Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rasismus nemá konečné řešení

Zadáte-li si do vyhledávače na internetu sousloví "konečné řešení", jako první se vám objeví odkaz na konečné řešení v boji proti spamu v diskusních fórech. Je firma, která toto řešení nabízí, rasistická? Podle řady politiků, vystrašeného televizního ředitele Janečka a rozhořčené veřejnosti asi ano.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KocourkovNews

Studenti, jděte do stávky!

Studenti, mladí lidé, akademičtí pracovníci, v sobotu 30. května 2009 bylo sedm vašich kolegů zatčeno a šikanováno policií za to, že nenásilnou formou vyjádřili odpor vůči propagaci nacismu.

Vice: http://czech-bohemia.blogspot.com/

0/0
1.6.2009 8:48

Euroklaun

Je to lež!

Podle řady průzkumů si Roma za souseda nepřeje osmdesát procent etnických bílých Čechů. Chtěl bych vidět těch 20% bílých Čechů, kteří si cikána za souseda přejí! Kdyby takoví opravdu byli, mohli by si velmi levně koupit opuštěné domky v sousedství cikánů. Já bych konrčné řešení cikánské otázky viděl v tom, že by tato otázka přestala existovat a živit tisíce cikánských poradců atd. a každému by se měřilo stejným metrem!

0/0
1.6.2009 5:58

RV07

Hezká reportáž

Tady jsem obejvil docela zajímavou reportáž o teto problematice. http://www.serial-online.cz/fenomen/romove-mor-nebo-obeti-.aspx. Rv Každopadně můj názor je ten, že utlačovaní jsou spíše bílí než romové. Nebaví mě je furt živit z mých daní. Náš stát se svou sociální politikou pouze podporuje jejich nicnedělání.

0/0
31.5.2009 12:13

theek

Kdo je rasismem nejvíce ohrožován ?

Položme si otázku, kdo je rasismem nejvíce ohrožován ? Před několika lety vznikla ve Velké Británii oficiální analýza ze které vyšlo najevo, že nejvíce rasistických útoků je proti obyvatelům bílé pleti. Neustále jsme konfrontováni faktem, že rasismus je objevem a výhradně výsadou "bílého muže". Podívejme se na Vítkov nebo Zdiby, automaticky se jedná o rasistický čin (vyšetřování běží), Řápková chce "své" peníze je rasistka, ve Val.mezu chtěj oddělené třídy je to rasismus. Dá-li "bílý muž" cikánovi facku je v podezření z rasismu. Řeknu-li cikánovi, že je černej jsem rasista, řekne-li to cikán, je to v pořádku. Minulý rok touhle dobou cikáni terorizovali bílé děti před základkou v Karlových Varech. Co udělala státní správa na jejich ochranu ? Nic, až teprve když si cikáni začali stěžovat na potenciální ohrožení ze strany  Národní gardy, která začala situaci monitorovat, tak se oficiálně zasáhlo. Jen proto , aby se chránili "rómové".

0/0
29.5.2009 18:26

theek

Re: Kdo je rasismem nejvíce ohrožován ?

Sledoval někdo z Vás, kteří odsuzujete rasismus situaci v Zimbawbe v posledních několika letech ? Víte, že bílý farmáři, kteří byli páteří tamní ekonomiky, byli násilně vyháněni ze svých farem bez náhrady. Víte, že Mugabe své černochy v tom podporoval a podněcoval k rasové nenávisti ? Ale to je přeci v pořádku "bílý muž" to snese.Bílý muž vymyslel koncentráky a plynové komory a tak za to musí pykat.

Bílý muž nemá právo jít se svou přítelkyní v minisukni za ruku po Rijádu (Saudská Arábie), Arab má však právo zahalovat své ženy v Evropě. atd..atd..atd..

Nechci obhajovat Národní nebo Dělnickou stranu. V jejich programu a vystupování jsou prvky diletantismu a dětinství, ale začínám ty lidi chápat. Fašista je pro mne kolaborant, nacionalista vlastenec.

0/0
29.5.2009 18:36

zlej

Re: Kdo je rasismem nejvíce ohrožován ?

kecáš

0/0
30.5.2009 1:32

karton

Re: Kdo je rasismem nejvíce ohrožován ?

Moc pěkně napsaný a hlavně pravdivý. jednou na ten evropskej pseudohumanismus dojedem. R^

0/0
30.5.2009 20:34

stajby

??

byl sem jednou na poště, přede mnou stála cikánka, u pultu pak brala 25 000 podpory

vy byste někdo pracovali, kdyby vám todle dával stát každý měsíc??

pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?

