- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A příjdu domů, sleduji manželku s mými dětmi a jen máte v hlavě myšlenky - kolik manželek, dětí, manželů se nevrátilo ke svým rodinám. A jaký život ten klučina mohl mít - co všechno mohl ještě prožít.... A druhý den jdete opět do práce, těchto myšlenek se nezbavíte, ale přeci jen musíte - vezete stovky lidí, jejich život a nejen jejich máte ve svých rukou.
Vy jste nikdy nikoho nepřejel, takže máte zkreslené informace. Já jsem přejel ve svých 28 letech již čtyři lidi. Už vím co to je, a vždycky mi bude zle, a také je mi líto těch obětí. Ve třech případech to byly lidé, kteří si mysleli, že to stihnou, že se jim nemůže nic stát, vždyť je tady krásný výhled. V jednom případě to byl devítiletý kluk který si jen hrál. Bohužel, jediné co naposledy ve svém životě všichni viděli byl nárazník mé lokomotivy. A já dosmrti budu vidět ty jejich oči, když překvapeně a strnule hledí na blížící se mojí lokomotivu. Pak se ozve takový divný zvuk, před mašinou se to chvilku mele, hlava, nohy, ruce jsou v divných polohách, všelijak se to tam točí, pak to zmizí pod vlakem. Zastavíte, jdete se tam podívat, vidíte kusy masa...
Pane, když si myslíte, že to je takové snadné, běžte dělat strojvedoucího. A přál bych vám, někdy takovouto situaci zažít. Jen je mi líto té oběti. Až uvidíte v reálu umírat člověka právě přejetého vlakem.... Strojvedoucí má na mnoha vozidlech takový výhled, že celou situaci sleduje jak na divadelním představení. A žádné psychotesty nikdy, NIKDY nezjistí, jaké následky to pro strojvedoucího bude znamenat. Psychotest je jedna věc, vidět umírat v reálu pod vašima rukama člověka je druhá věc.
Vážený pane Jan.Emil - máte pravdu. Nikdy jste však tuto hrůzu nezažil, když ve 140km/h vyletíte s lokomotivou ve tmě a řítíte se někam do polí. S vlakem, který váží 500 tun. Najednou si uvědomíte, že jste něco přežil. A pokaždé, když projíždíte stejným úsekem, rozbuší se vám srdce, a krejete se, protože už podvědomně čekáte, že tam bude stát zase ten automobil....
Když strojvedoucí přejede člověka, vidí to do smrti. Nejhorší je, když stačíte v té rychlosti se podívat té oběti do očí. Ty oči už nikdy nevymažete ze své paměti, stejně jako ten dutý divný zvuk nárazu se vám bude neustále vracet když budete projíždět stejným, nebo podobným místem. Když jste toho člověka viděli ještě před pár vteřinama zdravého, živého. A pak chtě nechtě si vyčítáte, že jste ho vlastně zabil. Že jste zabil člověka a přitom to nebylo vaší vinou.
strojvedoucí z Vraňan, kde smetl na přejezdu auto, duševně zhroutil a do roka zemřel. A přitom to nebyla nehoda, ale pojistný podvod.
Tak zrovna takový člověk by neměl dělat strojvedoucího. Neměl na to. Strojvedoucí by měli absolvovat psychotesty a takové strojvedoucí by neměli nechat řídit lokomotivu. V jejich zájmu.
Jeden strojvedoucí po takovém incidentu druhý den jde normálně do práce a jiný se psychicky zhroutí a do roka zemře. Copak musí takoví lidé za každou cenu dělat práci pro kterou nejsou disponováni? Já myslím že nikoli.
Boha...ty budeš profi jeřábníkem a jednou se ti utrhne rameno a někoho zabije, nebudeš mít problémy v hlavě? To bys pak měl mít psychotesty na vše a půlka lidí by nemohla nic dělat. Úlohou strojvedoucího je řídit vlak, ne srážet auta!
nuda a neni realisticky. Meli tam postavit Blustera. Aby byla videt krev a prelamane kosti. A vice se to priblizilo skutecnosti.
Trocha namletych kulicek nikoho neodradi.
Je jasné že brzdná dráha je přímo úměrná rychlosti. Rychlost zabíjí. Proto omezme maximální rychlost vlakům a zaveďme jim bodový systém! Kdy už bude konec zabijáckých vlaků? Kdy už budou naše koleje, mimochodem jistě nejnebezpečnější na světě bezpečné?
Pokud jsi to myslel s humorem OK, pokud ne, tak si přečti o těch magorech: S voláním celej den je to rozbitý vjel přímo pod vlak...
Je jasné že brzdná dráha ja přímo úměrná rychlosti. Rychlost zabíjí. Proto omezme maximální rychlost vlakům a zaveďme jim bodový systém! Kdy už bude konec zabijáckých vlaků? Kdy už budou naše koleje, mimochodem jistě nejnebezpečnější na světě bezpečné?
V Ricanech pred par lety jsem vytavoval zenskou zpoza vlaku. Pekne a primo jsem videl, jak zmizela za predkem vlaku. A prekvapive prezila. Vlak stihl zbrzdit na cca. 25-30km v hodine. A vite proc ji prejel? Protoze si kracela po kolejich. Pred rozjety vlak sestoupila z peronu do koleje... I dnes, presto, ze v Ricanech je velice moderni a hezka stanice, s podchody, najezdovymi plosinamy atd., lide si stejne zkracuji cestu pres koleje. Tezko uveritelne. Tohle by me nikdy nenapadlo. Ani pred tou nehodou a uz urcite ne po ni.
mozna by krom vzdalenosti, kterou vlak potrebuje k zabrzdeni, meli take rikat, kolik casu priblizne uplyne od okamziku, kdy strojvedouci uvidi cloveka nebo auto, do narazu...