Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemá právo vzdorovat, tlačí politici na Klause kvůli Lisabonu

Českým politikům se nelíbí obstrukce kolem Lisabonské smlouvy, které avizoval Václav Klaus. Prezidenta k rychlému podpisu dokumentu, který schválili poslanci i senátoři, vyzvali sociální demokraté, lidovci i zelení. Klaus chce vyčkat, až jak dopadne stížnost skupiny senátorských kritiků u Ústavního soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

KLAUS A PRÁVO ? ON JE PRÁVO !

Kdyby nejen politici,ale i 26 států  EU tlačily na Klause sebevíc,jeho ješitní hnusná povaha  to nebere,bohužel ! Pro nás i pro Evropu. Rv

VZDOR je jeho krédo. Rv Vzdoruje nejen Evropě ale i světu v oblasti globálního oteplování. Rv

Je to "odměna" všem politikům,kteří mu dopomohli ke zvolení prezidentem !

0/0
10.5.2009 22:37

mildapr

Líbí se mě

jak ve všech diskuzích k LS a EU je nás tolik sebevědomých a vlastenecky cítících Čechů. Jen mi je divné, kdeže tito lidé jsou v tom běžném životě, že o nich není slyšet. Ono je podstatně lehčí o té tzv. národní identitě plkat někde na netu než ji opavdu budovat činy, které za něco stojí. Vymezovat se vůči ostatním, to dovede každý blbec, ale udělat nebo vymyslet něco, čím bude ostatním prospěšný a za co bude uznáván je už podstatně těžší. Takže tak.:-/

0/0
8.5.2009 13:10

vokroj

Klaus

chce mít vždy poslení slovo, ne že by se mu to vždy dařilo. Teď se snaží to aplikovat i na EU, kde na to pochopitelně není nikdo zvyklý a zvykat si určitě nikdo nemíní. Vůbec není jasné, proč chce být s podpisem ten poslední. Byla a je to vždycky holt ta jeho nátura (slušně řečeno), která se s věkem jen a jen prohlubuje, prohlubuje a prohlubuje ... ;-(

0/0
8.5.2009 9:30

petacx

seznam zrádců České republiky? - NEZAPOMENTE !!!

Kdo zradil Českou republiku? ;-€

Seznam zrádců České republiky z řad ODS  ;-€

www.mzda.blogspot.com/2009/05/seznam-zradcu-ceske-republiky.html  

   V   [>-]   V

0/0
8.5.2009 0:29

mildapr

Re: seznam zrádců České republiky? - NEZAPOMENTE !!!

Pro mě jsou hlasovali proti.:-/

0/0
8.5.2009 13:12

godys

á...soudruzi už tady vystupují z EU.....

;-D

0/0
7.5.2009 23:57

Jirka1938

Zmateni politici

Asi nevedi, kdo je prezident a jake jsou jeho pravomoci. Mezi jednu patri schvalovani zakonu. Pokud se jim jeho rozhodnuti nelibi, maji ho moznost prehlasovat podle zakona v druhem kole. Na to aale asi nemaji.

0/0
7.5.2009 23:53

elverano

Re: Zmateni politici

Tady nejde o zákon. Nejde o legislativní , ale o ratifikační proces.

0/0
7.5.2009 23:56

Next Apache

Re: Zmateni politici

Ano. A jak se tady už psalo, prezident potřebuje ke schválení souhlas obou komor parlamentu, ale schválení je jen a jen na jeho rozhodnutí. Tak zní Ústava České republiky. Tož tak to je...Rv;-DR^

0/0
8.5.2009 2:46

elverano

Re: Zmateni politici

To jen jen účelový výklad odpůrců LS. Už to tu nemá cenu řeišt.

