Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vysoké školy se chystají zatočit i s opisovači seminárek

Po boji s opisovači diplomových prací si vysoké školy už brzy posvítí i na práce seminární. Software v těchto dnech dolaďuje brněnská Masarykova univerzita. V první fázi ho bude využívat deset škol. Usvědčeným plagiátorům může hrozit až vyloučení ze studia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sirc

Thesis

Nechci nijak shazovat úsilí programátorů MUNI, ale ten program je naprosto k ničemu. Zkušebně jsem nechal kontrolovat práci, ve které byly převzaty celé stránky z jiných prací ze systému a shodu nenašel. Přitom jsem pouze sem tam přehodil odstavce a některá slova zaměnil za synonyma.

Za to našel 100% shodu s prezentací v ppt, která se skládala ze dvou stránek a čtyř nadpisů :)

0/0
27.5.2009 23:41

zapvit

a co citace

v tom případě bude mít vysokoškolské vzdělání celý národ..... ono není zase takový problém nastudovat materiály a sepsat to trošku jinými slovy... chce to jen věnovat čas studiu a sepsat to trochu jiným způsobem, ale někdy je nutné použít citace.

0/0
27.5.2009 23:19

hanyk1

chudaci studaci

Uprimne je mne tech studaku lito.......at mne nekdo rekne,ze v zivote neopisoval.....akorat to studium bude ted pekny stres

0/0
27.5.2009 21:40

tom-2718281828459

plagiáloři

to, že na VŠE nebyly nalezeny žádné opsané práce naznačuje, že ten vyhledávací software je pěkný zmetek.

0/0
27.5.2009 19:24

mfdnes-bulvar

Je komicke

ze plagiatory chce potirat univerzita, ktera se sama dopousti (nebo chysta dopoustet) piratstvi!!! Viz projekt "e-vypujcka", spociva v tom, ze fakultni knihovny naskenuji knizky a zavesi je na intranet, kde si je muze kdokoli libovolne tisknout... Nektere fakulty MU uz to udelaly a dalsi se chystaji. Autorsky zakon zrejme nikoho nezajima, ale upalovat carodejnice, to joooooooo

0/0
27.5.2009 17:14

mlady volic kscm

Re: Je komicke

pokud vim, tak si profesor predtim pozada o povoleni prislusneho vydavatelstvi (a profesor, fakulta ci cela universita za to zaplati), povetsinou je to kniha jeho sameho. tak to znam ja

0/0
27.5.2009 17:16

mfdnes-bulvar

Re: Je komicke

tak to mate opravdu spatne info..... jsem jeden z autoru, ktery byl vyzvan knihovnou k poskytnuti elektronicke verze jedne knizky. nikdo nezkoumal, jestli mam nejakou autorskou smlouvu s vydavatelstvim. samozrejme jsem jim nic neposkytl, protoze jinak bych platil sankce jak mourovatej. no, takze mi bylo odpovezeno, ze si teda tu knihu naskenujou, kdyz jim to nechci dat ve wordu.... btw. vydavatelstvi se nikdo na nic nepta a ti uz chystaji prislusne zaloby, bude z toho pekny pruser

0/0
27.5.2009 17:23

mlady volic kscm

Re: Je komicke

opravdu spatne info nemam, takto jsem se na tom ja osobne podilel.

pochopitelne na svete jsou desitky mozna stovky tisic universit ci vysokych skol, tak nekde to tak jak popisujete muze fungovati. pote je to otresne a nedivim se jak postupu vasemu, tak vydavatelstvi

0/0
27.5.2009 17:25

mfdnes-bulvar

Re: Je komicke

hm, no dobra tedy

0/0
27.5.2009 17:29

mfdnes-bulvar

Re: Je komicke

hm, no dobra tedy

0/0
27.5.2009 22:24

florate

Re: Je komicke

Vymyslite si zamerne nebo schvalne?

Fakultni knizky nejsou zaveseny na intranetu, ale jsou pouze k dispozici k prohlednuti v knihovne a to jen ty, kde to univerzita muze udelat dle autorskeho zakona.

Na intranetu muzete tak maximalne najit nazev te knizky a dalsi udaje, ale do takove hloubky jste uz asi nesel. Kdyz nekde vidite ikonku, tak to jeste neznamena, ze lze publikaci stahnout ;-).

V opacnem pripade uvedte apson url takove publikace, kdyz uz se nepodepisujete pod takove narceni.

