Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ema má mísu, Jirka má jistotu

Kocábův slabikář s poučnými veršovánky je výborný nápad. Bez debaty. Pomocí kreseb a básniček školí rodiče, jak vychovávat děti, aby z nich nerostli rozmazlení frackové, zanedbaní lhostejníci, tyranští padouši. Anebo i cyničtí, arogantní, hašteřiví a nenávistní politici, kteří kvůli svému pokroucenému egu zamořují veřejný prostor. Takové přece známe, viďte!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_m-

Nemyslím že výchova typu

"Blbče, jdi do kouta, zákaz, příkaz, aport"  je specialitou socialismu, potažmo jakékoli totality. Je to a vždycky bylo v lidech. Nedávno jjsem dočetla životopis Dustina Hoffmana, kde s jistou nadsázkou  sám píše, že zhruba do 6 let se domníval , že jeho křestní jméno je Hubudrž.  A pokud vím, tak vyrůstel v zemi demokratické.

0/0
25.5.2009 16:10

brnl

No opravdu úsměvné když

osoba která evidentně děti nikdy nevychovávala ani vychovávat nebude takto mudruje na výchovou cizích dětí. Osobně už jsem zažil ledacoc i "zával lahvový" ale nikde jsem neviděl to co tvrdí tato mudrující dáma tedy že za totality se u nás vychovávalo stylem "Blbče, jdi do kouta, zákaz, příkaz, aport" , nebo že by dáma snad pocházela z rodiny kde se takto zcela netypicky a extremisticky vychovávalo a že by to na ni zanechalo takovéto psychické následky???

Já bych řekl že u nás normální občan žádné Kocábovi slabikáře nepotřebuje, u nás se vychovávali děti odjakživa demokraticky a rozumě.

Kdo by ovšem rozhodně tyhle slabikáře o výchově potřeboval to jsou ti občané co své děti notoricky zanedbávají a vychovájí z nich jen hloupé a nevzdělané parazity kteří se vlastní prací nikdy živit nebudou nikdy.

0/0
21.5.2009 20:35

komentator-1

Re: No opravdu úsměvné když

aniž bych se Vás chtěl dotknout, dovolím si poznamenat, že vyrůst v normální rodině s demokratickou výchovou a podobně vychovávat své děti, není, bohužel, u nás stále standardem. O tom je článek, ne o tom, že právě Vás někdo trestal.

0/0
25.5.2009 8:40

contis

Re: No opravdu úsměvné když

Děti trestám minimálně, fyzicky nikdy, zkusím-li zapomenout na dvě facky hystericky šílejícím patnáctiletým dcerám. Ale Vás mohla vzít rákoskou učitelka češtiny....A o demokratické výchově bychom si mohli povídat hodně dlouho...rákoska či pásek byl v mém mládí běžnou "výchovnou" rekvizitou...opomenu-li babičku, která moji 16tiletou matku zkoušela vychovávat žehlicím prknem...

0/0
25.5.2009 17:33

_m-

Re: No opravdu úsměvné když

Nevím, kolik je vám let, ale v mém mládí (a že už to je hodně dávno) jsem o rákosce akorát četla v knížkách. Je fakt, že jsem párkrát dostala vařečkou, ba i páskem, ale vždycky to bylo zaslouženě. Moje děti byly bity pouze za opakovanou lež, což věděly takže ve velmi nízkém věku raději hlásily každý průšvih, a za rvačky "se zbraní" - když na sebe třeba vzaly klacek ap. A jak dneska říkají - taky vždycky dobře věděly za co to bylo.

0/0
25.5.2009 17:43

contis

Re: No opravdu úsměvné když

je mi 48,5

0/0
25.5.2009 18:03

brnl

Re: No opravdu úsměvné když

Tož to jsi musel chodit do školy někde v nějakém podivném kraji. Osobně jsem končil základní šklou v r. 1967 ale opravdu se nepamatuji že by si nějaký učitel dovolil byť jen hrozit nějakou rákoskou.