0/0
8.5.2009 10:15

elverano

Re: Zmateni politici

Jetšě bych doplnil, že chyboost tvého pohledu vyplývá nejen z obecných ústavníc principů naší země, ale i přímo z Ústavy,kterou se tu zaštituješ. Prvně v ústavě není nikde napsáno,že by prezident smlouvu měl schvalovat (čili jakási autonomní rozhodovací činnost). V ústavě se hovoří pouze o tom,že smlouvu ratifikuje,což je podstatný rozdíl. Samotná ratifikace (podpis prezidenta) má totiž více méně spíše ceremoniální význam dovršení schvalovacího procesu parlamentu ČR.

V Ustavě jsou prezidenotvy pravamoce rozděleny do dvou článku. U jedné skupiny těchto pravomocí je k platnosti aktu nutná kontrasignace (spolupodpis) člena vlády, která za tyto akty nese také odpovědnost. U druhe skupiny tento spolupodpis nutný není. Nutnost spolupodpisu a odpovědnost vlády za takový akt má praktický význam  v tom, že ústava zde předpokládá, že prezidemt do těchto věcí nebude zasahovat ( ptž jeho samotný podpis je irelevantní a není za věc odpovědný).To je další věc,která s tvou teorii není moc v souladu.

0/0
8.5.2009 10:35

ToMiSoft

Re: Zmateni politici

Kde je v Ústavě konkrétně řečeno, že podpis prezidenta má jen "ceremoniální význam"? To jsou dle mého jen vaše dedukce, které se naprosto neshodují s realitou. Samotná ratifikace - kde jde o pdpis prezidenta - je tedy akt, který je právě oním krokem, kterým prezident vyjadřuje přistoupení ČR k dané mezinárodní smlouvě. V tomto případě je tedy naprosto v pravomocech prezidenta, aby tento úkon neučinil. To, že s podpisem LS vyjádřil parlament souhlas nemí pro prezidenta závazné.

Já jen doufám, že náš prezident tento pamflet rozhodně nepodepíše. Na druhou stranu souhlasím s tím, aby podepsal vystoupení z EU.

0/0
8.5.2009 20:22

denny2006

Re: Zmateni politici

Článek 63 Ústavy Čr

                                  b) sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy,    ( ratifikace - potvrzení, schválení, podepsání; konečný souhlas s mezinárodní dohodou )

0/0
9.5.2009 8:55

godys

ano, nemá právo vzdorovat názorům lidí.....

lidi si zvolili své zástupce v PS a Senátu..........:-)EU

0/0
7.5.2009 23:50

JeštěBylaTepláKdyžJsemOdcházel

Re: ano, nemá právo vzdorovat názorům lidí.....

...kteřížto si zvolili svého prezidenta?

0/0
7.5.2009 23:52

petacx

Lisabon schválíme za každou cenu :-( - - NE ozvete se !!!

Kapitulace ODS vítězství ČSSD  8-o 

Kongres ODS rok 2006 - a jeho stále platné usnesení 3.4.

"Kongres ODS zakazuje všem politikům ODS předávat další kompetence ČR na úroveň Evropské unie a rozšiřovat rozsah evropské agendy schvalované kvalifikovanou většinou."  ;-€

 www.mzda.blogspot.com/2009/05/petice-proti-prijeti-lisabonske-smlouvy.html

0/0
7.5.2009 23:47

sawert

o nás,bez nás

tak se dá nazvat arogance našich politiků kteří místo vyhlášení referenda sami za nás rozhodují o tak závažné věci,jako je zbavení práva Čechů na vlastní suverenitu.Připadá mi to jako kdysi Mnichovská dohoda,všichni politici kteří zvedli ruku pro smlouvu by měli být souzeni za vlastizradu a to bez ohledu na můj názor,rozhodnout by měli prostě všichni.[>-]

0/0
7.5.2009 23:01

petacx

Re: o nás,bez nás

NENI NEKDE SEZNAM ZRADCU KTERI ZRADILI CR ?