0/0
29.5.2009 13:14

marcit

Re: ??

Listonoška mi to také prozradila. Rómka se dvěma dětma, mladá - skoro sama dítě, neprovdaná, bere 18 000 Kč měsíčně. Dostala automatickou pračku a ledničku na papír ze sociálky - to mi řekla přítelkyně z prodejny, která po nástupu do práce nevěděla, co s takovým papírem dělat.

?

0/0
30.5.2009 0:09

zlej

Re: ??

nesmíš všemu věřit pane jednoduchý

0/0
30.5.2009 1:33

karton

Re: ??

JJ, to je pravda, tady u nás je to taky tak, vyřvou si všechno.

0/0
30.5.2009 20:36

stajby

rasismus má konečné řešení

popírat ho a nezabývat se tím:-)

0/0
29.5.2009 13:07

brainman

Já s panem Komárkem úplně nesouhlasím

..kdyby si ten elaborát přečetl, tak by věděl že "cikán" nezná pojem budoucnost, zítřek a pod. Žijí pouze přítomností a tudíž nemají pocit nebo potřebu budovat. Z toho také vychází moje doměnka že "oni" jako obyvatelé České republiky jsou zbyteční jelikož této republice nic nepřinášejí.[>-]

0/0
28.5.2009 22:03

mindwarp.cz

souhlas

Já s panem Komárkem úplně souhlasím a myslím, že nejsem vůbec sám.

0/0
28.5.2009 19:21

Zirkon

stačí vyžadovat zákonnost po všech občanech

Barvu pleti  nechť  nechají  všechny státní  orgány, aktivisté (  ti jsou podle  mne  největší  rasistté)  a politici stranou.

Konečné řešení  je jednoduché: všichni musí  dodržovat zákony  a  všem musí  být  stejně  zabezpečena práva

Psedohumanisté  zapomínají, že  lidé  jsou různí  a  že  nelze  očekávat  při  stejných  podmínkách stejné  výsledky. Od   špatných  výsledků  jedné skupiny odvozují, že   tato skupina je  diskriminována.

Podle  této  teorie, rozdílné  časy  v  soutěži  v běhu  na   400m  znamenají   diskriminaci  poslední  skupiny.  Když  doběhne poslední skupina  tlouštíků, tak to znamená, že  tlouštící jsou diskriminováni.  Tak to ale  určitě  není. Víme  to všichni. Kromě  pseudohumanistů. Ti  budou   vymýšlet takovou úpravu pravidel, aby   jako první doběhla  skupina  tlouštíků. A nedají pokoj, až zcela  otráví  amosféru ve  společnosti. A nakonec z  toho skutečně vzejde  etnická nenanávist a náslí.

0/0
28.5.2009 17:40

dol

Re: stačí vyžadovat zákonnost po všech občanech

"Všichni musí dodržovat zákony", otázka je jaké? Ty bílé, černé, modré? Kdo stanoví obecně co je a co není prospěšné? Jaký národ, jaká rasa, jaká ideologie? To je největší problém?8-o

0/0
28.5.2009 17:53

apokalypsa

Na boj proti rasismu a xenofobii doplati vsichni

A co kdyz je to uplne jinak. Kdyz se podivame na jizni Afriku, tak ve vsech statech toho regionu to speje k naprostemu zmaru. A to jenom proto, ze zapadni civilizace dopustila oslabeni sve moci. Doplati na to ovsem i ti cerni, uz ted se maji hur nez pred lety. A bude to horsi.

No a zde v Evrope se odehrava totez - na oslabeni zapadni civilizace doplati i muslimske, cikanske aj. (zatim) minority.

0/0
28.5.2009 9:18

Polarys

Predsedkyne NS

asi zapomela ,ze za protektoratu nesmeli jezdit tramvaji lide jine pleti a s materskyma znamenkama a ona koza jich ma spousty po svem tele......videl jsem jeji fotku, takze by sla taky pod kytky

0/0
27.5.2009 21:24

LoginPoze

Co to plácáš, magore...??? :o))

0/0
27.5.2009 23:12

Bozi Trest

Tolik zbytecnych kecu ....

Prvni cestou k odstraneni radoby "rasismu" je dodrzovani nejenom stejnych prav, ale i povinnosti!To by snad pochopil i prumerne inteligentni foxterier....

0/0
27.5.2009 20:13

pitta

Zrušte

zbytečné Ministerstvo pro národní menšiny, které stejně nic nedělá, ale jen přilévá olej do ohně. Věřím, že se pak situace uklidní. Proč jsou na těchto postech vždy takoví laici, kteří vůbec nic neví o skutečnostech, ale hlavně o nich planě mluví v médiích, aby se zviditelni před volbami.

