Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

Cestovat se dá po Praze všelijak. Vzhledem k velkému množství aut, která po metropoli jezdí nebo často spíš stojí v kolonách, cyklisté někdy docela dost hazardují. Na vlastní kůži si to vyzkoušel redaktor MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hojakar

proč to jde v jiných městech a v Praze ne?

Proč to jde ve Vídni, v Budapešti, v Drážďanech, Londýně, Paříži apod. apod . ale v Praze ne??? Že by to bylo tím, že nikdo z cyklistů nedá peníze do kapsy radním???? Peníze na nesmysl olympiádu v Praze, resp. na její kandidatůru jsou, ale na cyklostezky není????Rv

0/0
2.6.2009 12:29

Carrallina

Re: proč to jde v jiných městech a v Praze ne?

Jestli ono to nebude tím, že Praha má daleko důležitější věci k řešení - pořádný obchvat třeba, nebo magistrála a podobné průšvihy.

Takže na blbosti jako jsou cyklostezky nezbývá čas ani peníze. To je taková maličkost, která by se měla řešit, až bude všechno ostatní v cajku.

0/0
3.6.2009 11:23

otravenej dracula

Re: proč to jde v jiných městech a v Praze ne?

to je dobrej hlod, nejdriv udelas silnice a pak budes premejslet kam dat cykloztesku. nejste z magistratu?

pak to dopada jako velmy promyslena cyklostezka na stefanikove moste aneb predjizdeci pruh (kolik to asi stalo vybubdovat takove genialni dilko milion, dva deset?)

0/0
4.6.2009 16:55

Tunaq

Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

taženou dvěma kravkami. Ještě totiž chybí sdělení, proč jezdit v zácpě mezi autama na kole? Můžete jet parkem a těch pár posledních metrů dojít po chodníku, ne? Nebo si musíte dokazovat, jak jste alternativní? Cyklostezky v Praze jsou převážně bezva pračka na peníze. A to je jediný důvod, proč mají podporu.

0/0
1.6.2009 16:52

dvdmchl

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Co konkrétně ti příjde alternativní na používání kola. A i kdyby to nakrásně bylo alternativní, podle platných předpisů sil. provozu je cyklista jeho plnoprávným účastníkem a lidé v autech nemaj nejmenší právo cyklisty omezovat.

0/0
1.6.2009 17:14

Ahasver

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Samozřejmě že MAJÍ právo cyklisty omezovat. Stejně jako se mohou navzájem omezovat s kterýmkoli jiným účastníkem provozu za podmínek daných zákonem. Jestli má někdo v pražském provozu máslo na hlavě, pak to jsou spíš cyklisté na chodnících, na přechodech, v jednosměrkách obráceně,...

Jediný kdo má po Praze právo nebýt nijak omezován je tramvaj na samostatném drážním tělese :-P

0/0
1.6.2009 17:41

dvdmchl

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Takže maj právo troubit, objíždět je zblízka velkou rychlostí či jinak dávat najevo svou nezvládnutou agresivitu?

0/0
1.6.2009 18:03

Ahasver

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Achjo. Ano, mají právo troubit. "Zblízka" a "velkou rychlostí" jsou nesmysly, taky se v článku ani nic podobného nepíše. Navíc po Praze není moc míst, kde by mohl být výraznější rozdíl rychlostí mezi autem a cyklistou.

0/0
1.6.2009 18:22

otravenej dracula

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

asi nejste z prahy, pac kdyby jste si parkrat nekam skusil dojet nepsal by ste takove hlouposti.

0/0
4.6.2009 16:59

Tunaq

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Kolo je v Číně dopravní prostředek, v Česku je to zábava, případně práce pro pár messengerů. Jako dopravní prostředek je to v Praze exotikum, které by nemělo mít právo ztěžovat svými nesmyslnými nároky už tak komplikovanou dopravu ve středověkém půdorysu. Ať si na kole svobodně jede, komu se to líbí, ale ať si nenárokuje privilegia. To je fér, ne? Jenže ono se ve voličsky populární zakázce za sto miliónů lehce nějaký ztratí a ještě politik vypadá hezky zeleně. Takže se s tím těžko bojuje, já vím.

