Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha schválila jedenáct miliard na prodloužení metra do Motola

Pražské zastupitelstvo uvolnilo 10,7 miliardy korun na prodloužení metra ze stanice Dejvická do Motola. Rozšíření trasy A vyjde celkem na 18,7 miliardy korun, z toho více než osm miliard tvoří příspěvek z evropských fondů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Homer1

Gratuluji developerské lobby k vítězství.

Za naše peníze si zhodnotí pole na SZ města.

Super nápad pane Bém. Teď ještě dotáhnout do konce plánovanou monstrrozkrádačku pod krycím názvem Olympiáda mohli bychom vám postavit v Praze pomník...

0/0
29.5.2009 0:05

Dolorez

Lež

Tahle stavba je naprosto neospravedlnitelná. Ještě tak ten Motol, ale na letiště? Takovou oklikou se má člověk s bagáží trmácet, cca 3/4 hodiny pod zemí, na nádraží s přestupem!a kromě toho - metro v noci nejezdí. Dobrá polovina letů se odbavuje v noci a nad ránem, zvláště chartery. Béme, chcípni Ty modrá zas..škeble;-O

0/0
28.5.2009 21:32

wenous

Jiny pohled na prodlouzeni

Kdyz se na to podivate z hlediska dopravy, tak to neni zas tak nesmyslne. Autobusovy Terminal a obrovske parkoviste na Dlouhe mily da moznost spouste lidi nezajizdet a z na Dejvice a tim se trochu ulevi Evropske. Lidi pak budou mit duvot zaparkovat a ject metrem a ne se trmacet na dejvice autem... Autobusy dneska na Dejvicke vyslovene prekazi, takze jejich presun na Dlouhou mili je taky dobry. Prodlouzeni az na letiste je diskutabilni, protoze z Dlouhe  mile to neni tak daleko aby tam nemohly jezdit nejaky shuttle busy a vozit lidi az na letiste. JInak trasa D mi pripada trochu zbytecna teda s vyjimkou useku Pisnice Pankrac. Ja bych ji udelal z Pisnice Pankrac a na Dvorce pod vltavou na Smichov a pak podel vltavy na Hradcanskou az do Suchdola ...

0/0
28.5.2009 17:24

Dr. Fe1

Re: Jiny pohled na prodlouzeni

Je to nesmyslné, protože to vede nesmyslnou oklikou přes Motol. Dopravu do Motola a na Dlouho Míli resp. letiště rozhodně nelze vyřešit jednou trasou, pak se totiž vytrácí základní funkce metra - rychlá a přímá doprava do centra.

0/0
29.5.2009 8:42

pavelpat

Re: Jiny pohled na prodlouzeni

Přesně takR^ Lépe bych to neřek:-)

0/0
29.5.2009 11:29

Dr. Fe1

Re: Jiny pohled na prodlouzeni

Díky :-)

0/0
29.5.2009 13:10

marte

Ó velké díky pražské ÚV ODS

trasa geniální ztuplovaná rychlodráhou a 3mi tramvajovými tratěmi. Než dojde tento nesmysl na letiště, tak dávno dojde ropa z letiště velký buzérplac... ;-DR^V[>-]EU

0/0
28.5.2009 16:10

tyrael

Re: Ó velké díky pražské ÚV ODS

Kdy a jestli vubec se bude stavet rychlodraha je ve hvezdach. Za prve by to znamenalo zrusit stavajici zeleznicni trat (coz si nedokazu predstavit), za druhe nevim kdo by ji zaplatil (mesto tezko) a za treti by vedla huste obydlenou zastavbou, takze si dovedu predstavit ten odpor lidi a tezko by dodrzela hlukove limity.

0/0
28.5.2009 16:31

jural

Re: Ó velké díky pražské ÚV ODS

ta rychlodraha je v huste zastavbe vedena v tunelech a navic je uz leta zanesena v uzemnim planu. Mimochodem soucasna stavba tunelu v oblasti Hradcanske s tunelem rychlodrahy pocita a dokonce se 15 metru tunelu rychlodrahy hned vedle tunelu Blanka, v tesnem sousedstvi stanice Hradcanska postavi. Cili tak.

0/0
28.5.2009 17:14

tyrael

Re: Ó velké díky pražské ÚV ODS

A kam se vejde? Nad zeleznici? Tam kolem po cele ceste stoji domy.

