Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha přestane rušit přechody, všechny smazané ale nejspíš neobnoví

Ze schůzky ministerstva dopravy, magistrátu, policie a zástupců veřejnosti vyplynulo, že z pražských ulic už zebry, které křižují koleje bez semaforů, mizet nebudou. "Ministerstvo nabídlo okamžité řešení, přidat vodorovné označení Pozor tram," řekla iDNES.cz Tereza Vohryzková z Pražských matek. Kdy se tak stane, je na městě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dívenka prostá

pozemni kolejova doprava

nema ve městě co dělat!!! Milijardové odškodné pozústalim po obětech tramvajoveho lobi!!! Děti za blbost svojich rodiču a prarodiču nemohou* Chran me si je jako oko v hlavě, před tou línou žebrotou, co misto si vozit prdel za svoje, bude posedavat na sedačkach život dětem beroucí mhdRv Dítě je dítě a na zebře se múže splést!!!

0/0
28.5.2009 10:21

Martin Šubrt

Re: pozemni kolejova doprava

Ehm, ale 95% dětí ve městě přejedou auta... A z toho je nadpoloviční většina dětí, co to zavinila, tedy se spletla... Za poslední dva roky přejela tramvaj v Praze 1 dítě. Celkem za stejné dva roky auta přejela 36 lidí. Přejela myšleno definitivně...

0/0
28.5.2009 15:37

Bůh Nejvyšší (14)

Nechal bych to na evoluci.

Dementi prostě budou rozdrceni. R^

0/0
28.5.2009 1:28

TigerM

Omezeni rychlosti tram i IAD + dusledne znaceni

Pozor Tram je v tomto pripade zavadejici a nebezpecne, prednost by museli mit i auta nebo naopak by v tomto pripade chodci nemeli vubec prednost. Oboji je nestastne reseni, pokud auto da prednost, musi dat i prednost tram jedouci za nim a to s tim, ze tram musi pocitat s brzdnou drahou auta, ktera je nizsi... v prvnim pripade, by chodci vstupovali primo pod auta... polozme si vsak otazku, jak ovlivnila socasna situace nehodovost na techto prechodech? Ridici tram i aut vedi o prechodech a davaji si pozor, chodci to az na vyjimky vedi take a medializace pomuze tuto problematiku uvest v povedomi...

Zakon je nestastny, ale trvat na jeho duslednem dodrzovani je nesmysl a hazard, ktery naopak riziko zvysuje...

Kazdopadne by v takovych ulicich melo byt omezeni na 30km/h jak pro auta, tak pro tram, srozumitelne znaceni prechodu vc. napisu na vozovce... kde to jde pri rekonstrukci trati a vozovky pocitat treba s omezenim provozu IAD, ...

0/0
27.5.2009 21:13

Farmer

Re: Omezeni rychlosti tram i IAD + dusledne znaceni

Při třicetikilometrové rychlosti je brzdná dráha tramvaje zhruba 20 metrů (auta 12 m), při 50 kilometrové rychlosti je brzdná dráha tramvaje zhruba 40 metrů.

Dále je potřeba si uvědomit, že ve chvíli, kdy řidič tramvaje dupne na brzdu, poskládá se mu na sebe ve voze klidně i 70 - 80 lodí, často důchodového věku, pro které může mít taková situace celkem fatální následky.

Dále si představte plynulost provozu v pražských ulicích, když bude tramvaj dávat každých 50 metrů přednost chodcům (ano, leckde jsou přechody rozmístěny zcela zbytečně po 50 metrech).

Je nutné si říct, že na všechny situace nelze použít jedno univerzální řešení, ovšem je potřeba přihlédnout ke konkrétní dopravní situaci v daném místě a podle toho se rozhodnout jakou variantu zvolit. Přednost chodce před tramvají však v žádném případě ne. To nefunguje v žádném evropském státě.

0/0
28.5.2009 8:58

________________________________

Re: Omezeni rychlosti tram i IAD + dusledne znaceni

S lodí bývá v tramvaji problém.

0/0
28.5.2009 9:33

Stir78

Jak se tak koukam...

... dnes se diskutuje vyhradne o vajickach...

0/0
27.5.2009 18:32

Martin Šubrt

?