O bráchovi se povídalo že učitelka zpěvu o něj přerazila šmičec ale to bylo zřejmě opravdu v afektu, sám jsem dostal jednu ostrou facku od tělocvikáře který mě zatáhl na exekuci do kabinetu ale to byl psychopat který by tohle ilegální a zločinné mohl udělat i dneska.

Pokud některý rodič trestá dítě i fyzicky tak to neznamená že z něj vychovává nějakého nemyslícího vojáka, nás fotr takhle taky občas trestal ale z toho žádné trauma nemám, to mám jedině z toho psychopata tělocvikáře.  

0/0
25.5.2009 19:55

_m-

Re: No opravdu úsměvné když

Tak mě je ještě o 8 víc (bohužel). A tělesné tresty byly ve škole přísně zakázány, což dodržovali vesměs všichni učitelé - až na jednoho, který většinu situací řešil na místě ručně. A i přes občasné přehmaty (zvlášť když dával klukům 5 korun a hnal je k holiči) jsme ho vesměs měli rádi, jeho výchovné metody nás nijak nepoškodily. Ono totiž nejde o to používání tělesných trestů všeobecně,  ale o jejich přiměřenost.

0/0
25.5.2009 20:33

contis

Re: No opravdu úsměvné když

a dcery jsem měla ve 27 a 28. Moje maminka i babička mě mydlily za odmlouvání, což ve mě vzbuzavalo pouze reakci: "tímhle mě nepřesvědčíte"...

0/0
25.5.2009 18:05

12345hanka

Ema má mísu,

Kocáb má nádor na mozku.

0/0
21.5.2009 19:16

_m-

Re: Ema má mísu,

To těžko .............má ho někde jinde

0/0
25.5.2009 16:10

contis

Re: Ema má mísu,

Někdo NA, někdo MÍSTO....

0/0
25.5.2009 17:34

pravy_juice_beta

hrozný paskvil

Jano, obvykle si Vašich článků vážím, a obvykle jsou vtipné. Ovšem teď jste teda zplodila hrozný paskvil. Rv

0/0
21.5.2009 13:37

xs123

Fakt je, že zahraniční socky

jsou v pohodě a nikomu nezávidí. Dcera teď byla týden v Anglii se školou, a dostala se k takové mírně sockovité rodině. Jedna ženská, čtyři děti, chlap asi někdě na moři, polorozbitý barák, všude bordel, ale všichni v pohodě. Nehádali se, neprali se, tak  nějak jim tam život plynul v klidu a v pohodě. Kluk byl naopak v Maďarsku, a měl největší zážitek z toho, že tam byli všichni zamračení a bezohledně strkali jeden do druhého v jakési tlačenici. Jde o to, že naši lidi mají majetek, prachy, školy, ale v duši  jsou to hovada bez nadhledu, velkorysosti a humoru. Asi z těch poměrů v rodinách.

0/0
21.5.2009 11:27

Pejsátko

Vtipné básničky?

8-o Mě přijdou spíš slabomyslné.

0/0
21.5.2009 11:22

12345hanka

Místo diskuze

všem doporučuji přečíst si Vzpouru deprivantů od Františka Koukolíka. I když je v ním možná víc otázek než odpovědí.

0/0
21.5.2009 10:13

DrID

Souhlasím a tleskám!

Mám radost, že se konečně o problému mluví  - chceme děti ve škole učit etice (za pět minut dvanáct), ale prvním příkladem jsou rodiče! Co nechceš aby ti činili jiní, nečiň ani ty jim...a ke komu bychom se měli chovat slušně když ne k dětem?! Pozor slušné chování vůči dítěti přece neznamená jeho rozmazlování! Český problém opravdu je - značná část rodičů děti šikanuje, ponižuje a stokrát opakovaná pravda je, že k řízení auta potřebujeme složit řidičské zkoušky, před pořízením si dítěte bohužel žádné zkoušky nikdo skládat nemusí.

