Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékařky: Pracujeme tvrdě i s dětmi, oceňte to

Nedávný výrok šéfa lékařské komory Milana Kubka, že ženy se nikdy nemohou kvůli rodině věnovat práci stejně jako muži, naštval lékařky natolik, že uspořádaly odbornou konferenci. Špičkové české odbornice se sešly včera v Senátu a diskutovaly o úloze žen ve zdravotnictví. A shodly se, že rodina ženu v práci neomezuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zelený banánovník

slovy voliče ods

měly se holky líp učit a mohly to dotáhnout na primářku a brát větší prachy;-D;-DR^

0/0
13.5.2009 12:30

vymrzovac

Vážené dámy,

...tak chcete rovnoprávnost, nebo ne?   V zaměstnání by měla platit absolutní rovnost mezi mužem a ženou ! Rodinné problémy zaměstnance na pracoviště nepatří ! Co je komu do toho, jestli má žena dvě nebo tři děti, nebo muž hysterickou manželku nebo náročnou milenku? To opravdu na pracoviště nepatří, tam jsme si přece všichni rovni !!!R^

0/0
13.5.2009 12:20

hanulenka

Re: Vážené dámy,

to je zajimavy, ze na pracovisti jsme si vsichni rovni...A proc se teda zamestnavatel nepta muzu, jak to maji s rodinou...taky by nekdy s tema nemocnejma detma mohl zustat doma on ze?! Vidite tu rovnost jen napul...

0/0
14.5.2009 11:24

whocares

Tak aspoň

zapřemýšlejte, dámy lékařky, o tom, jaké blby si volíte do čela lékařské komory.

0/0
12.5.2009 21:29

hanulenka

moc nechapu

tu zášť, se kterou tu vyjadrujete nazory na zeny-lekarky. Ano lekarka s detmi potrebuje casteji uvolnit z prace, ale tento cas si vybere jako dovolenou, nebo si ho nadpracuje. Navic kdyz se v dnesni spolecnosti predpoklada, ze zena bude pracovat stejne jako muz, tak stejne tak muze rodicovske povinnosti nekdy zastat muz, nemam pravdu?

Zeny jsou stejne kvalitni lekari jako muzi...a ze obcas potrebuji obcas nejake vyjimky kvuli detem, na tom preci nezalezi, to je problem jeji a primare. Pacientovi by melo predevsim jit o KVALITU osetreni ne?

0/0
12.5.2009 20:41

hanulenka

Re: moc nechapu

A v neposlední rade...panove kdo z vas pujde DRIT! na medicinu, aby

v 26 letech dostal nastupni plat 16000 hrubyho a jeste mel pred sebou 5

let pred atestaci?? My lekari v nemocnicich opravdu nebereme miliony,

jak rika pan Rath. Ambulantni lekari se maji pravda lepe, ale vetsinou

to taky neni zazrak.

0/0
12.5.2009 20:45

hanulenka

Re: moc nechapu

A ceska spolecnost nejak nemuze unest fakt, ze

medicina je prace jako kazda jina, velmi narocna a rizikova a ze za ni

taky muze brat slusne penize. Proc je v poradku, ze programator,

advokat apod ma slusny prijem,ale u doktora jako by to bylo neco

sprosteho, ze vydelava .

0/0
12.5.2009 20:47

hanulenka

Re: moc nechapu

A pri tomhle stavu zdravotnictvi je feminizace mediciny nevyhnutelny

stav, se kterym se spolecnost musi smirit a vytvorit podminky, aby v ni

zeny mohly fungovat. Protoze pak budou podavat stejne kvalitni vykony

jako muzi.