0/0
28.5.2009 17:47

Dr. Fe1

Re: Ó velké díky pražské ÚV ODS

Jak nad železnici ? Rychlodráha je železnice ! Copak nechápete, že ta rychlodráha tu železnici nahrazuje ? ! 8-o Jinak Vás mohu ubezpečit, že se tam rychlodráha vejde navzdory vámi uváděným domům. Už se to "nějákej ten pátek" projektuje a kdyby se to tam nevešlo, tak už by si toho zřejmě někdo všimnul :-P

0/0
28.5.2009 18:37

kokrspanel

Re: Ó velké díky pražské ÚV ODS

pán nahoře čekal asi nějaký transrapid :-)

0/0
28.5.2009 18:38

HammerLang

Re: Ó velké díky pražské ÚV ODS

Jasně všechno pro turisty, díky. Z Řep na Dejvice v zácpě hodinu

0/0
28.5.2009 19:33

Mirco1

Současná doprava do Motola...

... je naprosto příšerná. Jel jsem tam dvakrát z Anděla, opravdu dopravní obslužnost této nemocnice bolševici v 70. letech vyřešili úžasně. Z Anděla tam jeden jeden autobus nejprve po často zacpané Plzeňské a pak se klikatí uličkami ve velkém stoupání, s cestujícími to značně hází (což těm nemocným asi příliš nepřidá) a oblíždí celý areál.  Cestující zpět se musí dostat na protější stranu ulice, kterou přejít i po světlech je při jejím sklonu a při tom, jakým způsobem zeshora jezdí auta, značně riskantní.

Nejsem si ovšem jist, jestli klikaté metro je takové vylepšení stavu, navíc ta stanice bude muset splňovat přísnější nároky na pohyb osob se sníženou pohyblivostí atd.

0/0
28.5.2009 16:08

corvus frugilegus

Re: Současná doprava do Motola...

Další záležitostí týkající se obsluhy FN Motel je skutečnost, že většinu spádového území pro FN Motol tvoří Praha 5, resp. JZ segment Prahy. A pro obyvatele ze Smíchova a okolí bude vždy jednodušší jed do nemocnice autobusem z Anděla. Ten ale po zahájení provozu metra bude logicky mít delší intervaly. Takže vylepšení dopravní obsluhy se mi jeví poněkud sporné.

0/0
28.5.2009 16:18

kokrspanel

Re: Současná doprava do Motola...

Taky mě to napadlo. Navíc dost lidí z Plzeňské ulice jsou zvyklí jezdit na Anděl nakupovat, moc jim nepomůže, když je metro vytáhne na Kulaťák...

0/0
28.5.2009 16:52

HammerLang

Re: Současná doprava do Motola...

I tam se na loučce před ČVUTem plánuje nákupní středisko

0/0
28.5.2009 19:55

Radjiv_M._Sinh

Re: Současná doprava do Motola...

Dá se s tebou souhlasit.

Tipnul bych si, že A se prodlouží nakopnec do Motola (maximálně Řep) a letiště obslouží zmodernizovaná železnice.

Ale řekni mi, která stanice metra vybudovaná po roce 1990 nesplňuje přísné nároky na pohyb osob se sníženou pohyblivostí?

0/0
28.5.2009 16:21

Mirco1

Re: Současná doprava do Motola...

Pakliže toto bude primárně "nemocniční" stanice, tak asi procento těch osob bude větší než všude jinde. Čili jde mi třeba o to, že bude potřeba více výtahů a plošin pro vozíčkáře atd. Takže spíše kvantitativní záležitosti.

0/0
28.5.2009 16:29

notebook.r51

Re: Současná doprava do Motola...

Je to systém vlk-koza. Výtahy existují, ale jsou tak malé a kvalitou jako v paneláku, že je použije jen ten, kdo nevyhnutně musí, eventuelně nějaký dobytek, který se tam vymočí. Takže to vypadá jako ve většině podchodů pod 4proudovými komunikacemi.

Znám EU města, kde jsou výtahy:eskalátory používány tak 20:80 (už s kurfem raději výtahem, i když to po eskalátoru jde). Výtahy jsou prostorné, tak 2x2m. Kabiny prosklené, ani na uličních vstupech žádné sklo nebylo křáplé.

Nechápu, proč se tady lidi musí chovat jak hovádka.

0/0
28.5.2009 16:44

jural

Re: Současná doprava do Motola...

ale houby, lide se tu chovaji daleko mene vandalsky nez na zapad od nasich hranic. Tam si ovsem plati mnohem vetsi castky za uklid a udrzbu, ktere nasledky vandalismu promptne odstranuji.

0/0
28.5.2009 17:17

notebook.r51

Re: Současná doprava do Motola...

Jak kde. Nedokážu si představit, že by u nás u stanice metra stálo v zamykacích stojanech několik desítek jízdních kol, které si na City kartu odemkneš, jedeš kam třeba a někde jinde opět postavíš do stojanu. A v noci přijede mechanik s dodávkou a WAPkou, kola ostříká tlakovou vodou, prohlídne...

Naše metro je skvělé v porovnání s modrou linkou v Římě (červená je srovnatelná) a velkorysejší než Londýn (tam si připadám stísněně).

