Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušení koncesionářských poplatků ohrozí naši nezávislost, tvrdí rozhlas

Český rozhlas zásadně nesouhlasí s návrhem zrušit koncesionářské poplatky, který má dnes na programu Senát. Vedení veřejnoprávního média tvrdí, že jeho autor Richard Svoboda takto zviditelňuje kandidáta ODS do Evropského parlamentu, jehož je to téma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hnupobijce

Typicka

forma likvidace svobody medii je jejich privatizace kdy jim nezbyva nez hlasat pouze to proti cemu neni jejich chlebodarci - kapitaliste.Statni ,nezavisla media jsou  jednim z piliru pravdiveho infomovani obcanu i kdyz to tam take muze skripat. RvRvRvRvRvRvRv

0/0
6.5.2009 18:24

medvedbalu

Re: Typicka

mám k tomu výhrady pouze pokud jsi mluvil o médiích v ČR. Naše státní média nejsou rozhodně nezávislá a neovlivněná. Rozhodně ne nestranná nebo politicky nezaměřená. Kdyby taková byla, tak bysme asi sledovali jiné zpravodajství.

0/0
6.5.2009 18:27

hnupobijce

Re: Typicka

Cr je specifikum.Kdyz jsou ale media vlastnena kapitalistou,tezko budou (pozitivne uz vubec ne) informovat o vecech ktere maji na ne negativni dopad.Podle mne je dulezite aby obcan uto moznost mel.Stacil by myslim jeden,max 2 programy.I u radia.Nechapu proc dotovat sportovni zpravodajstvi,...

0/0
6.5.2009 18:31

medvedbalu

Re: Typicka

Co se týče sportu - to je otázka vkusu. Sportovní kanál mi nevadí. Na poplatcích dávám pořád stejně, takže si ČT musela peníze přerozdělit, aby na tenhle kanál měla. A s tím kapitalistou.... nevím co tím myslíte, ale v minulých dobách televize v rukou kapitalistů nebyla a myslím, že z informativní a nezaujaté stránky na tom byla dalece hůře než teď.

Mně vadí typická česká podlézavost - takže ČT kopíruje agentury, všechno to jsou komentáře událostí. Nikde není přímo událost, výpověď s titulky a podobně. Vše je okomentováno tak, aby to u nás sedělo. Poplatky mi vadí, protože např. Český rozhlas prostě neposlouchám

0/0
6.5.2009 18:37

medvedbalu

nezávislost???

Je zvláštní, že po odvysílání reportáže "Termiti", který byl proti politikům, ČT dostala sankce v podobě seškrtání financí. Koncesionářské poplatky jí tedy nezachránily a byla stejně pod vlivem politiků. A když už, tak nechápu proč mám v rádiu nebo telce (které si takhle nedobrovolně platím) poslouchat nebo se dívat na komerční reklamy...

Takže - rozhodně to není o nezávislosti, ale o penězích. Vlastně jako všechno.[>-]

0/0
6.5.2009 18:16

hnupobijce

Souhlasim

ze reklama do statnich medii nepatri.je to naprosty nesmysl.

0/0
6.5.2009 18:26

sarumánek

hrozný pitomosti!

Tak to by mě opravdu zajímalo, v čem spočívá "nezávislost" a přínos z hlediska "obecného zájmu" například u Frekvence 1, které má tak jednoznačně  komerční charakter, že kam se hrabou soukromá rádia. Zpravodajství vypadá taky úplně stejně, ne-li hůř na ČR1, ostatní kanály ČR jako třeba trojka vysáílají většinou jen klasiku, takže přetrvávání poplatků je jednoznačně nehoráznost jaká nemá v Evropě ani ve světě obdoby.

0/0
6.5.2009 18:02

Kajmik01

Re: hrozný pitomosti!

No, s tím že vybírání poplatků nemá v Evropě obdoby bych se mírnil. Britská BBC je taky placena formou poplatků a to se jedná o jeden z nejstarších demokratických států.

Další příklad je třeba Itálie, s státní televizí RAI (Radio – Televizione – Italiana. Rakouská ORF je taky placena formou konc. poplatků a loni byly dokonce citelně navýšeny.V Německu vybírá poplatky GEZ (Gebühreneinzugszentrale – Centrála pro výběr poplatků) propro televizi ZDF, ARD a rozhlas Deutschlandradio.