0/0
27.5.2009 17:39

mlady volic kscm

Re: Je komicke

jde si stahnout knihu i na internetu

0/0
27.5.2009 17:47

florate

Re: Je komicke

poslete url a uvidime

;-)

0/0
29.5.2009 21:34

mfdnes-bulvar

Re: Je komicke

za 1) nikdo nema pravo vzit knizku, skenovat ji a davat ji kamkoli na sit, byt by to bylo pristupne jen pro navstevniky knihovny, to je totiz to same, jakobyste si koupil(a) DVD s filmem, vystavil(a) na jakousi soukromou sit, kde by si to  mohli stahnout clenove vaseho klubu

2) univerzita to muze udelat jen u publikaci, na ktere ma autorska prava a ne u publikaci, u kterych si mysli, ze to neni proti autorskemu zakonu

3) zeptejte se na FSS nebo FF, tam vam daji jiste lepsi info, nebo se zeptejte primo nekterych vydavatelstvi, jak je nakladano s "jejich" knihami....

0/0
27.5.2009 22:32

florate

Re: Je komicke

Služba je v souladu se zakonem.

Pokud tvrdite, ze prestupuje zakon, ukazte tu knizku, reknete konkretne, kdo a kde to dela.

Jinak jsou to kecy, ktere maji jediny smysl - uskodit.

Chapu, ze se mam jit zeptat jinam - vsude maji lepsi info nez Vy, Vy jste jen tak placnul...

0/0
29.5.2009 21:39

sprav

celkem by mne zajímalo, jak by to dopadlo

když by se do systému zadaly české učebnice a skripta ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
27.5.2009 16:50

cechi

Re: celkem by mne zajímalo, jak by to dopadlo

v jednom skriptu mám ještě Kčs a Marky, později ve větě euro

0/0
27.5.2009 16:53

mlady volic kscm

Re: celkem by mne zajímalo, jak by to dopadlo

to je bezne rekl bych

0/0
27.5.2009 16:55

cechi

..

je to ubohost Vškol. moji kantoři to vůbec nečtou, a to jim odevzdám asi 10-20 prací za semestr. jiný význam, než vyřazení nutnosti číst ty práce to nemá.

nechte se vysmát a raděj dělejte něco smysluplného. protože jste trapní. na elitní vysoké školy nebudete mít ani za 100 let, tak nevím, na co si hrajete.

0/0
27.5.2009 16:49

mlady volic kscm

Re: ..

mozna to je tim, ze na tech elitnich skolach student vypracuje 1-10 seminarnich praci za cele studium v technickych ci ekonomickych oborech. pote maji ty prace take jinou vahu. napsati 10-20 praci za semestr si vubec neumim predstaviti

0/0
27.5.2009 16:53

Philosopher

Re: ..

Tak s tímto naprosto souhlasím ....

0/0
27.5.2009 16:54

cechi

Re: ..

jeden penzista chtěl do předmětu 7 prací, stejně to nečetl a na ústní nechtěl nic vědět... inu, :-©

0/0
27.5.2009 16:55

mlady volic kscm

Re: ..

neskutecne. pote opravdu nevim, jaky smysl ma vypracovani takovychto praci.

0/0
27.5.2009 16:55

Philosopher

Re: ..

A jakou školu studuješ ?

0/0
27.5.2009 16:53

cechi

Re: ..

MU, Econ

0/0
27.5.2009 16:57

Philosopher

Re: ..

Masarykovu univerzitu, ekonomický obor ? To tam opravdu takto chodí ?

0/0
27.5.2009 16:58

cechi

Re: ..

přesně tak a někdy i hůř. skoly si naberou tisíce žáků (kvůli dotacím?) a pak neví, jak to kočírovat.

0/0
27.5.2009 17:07

mlady volic kscm

Re: ..

proto maji ty lepsi fakulty numerus klausus

0/0
27.5.2009 17:08

mlady volic kscm

Re: ..

s c pochopitelne, omlouvam se za chybu

0/0
27.5.2009 17:09

edelcacao

Nesmysl

Stačí zadávat témata která ještě nejsou zpracována. Přiznejte si, že profesorům to prostě vyhovuje. Nemusí nic vymýšlet a nemusí to číst. Jen to prolétnou a očima a hotovo:-P

0/0
27.5.2009 16:15

mlady volic kscm

Re: Nesmysl

neliny profesor ci vedecky spolupracovnik takova temata take zadava. pochopitelne nektere obory to maji snazsi nez jine

