakov medzi 18. a 24. rokom. To sa budu musiet odovzdat? 18-rocny sa bude 23-rocnemu posmievat, ze este nedorastol.

0/0
3.6.2009 9:56

MILOSTPAN

ZLEPŠOVÁK

..A JAK BY TEN ŘIDIČÁK DOSTAL TAK BY SI MUSEL POVINĚ NAMONTOVAT POMOCNÁ KOLEČKA KTERÉ BY MOHL ODMONTOVAT AŽ PO DOSAŽENÍ 30 LETEU

0/0
3.6.2009 9:55

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

Zbytečný

člověk, který exhibuje na motorce je blbec i ve čtyřiceti

0/0
3.6.2009 9:54

sunka007

polopravdy

Zakon navrhuji lide kteri o motorkach moc nevi, navic statistika o motorkarich je polopravdu.

U cca 60% umrti motorkaru je vinikem nehody jiny ridic - tolerance pechovkaru je v teto zemi spatna a je celkem bezne ze auto predjizdi moto aniz by zachovalo nejaky odstup, o myskach nemluve. Je celkem nemozne si udrzet na moto bezpecny odstup od vozidla pred sebou ve meste , vzdy se najde vul ktery tam vjede - ze ani nepouzije blinker je normalni. Jezdim na moto po Praze cca 2 roky a cca 2x do tydne me nejaky vul v aute malem prejede - mysky, nahle odboceni bez blinkru, jizda na cervenou, nebezpecne predjizdeni.

Mezi mrtvymi motorkari co maji silne stroje jsou majitele super-sportu. Na choperu nebo skutru moc rychle nepojedete.

Kvalita silnic je v CR uboha, pocet kanalu bez poklopu neni taky maly coz je pro moto zabijak.

Souhlasim aby ma super-sportu mohli jezdit pouze vyzralejsi lide se zkusenostmi, u ostatnich bych to nechal volne.

0/0
3.6.2009 9:54

Petricek

Re: polopravdy

Souhlas, mezi mrtvými je spousta spolujezdců, nehody často zaviňují jiní účastníci provozu a taky tam bude určitě i nějaké procento nehod slabších motorek. Takže pokud se dostaneme na číslo třeba 50, tak kvůli 50 vzorkům postihovat ostatní je nesmysl. Ten počet nehod možná bude odpovídat nehodám osobáků a ty se můžou řídit pořád od 18. Jde o to na silné motorky nepouštět amatéry, nováčky, co nemají zkušenosti se slabšími stroji. Ta silná motorka je vážně něco jiného než kolo nebo moped. Sám jsem začínal v autoškole na jawa350 a docela jsem z ní měl respekt, jako 17-ti letý.

0/0
3.6.2009 10:16

Live_in_the_death

Re: polopravdy

tak to jsem se dlouho tak nenasmál. 9/10 motorkářů předjíždí auto a není předjížděno. Kdyby to bylo podle Vás, tak by to odporovalo způsobu jízdy na motocyklu. Toto je správný krok, protože nejdřív je třeba zvládnout jízdu na motorce na slabších motocyklech a až pak mít možnost jízdy na silnějších. Takto už to tu jednou bylo, když se začínalo na 50, přešlo se na 175 nebo 350 a až pak na silnější. Než mladí mají čerstvý řidičák a už mají litry, které nejsou schopni zvládnout. Moc mladých jsem neviděl, co by jezdily na choperu.

0/0
3.6.2009 10:17

R.Jan.

Re: polopravdy

http://www.b-road.cz/stranka/statistika-nehodovosti ... jinak ale má pravdu. Ať jsou nadstandardně omezený supersporty, možná bude víc lidí jezdit na chopperech. A že je hlavní nebezpečí vysoká zranitelnost a z toho důvodu je enormně důležitá pozornost a rychlá reakce (a tak zároveň pomalá jízda), o tom netřeba diskutovat, a s objemem to nemá co dělat. To, co bylo dřív, není důležité, provoz je úplně jiný a hlavně ve městě, kde je nebezpečí největší. Dnes je to o strach a musí se změnit o moc víc, než je věková hranice na velkej objem.

0/0
3.6.2009 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.