Takže nevidím důvod, proč bychom měli být my výjimka.

Jediné co můžeme chtít, je detailní rozpočet veřejnoprávních médií a jejich kontrola. A pochopitelně aby byla zajištěna kvalita zpravodajství a dalších pořadů.

0/0
6.5.2009 18:14

goober

Re: hrozný pitomosti!

Myslím že srovnávat zpravodajství ČR1 a Frekvence 1 je trochu jako srovnávat dvě auta odlišných tříd :-)

0/0
6.5.2009 18:14

goober

Re: hrozný pitomosti!

Čárku před že si prosím přimyslete :-)

0/0
6.5.2009 18:17

jannnovak

Nezávislost jako základní princip média veřejné služby může

Nezávislost jako základní princip média veřejné služby může zajistit pouze nezávislost financování. - Tak se nezávisle financujte a nevybírejte výpalný od lidí.Rv;-€

0/0
6.5.2009 18:00

Kajmik01

Zajímavá myšlenka

Je nemravné platit tzv. koncesionářské poplatky

pokud stát považuje za nutné mít veřejnoprávní média pak ať jsou

placena z rozpočtu

06.05.2009 15:31 wcbaba;-D Tak tohle je zajímavý názor. Zrušíme koncesionářské poplatky, které platíme my státním médiím a budeme to platit z rozpočtu, který v podstatě tvoří platby daňových poplatníků (nás) státu. ;-D Tomu říkám změna

0/0
6.5.2009 17:59

hnedka_zdrapana

Re: Zajímavá myšlenka

Aspon by odpadly naklady s vyberem konc. poplatku, kdyz uz nic. Ale jsem pro privatizaci a zruseni poplatku (nikoli jejich prevedeni do rozpoctu).

0/0
6.5.2009 18:02

hnupobijce

Re: Zajímavá myšlenka

To opravdu nezni spatne.

0/0
6.5.2009 18:28

medvedbalu

Re: Zajímavá myšlenka

je to změna, protože koncesionářské poplatky jsou vlastně poplatky na druhou. Stejně to je z rozpočtu dotované. Každý rok je to jinak, takže je to nepřehledné. proč tedy dodatečně ještě připlácet? Stejně je to tak u zdrav a soc. pojištění. Zaměstnavatel si na mě jako zaměstnance vytřídí částku peněz a část z ní odevzdá na soc a nem. pojištění. Ten zbytek mi dá a já z něj odevzdám zase soc. a zdrav. pojištění. a když přijdu k doktorovi, tak mu znovu dám poplatek a v lékárně znovu.

0/0
6.5.2009 18:44

NERATHRATHA

Pokorně-Výborní by v komerční sféře nevydělali

za své nynější výkony ani na slanou vodu !

0/0
6.5.2009 17:50

ChorcheCh

Jak to, že cikáni poplatky platit nemusí ?

Neni to rasismus ?

0/0
6.5.2009 17:32

jannnovak

Re: Jak to, že cikáni poplatky platit nemusí ?

Není, cikáni oficiálně neexistujou ;-D

0/0
6.5.2009 18:01

medvedbalu

Re: Jak to, že cikáni poplatky platit nemusí ?

přesně tak - jsou to obyvatelé Romanie - asi oblast Říma :-)

0/0
6.5.2009 18:45

wcbaba

Je nemravné platit tzv. koncesionářské poplatky

pokud stát považuje za nutné mít veřejnoprávní média pak ať jsou placena z rozpočtu

0/0
6.5.2009 15:31

Linde CZ

Re: Je nemravné platit tzv. koncesionářské poplatky

Blbost, zatezovat rozpocet je krajne nerozumne, dost na tom ze mu levicaci pousti zilou pri kazde prilezitosti. Bud rad ze aspon v tomhle pripade vidis co platis.

A jestli za tim mam hledat fintu typu 'pres rozpocet to zaplati ostatni, ja ne', tak to se snad radej ani neozyvej :-P

0/0
6.5.2009 15:41

Linde CZ

Naopak, zavest dalsi konc. poplatky...

..a postupne jima nahradit vetsinu dani. Jen at kazdy pekne vidi co plati, zadna cerna dira typu 'statni rozpocet'.