0/0
1.6.2009 20:43

Jarous1

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Na tohle Ti mohu říci jediné - MĚSTO JE PRO LIDI, NE PRO AUTA. Jestli tohle ještě nikdo nechápe, tak se to tady nezlepší nikdy...

Jinak tu nikdo žádná privilegia nechce, někdo prostě chce na kole jen vyjet z místa A a bezpečně dojet do budu B. Co je na tom nadstandardního ?

O těch milionech za těch pár cyklostezek bych radši pomlčel... Kolik desítek miliard se nacpalo do dálnic a silnic a pořád je to málo ? Tady se těch peněz promrhalo rozhodně více a výsledek je stále v nedohlednu, Praha je každodenně ucpaná auty a dlouho ještě bude...

0/0
1.6.2009 21:15

Tunaq

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Snaž se vyhnout demagogii. Copak ty auta jezděj městem prázdná? Město je pro lidi a ti se rádi přemísťují autem. A že se krade i při výstavbě dálnic? Jasně, v Americe zase bijou černochy.  Prostě to chce trochu zdravého rozumu. Nejezdit přes velkoměsto  s kravským povozem a neužírat miliónu lidí jejich přepravní, zásobovací a případně i záchranné cesty pro potěchu kdyby třeba i stovek cyklistů. V

0/0
1.6.2009 21:43

Jarous1

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Já jenom že hromada z těch lidí autem v mnoha případech ani jet nemusí, je to jenom o jejich pohodlnosti. Máme tu celkem slušně fungující MHD, tak proč lidé dobrovolně každý den (a častokrát i zbytečně) vjíždějí do pomalu sunoucích se kolon ? Tohle nějak nechápu... Než někde trčet na Nuseláku, tak jsem mezitím metrem už dávno pryč...

K té "jízdě na kole jen pro potěchu" - a nenapadlo Tě někdy, že kdyby ty pražské silnice nevypadaly tak jak vypadají, že by dost lidí rádo nasedlo na kolo a používalo je místo auta ? Vím, všichni to samozřejmě neudělají, v některých případech to ani nejde, ale i tak by se městu obrovsky ulevilo. Jak od nebezpečného provozu, tak i zlepšením ovzduší. Za současného stavu vlézt na kolo a vydat se do centra je spíše sebevražda...

Taky posílám V :-)

0/0
1.6.2009 21:55

Tunaq

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

To, o čem  píšeš, by nastalo, i kdyby všichni místo na kola sedli na ty kravský povozy. Má to jen jeden společnej háček - neudělaj to, i když by si to mnozí sociální inženýři přáli. Neudělaj to, dokud je ty auta budou bavit a dokud si to budou moci dovolit. Osobně nemám třeba problém s mýtným, pokud je poptávka po cestě autem do centra vyšší než jeho kapacita. Tuto kapacitu však rozhodně není důvod snižovat cyklopruhama pro stovky uživatelů. A Ty se ovšem modli, aby všichni ti řidiči nenasedli do metra, jak jim doporučuješ, protože kdyby to vážně udělali, třeba zrovna na trase C, tak by Ti to tu cestu zkrz Nuselák pěkně zošklivilo! Tím jsme ty cyklostezky vyřešili a můžeme jít spát.X

0/0
1.6.2009 23:14

otravenej dracula

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

mate z prominutim vymastenej mozek

kdyz se vybuduje cyklostezka tak po ni asi budou porad jezdit jen ti messengri co tam ted jezdej po silnici? ne, by ste se az divil kolik lidi by jezdilo do prace, kdyby to nebylo tak nebezpecny a bylo kam dat bezpecne kolo

btw mytne nic neresi, to uz si v mnoha mestech vyskouseli

jedine co funguje je omezeni dopravy coz se budoucim infarktakum jako vam nelibi;-D

0/0
4.6.2009 17:08

VyMeTaky.2

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Vy to nemáte v hlavě v pořádku, myslíte si, že po praze jezdí kdokoli autem jen tak z plezíru? NEbo dokonce aby škodil šlapalům v ulicích? Jezděte si na kole jak umíte, jak chcete a kam chcete - ale nedělejte z cyklisty víc, než z řidiče.