Nesmírně se mi líbila ukázněnost sprejerů ve Španělsku, kde svá díla realizují na stažené rolety obchodů. Dlouhá doba siesty po obědě - všechny rolety dole. Když se v pět zvednou, jsou zase vidět jen výlohy. A v noci zase ty jejich výtvory.

0/0
28.5.2009 19:32

kokrspanel

Re: Současná doprava do Motola...

Modrá v Římě je dost hrozná, to jo. Ale celkově vzato mi MHD v Římě přišla oproti jiným velkoměstům poněkud zaostalá...

Jestli máte na mysli londýnské vozy metra, tak ty ani jiné než stísněné být nemůžou, když tam mají malé prehistorické tunely.

0/0
28.5.2009 19:50

p555

Re: Současná doprava do Motola...

a co tak linky od metra z Novych Butovic? jsou tam za 7 minut...

0/0
28.5.2009 16:22

pavelpat

Re: Současná doprava do Motola...

Náhodou, FN Motol je docela donře obsluhovaná několika autobusy a tramvajemi, to že jezdíš z Anděla hned autobusem(nevím proč si nepopojedeš metrem na butovice, nebo jedeš tramvají) je tvoje hloupost.... S metrem bych souhlasil s variantou přes Liboc hned na letiště a nestavit rychlodráhu!

0/0
28.5.2009 16:29

Mirco1

Re: Současná doprava do Motola...

Tramvají? Ta snad zabočuje za Klamovkou na sever a já si toho jen nevšiml? K hlavnímu vchodu Motola je to od tramvaje pěkná dálka.

A skvěle, takže se kodrcat na Butovice a z nich autobusem zhruba stejně dlouhou dobu,  jako z Anděla. To proplétání uličkama samozřejmě zůstává.

0/0
28.5.2009 20:40

pavelpat

Re: Současná doprava do Motola...

Každá tramvaj ti jede z Anděla na zastávku Motol, a z té ti jede každý autobus jednu zastávku (cca 1 minutu) k hlavnímu vchodu Nemocnice. Podle mne je to nejrychlejší způsob z Anděla, protože na žádné zastávce nebudeš dlouho čekat....

0/0
29.5.2009 11:28

tyrael

Jsem rad ze bude A do Motola

Spatna zprava ale zaroven je, ze trasa se urcite nejmin 6 let (nez se dokonci tato stavba) nezacne stavet.

0/0
28.5.2009 16:06

silversurfer

takze D

zase ostrouhalo..pokud se neco nenajde ze soukrm zdroju....

0/0
28.5.2009 15:43

othoma

Re: takze D

západní A je poslední neprodloužená větev metra, která bude procházet hustou zástavbou.  Nové D se má pojmout moderněji - automatické lehké metro , problém peněz má vyřešit soukromý investor, otázka je zda se někdo na 40 mld najde.

Poslední oznámený termín výstavby D je r. 2011 , ale pořád se to zatím posouvalo...

0/0
28.5.2009 15:57

Mirco1

Re: takze D

Pořád nechápu, proč má být D lehké metro. Jedním z hlavních důvodů jeho stavby je, aby existovala náhrada za Nuselský most, který bude jednou potřebovat generální rekonstrukci. Nebo nedejbože spadne.

Linka C je už nyni na hranici své kapacity především mezi úseky Pankrác a Florenc. Jak by v takovém případě její plnou kapacitu mělo na měsíce či roky převzít lehké metro si nedovedu zcela představit.

0/0
28.5.2009 16:11

tyrael

Re: takze D

Trasa A je take na hranici kapacity, treba Dejvicka je snad nevytizenejsi stanice vubec, protoze k ni jezdi cele stredni cechy (auty nebo autobusy).

0/0
28.5.2009 16:16

Mirco1

Re: takze D

A, ehm, co to má společného s mou otázkou? :)

0/0
28.5.2009 16:30

tyrael

Re: takze D

Ze nemame penize nato postavit tu plnohodnotnou trasu D. Lepsi ulevit stavajicim pretizenym a D postavit tu "mini" variantu.

0/0
28.5.2009 16:32

pavelpat

Re: takze D

Ano, Dejvická je stanice s nejvíce nastupujícími a vystupujícími lidmi, jinak nejvytíženější je Muzeum.

0/0
28.5.2009 16:31

kokrspanel

Re: takze D

No právě. A teď jí ještě naložíme tisíci lidmi z Motola a Petřin. Kdyby se na nějaké metro vykašlali a postavili tu rychlodráhu z Kladna se zastávkami na Veleslavíně a dalších částech končící v centru, tak se Dejvicím uleví mnohonásobně víc.

0/0
28.5.2009 16:55

Z-S

Re: takze D

A na Veleslavine budou koncit vsechny autobusy a parkovat vsechna auta co ted konci a parkuji na Dejvicich? A kde asi?