Ty peníze ušetřené na toto zbytečné ministerstvo by se pak hodily na potřebnější věci. Jinak souhlasím s p. KomárkemR^R^

0/0
26.5.2009 21:47

stajby

Re: Zrušte

jo, na proplácení poplatků;-D;-D;-D

0/0
29.5.2009 13:11

Ladineeek

velmi dobře napsané

konečně nějaký kvalitní novinář na IDNES R^ což je zde poměrně těžko k najití....

0/0
26.5.2009 12:29

Ludwar

?

"Ti totiž poukazují na to, že zatímco oni se na svých deset tisíc

nadřou, nezaměstnaní Romové je získávají na dávkách a ještě kradou. Je

to zjednodušený, křivý pohled – leč má značný politický potenciál. Jiří

Čunek by o něm uměl povídat."

Co je na tomto pohledu zjednodušeného a křivého? Cožpak pravda, tak jak stojí, je křivá?

0/0
26.5.2009 11:34

klukjakpuk

mluvíte mi z duše

všichni Ti rádoby ochránci práv a tvůrci kvót dělají medvědí službu. K tomuhle je třeba přistupovat bez emocí, věcně a řídit se selským rozumem. Jakékoliv ochranářství vyvolává jen negativní reakce ze strany "těch druhých". Dobrý článek!

0/0
26.5.2009 10:19

Martin V

Dotaz

O kolik je horší stavění základů politické strany na rasové nenávisti než na závisti? některé strany chtějí být nepříjemné k odlišným pletí, jiné zase k úsoěšným a bohatým. žádný rozdílRv:-)

0/0
26.5.2009 7:24

TrueRobos

Oh uh

"Skličující bídu a s ní spojenou kriminalitu, alkoholismus, vysokou

nemocnost a úmrtnost části českých Romů nedokázaly vlády řešit." - - Bídu, kriminalitu, alkoholismus a nemocnost nevyřeší žádná vláda, zvlášť ne ta, která ze sociální sítě udělala pohodlnou houpací síť. "Zubožení Romové" na dávkách se mají tak, že se sem žene půlka Afriky, kde SKUTEČNĚ musí bojovat o přežití. Faktem zůstává, že základem jejich bídy je neochota přizpůsobit se společnosti, pohrdání jejími pravidly, neschopnost chápat pojem budoucnosti a tedy nutnost vzdělání, investice, úspory. Vše se u nich točí jen kolem okamžiku, spotřeby a každá metoda, která vede k momentální výhodě, jako je jedno pivo navíc, jim stojí za to aby propili dávky určené na výchovu svých dětí a nebo aby okradli opilce o stůl dál. Tohle vám řeknou i ti, kteří pro ně pracují a dělají první a poslední. Já dodávám:  Tam, kde není motivace jednotlivce, není možné po dobrém řešit NIC, je na místě zavést restrikce, penále a tresty. Bohužel.

0/0
25.5.2009 17:11

VyMeTaky.2

Fascinující...

Pokud vím, Cikáni jsou součástí indoevrospké rasy. Nemohu si pomoci, ale bojovníci proti tzv. rasové diskriminaci automaticky používají pojmový aparát (neo)nacistů, nehledě k tomu, že by bylo skutečně zajímavé vědět, kolik z těch, kdo si stěžují na rasovou diskriminaci mají skutečně uvedeno v OP národnost "romská".

0/0
25.5.2009 14:52

Alcator

Re: Fascinující...

je úplně jedno, co máš napsané v občance. Je to na nich vidět, stejně jako na asiatech je vidět, že jsou z Asie. Ona diskriminace není primárně v tom, že by někdo křičel na ulici cosi o černých sviních nebo je masakroval, ale právě v tom, že bez ohledu na to, jak slušný cikán právě nastoupil do tramvaje, všichni si chytnou kabelky a dají mu tím najevo "Nic dobrého od tebe nečekáme". Když celé své dospívání vidíš právě takové reakce všech cizích lidí kolem sebe, a zejména když celou tu dobu vidíš, jak jinak se ti samí lidé chovají k "ne-cikánům", tak tě to prostě musí vnitřně žrát.

0/0
25.5.2009 15:39

zdeseny obcan

Re: Fascinující...

Kdyz si lide chytnou kabelky kdyz je v tramvaji cikan neni jejich vina nebo neco zac by se meli stydet. Je to vina neprizpusobivych a jejich chovani (a take statu ktery preferuje ty nejhorsi z etnika pred temi slusnymi).