0/0
6.5.2009 15:27

sageorg

Jo,buďte nezávislí,........

ale za svoje!Poplatky zrušit!

0/0
6.5.2009 14:46

navstevak pro boj s bolsevikem

Zavislost je snad ted.

Kdy musi skakat podle toho jak jim ktery politik pohrozi snizenim ci zvysenim poplatku.

0/0
6.5.2009 14:30

Linde CZ

Re: Zavislost je snad ted.

To jo, ale muzou dlabat na nejake komerni tlaky. V tom jsou na tom presne opacne nez komercni media.

0/0
6.5.2009 15:25

Z-S

Re: Zavislost je snad ted.

A v cem tedy bude ten rozdil, pokud budou mit zakonem pridelenou castku ze statbniho rozpoctu zhruba ve vysi tech soucasnych poplatku?

0/0
6.5.2009 15:58

akademik Richard

nemate tam hrat takove sracky

;-D

0/0
6.5.2009 14:19

General Custer v.2

Nezavisly rozhlas?

Oni si z nas delaji (Y)

0/0
6.5.2009 14:13

jepecek

Neplatit

Pracovníci ČT umí jen stávkovat za naše peníze,aby nepřišli o svá neúměrně přeplácená korýtka.

Paní Bobošíkovou na ně!

0/0
6.5.2009 13:41

Linde CZ

Re: Neplatit

komunistickou prezidentku? No fuj..

0/0
6.5.2009 15:27

mateja

Zrušit poplatky a rozkulačit

Nejlepším řešením by bylo kódování vysílání a kdo má zájem, bude platit poplatky a dostane dekódovací kartu. Současný stav je nesmyslný a zakládá nerovnost subjektů. Proč špatné ČT24 žije z poplatků a Z1 je vystaveno komerčním podmínkám? ČT a ČR tvrdí, že jsou veřejnoprávní, ve skutečnosti jsou to zaměstnanci a vedením svým způsobem privatizované instituce. Jako veřejnoprávní by stačil jeden rozhlasový a jeden televizní kanál, které by financoval stát. ČT i ČR by potom bylo možné "rozkulačit" a zbytečné prodat. Už to by vystačilo na hezkou řádku let provozu osekaného ČR a ČT.

0/0
6.5.2009 13:20

MiroTR

Re: Zrušit poplatky a rozkulačit

Máte pravdu. Stačí se porozhlédnout. Kolik mají veřejnoprávní média kanálů v okolních zemích ? Na co potřebuje ČR několik takových kanálů ?  Veřejnoprávní je leda ČT24 a v malé míře ČT2. ČT1 má převážnou část pořadů, které patří na komerční TV. A navíc jsou prošpikovány reklamami. Ano, jeden kanál ČT a jeden rozhlasový a financovat z daní.

0/0
6.5.2009 14:19

mpixel

Televizní a rozhlasové poplatky za mě platí blbý spoluobčané

Veřejně prohlašuji, že za jejich zpravodajství - i když ho občas poslouchám - nic neplatím.

Je morální že používám služby za které neplatím?

Ano, frekvence patří státu --- a mohla být přidělena soukromé stanici. Na trhu by vznikla díra nabídka x poptávka po zpravodajství - a zcela jistě by se někdo našel, kdo by to dělal rád zdarma a díru zaplnil.

A že lžu, že nemám přijímač? JE to morální. Ano - bráním se totiž zlovůli úředníků a ostatních občanů.

0/0
6.5.2009 13:20

merhaut

Re: Televizní a rozhlasové poplatky za mě platí blbý spoluobčané

měl by sis nicko zaplatit soukromé dovzdělání z češtiny, aspoň na úrovni páté bé, veřejné školství u tebe selhalo...

0/0
6.5.2009 13:23

mpixel

Re: Televizní a rozhlasové poplatky za mě platí blbý spoluobčané

blbý znamená že jsou natvrdlý, tak jako ty.

0/0
6.5.2009 13:24

merhaut

Re: Televizní a rozhlasové poplatky za mě platí blbý spoluobčané

a teď už se nemůžeš nicko vymluvit ani na překlep... blbý a natvrdlý jsi akorát ty, občané blbí nejsou...

