- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Uděluji cenu Černého rypáku. Autorka si ji jistě zaslouží.
Pan Rabas by jako zoolog měl vědět, že v rámci druhu existuje vnitrodruhová variabilita, takže to, co mají ve výběhu, není kopie děl paní Šalamounové, ale úplně jiní příslušníci téhož druhu, kteří se - zcela logicky - od těch původních z 80. let liší. Jsou to tedy ÚPLNĚ jiní ropáci, a proto se na jejich zobrazení nevztahují žádná autorská práva. Je to totéž, jako kdyby dnes nikdo nesměl vymodelovat sochu koně, protože to už kdysi dávno udělal Myslbek (a tisíce sochařů před ním).
by měl jednou pro vždy přestat být tolerován. Nebýt toho filmu, tak sou její figurku každýmu ukradený. S takovouhle za chvíli budu chtít od každýho kdo si vytírá hajzlpapírem autorský poplatek, protože se jeho otisk podobá mému otisku.
_
Je to asi stejný, jako když jakýsi jiný špičkový umělec navrhl logo PČR a teď vybírá poplatky od výrobců hraček - za co? Kdyby si jeho logo PČR nevybrala, chtěl bych vidět kolik výrobců hraček by o jeho práci nějak zavadilo. Jedinej důvod proč to logo používaj, je ta policie, takže dle mého "umělec" na žádné poplatky nárok nemá. A tady je to stejný
To je vždycky otázka smlouvy. Buď se výtvarník s prodejem vzdá všech práv k dílu a udělí licenci tomu, kdo dílo koupitl, nebo má ten, kdo dílo koupil, jen užívací práva a nemůže s dílem, v tomto případě logotypem, dál disponovat. Mmch, u to, že vyrábějí hračky, které vypadají jako policejní auto, musí být imho nějak ošetřeno.
že to je sice státní, ale opravdu prospěšná organizace, pro děti, pro pohodu, přeji autorce ropáků Barbaře Šalamounové, aby se těmi penězi udusila! Měla ječet hned a ne až nyní.
Vše, co se týká ropáků je pro mne tabu!!