0/0
28.5.2009 17:59

kokrspanel

Re: takze D

Velké P+R by nebylo na Veleslavíně, ale na Dlouhý Míli. Myslel jsem to tak, že prostě by se Praha 6 neobslužovala metrem, ale především vlaky, které by ty lidi dovezly přímo do centra, případně kdo by do centra nechtěl, měl by možnost na Hradčanské přestoupit na tramvaj nebo metro. Rychlodráha prostě dává mnohem větší smysl než nějaký zakroucený metro.

Jakékoliv nové řešení v Dejvicích musí mít za cíl jediné - ulevit stanici metra Dejvické. A to tohle prodloužení metra opravdu nesplňuje...

0/0
28.5.2009 18:43

othoma

Re: takze D

ta železnice bude taky, ale veřte mi, že s výstavbou metra nemá opravdu co dělat,

proč zrovna na P-6 se začalo porovnávat metro a vlak jsem dodnes nepochopil, asi to dělá ta časová shoda obou naprosto nezávislých projektů, jinak to na P-6 bude samozřejmě fungovat jako všude jinde po Praze tedy s přestupy tram- metro- vlak.

0/0
28.5.2009 22:00

papazian

Re: takze D

Nejvytížěnější stanicí metra v Praze je stanice I.P. Pavlova. Takže Dejvická to není. Jinak metro D by se nemělo stavět privátním kapitálem, v konečném důsledku to vyjde dráž. Ostatně ten nezájem ze strany investorů privátních to jasně ukazuje, že tudy cesta nepůjde... Nedoporučuji ani lehkou variantu..., bylo by to jen na efekt...

0/0
28.5.2009 23:50

othoma

Re: takze D

ano, to je "úsporný" problém, proto se rozhodnutí o D tak odsouvalo, údajně půjdou za provozu  přidávat vagony, měnit intervaly atd, ale nafukovací to samozřejmě nebude.

0/0
28.5.2009 22:04

Mak1

Smutné je,

že se dává přednost prodlužování stávajících tras ( někdy i na pole - viz Letňany) a kašle se na další trasy pro vnitřní části Prahy - např. Krč, Vršovice, Žižkov, .....

0/0
28.5.2009 15:35

kiv

Re: Smutné je,

Vedle toho "pole" v Letňanech  bydlí víc lidu než  na celém Žižkově i s Vršovicemi dohromady .... + je tam výstaviště + je schválený UP na zástavbu těch "polí" ale dokud tam to metro nebylo, žádný investor by do toho nešel ... :-/ 

0/0
28.5.2009 16:36

FrantaKibyc

Re: Smutné je,

Ano, přesně jste to vystihl. Jediným smyslem Letňan bylo zhodnotit soukromé pozemky. A lidi bydlí opravdu vedle, kilometr, dva, takže k metru stejně musí autobusem, nebo jedou rovnou autem až do centra. Ostatně na Čerňáku to není o mnoho lepší, pro většinu sídliště je metro hrozně daleko...

0/0
28.5.2009 17:56

Podrazza

Já myslel že je Praha už dávno kompletně vytunelovaná :D

0/0
28.5.2009 15:32

Homer1

Re: Já myslel že je Praha už dávno kompletně vytunelovaná :D

Tohle jsou jen takové drobné dodělávky... To hlavní je už hotové. :-)

0/0
29.5.2009 0:11

jamming

KONECNE

no parada. na rozhrani motola, brevnova mam nejake byty, tak se to alespon zhodnoti zas o trosku vice. metro je dobra deviza :)

0/0
28.5.2009 15:15

Martin Šubrt

...

http://subrt.blog.idnes.cz/c/5823/Smutne-konce-pohadky-o-doprave-v-Praze-6.html

0/0
28.5.2009 15:07

vrchni

Metro na letiste?

A cestujici si kufry daji kam? 8-o;-D;-D;-D Nesmysl! Na letiste musi prece jet vlacek, zvlast kdyz se i tam musi stavet bez ohledu na metro (Praha-Kladno) !!!. Druha vec je ze za vyhloubeni tunelu je daleko lepsi zakazka za desitky miliard, ktera se da pohodove uprostred stavby jeste navisit. A za pet let mozna trasa A pojede do Bustehradu nebo do Lidic a traktoriste budou mit dalsi zastavky uprostred poli. Ze trasa pojede hadovitym stylem a bude 2x tak dlouha jak prima vzdalenost je samozrejme. R^

0/0
28.5.2009 15:07

farous

Re: Metro na letiste?

Za pár let budou kufry v letadle tak drahý, že se vyplatí cestovat jenom s malou ledvinkou... :-)

0/0
28.5.2009 15:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.