A mimochodem, posouzení toho, zda vsednutí do auta a přesun tímto z bodu A do bodu B, je zbytečné nebo není, nechte laskavě na tom, kdo do toho auta sedne. Za podmínek, kdy MHD není s to dodržet JŘ, není s to dodržet návaznost přestupů, a není ochotna s tímto stavem cokoli dělat, je vsednutí do vozu skutečně bezpečnější než se spolehnout na MHD.

0/0
2.6.2009 1:49

Tunaq

Re: Další test by mohl být, jak se projede město s fůrou sena,

Máš pravdu, stejně jako ten kravskej povoz, o kterém píšu výše.

0/0
1.6.2009 20:45

Desgenais

Cyklisté v centru

Ve Švýcarsku jsou pruhy pro cyklisty/mopedisty zcela běžné a pokud se do historického centra nevejdou, holt se z ulice udělá jednosměrka a hned je místa dost. A na kolech tam jezdí i manažeři a úředníci v oblecích, je na ně docela hezký pohled :-) A to nejsou švýcarská města bůhvíjak rovinatá.

A to, že se všichni účastníci provozu mnohem více respektují je taky samozřejmost

0/0
1.6.2009 16:16

dvdmchl

Proč to v jinýh městech jde?

Bydlím v Londýně a do práce jezdím na kole. Na spoustě míst také nejsou cyklistické stezky. Tam prostě auta jedou pomalu za mnou a já uhejbám na stranu hned jak to jde. Nikdo na mně netroubí a neohrožuje mě nervozní jízdou. Ono to není o stezkách, je to o lidech. Uvědomit si že sdílíme stejný prostor a chovat se k sobě ohleduplně.

0/0
1.6.2009 16:03

Polárníliška

Re: Proč to v jinýh městech jde?

V tomhle směru to tady není o nic horší...

0/0
1.6.2009 16:40

dvdmchl

Re: Proč to v jinýh městech jde?

V článku bylo psáno že řidiči troubili. A také jsem z článku vyrozuměl, že ho auta objížděla dost zblízka a rychle.

0/0
1.6.2009 16:49

gumbo

Cyklista = póvl ?

Někdy mi to připadá, že pro některé motořidiče jsou cyklisté obtížný hmyz a na silnice nepatří. Já osobně si myslím, že na silnicích je pro cyklisty nebezpečno a jsem pro co nejvíce cykloztetek, pruhů pro cyklisty atd.. Že by je nešlo nacpat do centra Prahy si nemyslím. Je tam místa dost, jen ho nyní zabírají takové paskvily jako magistrála a podobně. Pokud se bude pokračovat ve snahách poslat většinu automobilové dopravy pod zem, bude místa dost. Když by se ještě vybudovalo dost podzemního parkování, tak se hned uvolní jeden až dva pruhy ve většině ulic v centru a bude dost místa pro všechny.

R^

0/0
1.6.2009 15:54

Vendelín Nademlýnský mladčí

No tak tam nejezdi

a máš to vyřešený, vole

0/0
1.6.2009 15:49

gaDzin

Re: No tak tam nejezdi

Proc tam nema jezdit? Ma to nejaky duvod nebo jste se nam sem prisel jen ukazat?

0/0
1.6.2009 16:24

fulcrum

Vídeň

Vídeň má za sebou podobný historický vývoj jako Praha, ale cyklostezky tam jsou všude a jezdí se celkem pohodlně.

Jde to.

0/0
1.6.2009 15:32

Polárníliška

Re: Vídeň

To jsem opravdu žádostivej kam bys je v centru, případně na nábřežích kolem centra, nacpal...

0/0
1.6.2009 15:36

otravenej dracula

Re: Vídeň

z nabrezi udelat jednosmerku pripadne pesi zonu a je po problemu s mistem

0/0
4.6.2009 17:11

jorbl

Re: Vídeň

Bohuzel nas parta troubu na zacatku 20. stoleti odtrhla od civilizace, a tak nas vyvoj sel dost jinym smerem.

0/0
1.6.2009 15:38

karlinboy

Re: Vídeň

R^

0/0
1.6.2009 16:28

Polárníliška

To je zase investigativní žurnalistika...