0/0
6.5.2009 13:28

leather-man

Re: Televizní a rozhlasové poplatky za mě platí blbý spoluobčané

On obchází zákon, jako pan Rath... a socanům o tohle šlo: nelíbí se mi zákon = nebudu ho dodržovat. :-©

0/0
6.5.2009 13:38

navstevak pro boj s bolsevikem

Re: Televizní a rozhlasové poplatky za mě platí blbý spoluobčané

;-D tak jako u vsech ostatnich. I zakladni skolstvi by melo byt se skolnym a soukrome.

0/0
6.5.2009 14:32

DEE BASS

znáte někoho ?

znáte někdo někoho kdo poslouchá Český rozhlas ? ať pátrám jak pátrám ještě jsem nikoho takového nenašel

0/0
6.5.2009 13:17

billa98

Re: znáte někoho ?

Český co?

0/0
6.5.2009 13:30

slichtaj

Re: znáte někoho ?

já ho poslouchám......

0/0
6.5.2009 14:00

farářskej

Re: znáte někoho ?

Já si loni den po Vánocích pustil tak na dvě hodiny Vltavu... počítá se to?

0/0
6.5.2009 14:24

topič elektrárenský

Re: znáte někoho ?

Občas to zkusím mezi poslechem mp3 a jako by mě někdo vrhnul do nejhlubší normalizace. Sice se to už kupodivu nejmenuje Hvězda a nemají znělku Přes spáleniště, ale hudba i interpreti jsou převážně stejní jako v osmdesátých letech. Za těch 45 korun měsíčně, co platím, to rozhodně nestojí ani jako výlet do skanzenu komunizmu.

0/0
6.5.2009 15:21

Jiřik

Re: znáte někoho ?

Jo, ale furt to s tou normalizační hudbou není tak strašné jako na Impulzu, F1, Blaníku a dalších stanicích, co hrají "jenom hity" (spíš shity) a stavějí se do role "pohodového českého ráááádia".

Poslouchám ČRo Hradec Králové: slušné regionální, celostátní i mezinárodní zpravodajství, bulvár nula nula nic, česká a zahraniční hudba cca 1:1. Jsem s ním spokojen, i když raději bych poslouchal ČRo2 Praha - jenže u nás se nedá chytit a stream mi v práci nepovolí...

0/0
7.5.2009 9:20

Linde CZ

Re: znáte někoho ?

Ja ho posloucham, nesnasim stupidni reklamy. Placene radio Valc mi bohuzel zrusili.

Ale jinak je CRo obecne cileny na premyslivejsi segment, takze mozna ze skupina kterou znas je fakt mimo nej :-)

0/0
6.5.2009 15:30

kvocna

Re: znáte někoho ?

Neznám ani jeho vysílací frekvenci, zprávy čtu na netu a hudbu poslouchám z CD nebo MP3, takže žádnou rozhlasovou stanici - veřejnoprávní ani soukromou - nepotřebuju  :-)

0/0
6.5.2009 15:48

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

Český rozhlas

ať jde se svou nezávislosti k čertu. Nikdy , ale skutečně nikdy jsem ho neposlouchal, neposlouchám a poslouchat nebudu. Pseudofilozofické blábolení proložené Gotťákem a Zagorovou ať si rozhlas nechá. A jeho nezávislost je mi u (Y). Klidně ať si tam třeba hajlujou nebo zpívaj internacionálu. Stejně to poslouchá asi 100 lidí v celé republice.

0/0
6.5.2009 13:14

FoDa

FoDa

Jeden z nejlepších nápadů poslední doby ! A hlavně ať také zruší i poplatky za ČT !

Nedávno jsem po velice dlouhé době chvíli díval a je naprosto šílené, za co se naše peníze utrácejí :-/

0/0
6.5.2009 13:13

Mak1

Tak ať si veřejnoprávní rozhlas + TV

zakódujou a tomu, kdo ho bude chtít poslouchat/dívat se to za poplatek odkódujou.

A pak ať zveřejněj, kolik lidí o to má zájem ...

0/0
6.5.2009 13:13

m. l.

Mám protinávrh

U nás je k dnešnímu dni 86 komerčních rozhlasových stanic. Co kdyby se platil poplatek každému z nich, čili celkem 87*45 = 3915 Kč měsíčně? Nebylo by to nejspravedlivější řešení?

0/0
6.5.2009 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.