Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodloužení metra A začne na podzim, do dvou let zřejmě bude i „déčko“

Pražské metro oslaví během víkendu pětatřicátiny. Kromě toho, že se lidé mohou svézt původní soupravou, která brázdila tunely v 70. letech, připravila radnice pro cestující další dárek. Na podzim se začne prodlužovat trasa A směrem k Motolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

Hmm...

Moc pekne, ale tak nejak trochu neefektivni a zbytecne vyhozene penize..

Metro A by melo slouzit pro obyvatele Prahy 6 a to tak jak je navrzeno nebude. Lepe by oblast byla obslouzena st.: Hadovka (bez vestibulu, vystup v blizkosti tram. zastavky), Cerveny Vrch (Vestibul u zast. Horomericka + autobusove stanoviste, druhy vystup vychodne od zast. Sidl. C. Vrch - Jemenska/Kamerunska), Veleslavin (vystup zapadne od tram smycky - Konzska, prest. pro ukonceni tram i ze smeru do centra, aut. st. a P+R, druhy vystup vestibul u st. Praha-Veleslavin), Petriny (Vestibul u zast. OD Petriny), Brevnov/Vypich (cca v prostoru Belohorska/Kukulova, P+R a Bus) - dal je to zbytecne.

Sidliste Ruzyne, Dlouha Mile, letiste kapacitne zvladne tram od Veleslavina a obslouzi zaroven celou oblast Ruzyne co se tyce mistni dopravy. Pro ostatni obyvatele CR, SC, vzdalenejsich oblasti Prahy a Kladna je vhodnejsi vlak systemu Esko, prrest. uzly Veleslavin, Dejvice, Vltavska a MN. Predpokladam propojeni Mas. n. a Hl.n.

0/0
10.5.2009 15:31

kunde

už se nemohu dočkat

http://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj3.gif

0/0
8.5.2009 16:35

bluewind

lehké metro D

Magistrát slavně rozhodl, že na trase D bude tzv. lehké metro, jedna souprava bude mít jen tři vozy a bez strojvedoucího, vozy budou mít  ale jen velikost vozu tramvaje, což je pěkné, až na to, že kapacitně nebudou vyhovovat tak rozsáhlé a lidnaté spádové oblasti, kterou tato trasa bude obsluhovat, ... - kdo zažil ranní a odpolední dopravní špičku v autobusech směrem na Kačerov mi dá za pravdu, jezdí tam jeden narvaný kloubový autobus za druhým, a nestačí to.....směrem na Kačerov se stahují všechny autobusy ze jižních sídlišť ... a navíc na jihu těsně za hranicemi Prahy neustále rostou a budou růst další a další domy, jejichž obyvatelé se budou sjíždět do konečné lehkého metra v Písnici, protože nechtějí stát v nekonečných kolonách......a to všechno má zvládat toto lehké metro, tedy spíše podzemní tramvaj? Všichni na magistrátě pak budou ze sebe dělat blbce a krčit rameny, že se to nedalo předvídat, zvláště pak až bude v opravě Nuselský most a tato trasa převezme navíc zátěž trasy C...

0/0
7.5.2009 18:57

othoma

Re: lehké metro D

důvody jsou tři: peníze, peníze a peníze...  ,  na D ještě ani žádné zajištěné nemají a už s jistotou říkají termín , to je celej Bém a jeho 10 stanic do r. 2010.

0/0
7.5.2009 23:26

TigerM

Re: lehké metro D

...vozy by mely jezdit v soupravach 2x trivozova jednotka (snad), ... presto si myslim, ze stavet tzv. lehke metro je pro tuto linku v oblasti Lhotky neucelne a preferuji klasicke metro...

Otazkou je, zda by oblasti nepomohla tramvajova trat Budejovicka-Kacerov-Thomayerova nem.-> dale ulicemi Sturova, Durychova, U Kamyku, Lhotecka + propojeni trati Levskeho-> ulicemi Gen. Sisky, Novodvorska. Metro ovsem nenahradi... pouze by se tak linka D naprimila bez zajizdky k nemocnici ...st.: Nadrazi Krc-Zalesi (krizovatka ul. Novodv. a Zalesi)-Tempo (kriz. ul.: Novodvorska a Durychova)-Lhotka-Pisnice... tim by sice nebyla obslouzena oblast sidl. Krc, ktera by ale byla obslouzena tramvajovymi linkami ke stanici Kacerov, ostatni by spadove spadalo pod novou linku D...