Přesně jak píše uživatel níže. Praha je tady x set let a ne všude jsou napasovat pruhy pro cyklisty. Chápu, že se cyklista vejletník jako je pan redaktor, asi v provozu necejtí bezpečně, ale na to je jediná rada - jeďte metrem na Zličín a tam vyražte ven z města. Osobně s tím nemám problém a v zásadě mě cesta městem, když se vracím nebo vyrážím za Prahu, docela baví, jen to holt chce mít trochu naježděno, orientovat se v provozu a nezmatkovat, v opačném případě je holt cyklista nebezpečnej jak pro ostatní, tak sám sobě.

0/0
1.6.2009 15:23

NT05

Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

Tak ať si pedálisti jezdí třeba na Sahaře... Nebo mohou začít platit daně a hned bude na opravu silnic, když jich je prý tolik...!

0/0
1.6.2009 15:23

Jarous1

Re: Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

O jaké daně Ti jde ? DPH snad z ceny kola platí každý, ne ? Nebo jsi z cyklistů konsternovaný natolik, že se Ti pletou dojmy s pojmy ? :-)

0/0
1.6.2009 15:52

chrapot

Re: Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

Já myslím, že on měl na mysli spotřební daň z PHM.

0/0
1.6.2009 16:37

Jarous1

Re: Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

Mno, tak cyklista rozhodně nejezdí jen na vzduch :-) Co třeba o malinko vyšší výdaje za jídlo a pití ? ;-) Přeci jenom vydá té energie více než kdyby chodil pěšky nebo se vozil v MHD...

0/0
1.6.2009 17:28

Z-S

Re: Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

Za jidlo a za piti se spotrebni dane skutecne neplati.

0/0
1.6.2009 17:38

Jarous1

Re: Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

To samozřejmě ne. Ale chci jen naznačit, že "stát" z cyklistů přeci jenom něco má a ne že se tu po silnicích a cyklostezkách prohání úplně zadarmo. Ve všech nakoupených věcech "na kolo" a "ke kolu" je už započítaná nějaká ta DPH. A ono to vybavení také není zrovna z levného kraje... Kdyby to nikdo nekupoval, tak to nikdo ani platit nebude a nepůjdou z toho peníze do rozpočtu.

Ale netuším proč i tohle dotyčnému vadí... Tak ať se na auto vykašle a nebude platit nehoráznou spotřební daň za PHM... Přece mu nikdo nepřikazuje to auto neustále používat...

0/0
1.6.2009 17:44

Jarous1

Re: Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

Ještě jsem zapomněl na různá cla... Protože drtivá většina součástek ke kolům se vyrábí mimo EU...

0/0
1.6.2009 17:52

Ahasver

Re: Jízda na kole v pražských ulicích rozhodně není projížďka

No... :-P

http://cyklistika.infocesko.cz/content/slovacko-bile-karpaty-turistika-vinarske-cyklostezky.aspx

0/0
1.6.2009 17:44

FotoGraf

Pche.

Kdyz se ti nelibi, postav si Prahu novou i se stezkami pro cyklisty.

Centrum Prahy je ze 15cteho stoleti, apriori pro pesi a potom, par stoleti pozdeji pro koce a povozy.Urcite neni sance mit uplne vsude cestu jenom pro cyklisty, protoze pan chce usetrit za smrdute MHD.Kazde mesto a mestecko v Evrope je na tom jinak a ma jine moznosti pro cyklistiku.Ja jezdnim na kole jenom pro odpocitek v okoli kde bydlim, nebo si vemu kolo do metra a odsypu se do jine casti, projedu se tam, rozkoukam, zastavim, dam si pivicko a dopravim se domu a nevopruzujuPorad na ceste, nebudu ohrozovat hlavne svuj zivot porad.

0/0
1.6.2009 15:14

gaDzin

Re: Pche.

Ja jezdim do prace na kole z toho duvodu, ze je to oproti metru take odpocinek. Verte ze po par letech mate metra plny kecky a prijet pekne projetej do i z prace je skvely pocit. Na MHD mam celorocni kupon, takze setrenim to skutecne neni. A Praha je skutecne stare mesto. Jen me prosim vysvetlite, proc v tom 15 stoleti uz pocitali s misty na parkovani aut v kazde ulici, ale na cyklostezky uplne zapomeli ...