0/0
27.5.2009 16:17

edelcacao

Re: Nesmysl

To není o lenosti to je o tom, že i profesor má lepší věci na starosti než číst jakési nesmysly a seminárky. Raději ať nad něčím bádá než aby ztrácel čas seminárkama:-P

0/0
27.5.2009 16:21

mlady volic kscm

Re: Nesmysl

pochopitelne, proto jsem psal take o vedeckych spolupracovnicich. profesor muze dati podnet, seminarni praci pote ridi a koriguje vedecky spolupracovnik

0/0
27.5.2009 16:22

edelcacao

Re: Nesmysl

Ten ať taky raději bádá a zdokonaluje se než aby se zabýval seminárkama:-P

0/0
27.5.2009 16:25

mlady volic kscm

Re: Nesmysl

s tim nesouhlasim, odborny poradce pri vypracovavani a korekture seminarnich praci je treba. kazdy profesor ma pochopitelne pravo si toto usporadat jak on sam chce. jsem zastance humboldtskeho systemu spravy universit

0/0
27.5.2009 16:27

edelcacao

Re: Nesmysl

Já ne. Já jsem zastáncem věci nekomplikovat a seminárky nezadávat

0/0
27.5.2009 16:29

mlady volic kscm

Re: Nesmysl

nemyslim si, ze by to bylo rozumne. pochopitelne nevim, v jakem oboru toto zamyslite, treba by jich ve vasem oboru treba nebylo

0/0
27.5.2009 16:30

mlady volic kscm

jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

0/0
27.5.2009 15:50

Philosopher

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

Býti tebou, šel bych plácat do jiného fóra .... Zde je to o VŠ, tady asi nemáš, co řící, že ?

0/0
27.5.2009 15:55

mlady volic kscm

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

jiz jsem se vyjadril

0/0
27.5.2009 15:56

Philosopher

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

No vidím tu jen trapný nadpis ...

0/0
27.5.2009 15:58

mlady volic kscm

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

spravne. to bylo me vyjadreni k teto problematice. pokud ma seminarni prace overiti nabyte znalosti z prednasek v praktickem prikladu, tak je jeji opisovani poskozenim celeho vzdelavaciho systemu. a to ja odsuzuji a nabadam studenty, aby toto v zajmu svem i cele spolecnosti nedelali

0/0
27.5.2009 16:00

Philosopher

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

Trochu zkreslený pohled na seminární práci, že ?

0/0
27.5.2009 16:04

mlady volic kscm

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

i to je mozne.

0/0
27.5.2009 16:05

Philosopher

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

To jsem rád, žes to uznal .....

0/0
27.5.2009 16:07

mlady volic kscm

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

rado se stalo

0/0
27.5.2009 16:10

phi

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

seminarni prace neni o overovani nabytych vedomosti z prednasek, trubce. od toho jsou zkousky.

0/0
27.5.2009 16:56

mlady volic kscm

Re: jen tak dal. uctu k praci se ucte mili studenti

inu kazdy profesor k tomu muze miti jiny pristup, ja znam tento. pochopitelne to neni ucel jediny, ale rekneme nejdulezitejsi

0/0
27.5.2009 16:59

Cortez

Dneska

je nekdy tezko napsat originalni praci... tolik jich bylo napsano,ze pomalu ubyva prostor pro originalitu... Je nekdy tezko napsat praci aniz by se nepouzilo nejake informace z prace jine... vzhledem k tomu ze informace napriklad pochazi ze stejneho zdroje. to se pak obvinuje snadno, kdyz dva cerpaji ze stejneho zdroje. A vsak co,sami doktoranti,inzenyri,kandidati ved maji problem podobny kdyz pisou sve prace... o cem si myslite ze pisou napriklad ekonomove,jezisi,vzdyt to jsou +- minus porad stejne kecy.originalita ze 95%zadna. Ale to je problem dneška,originalita.Vemte si to takhle, co treba poslanci a nekdy ty jejich nelogicke zakony... to je podobne... oni neumi prijit s nicim originalnim, proto prijdou s mensi upravou ktera nedava smysl,ale je to prece jen zmena. reditele skol,pokazde kdyz se zmeni,tak taky neudelaji zadne originalni zmeny,nebo ze by nechali vsechno tak jak funguje.prD.Udelaji kolikrat nesmyslne kroky,jen proto aby bylo videt ze tam nejsou pro srandu kralikum.

0/0
27.5.2009 15:48

Philosopher

Re: Dneska

Moje reakce:

;-D;-D;-D

Zdá se, že ty s originalitou problémy nemáš, že ? Názory vskutku originální ....

0/0
27.5.2009 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.