Z článku vyplývá, že by byly zebry jen ke kolejím a pak nápis POZOR TRAM. To je ale ještě nebezpečnější řešení než zrušení přechodu úplně, protože v Praze máme 200 přechodů, kde po kolejích jezdí i auta. Tudíž, pak by ta auta, co jedou po kolejích, jela také tam, kde zebra nebude a chodci jim museli dávat přednost. Což by si ale nemuseli uvědomit, když tam bude jen nápis POZOR TRAM.

http://subrt.blog.idnes.cz/c/84603/Jak-je-to-s-prechody-pres-tramvajove-trate-v-Praze.html

0/0
27.5.2009 18:10

Stir78

Re: ?

Podle me bude napis Pozor TRAM soucasti prechodu a pred auty tam tedy chodci prednost mit budou.

0/0
27.5.2009 18:26

Martin Šubrt

Re: ?

Doufám :-) I když je to složité. Zástupci města původně nebyli nakloněni této variantě... 

0/0
27.5.2009 18:46

Králík z klobouku

Re: ?

Pokud by to bylo součástí přechodu, tak pak by samozřejmě pro řidiče tramvaje platila povinnost pustit chodce, pokud kvůli puštění chodce zastaví nebo sníží rychlost souběžně jedoucí auta. Tyhle přechody-nepřechody značené-neznačené jsou prostě jen dalším nehorázným výmyslem. Přechod se má značit zebrou ať je na  tramvajovém pásu nebo na vozovce a chování řidičů a chodců na přechodu stanoví zákon. Jakékoliv "polopřechody" a "přechody-nepřechody" vnášejí do situace jen zmatek. Tu větu o ne-vyznačování vodorovné značky přechodu na tramvajovém pásu dostal do vyhlášky nějaký úředník neschopný logického i praktického uvažování. Dnes se píše před koleje "pozor tramvaj", zítra se bude na začátek přechodů psát "pozor auto", "pozor cyklista", "pozor sanitka", "pozor koňský potah", podle toho, co zrovna pojede? Anebo bude celý chodník počmáraný kompletním opisem zákona?  

0/0
27.5.2009 20:36

Martin Šubrt

Re: ?

Musím se smát, jak jste to trefil. Už se uvažovalo o pozor taxi a pozor cyklista :-) A to v místech, kde je na kolejích vyhrazený pruh těmto druhům a podel vyhlášky a zákona tak požívají "přednosti" jako tramvaj.

Jinak souhlas. Buď přechody se zebrou všude a tam kde je tram někam k nim jen dopsat POZOR TRAM, když to někoho trápí, jinak to je prostě v zákoně upraveno, vztah chodce a tramvaje. No a nebo ta moje místa pro přecházení. Ne polovičatá. Prostě místo s jiným vodorovným i svislým značením, v zákoně nově popsané, ošetřené a zcela odlišné od zebry. 

0/0
27.5.2009 21:04

TigerM

Re: ?

Ano souhlas... a tak to doposud i fungovalo, nez se "nekdo" rozhodl, ze se musi dusledne dodrzovat zakon a prechody odstranit, ...

Prakticky to ani nemusi byt v zakone, staci vyhlaska a dusledne znaceni, UZ JSME SI ZVYKLI, tak to nemente...

...i v pripade, ze mi auto da prednost, a ja na vozovce dam prednost tramvaji (cca par vterin) se neda povazovat za vazny problem, ... leda snad, ze by byla tram. zacpa a projizdeli tramvaje v kolone, pak bych ale do vozovky asi ani nevstupoval, nemelo by to cenu...

0/0
27.5.2009 21:25

tx999

Re: ?

No, v odstate zalezi na tom, jestli je nutna uprava i vodorovnou dopravnmi znackou (zebra), nebo jestli staci pouze svisla. Abych rekl pravdu, tak to presne nevim, ale mam pocit, ze u prechodu je zrovna potreba jak svisla, tak i vodorovna znacka.

Pokud by stacila jen svisla a napr. prechod pres koleje by byl znacen modrou barvou s bilym napisem POZOR TRAM, tak pak i auta jedouci po kolejich by musela davat prednost chodcum - porad je to prechod.