0/0
12.5.2009 20:47

j@ck

Re: moc nechapu

ptas se, kdo z panu pujde drit na medicinu, aby pak nastoupil do nemocnice? Treba ja. Drel jsem v Praze na UK a pak nastoupil do nemocnice za 12700 hrubeho (pred par lety, ted uz to je asi vic). V CR jsem vydrzel 3 roky (ortopedie/traumatologie) a ted jsem uz dva roky v nemecku. Vim co prace v nemocnici obnasi, vim jak narocna je chirurgie, jak fyzicky, tak psychicky, tak casove. Zeny samozrejme mohou byt stejne kvalitni lekarky jako muzi, ale diky starosti o rodinu a deti jsou omezene a pro zamestnavatele mene "kvalitni" (odejdou na materskou, deti budou nemocne atd)

0/0
12.5.2009 22:23

hanulenka

Re: moc nechapu

ja ale nerikam, ze muzi nejdou na medicinu vubec...a ocenuju ty, kteri tam jdou...ale je jich pomalu...kdyz jsou v kruhu 20 mediku 3 chlapi, tak to o necem svedci. Uznavam, ze materska a starosti s detmi jsou pro zamestnavatele problem...jako zacinajici lekarka to velmi dobre pocituju! Taky proto jsem si vybrala mensi obor, kde budu mit podminky pro skloubeni s rodinou lepsi.

Ale to nevypovida nic o profesionalni schopnosti ci neschopnosti...a o tom byla cela ta diskuze. Navic kdyz jsou deti nemocne, tak s nima muze byt doma klidne muz...ale to nikdo nepredpoklada ze? Spolecnost vyzaduje od zen, aby pracovaly stejne jako muzi, ale od muzu stejny ustupek, co se pece o rodinu tyce, neceka!!

0/0
13.5.2009 7:40

Wendolene

Re: moc nechapu

Panove take drou za male penize po studiu a atestaci. Nikdo nevyjadruje zast, nic proti lekarkam nemam, ostatne pri vyberu lekare se rozhoduji podle schopnosti , ne podle pohlavi. ALe doktorka, ktera nema vlastni ordinaci a pracuje nekde v nemocnici se musi proste smirit s tim, ze bude mit nocni sluzby, ze si to doma musi uzpusobit. Problem je, kdyz jsou oba manzele lekari.

0/0
12.5.2009 20:48

hanulenka

Re: moc nechapu

jo souhlasim s tim, ze zeny by si mely rozumne vybirat obor...podle toho, jestli chteji relativne klidnou praci, kterou skloubi s rodinou a nebo jestli chteji bouchat karieru. Mne na tom vsem vadi, ze se to zvrhlo v odsuzovani zen, co se tyce kvality prace. To, ze i advokatka nebo prodavacka potrebuje obcas volno, dkyz ma nemocny deti, nad tim se nikdo nepozastavuje...

0/0
12.5.2009 20:54

hanulenka

Re: moc nechapu

a jeste me tak napada...ono vubec neni spatne, kdyz jsou manzele lekari...tim, ze maji sluzby oba, tak si je dokazou nastavit tak, aby byl vzdycky nekdo doma a postaral se o deti, neco nakoupil a tak. Chce to vzajemnou toleranci, ale znam par manzelstvi, ktera takhle krasne fungujou. :)

0/0
12.5.2009 21:08

Pan Navratil

Re: moc nechapu

Jo... protože se viděj dvakrát do měsíce ;-)

0/0
13.5.2009 13:18

hanulenka

Re: moc nechapu

zbytecne moc cynismu nemyslite? to vubec neni pravda...

0/0
14.5.2009 11:06

doktor_bota

Re: moc nechapu

Na postech ambulatních lékařů jsou výkony obou pohlaví srovnatelné, snad s vyjímkou oftalmologie a urologie, ale jak mi vysvětlíš, že je mnohonásobně víc chirurgů mužského pohlaví kteréhokoliv zaměření? Proč jsou obvykle patology muži?

0/0
12.5.2009 20:54

hanulenka

Re: moc nechapu

jo jsou obory, ktere jsou vice obsazeny muzi...ale to je celkem jednoduche pochopit. Chirurgie svou podstatou je o mene o komunikaci s pacientem, vice technicka a taky obvykle fyzicky narocnejsi (treba ja nekolikahodinove stani na sale nevydrzim, mam nizsi tlak a asi bych rychle odpadla :))) Je to stejna otazka, jako kdyby ses zeptak proc je vic automechaniku-muzu a vice kadernic-zen ;)

0/0
12.5.2009 21:00

doktor_bota

Re: moc nechapu

Právě proto se ptám, jestli bys dokázala nahradit například v některé "řezničině" chlapa. Protože píšeš, že jsi stejně schopná jako chlap - který ty čtyři hodiny u stolu (nebo občas i sedm) vše zvládne, a na konec ty kosti dá k sobě tak aby seděly. A ten pažní kloub a další kosti zachrání.