0/0
10.5.2009 16:29

BedlamW

ach jo

Hlavne ze penize na protahnuti metra ke kazdemu panelaku v Praze se najdpo, ale dostavet dalnice v Cechach a na Morave...to ne.;-O

0/0
7.5.2009 18:29

TigerM

Re: ach jo

cca 90% nakladu financuje magistrat hl.m. Prahy a ten na dalnice spadajici pod financovani statu davat penize nebude...

Naopak stat by mel prispivat na verejnou dopravu dulezitych staveb presahujici mestskou dulezitost, tj. stavbu mestske a primestske zeleznice mezi kterou patri i metro v praze, tak jak je to obvykle i v zahranici...

0/0
11.5.2009 20:56

Reg

špatná mapka

Ta mapka je stará - aktuální návrh už počítá s nejkratší možnou trasou mezi letištěm a Dlouhou Mílí, ne touto oklikou. Oklika má být vyhrazena pro vlak. Můj tip ovšem je, že bude nakonec pouze vlak, až se zjistí, že stačí.

0/0
7.5.2009 17:54

Vilém Hynek Jarmila

na letiště protáhnout metro ze Zličína

Jednak je to kousek, jednak by trasa vedla podél dálnice nebo pod ní, tudíž by nebyly žádné problémy s pozemky a sítěmi. Navíc by se většina asi dala stavět z povrhcu, takže by to celé bylo x-krát levnější než ražbou. Můj soukromej odhad je, že celá stavba by netrvala déle než 2 roky.

Nezpochybňuju ani protáhnutí metra A na Ruzyň, ale až v dalším sledu, pokud budou peníze. U NC Šestka by se klidně mohly obě linie spojit...

0/0
7.5.2009 17:46

Reg

Re: na letiště protáhnout metro ze Zličína

To by nikdo nepoužíval, cesta do centra by nebyla časově kratší než autobusem.

0/0
7.5.2009 17:52

pártyman

nových 10 stanic metra

nesliboval Bém náhodou 10 stanic metra  už DO podzimu 2010.

Modrobolševická slibotechna Rv

0/0
7.5.2009 17:19

Reg

Re: nových 10 stanic metra

Započítal tam i tehdy rozestavěné a rozestavěné do roku 2010. Pokud by se začalo stavět D příští rok, tak mu to vychází.

0/0
7.5.2009 17:51

Jezewec

BLBOST

Stavět metro podle zveřejněného návrhu je nesmysl, cesta takovou oklikou se nezrychlí, spíše naopak v porovnání použití tramvaje. Má smysl jen přímá trasa. Čím více stanic na klikaté trase, tím hůře pro pobírání cestujících ve špičkách blíže centru (současné zkušenosti odjinud, např. Smíchov.nádraží, Anděl, Karlovo n., Václ.n. apod. . Na Dejvické se lidé do soupravy v metru nedostanou a půjdou na tramvaj.

0/0
7.5.2009 15:48

Majkyho_pupik

Re: BLBOST

nezbyva nez doufat ze zvitezi zdravy rozum a trasa A se zastavi v Motole. Coz je rozumne prodlouzeni. Na letiste pak povede rychlodraha z Masarykova nadrazi az do Kladna. Asi tezko lze oznacit vedeni metra i rychlodrahy na letiste s mene jak 15 mil pasazeru rocne jinak nez vyhazovanim miliard oknem.

0/0
7.5.2009 15:53

skop.sk

Re: BLBOST

Vymýšlené to mají dobře v každém velikém městě na světě na každé letiště má vést metro to je naše ostuda, že to budeme mít až v po roce 2017. Nesmysl je přestupovat na rychlodráhu proč proč to udělat jednoduše bez přestupů, když to jde udělat složitě jako to říkáš ty že ? Přestup a koho to bude bavit ? Rv

0/0
7.5.2009 16:11

Majkyho_pupik

Re: BLBOST

to nechapu..v cem je lepsi pomalejsi metro do centra a nutny prestup na ostatni trasy nez rychlejsi rychlodraha a nutny prestup na ostatni trasy?kdyz rychlodraha navic jeste odboura desitky autobusu jezdicich kazdy den mezi Kladnem a Prahou?

0/0
7.5.2009 16:14

Fare.l

Re: BLBOST

tak to jste zaspal dobu, ne?

Účelné je dostat se do centra co nejrychleji, ne?

