- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč to jde ve Vídni, v Budapešti, v Drážďanech, Londýně, Paříži apod. apod . ale v Praze ne??? Že by to bylo tím, že nikdo z cyklistů nedá peníze do kapsy radním???? Peníze na nesmysl olympiádu v Praze, resp. na její kandidatůru jsou, ale na cyklostezky není????
Jestli ono to nebude tím, že Praha má daleko důležitější věci k řešení - pořádný obchvat třeba, nebo magistrála a podobné průšvihy.
Takže na blbosti jako jsou cyklostezky nezbývá čas ani peníze. To je taková maličkost, která by se měla řešit, až bude všechno ostatní v cajku.
taženou dvěma kravkami. Ještě totiž chybí sdělení, proč jezdit v zácpě mezi autama na kole? Můžete jet parkem a těch pár posledních metrů dojít po chodníku, ne? Nebo si musíte dokazovat, jak jste alternativní? Cyklostezky v Praze jsou převážně bezva pračka na peníze. A to je jediný důvod, proč mají podporu.
Co konkrétně ti příjde alternativní na používání kola. A i kdyby to nakrásně bylo alternativní, podle platných předpisů sil. provozu je cyklista jeho plnoprávným účastníkem a lidé v autech nemaj nejmenší právo cyklisty omezovat.
Ve Švýcarsku jsou pruhy pro cyklisty/mopedisty zcela běžné a pokud se do historického centra nevejdou, holt se z ulice udělá jednosměrka a hned je místa dost. A na kolech tam jezdí i manažeři a úředníci v oblecích, je na ně docela hezký pohled A to nejsou švýcarská města bůhvíjak rovinatá.
A to, že se všichni účastníci provozu mnohem více respektují je taky samozřejmost
Bydlím v Londýně a do práce jezdím na kole. Na spoustě míst také nejsou cyklistické stezky. Tam prostě auta jedou pomalu za mnou a já uhejbám na stranu hned jak to jde. Nikdo na mně netroubí a neohrožuje mě nervozní jízdou. Ono to není o stezkách, je to o lidech. Uvědomit si že sdílíme stejný prostor a chovat se k sobě ohleduplně.
V tomhle směru to tady není o nic horší...
Někdy mi to připadá, že pro některé motořidiče jsou cyklisté obtížný hmyz a na silnice nepatří. Já osobně si myslím, že na silnicích je pro cyklisty nebezpečno a jsem pro co nejvíce cykloztetek, pruhů pro cyklisty atd.. Že by je nešlo nacpat do centra Prahy si nemyslím. Je tam místa dost, jen ho nyní zabírají takové paskvily jako magistrála a podobně. Pokud se bude pokračovat ve snahách poslat většinu automobilové dopravy pod zem, bude místa dost. Když by se ještě vybudovalo dost podzemního parkování, tak se hned uvolní jeden až dva pruhy ve většině ulic v centru a bude dost místa pro všechny.
Proc tam nema jezdit? Ma to nejaky duvod nebo jste se nam sem prisel jen ukazat?
Vídeň má za sebou podobný historický vývoj jako Praha, ale cyklostezky tam jsou všude a jezdí se celkem pohodlně.
Jde to.
To jsem opravdu žádostivej kam bys je v centru, případně na nábřežích kolem centra, nacpal...
Přesně jak píše uživatel níže. Praha je tady x set let a ne všude jsou napasovat pruhy pro cyklisty. Chápu, že se cyklista vejletník jako je pan redaktor, asi v provozu necejtí bezpečně, ale na to je jediná rada - jeďte metrem na Zličín a tam vyražte ven z města. Osobně s tím nemám problém a v zásadě mě cesta městem, když se vracím nebo vyrážím za Prahu, docela baví, jen to holt chce mít trochu naježděno, orientovat se v provozu a nezmatkovat, v opačném případě je holt cyklista nebezpečnej jak pro ostatní, tak sám sobě.
Tak ať si pedálisti jezdí třeba na Sahaře... Nebo mohou začít platit daně a hned bude na opravu silnic, když jich je prý tolik...!
Kdyz se ti nelibi, postav si Prahu novou i se stezkami pro cyklisty.
Centrum Prahy je ze 15cteho stoleti, apriori pro pesi a potom, par stoleti pozdeji pro koce a povozy.Urcite neni sance mit uplne vsude cestu jenom pro cyklisty, protoze pan chce usetrit za smrdute MHD.Kazde mesto a mestecko v Evrope je na tom jinak a ma jine moznosti pro cyklistiku.Ja jezdnim na kole jenom pro odpocitek v okoli kde bydlim, nebo si vemu kolo do metra a odsypu se do jine casti, projedu se tam, rozkoukam, zastavim, dam si pivicko a dopravim se domu a nevopruzujuPorad na ceste, nebudu ohrozovat hlavne svuj zivot porad.