0/0
12.5.2009 21:14

hanulenka

Re: moc nechapu

no tak ja treba ne...ale mam kamaradky, ktere to vydrzi a delaji chirurgii dobre (jsou jine konstituce:). Ale zase jsou obory, ve kterych jsou zeny lepsi...medicina neni jen o tom sesroubovani kloubu, v nekterych oborech jde vic o psychologii, trpelivosti dostat z pacienta informace nebo ho primet ke spolupraci, je prace, kde je nutna peclivost,  schopnost delat nekolik veci najednou. Kazdy mame jine vlohy (jinak by to byla i nuda ne? :) a oboru v medicine je mnoho a je na kazdem, jaky mu sedne a jaky si zvoli. A pokud si zvoli spatne, tak muze byt spatny lekar i lekarka

0/0
12.5.2009 21:24

vymrzovac

Re: moc nechapu

a to povolání lékařky jsi si vybrala sama svobodně, nebo tě k tomu někdo donutil? Mít děti tě taky někdo donutil, nebo jsi souložila dobrovolně?  Pokud to nezvládáš, jdi dělat to, co zvládáš, a nebreč tady!  Znám nemálo doktorů, a všichni jsou za vodou, a to nejen finančně. Ti se ovšem v těchto diskusích neobjevují, protože makají a honí body......:-/

0/0
13.5.2009 12:29

hanulenka

Re: moc nechapu

tak predevsim ja tu vubec nebrecim nad svym osudem...medicinu jsem si vybrala dobrovolne a moc dobre jsem vedela, do ceho jdu. A svou praci zvladam, vybrala jsem si obor, ktery me bavi a ktery bude zaroven casove skloubitelnejsi s rodinou...tot vse! Da se zvladnout oboji, kdyz clovek trochu chce a dobre si rozmysli sve priority. Taky znam spoustu doktoru, kteri jsou za vodou...ale on je veliky rozdil mezi doktorem v nemocnici a ambulantnim lekarem...jako zacinajici lekar (ktery musi do nemocnice) s 12 cistyho jsem rada, ze zaplatim najem. 

A jen pro zajimavost...to ze sem ted prispivam je jen proto, ze jsem zrovna nekolik dni nemocna...jinak se taky nezastavim ;)

0/0
14.5.2009 11:20

Wendolene

Jen to ne, dalsi ministerstvo alias Dzamilistan

Ne, v ramci emancipace mate stejne podminky. Nemusite deti mit, muzete delat karieru. Proc by se zamestnavatel mel podrizovat tomu, ze mate deti? Tak to nefunguje nikde na svete. Vybraly jste si narocnou karieru, jak si kdo ustele, tak si lehne.

0/0
12.5.2009 20:33

hanulenka

Re: Jen to ne, dalsi ministerstvo alias Dzamilistan

jo? ja klidne budu doma jako zena v domacnosti...ale kterej chlap dneska uzivi rodinu hm? to neni jen o lekarkach...zeny potrebuji stejne ustupky i v jinych zamestnanich. A byt lekarka neznamena nutne karieru...muze delat na 8 hodim denne jako kdejaka prodavacka. Co takhle trochu tolerance?

0/0
12.5.2009 20:51

Alrauna

Re: Jen to ne, dalsi ministerstvo alias Dzamilistan

A chlapovi byste řekl, že nemá mít děti, když chce dělat kariéru?

0/0
12.5.2009 21:08

hanulenka

Re: Jen to ne, dalsi ministerstvo alias Dzamilistan

presne tak...dnesni spolecnost neni nastavena tak, ze muz vydelava a zabezpecuje rodinu a zena se stara o domacnost. Predpoklada se, ze zena bude normalne pracovat, ale nikdo nepredpoklada, ze by se taky chlap mohl starat o domacnost a deti!! U pohovoru se ho na to nikdo nezepta, kdezto zenskou vyzpovida pekne dopodrobna ( a kdo ma iluze, ze se to nedeje, rpotoze se to nesmi, tak je vedle)

0/0
12.5.2009 21:12

Pan Navratil

Re: Jen to ne, dalsi ministerstvo alias Dzamilistan

No tak holt řekneš, že doma dělá chlap a je to.