Mimojiné ty přestupy nechápu (?) - to mi vysvětlete

0/0
7.5.2009 16:45

a8nn

Re: BLBOST

Asi si myslí, že by rychlodráha vedla jenom do Motola.;-D;-D

0/0
7.5.2009 21:02

Picolik

Nechápu

Já osobně vůbec nechápu proč metrem zcela ignorují velká sídliště Hostivař, Měcholupy a Petrovice. Raději metro nesmyslně ztočili na Depo Hostivař kde nikdo nebydlí. Že by tam nebydlel žádný kamarádíček?Rv

0/0
7.5.2009 15:24

Fare.l

Re: Nechápu

Už podle názvu vás musí trknout proč tomu tak je:-)

I na vás dojde A1má končit na nádraží Hostivař, Depo je konečná A3 a ta už se nebude rozšiřovat

0/0
7.5.2009 16:49

BedlamW

Re: Nechápu

Picoliku, fakt si myslis ze musi metro vest ke kazdemu blbemu panelaku v Prase?!;-D

0/0
7.5.2009 18:30

othoma

Re: Nechápu

no původně to tak bylo - napojit okrajová sídliště s centrem, bohužel trasa IVA se z nějakého důvodu v plánech už neobjevuje

0/0
9.5.2009 19:08

mmkk

Metro k Letišti

Proč to nejde jako všude jinde? Trasa metra se rozdělí na 2 směry kam je potřeba dovést a spoje tam jezdí střídavě. U nás to musí řešit zdlouhavou oklikou přes Motol :-(

0/0
7.5.2009 14:20

Fare.l

Re: Metro k Letišti

Rozdvojení Áčka se plánuje, ale ve smyslu, že bude pokračovat až na Zličín......ta oklika je jinak nesmysl ( tedy podle mě ) - stejně se tam plánuje další trasa

0/0
7.5.2009 14:44

Dlohosh028

Veleslavín

Proč dávají ti mentálové 2 stanice metra Červený vrch a Veleslavín, když budou ležet sotva kilometr od sebe. Je to plýtvání penězi nasekat na sebe 2 stanice.

0/0
7.5.2009 14:00

mmkk

Re: Veleslavín

to je stejné jako návrat tramvají na václavák. už se na to těším :-©

0/0
7.5.2009 14:21

Dr. Fe1

Re: Veleslavín

"Sotva kilometr od sebe" je nejběžnější mezistaniční vzdálenost v pražském metru, podívejte se např. na www.metroweb.cz. Podle mě naopak chybí stanice na Bořislavce a přebývá stanice v Motole. Na letiště ať vede železnice (rychlodráha). Tahle "vyhlídková" podzemní trasa přes Motol je pitomost.

0/0
7.5.2009 14:40

skop.sk

Re: Veleslavín

Na každé letiště musí vést metro, aby se třeba z hájí dostali na letiště bez nějakých pitomých přestupů nevím čím myslíte. Proč by si to člověk měl dělat těžší ? Když to jde bez přestupů ?

0/0
7.5.2009 16:13

Majkyho_pupik

Re: Veleslavín

a z letiste na haje by si se teda dostal bez prestupu?:-)

0/0
7.5.2009 16:16

Fare.l

Re: Veleslavín

Ty vaše počty a přestupy opravdu nechápu......právě tím zákrutem a vedením metra až na letiště si to právě město dělá těžší, ne? To je Ruzyně tak významné letiště, že se tam musí jak s krtkem, tak s rychlodráhou? Podle mě je to nelogické řešení.....metro je spíš potřeba na Praze 4 (D) a 10 (A1)

0/0
7.5.2009 16:56

othoma

Re: Veleslavín

Ano letiště jednou bude tak významný uzel , že tam povedou všechny typy dopravy podobně jako třeba dnes na Smíchově nebo v Holešovicích. Pravda je že se tam nemusí tahat obě koleje skoro naráz ale postupně až tam zase narostou přepravní zátěže a v Praze se dořeší kritičtější dopravní projekty.

Jinak si opravte slovník - rychlodráha už se nepoužívá, letiště bude součást metropolitní železnice (tzn. s budovanou  sítí metra to nemá  nic společného).

0/0
7.5.2009 22:01

chamomilova

a proč to metro nenatáhli až na letiště?

to by napadlo i blbýho

0/0
7.5.2009 13:37

MychalB

Re: a proč to metro nenatáhli až na letiště?

Dočkej času, ještě 10 let se bude jezdit po zacpané Evropské.

Blbýho by to možná napadlo, ale když to soudruzi plánovali, tak na těch pár letadel denně a nijak velký provoz na Evropské jim ty Ikarusy stačily :-P

0/0
7.5.2009 13:45

pepa_praha

Jéé... Zase nová stanice "U zajíce a u veverky"

To je jako "Letňany". Tentokrát se to bude jmenovat "Dlouhá míle".

To asi, že to tam budou mít všichni daleko.