0/0
21.5.2009 9:54

Pejsátko

Re: Souhlasím a tleskám!

Velkým problémem je i to, že se rodiče dětem nevěnují, posadí je před televizi nebo počítač a do kapsy mu vstrčí bankovku. Rv

0/0
21.5.2009 11:21

contis

Re: Souhlasím a tleskám!

Jistě, pokud mi ve zlosti ujede pusa a zareaguji neadekvátně, což se mi mnohokrát stalo /nejsem tak klidná povaha/, tak se nestydím k potomkovi přijít a říct: promiň, řekla jsem něco, co jsem nechtěla a nemyslela úplně vážně, ale stalo se to proto, že jsi mě v tu chvíli vytočil/a/ a a já se neovládla. Mám tě i tak ráda... A moje dcery, dnes už dospělé, to vždycky pochopily, i když jim to trvalo minimálně do vychladnutí:-) A troufám si říct, že mě "berou",

0/0
25.5.2009 17:49

José Antonio

Drobná poznámka

Abych parafrázoval klasika, situace v Evropě bude normální v okamžiku, až se vůči podobným snahám hrabat se do rodiny otevřou v domečku vstřícně dveře a v nich bude stát otec a jeho synové, každý ovšem se sekerou v ruce.

0/0
21.5.2009 8:19

xRocky

Mel jsem kdysi

moznost stravit nejaky cas se skupinou deti z Holandska (slo o skautsky oddil). Tedy detmi ktere podle pisatele tohoto clanku prosly onou osvicenou vychovou ktera je tak odlisna od te nasi, autoritarske, tedy veskrze spatne a odsouzenihodne.  Chovani a jednani tech deti bylo  neco strasneho. Absolutni neucta k jakekoliv autorite, absolutni neucta ke kamaradum, pomoc slabsimu (hubena divka s tezkym batohem a s hruzou v ocich ze ji ostatni vylouci ze skupiny protoze je sabsi) je pro ne neco proste nemyslitelneho. Vzpomel jsem si na tyhle deti kdyz pak doslo k tragediim v Dunblane (18 mrtvych prvnacku), v Nemecku, ve Finsku. Tak tohle by jste fakt chteli .... bezte do ....(Y)Rv

0/0
21.5.2009 8:05

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

Aby se to dostalo k lidem, kde je to potřeba

musel by to Rath s Paroubkem proplácet v lékárnách. :-P

0/0
21.5.2009 7:07

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Má to drobnou chybičku.

Opravdu věříte tomu, že 150-ti kilovej, plešatej, arogantní fotřík, živící se taháním aut z Reichu, taxikařinou, zastavárnictvím.......si pořídí tuto knihu, aby stejně nabubřelýho spratka obracel k obrazu jinýho šibala - Kocába?

0/0
21.5.2009 6:53

Erciyes

souhlas s titulkem

Je fakt, že Ema má mísu, Míra má ho.no a Jirka má jistotu (vítězství v předčasných volbách). :-P

0/0
21.5.2009 1:58

babacek

Re: souhlas s titulkem

Nejspíše si vyrůstal jako Stalin a navíc si ještě naivní.;-D

0/0
21.5.2009 5:55

jajaja00

Re: souhlas s titulkem

Já se, bohužel, obávám, že má ten blb pravdu.

Ovšem pak se ta věta změní a Ema, stejně jako všichni ostatní, budou mít to co Mirek.....

0/0
21.5.2009 5:59

babacek

Re: souhlas s titulkem

Za Jirky budou mít tak leda rovnoměrné rozdělení bídy.:-(

0/0
21.5.2009 6:13

Bouše

Re: souhlas s titulkem

Vždyť to tak napsal. :-)

0/0
21.5.2009 8:15

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

Re: souhlas s titulkem

A ty máš jistotu, že si Jyrka ohlídá abys byl dál jeho cílová skupina. Chudý volič levice. ;-D

0/0
21.5.2009 7:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.