0/0
13.5.2009 13:16

hanulenka

Re: Jen to ne, dalsi ministerstvo alias Dzamilistan

no to sice rict muzu...kdyz me stve ten princip (ale to je asi muj nestastny povahovy rys, ze vsechno resim :)

0/0
14.5.2009 11:48

takyjá

doktorky jsou obětí své profese a rodiny?:-))))

Lékařka ,když vystuduje,je jí 25-26 let:-))5 let dělá kolečko,pometlo ve špitále a připravuje se na atestaci,což činí cca 30-31 jejího věku:-))))))))))))))S platem nic moc:-))pokud je to stejné i u manžela?:-))tak žuijí na svobodárně,nebo v pronájmu za což jim padne jejich plat:-))Poté,když se vdá a chce mít rodinu ve 30-31 letech zjistí:-))že je už stará:-)))biologické hodiny jsou skoro dotikány:-)) a může doufat jestli se jí nenarodí nějaký cikrt:-))či nějaký ten zdravotnický náměstek:-))A máme tady 32-33 let a první dítě:-))a teď by měla odvádět znalosti nemocnici:-))které získala,nebo se věnovat rodině,kterou taky získala:-))porod za ní neudělá muž,ani kojení ani základní péči o dítě do 3 let:-))) a je tady 36-37 let:-))))a začíná znovu,protože 3 roky ve vědomostech jsou znát:-)))))))))))))) Proto a takto to myslel předseda lék.komory:-)))))))))))))))))

0/0
12.5.2009 19:01

doktor_bota

Re: doktorky jsou obětí své profese a rodiny?:-))))

Já myslím, že to ve svých třinácti letech ještě prostě chápeš špatně.

0/0
12.5.2009 20:35

opportunity

Re: doktorky jsou obětí své profese a rodiny?:-))))

Vyčisti si klávesnici. Zasekla se ti klávesa )

0/0
12.5.2009 21:06

Alrauna

Re: doktorky jsou obětí své profese a rodiny?:-))))

Základní péči o dítě do tří let za ni nemůže udělat muž? Proč ne?

0/0
12.5.2009 21:09

rohatey

Tak, tak

ženy jsou stejně fyzicky zdatné jako muži samozřejmě jsou i stejně jako muži zdatné rozumově, jsou dokonce ještě daleko a daleko zdatnější protože oni tu práci mužů zvládnou naprosto stejně ba i lépe i s 5ti harantama na krku. Pokud nějaké výsledky někde v tenise, boxu, Nobelových cenách říkají něco úplně jiného je to jenom a jenom tím že tyhle naše sufražetky nedostaly "diskriminačně" ty příležitosti ukázat co je v nich, totéž platí i pro naše milé romské spoluobčany problém není v nich ale jen a jen v nedostaku příležitostí šefovat ČEZu apod. a v našem rasismu.:-)

Soudružky dochtorky hlouposti zdar, je vidět že ten můj "předsudek" že raději šikovného dentistu nebo jiného lékaře chlápka než babu má nějaké ty zdravé základy. Základem rozumu a úspěchu v práci je totiž mimo jiné i schopnost rozumově hodnotit realitu a fakta.

0/0
12.5.2009 18:47

Mareš

Co k tomu dodat...

jsou státy jako třeba Japonsko nebo Rusko, kde si váží svých žen ,které rodí děti a dovedou to (alespoň verbálně) ocenit. U nás se všechny problémy "řeší"  s pomocí imigrantů, kteří nám to jednoho dne náležitě spočítají.

0/0
12.5.2009 18:36

rohatey

Re: Co k tomu dodat...

