- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jedno je jiste operace triselne kyly by mela byt, pro normalniho chirurga rutinou, tady se snad nejedna o transplantaci organu,proste to asi vazne nekdo zpacal. Asi nebude v poradku, aby se pacientovi zvetsil petkrat sourek a navic mu zcernal. Jiste je jedno, ze elita nasich lekaru, odesla do zahranici za lepsim a tak je ve vetsine pripadu clovek odkazan na koho narazi a, ze je zdravotnickeho personalu malo, to se ani nedivim pri te zodpovednosti a mizernych platech. Ale to jeste nikoho neopravnuje,aby ztratil ve vztahu k bezmocnemu a nemocnemu cloveku jakykoli lidske pochopeni a nesnazil se mu pomoci.
Mnoho lékařů jaksi stále nemá ponětí o tom, co je to komunikace a že komunikace je základem jakékoliv spolupráce. Arogance je hrozná věc a ve státním zdravotnictví je rozšířená velmi mnoho. Pacient by rozhodně měl vědět, co se s ním děje, pokud je při vědomí. Stále si mnoho lékařů myslí, že jen oni vědí nejlépe, co je pro pacienta nejlepší.
Jen výjimečně se s pacientem vůbec někdo o jeho stavu baví. Pacient, kterého něco hodně bolí, anebo chce nějakou informaci, je ten, co "jsou s ním potíže". Že se ta sestra alespoň trochu nestydí. A pacient dělá dobře, že se nedá!
Vy jste u toho byl/a/? Líbí se mi, jak soudíte jen z "jednapanípovídala", jsou lidé se kterými je téměř nemožná normální komunikace....i tak to mohlo být /a nemuselo/,ale štve mě,že ať se děje cokoliv,okamžitě jsou na vině zdravotníci a nepřipouští se třeba arogance pacienta.
Věřím, že personál obtěžuje, když se pacient neustále vyptává, ale měl by být tak profesionálně na výši aby věděl, jak je pacientovi, kterému je zle a nikdo mu nic nevysvětlí. Kdy už konečně skončí ta bílá arogance?
No fakt je, že pokud to pacienta hodně bolelo, tak měli tu bolest nějak tišit. A vysvětlit, o co jde, to by mu taky trochu pomohlo. Je něco jiného, nevědět, co se děje, a být informován. Zejména pokud se hned měla udát další operace, která by mu ulevila.
tak mě dochtor přesně vysvětlil, co s ním budou dělat a dokonce mi to tam namaloval na tabuli. A taky to tak proběhlo a bylo to v poho. Nemůžu si vůbec stěžovat.
což je ovšem na JIPu 90 % pacientů
kdysi jsem také ležel a absolutne jsem nevedel o co jde, furt jsem si trhal všechny hadičky i na dýchání, furt jsem volal na sestry a co ony mohly udelat? - proste mě přivázaly a byl pokoj....no už bych to nechtel zažít ale tohle je jen usmevná nebo spíš směšná historka...
no, kdyby ses po banální operaci probral a bylo ti zle, nadto krvácel a měl několikanásobně zvětšný krví podlitý orgán, asi by tě taky zajímalo, jestli to tak má být. Radši se třikrát zbytečně zeptat, než být do večera na prkně.
většinou ne, kvůli "rušení" přístrojů
Pod tento pojem se vejde vše. Je pravdou , že už vzájemně neumíme mluvit, neumíme diskutovat. A to nejen ve zdravotnictví, ale všude. Je to choroba této společ nosti, zapřičiněná samotnými politiky a dalšími celebritami, kteří jsou špatným příkladem.
měla by nemocnice zažalovat pacienta za poškození dobrého jména, jako je to v USA.
Platíme povinně 13,5 procenta z příjmu zdravotní pojišťovně, jako pacienti bezmocně čekáme, co s námi udělají. Naštěstí ještě existují skuteční lékaři a skutečné sestry, ale to nejsou všichni. Co máme dělat?
Je čtvrt na dvanáct tak by jste nám už mohli tu inkriminovanou část těla ukázat
PS . ten chap ležel na JIPce ? A to jako může novinář lézt na specialní oddělení kam pomalu nemohou ani rodinní příslušníci na návštěvu ? Nějak mi to připomíná článek v MF kde píší o pacientovi po operaci srdce co chtěl odškodnění za jizvu na hrudi , že prý už nemůže ulovit tolik ženskejch jako před operací