Diskuze

Praha přestane rušit přechody, všechny smazané ale nejspíš neobnoví

Ze schůzky ministerstva dopravy, magistrátu, policie a zástupců veřejnosti vyplynulo, že z pražských ulic už zebry, které křižují koleje bez semaforů, mizet nebudou. "Ministerstvo nabídlo okamžité řešení, přidat vodorovné označení Pozor tram," řekla iDNES.cz Tereza Vohryzková z Pražských matek. Kdy se tak stane, je na městě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

dívenka prostá

28. 5. 2009 10:21
pozemni kolejova doprava

nema ve městě co dělat!!! Milijardové odškodné pozústalim po obětech tramvajoveho lobi!!! Děti za blbost svojich rodiču a prarodiču nemohou* Chran me si je jako oko v hlavě, před tou línou žebrotou, co misto si vozit prdel za svoje, bude posedavat na sedačkach život dětem beroucí mhdRv Dítě je dítě a na zebře se múže splést!!!

0 0
možnosti

Martin Šubrt

28. 5. 2009 15:37
Re: pozemni kolejova doprava

Ehm, ale 95% dětí ve městě přejedou auta... A z toho je nadpoloviční většina dětí, co to zavinila, tedy se spletla... Za poslední dva roky přejela tramvaj v Praze 1 dítě. Celkem za stejné dva roky auta přejela 36 lidí. Přejela myšleno definitivně...

0 0
možnosti
BN(

Bůh Nejvyšší (14)

28. 5. 2009 1:28
Nechal bych to na evoluci.

Dementi prostě budou rozdrceni. R^

0 0
možnosti
MR

TigerM

27. 5. 2009 21:13
Omezeni rychlosti tram i IAD + dusledne znaceni

Pozor Tram je v tomto pripade zavadejici a nebezpecne, prednost by museli mit i auta nebo naopak by v tomto pripade chodci nemeli vubec prednost. Oboji je nestastne reseni, pokud auto da prednost, musi dat i prednost tram jedouci za nim a to s tim, ze tram musi pocitat s brzdnou drahou auta, ktera je nizsi... v prvnim pripade, by chodci vstupovali primo pod auta... polozme si vsak otazku, jak ovlivnila socasna situace nehodovost na techto prechodech? Ridici tram i aut vedi o prechodech a davaji si pozor, chodci to az na vyjimky vedi take a medializace pomuze tuto problematiku uvest v povedomi...

Zakon je nestastny, ale trvat na jeho duslednem dodrzovani je nesmysl a hazard, ktery naopak riziko zvysuje...

Kazdopadne by v takovych ulicich melo byt omezeni na 30km/h jak pro auta, tak pro tram, srozumitelne znaceni prechodu vc. napisu na vozovce... kde to jde pri rekonstrukci trati a vozovky pocitat treba s omezenim provozu IAD, ...

0 0
možnosti
PM

Farmer

28. 5. 2009 8:58
Re: Omezeni rychlosti tram i IAD + dusledne znaceni

Při třicetikilometrové rychlosti je brzdná dráha tramvaje zhruba 20 metrů (auta 12 m), při 50 kilometrové rychlosti je brzdná dráha tramvaje zhruba 40 metrů.

Dále je potřeba si uvědomit, že ve chvíli, kdy řidič tramvaje dupne na brzdu, poskládá se mu na sebe ve voze klidně i 70 - 80 lodí, často důchodového věku, pro které může mít taková situace celkem fatální následky.

Dále si představte plynulost provozu v pražských ulicích, když bude tramvaj dávat každých 50 metrů přednost chodcům (ano, leckde jsou přechody rozmístěny zcela zbytečně po 50 metrech).

Je nutné si říct, že na všechny situace nelze použít jedno univerzální řešení, ovšem je potřeba přihlédnout ke konkrétní dopravní situaci v daném místě a podle toho se rozhodnout jakou variantu zvolit. Přednost chodce před tramvají však v žádném případě ne. To nefunguje v žádném evropském státě.

0 0
možnosti
MM

Stir78

27. 5. 2009 18:32
Jak se tak koukam...

... dnes se diskutuje vyhradne o vajickach...

0 0
možnosti

Martin Šubrt

27. 5. 2009 18:10
?

Z článku vyplývá, že by byly zebry jen ke kolejím a pak nápis POZOR TRAM. To je ale ještě nebezpečnější řešení než zrušení přechodu úplně, protože v Praze máme 200 přechodů, kde po kolejích jezdí i auta. Tudíž, pak by ta auta, co jedou po kolejích, jela také tam, kde zebra nebude a chodci jim museli dávat přednost. Což by si ale nemuseli uvědomit, když tam bude jen nápis POZOR TRAM.

http://subrt.blog.idnes.cz/c/84603/Jak-je-to-s-prechody-pres-tramvajove-trate-v-Praze.html

0 0
možnosti