;-D;-DNo já žasnu tak v Rusku si prý váží žen, já myslím že z Ruska jsou spíš typické obrázky jak se žena dře s kolečkem s maltou a muž zapisuje kolik navezla těch koleček. :-)

0/0
12.5.2009 18:56

suchar

tak

ať si to vyřeší na půdě Lékařské komory, ať tomu kamarádovi Ratha dají najevo co si o něm myslí

0/0
12.5.2009 16:46

j@ck

sykova

neni zadna doktorka z praxe, je to vedkyne-teoreticka delajici pokusy na krysach. Ta o medicine nic nevi, tak nechapu proc ji zde citujete. Kubek jen pojmenoval pravdu. Pokud ne, pak by se pri rozdelovani sluzeb mel prestat brat ohled na to, kdo ma nebo nema kolik deti a zenskym by se mely naflakat sluzby na vanoce, jarni prazdniny. Zadna tolerance absenci kvuli nemocnym detem, rodicakum atd. Tady zase nekdo odmita videt realitu.

0/0
12.5.2009 16:29

suchar

Re: sykova

Kubek je vůl jako rampa

0/0
12.5.2009 16:47

hanulenka

Re: sykova

je problem tuhle casove narocnou a nepravidelnou praci skloubit s rodinou....ale to nic nerika o kvalite osetreni pacienta. Proc se nikdo nepozastavuje nad tim, ze naprosta vetsina sestricek jsou zeny...maji uplne stejny rezim sluzeb a s rodinou to skloubit musi...a rika nekdo, ze by byly nekvalitni zamestnanci???

0/0
13.5.2009 7:58

Pan Navratil

Re: sykova

No ty jsi ještě blbější, než ten tvůj socguru. Chlapi si asi nikdy OČR neberou, žejo? Vole pitomej...

0/0
13.5.2009 13:15

roddie

Pracujeme tvrdě i s dětmi?

Zubařka, u které je manželka, má dvě děcka. Ordinace otevřená maximálně 15 hodin týdně. Když jsme objednávali malou, tak čekala měsíc s otevřeným zubem po zánětu, než měla paní doktorka, co tak tvrdě pracuje, čas. Druhý zub za další měsíc. A další plomba 3 týdny.

0/0
12.5.2009 15:29

suchar

Re: Pracujeme tvrdě i s dětmi?

tak změň zubaře, když nějakýho najdeš, a dlohé objednací doby jsou i jinde

0/0
12.5.2009 16:50

rohatey

Re: Pracujeme tvrdě i s dětmi?

Správně chce to jen jediné najít si nějakého šikovného a rychlého chlápka u kterého tyhle problémy nejsou. :-)

0/0
12.5.2009 18:53

hanulenka

Re: Pracujeme tvrdě i s dětmi?

neni nic jednodussiho, nez si najit jineho zubare/zubarku. Mimochodem znam spoustu zubaru-muzu, kteri maji stejne kratke ordinacni hodiny, protoze jim to proste na vydelek staci...a na druhou stranu zubarky, ktere maji ordinacni doby podstatne delsi.

0/0
12.5.2009 20:20

sageorg

"Chudinky"......

to mají opravdu těžké zvládnout "čtyřcestný" mozek.Porovnávají neporovnatelné,jsou naprosto jiný živočišný druh.

0/0
12.5.2009 13:37

Alrauna

Re: "Chudinky"......

Jiný živočišný druh než kdo? :)

0/0
12.5.2009 16:23

suchar

Re: "Chudinky"......

než opičák Kubek

0/0
12.5.2009 16:50

rohatey

Re: "Chudinky"......

Tak to nějak bude, když začne přemýšlet náš pes jestli domů nebo kam a má dojem že já nejsem psovod ale psovod je ten pes tak to také nemá žádné vyzpytatelné a vysvětlitelné rozumové rozměry. :-) 

0/0
12.5.2009 18:52

jirkaknop

Toto mne zaujalo

Žena, která dostane úlevu kvůli dětem, když potřebuje, to mnohonásobně vrátí zaměstnavateli zpět," říká Syková. Znamená to , že když zaměstnavatel POTŘEBUJE , vrátí mu to mnohonásobně...

0/0
12.5.2009 13:21

Libor76

he he

rodina ženu v práci neomezuje - Lékařky se shodly na tom, že společnost by měla ženám mnohem víc vycházet vstříc.

:-P proč?

0/0
12.5.2009 13:13

Hagrid

ženy nemohou

nikdy zastávat muže a naopak. Už proto, že každý z nich chce něco úplně odlišného. Muž ženu a žena muže.

0/0
12.5.2009 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.