0/0
1.6.2009 16:29

Jarous1

Re: Pche.

Přesně ! A když už nejde parkovat na ulici, tak se auta nasází částečně i na chodníky, kde pak projít je někdy fakt lahůdka :-(

0/0
1.6.2009 17:30

Jarous1

Re: Pche.

Ono to ale není jen o cyklostezkách... Pro mne za mne, já je zas tak nepotřebuji. Jde jen o to aby cyklisty na silnicích neohrožovali motoristé... Cyklostezky jsou tím posledním řešením na místech, kde už je opravdu bezpečnější tyto dva způsoby dopravy od sebe oddělit...

0/0
1.6.2009 17:34

Ahasver

Re: Pche.

Stezka je vždycky bezpečnější, jen je třeba dodržovat pravidla. Třeba na té z nejfrekventovanějších, která vede po pravém břehu Vltavy z Podolí na Zbraslav, je hezký příklad k vidění i několikrát za minutu. Když tam cyklista vjede ze stezky na přechod pro chodce u benzínky agip v braníku a vznikne kolizní situace s autem které jede k pumpě / od pumpy, kdo koho ohrožuje? Řidič cyklistu nebo obráceně??

0/0
1.6.2009 17:56

dvdmchl

Re: Pche.

Jestli tam je přechod tak ohrožuje řidič cyklistu. Snad tam může zpomalit a podívat se jestli se na přechod nikdo neblíží.

0/0
1.6.2009 18:08

Jarous1

Re: Pche.

Tady se řidičů, kupodivu coby cyklista,  trochu zastanu, ono totiž jedoucí kolo na přechodu pro chodce podle zákona nemá co dělat ;-)

Ale dodávám k tomu i to co jsem k tomu napsal o kousek níže.

0/0
1.6.2009 18:12

Ahasver

Re: Pche.

Přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty jsou dvě naprosto odlišné věci. V Podolí je ta pro CHODCE. I když řidič dokonce MUSÍ zpomalit a podívat se, přednost musí dát jen a jen chodcům.

0/0
1.6.2009 18:39

Carrallina

Re: Pche.

Předpokládám, že ten cyklista to kolo přes přechod vede, že ? Protože pokud ne, nemá na přechodu vůbec co dělat a určitě nemá nárok na přednost jako chodec.

0/0
3.6.2009 11:32

Jarous1

Re: Pche.

To je samozřejmé, že pravidla by měli dodržovat úplně všichni. Jen si tak nějak myslím, že konkrétně v tom Tebou uvedeném případě by měl na tom přechodu dávat pozor i ten řidič auta. Může mu tam na poslední chvíli vběhnout i chodec, to není jen o cyklistech. Že se takto chová špatně jak cyklista, tak i případně ten chodec, to neschvaluji, ale poblíž přechodů pro chodce by se motoristé měli automaticky chovat obezřetně už z principu...

Stejně ale netuším jak může cyklista ohrozit motoristu sedícího v plechovém autě ;-)

0/0
1.6.2009 18:09

Ahasver

Re: Pche.

Ono se to tak děje, pokud vím tak se tam ještě žádná vážnější nehoda nestala. Ale taky jsem tam ještě neviděl cyklistu který by se zachoval podle zákona. Jsou tam hned dvě možnosti - sesednout, převést kolo přes přechody a pokračovat nebo sjet s chodníku a projet skrz tu benzínku. Kdepak, všichni jezdí suverénně přes přechod, většina ani nepřiprzdí, ani se nerozhlédne.

Když se k takovému přechodu budu blížit jako řidič auta, mám právo očekávat chování podle zákona. Buď sesednutí, které mi přidá čas na reakci, nebo průjezd benzínkou, pak bych měl před cyklistou přednost. Když mi to trouba s pocitem absolutní přednosti na přechodu vpálí třicítkou před kapotu, je to proti obvyklé rychlosti chodce trochu rozdíl...

A to ohrožení... myslím že jsem dost otrlý, ale s pocitem že jsem někoho zabil třebas i z jeho viny by se mi asi žít nechtělo...

0/0
1.6.2009 18:35

VyMeTaky.2

Re: Pche.

S váma sdílet kancelář musí být peklo...

0/0
2.6.2009 1:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.