0/0
25.5.2009 16:28

paprix

Re: Fascinující...

 byl jsem ve škole a jeden rómský chlapec dostal otázku co by chtěl dělat až bude velký ,a on řekl "Chci být na socce jako brácha ,máš hodně času a nemusíš nikam chodit"

0/0
25.5.2009 17:16

VyMeTaky.2

Re: Fascinující...

Mě je taky ukradený, co nepřizpůsobivé žere, taky od nich nečekám, že z každýho Cikána bude kvantový fyzik, jen mne se_e, když hlupáci jako Kocáb vykřikují něco o diskriminaci, když se jedná pouze o prosazení práva.

Zkrátka a dobře, vadí mi, když salonní bojovníci proti diskriminaci jako Džemila nebo kandidát tajné spolupráce Kocáb ze mne dělají rasistu jen proto, že si hlídám kapsy, když někdo hodně opálený nasedne do tramvaje, kterou jedu.

0/0
25.5.2009 19:07

VyMeTaky.2

Re: Fascinující...

Tak ať ho to žere, moje nelibé pocity jsou taky každýmu ukradený, když nastoupí do tramvaje baba s křovím v podpaží, je zpocená a má třeba ještě k tomu krámy (bez urážek). 

0/0
25.5.2009 19:11

EWCZ+

Re: Fascinující...

No nevim - kdyz jsem videla ty cedulky "Cesi nekradte" tak jsem nemela vztek na ty Nemce a Rakusaky, co je povesili, ale na ty sve spoluobcany, co nam tuhle povest vytvorili.

0/0
27.5.2009 15:14

celim

Re: Fascinující...

No myslím, že je zde docela důvodné podezření, že ti občané s českým pasem, kteří tam kradli , byli indočešiRv

0/0
31.5.2009 15:28

jd.jr

rada autorovi

Další z prstu vycucanej článek, kde si autor kromě obecného žvanění o problematice, který je teď v módě i mezi politiky nedal ani práci, aby si přečetl program jednotlivých stran a mluvil informovaně o tom co mu vadí. Díky těmhle žvanilům, co nic nedělají, problém rozrostl do této míry. Jinak doporučuju jít příkladem a vzít na prázdniny spolu se svými dětmi i dva Romy z děcáku. Pak o tom napsat článek, ten si rád přečtu.

0/0
25.5.2009 14:41

neofyt

Dvojí metr

Zase jeden nevyvážený a jednostranný příspěvek. Pan Komárek se neodvážil ani prstíčkem se dotknout pravého důvodu nynější problémů s Romy. Pan Komárek považuje za příčiny neřešení tohoto problému "částečně lenost a částečně politickou korektnost vlád". Nic z toho není pravda. Na 100% za tyto problémy může jen a jen nemožnost pojmenovat tyto problémy jejich pravými jmény. Nikdy jsem nikoho neslyšel to, co sice každý ví, ale je ZAKÁZÁNO o tom mluvitt, tedy že hlavní příčinou romské bídy je jejich neochota pracovat. To je celá pravda. Naopak ale Komárkové, Uhlové, Kocábové, všelijaké Džamily a jim podobní vždy rozpoutají hysterii, když například právem Cikánovi vezme exekutor dávky. Každému jinému exekutor sebere kromě 1000 Kč veškerou hotovost kdykoliv a když Vám blokne účet, nedostanete se ani k té tisícovce. A co na tyto případy říká Kocáb a Komárek? Že exekutor je v právu. Proč je tedy jiný metr na exekuci majetku Roma?

0/0
25.5.2009 13:13

VyMeTaky.2

Re: Dvojí metr

Krom neochoty pracovat je tam ještě problém neochoty vzdělávat se.

0/0
25.5.2009 14:53

petr29

Re: Dvojí metr

Myslim ze to je to zasadni...a uhodil jste hrebik na hlavicku.. Tedy neochota vzdelavat se..

0/0
26.5.2009 11:54

Alcator

Re: Dvojí metr

Jestliže nemáš vzdělání, těžko se dostaneš k práci, která by ti poskytla 20 tisíc čistého měsíčně. Jestliže narození 4. dítěte znamená, že jako nezaměstnaný pár dostanete od státu 20 000 čistého měsíčně, tak nikdo při smyslech nepůjde hledat práci (kopáče, popeláře, zametače), kde dostane 8 tisíc čistého.