Pokud je potreba i vodorovna, ktera je zaroven definovana jako zebra, tak pak by ridici prednost davat nemuseli. Mozne reseni: do vyhlasky zapracovat moznost znaceni prechodu pres koleje modrou barvou s bilym napisem POZOR TRAM (nebo nejakou jinou barvou, modrou zminuju proto, ze jsou tak v Praze prechody pres koleje znaceny), ktery by pro automobily platil stejne jako zebra, ale jasne by znacil misto, kde si chodci musi dat pozor pred tramvajemi.

0/0
27.5.2009 18:58

tx999

Re: ?

Preci jen si myslim, ze i pro chodce je lepsi jim opticky naznacit, ze to neni uplne klasicky prechod. I kdyz na druhou stranu prehlednout koleje a predevsim tramvaj je docela umeni.

Ale tramvajaci by si taky meli uvedomit, ze oni nejsou na silnici jedinymi pany - tzn. kdyz stoji v zastavce a pred tramvaji prechazeji po prechodu lide, tak nestaci jenom zazvonit a rozjet se, ale taky musi pockat, nez je prechod volny.

0/0
27.5.2009 19:04

Králík z klobouku

Re: ?

Přechod přes samostatnou tramvajovou trať má být samozřejmě značen jako železniční přejezd. A pokud tramvajová trať je vedena po pozemní komunikaci, tak by logicky přechod přes ni měl být značen jako přechod přes pozemní komunikaci a na celém přechodu by měla platit stejná pravidla. Mimo jiné i proto, že je nesmysl, aby přechod končil nebo byl v půli přerušen čímsi nedefinovaným, jakýmisi literárními díly nebo barevnými plochami bez jakéhokoliv právního významu nastříkanými na zemi.

0/0
27.5.2009 20:44

Martin Šubrt

Re: ?

To je taky hezké. Přechody přes samostatnou trať nemusí být vyznačeny nijak. Stačí zkosit chodník. A nikomu to nevadí :-). Byť u zebry by skoro jinak dávali závory :-).

V každém případě důrazně je třeba opravdu trvat na tom, že nějaká polovičatá řešení jsou tragédie. Modré plochy též. Z průzkumů vyplynulo, že lidi si myslí, že na zebře nemají před tramvají přednost, ale když je tam modrá plocha, je to něco jiného, tudíž, tam přednost mají...

Jediné literární dílko, které uznávám, je mezi celou zebru i přes koleje, tak před koleje mezi pásy zebry dopsat pozor tram. To je prostě nápis pro blbé... 

0/0
27.5.2009 21:08

Králík z klobouku

Re: ?

No nejsem si jistý, jestli tomu, komu nic neřekne již sama existence kolejí, může něco nového sdělit ještě nějaký nastříkaný nápis... ale budiž, asi ty nápisy mají tradici, na železničních přejezdech se taky psávalo na tabulce POZOR VLAK (ani nevím, jestli se to tak dělá i dnes).

0/0
27.5.2009 21:29

tx999

Re: ?

ja s tim v podstate souhlasim, ale porad mi prijde lepsi to nastrikat treba ruzove, nez to zrusit uplne. Jinak mi uprava, kdy tam je proste prechod a kazdy svepravny clovek vi, ze tramvaj mu prednost neda, vyhovuje.

Abych rekl pravdu, tak mi naopak vadi neustale se rozrustajici pocet semaforu na vsech moznych i nemoznych mistech. Semafory maji byt na krizovatkach, kde je prilis husty provoz a pak na nekolika prechodech, kde to je z duvodu bezpecnosti opodstatnene - napr. u skol kde je rusna silnice, pripadne tam jezdi ty tramvaje a na prechodech pres viceproude silnice, kde je opravdu klasicky prechod pomerne nebezpecny.

0/0
27.5.2009 21:59

Martin Šubrt

Re: ?

Přechod je jako jedna z mála dopravních věcí vymezen jen zebrou. Svislá značka je značka informativní, která o něm informuje, a být tam nemusí. Byť je obecně již léta policií spíš vyžadována. Jinak přechod (zebra) musí jít od chodníku po chodník, nebo vyčkávací ostrůvek, jinak nejde o přechod.

0/0
27.5.2009 21:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.