0/0
7.5.2009 23:48

tupolicek

panove, jenom zadnou paniku

nechte se zaockovat budete klidnejsi

http://project-respublica.blogspot.com/2009/05/zaockovat-sa-musime-akurat-tak-proti.html

0/0
7.5.2009 21:19

JeštěBylaTepláKdyžJsemOdcházel

Jasně páni poslanci,nikdo nemá nárok na nic...

...kromě vás:-©:-©:-©RvRvRv

0/0
7.5.2009 20:42

Petr Slemilshl

Re: Jasně páni poslanci,nikdo nemá nárok na nic...

a včetně tebe, ty ještě byla v teplákovce;-D

0/0
7.5.2009 20:52

JeštěBylaTepláKdyžJsemOdcházel

Re: Jasně páni poslanci,nikdo nemá nárok na nic...

...já taky ale nebrečím:-P

0/0
7.5.2009 20:55

Petr Slemilshl

Re: Jasně páni poslanci,nikdo nemá nárok na nic...

ale měla bys, nad sebou;-D

0/0
7.5.2009 20:57

JeštěBylaTepláKdyžJsemOdcházel

Re: Jasně páni poslanci,nikdo nemá nárok na nic...

:-©(Y)

0/0
7.5.2009 21:52

ToMiSoft

Prosím

Pane prezidente, prosím, nepodepisujte pamflet nazvaný Lisabonská smlouva.

0/0
7.5.2009 20:15

cizinec je našinec

Vystoupení z EU

návod pro ty,kterým se zbořil svět:-)

Po té, co vystupující země informuje Evropskou radu o svém úmyslu, zahájí se jednání o smlouvě, která upraví všechny právní náležitosti spojené s tímto krokem a vymezí budoucí vztahy mezi dotyčnou zemí a EU. Pokud se nepodaří tuto smlouvu oboustranně schválit, smlouvy o EU přestávají automaticky pro dotyčný stát platit dva roky po zahájení „vystupovacího“ procesu, bez ohledu na vůli zbytku EU.

0/0
7.5.2009 20:10

žlutý banánovník

Re: Vystoupení z EU

další bububu, vystoupit lze ihned, prostě ten papír roztrháš a nasXat :-)R^

0/0
7.5.2009 20:12

Next Apache

Re: Vystoupení z EU

Není to tak jednoduché. Jsi ve spolku a platí jistá pravidla. Mohou být i sankce. Obchodujeme s nimi, že?

0/0
7.5.2009 20:19

žlutý banánovník

Re: Vystoupení z EU

ano, jediná páka co maj je embargo, nic jinýho (teda pokud vynecháme válku):-)

0/0
7.5.2009 20:22

Yurek

Re: Vystoupení z EU

Potřebujou nás jako odbytiště.

0/0
7.5.2009 20:30

cizinec je našinec

Re: Vystoupení z EU

..spíš bych řekl,že trhy EU potřebují hlavně podniky z CR..česko je exportní země..cca 80% věcí se od nás vyváží...dovážejí se hlavně suroviny a polotovary pro výrobu..výrobky vyvážíme pak do EU...odborníci mi prominou to zjednodušení

0/0
7.5.2009 20:42

Jirka1938

Re: Vystoupení z EU

Z Ceska to dovazeji proto, ze je to pro ne vyhodne. Jinak by nedovazeli, EU nebo zadne EU.

0/0
7.5.2009 23:55

Yurek

Re: Vystoupení z EU

Ale my neřešíme EU, ta bude bez LS v pořádku.

https://www.svobodni.cz/sekce.aspx?id=37

0/0
7.5.2009 20:13

cizinec je našinec

Re: Vystoupení z EU

jo to jsou ti ekonomičtí experti na kapitalismus 19.století:-)

0/0
7.5.2009 20:17

Yurek

Re: Vystoupení z EU

To je šance pro tuhle zemi i pro Evropu.

0/0
7.5.2009 20:22

khaki

Re: Vystoupení z EU

Tak tos mě pobavil.

0/0
7.5.2009 20:33

Yurek

Re: Vystoupení z EU

Vy mě bavíte už celý večer.