Učitelé jsou všem žákům pro smích, protože vydělávají polovičku toho, co jejich rodiče; jak chceme Romům ukázat, že vzdělání je cesta ke zlepšení vlastní situace, když vysokoškolsky vzdělaní učitelé se teprve po X letech praxe dostanou na průměrnou mzdu?? Proč má montovák ve Škodovce víc, než učitel? Jaký signál to vysílá ke komukoliv?

Karel IV. svého času nechal lidi stavět hladovou zeď, a za participaci na této práci dostávali jídlo. Díky tomu ale -- a na to se zapomíná -- si uchovali pracovní návyky, takže když pak špatné období skončilo, mohli plynule pokračovat smysluplnou prací jinde. Tohle nezaměstnaným u nás chybí, po půl roce občasného chození na ÚP zapomenout, jak vstávat.

0/0
25.5.2009 15:36

slatin

Re: Dvojí metr

jj,je to tak

0/0
26.5.2009 12:14

ireland

Re: Dvojí metr

to ste nám to tu docela vysvětlil.To je přeci jasný. Souhlasím s VámiR^

0/0
26.5.2009 22:48

Ahaman

Vy si prostě nemůžete odpustit

alespoň jedno rýpnutí do Klause, že pane Komárku ?:-)

0/0
22.5.2009 23:34

Bob-an

Vite co je sranda?

Ze ani ve valce, ani pri vyvrazdovani zidu a podobnych "akcich" nezemrelo tolik lidi jako pri nastupu socanu (bolseviku) v sovetskem svazu:-)

0/0
22.5.2009 23:16

Dr No

"Konečné řešení"

které nabízejí ti pomatení pošuci samozřejmě není žádným řešením, ale žádným řešením není ani přístup pomatených multikulturalistů a humanistů, kteří se tváří, jako by problém cikánského rasismu vůbec neexistoval. Ano problém CIKÁNSKÉHO RASISMU! Je hloupým klišé vidět v rasismu jen to, že se "bílí" povyšují nad "černé". Rasismus je to i v případě, kdy je tomu opačně. A pokud je v současnosti u nás něco problémem, pak to není "bílý" rasismus (který prakticky neexistuje) ale právě ten "černý". Jeho konkrétním projevem je, že se podstatná část cikánského etnika zásadně odmítá integrovat do většinové společnosti a v "bílých" vidí jen dojnou krávu, která jim umožňuje pohodlnou parazitickou existenci ....

Nebylo by od věci zavést pravidlo, že by každý, který se veřejně zastává výše zmiňované části cikánského etnika a toho co toto etnikum dělá, musel upřímnost svých slov dokázat tím, že u sebe doma na nějaký čas ubytuje pár cikánů, kteří zrovna nemají kde bydlet ....

0/0
22.5.2009 9:12

babacek

Rasismus ?

´´ Jenže mezi Romy je zbídačených nezaměstnaných, kteří ztratili motivaci i schopnost běžného života, relativně více než mezi bělochy ´´.

Nezavinili si snad  svojí situaci sami? Za totáče dělat museli a tak dělali pomocné práce na stavbách apod. V okamžiku kdy byl zrušen § 201 příživnictví dělat přestali a svá místa přepustili dělníkům z postkomunistického CCCP apod. Romové jako nejstarší etnikum se nedokázalo integrovat do společnosti ani za století. Kolik bílých by dostalo náhradu kdyby všechno co mají včetně přiděleného bytu státem prodali odjeli do ciziny a tam zjistili, že jim pšenka nepokvete tak se vrátili a stát by jim dal opět byt a oni by jej ještě zažalovali a chtěli odškodné.Tak kdo je zde diskriminován? Pracující občan ať již bílý či barevný nebo nepracující rom?;-€

0/0
22.5.2009 5:35

bindis

A za Hou nou

0/0
22.5.2009 5:25

Nanga Parbat

Comusov mor..

...lebo tento jásajúci dav nevedel, čo vedel on a čo si možno prečítať v knihách, že bacil moru nikdy neumiera ani navždy nezaniká, že môže celé desaťročia driemať v nábytku a bielizni, že trpezlivo čaká v izbách, v pivniciach, v kufroch a starých papieroch a že možno príde deň, keď mor, na neštastie a poučenie ľudí, zobudí svoje potkany a pošle ich umierať do niektorého štastného mesta.                                                                         

0/0
22.5.2009 1:48

Nanga Parbat

Re: Camusov mor..samozrejme..

:-©

0/0
22.5.2009 1:51

Fifan2

Rasismus nemá konečné řešení

R^

0/0
22.5.2009 1:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.