Nebo od toho, že na těch pozemcích okolo někdo vyřeže pěkně dlouhý peníze.;-D

0/0
7.5.2009 13:19

Paranoik

Re: Jéé... Zase nová stanice "U zajíce a u veverky"

Jde o to,ze na Dlouhe mili,bude parkoviste a obyvatele Kladna a prilehlych obci, tam nechaji auta a nebouou se cpat s vozitkama do Dejvic.  

0/0
7.5.2009 13:28

pepa_praha

Re: Jéé... Zase nová stanice "U zajíce a u veverky"

Tak tenhle optimismus ti závidím.:-)

Už vidím, jak někdo nechá nejlukrativnější parcely okolo stanice Metra ladem. Teda ne ladem, ale "jenom" na parkoviště. Ty budou tak nejmíň půl km od ní.:-(

0/0
7.5.2009 13:31

Paranoik

Re: Jéé... Zase nová stanice "U zajíce a u veverky"

At si ty parcely nekdo necha, pro me je hlavni, ze nebudu muset cekat s busem v zacpe 25-30 min, a pojedu cca 2-3 min.  Nebo metrem budu z Dlouhe mile za 15 minut v centru. Parkoviste P+R budou vypadat jako na Zlicine. Rozumim, ze je jednudussi kritizovat, nez si o tom neco zjistit. To parti do ceske povahy.      

0/0
7.5.2009 13:40

mmkk

Re: Jéé... Zase nová stanice "U zajíce a u veverky"

na zlicine je to P+R pekne velke, ze ano? teda jestli nahodou nemyslis pakoviste u metropole, globusu a tesca/ikea. jenze ty tady nedudou

0/0
7.5.2009 14:23

Dr. Fe1

Re: Jéé... Zase nová stanice "U zajíce a u veverky"

Za 15 minut v centru rozhodně nebudete. Stanici Dlouhá Míle bych chápal (a metro na letiště obecně), kdyby metro vedlo přímou trasou, ale s touhle zajížďkou přes Motol, to spousta lidí vezme radši autem až do Dejvic nebo alespoň na Veleslavín.

0/0
7.5.2009 14:43

Teleke z Téléké

architektura hnus

i ty komančové to uměli nadesignovat skromněji a pěkné je to doteď

myslím, že by měli vybrat nějakého pořádného architekta na ty stanice

fuj

0/0
7.5.2009 13:10

znalecvina

Re: architektura hnus

kdyby to designovali komunisti, tak to nemuze byt takova pohoda. komunista byl s cervou knizkou, takovy clovek nebyl inteligetni.

0/0
7.5.2009 13:26

corvus frugilegus

Re: architektura hnus

No nic proti, ale zkuste porovnat některou ze stanic na Jižním městě (C) např Chodov nebo Opatov a na jihozáp. městě např Hůrka nebo Luka. Ač jsou všechny menované stanice na sídlištích mezi paneláky, rozdíl je myslím dost patrný.

0/0
7.5.2009 13:30

Kapitán Hollister

Re: architektura hnus

stanice na Céčku na jižáku jsou totálně hnusný! vůbec sem nepochopil co to má znamenat? soutěž o nehnusnější stanici? na severu zas až kýčovitě překráslený, samý trapný neony, ty voe. taky nesmyslný.

0/0
7.5.2009 13:59

corvus frugilegus

Re: architektura hnus

No právě, že ty "komanči" postavené a Telekem z diskuse tolik opěvované stanice např na tom jižňáku jsou vážně hnus. V porovnání s tím stanice na JZM z 90 let jsou pastva pro oči.

Jinak pokud jde o stanice na severu města, pak lze vést debatu o tom, že mohly být poněkud střízlivější, ale že by to byl hnus, tak to asi nee.

0/0
7.5.2009 14:59

Fare.l

Re: architektura hnus

Buďte rádi, že to bude funkční....není nutné aby to vypadalo jako dílo od Gaudího.

0/0
7.5.2009 15:02

jamescole

Kašlu na metro

můj třílitrovej osmiválec je na ježdění po Praze lepší.Jsem tam sám, muzika na plný kule a když to přišlápnu, psi bez vodítka končej ve Vltavě.A důchodci se mě bojej.

0/0
7.5.2009 12:42

looki25

Re: Kašlu na metro

"stará" Oktávka se spojlerem, diskama výfukem z audiny???

0/0
7.5.2009 12:44

Ernesto Rafael Guevara

Re: Kašlu na metro

R^;-D

0/0
7.5.2009 12:47

trbnjy

Re: Kašlu na metro

Fuj, to mlasklo až sem Rv:-©

0/0
7.5.2009 12:48

elabůžo

Re: Kašlu na metro

Do dopravní zácpy je lepší tank T-80;-D;-D;-D

0/0
7.5.2009 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.