0/0
7.5.2009 20:51

khaki

Re: Vystoupení z EU

Jako agitátor nové strany nic moc.

0/0
7.5.2009 20:52

Yurek

Re: Vystoupení z EU

Nejsem agitátor.

A nepotřebuji k životu lisabonský europaskvil. Vy viditelně ten řetěz mít musíte, protože byste si bez něj nedokázal ani uprdnout.

Dobře vám tak. Ale je mým právem vám v oklešťování mojí svobody bránit.

0/0
7.5.2009 20:59

cizinec je našinec

Re: Vystoupení z EU

nikdo vám žádnou svobodu nebere..naopak.mimo jiné...volný pracovní trh...právo na usídlení se kdekoli v EU...nabývání majetku kdekoli na území EU.

0/0
7.5.2009 21:07

khaki

Re: Vystoupení z EU

Tak si to tak neber.Pokud jsme do EU tak chtěli,tak jsme povinni dodržovat některá pravidla.Mě se ty pravidla stále líbí víc,než pravidla,co tu chtějí někteří zavést.Za totality jsem si přál patřit k západu a teď mě vážně nevadí,že bych měl přijmout i jejich strukturu.

0/0
7.5.2009 21:11

denny2006

Re: Vystoupení z EU

to by mne tedy zajímalo,o jaké struktuře západu to mluvíte,která vám tak chybí a kterou přijmete přijetím LS.Předpokládám,že vůbec netušíte,o čem vlastně ta LS je!

0/0
7.5.2009 21:45

khaki

Re: Vystoupení z EU

Proč si myslíte,že to nevím,jenom proto,že mám na ni jiný názor?

0/0
7.5.2009 22:03

denny2006

Re: Vystoupení z EU

Váš názor Vám samozřejmě neberu,ani nemůžu,to je právě to jedno z pravidel západu,které jsme přebrali po r.89. Do evropských struktur jsme se závazně zapojili vstupem do EU v květnu 04 a vstupem do NATO. LS není o zapojení do západních struktur,ale o snížení,tedy znevýhodnění naší role v nich na úkor velkých států EU.

0/0
9.5.2009 8:26

Next Apache

hmmmmmmm.......

Nějak ste si zredukovali problém na Araby. Jde o islám a jeho intervenci do Evropy. Psali jsme o Turcích (ti to mají nejblíže, bo jsou to soudruzi ve zbrani, že?).

Ročně se světový tábor vyznavačú islámu rozšiřuje o milióny lidí (populace + konvetiti), hlavně v jihovýchodní Asii.

Já mám Korán ( Ivan Hrbek z Orientálního ústavu) v knihovně od roku 1969, kdy ještě po uvolnění v 68. stihl vyjít poprve za komunistú. A žil jsem mezi moslimy.

V souladu s islámem, moslimové uznávají existenci křesťanú a Židú. To jsou "lidé knihy", tedy ti, co se drží bible (i když ne stejné). Ty je možno konvertovat, nebo zabít. Vyznavači jiných náboženství jsou hodni jen otroctví nebo smrti. Tož tak je to.   

0/0
7.5.2009 20:09

Yurek

Re: hmmmmmmm.......

R^

0/0
7.5.2009 20:19

žlutý banánovník

jak dlouho se bojíte arabů?

vsadim se, že v září tomu bude osm let;-D

0/0
7.5.2009 19:58

Petr Slemilshl

Re: jak dlouho se bojíte arabů?

proč? to sise poprvé vysral na náměstí?:-)

0/0
7.5.2009 19:59

žlutý banánovník

Re: jak dlouho se bojíte arabů?

netřeba dalších komentářů, cenzor to pěkně smaže:-)

0/0
7.5.2009 20:01

žlutý banánovník

nebojim se arabů

z toho prej vyplývá, že sem idiot, prostý hlupák, pravděpodobně volič čssd (s tim ale zatim nikdo dneska nepřišel);-D

0/0
7.5.2009 19:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.