Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za zpoždění zaplatí pacienti u některých lékařů pokuty

Objednat se k lékaři a na domluvené vyšetření nedorazit? V některých ordinacích to může pacienty přijít draho. Za promeškaný a dopředu neomluvený termín si totiž soukromí lékaři stále častěji účtují pokuty. Chtějí tak pacienty vychovávat k větší odpovědnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JÚLINEK.ŠÍŠAL

nojo, souzi a soušky čížci,

ale stále nevím, který čížek mi zaplatí ušlý zisk za lékařské ošetření opožděné vůči plánovanému o 15 minut  ....:-P

0/0
6.5.2009 20:47

flipflip

tak to se mi libi...

to se mi libi, jak jsou doktori cili, aby vychovavali pacienty. jsem zvedavej, kdo bude vychovavat doktory. v drtive vetsine jim totiz arogance a nabubrelost nechybi. 

je skoda, ze vztah mezi pacientem a lekarem neni "obchodni", jak se pise v clanku. kdyby byl, tak by doktori pochopili, kdo je zakaznik a kdo prodavac....

0/0
6.5.2009 16:22

Hagrid23

:)

Má zubařka nebo zubní hygienička termíny dodržuje. Plus mínus na 5 minut. Jednou se mi stalo, že jsem přišel na řadu o půl hodiny později a obě se mi strašně omlouvali. Jsem s nima naprosto spokojený. Citlivý a profesionální přístup.

Nemám proto důvod se nikterak pozastavovat nad pokutou a bez řečí bych ji zaplatil. Jednou jsem nestíhal, protože byla v Pha zácpa. Volal jsem hodinku před kontrolou s tím, že jsem s pokutou samozřejmě seznámen a ihned jak přijdu ji zaplatím. Sestříčka se jen usmála a přeobědnala mě. Nic jsem platit nemusel.

0/0
6.5.2009 12:17

Mispulda

stejný metr pro obě strany

Předpokládám, že se jedná o vtip. A pokud ne, tak musí být stejný metr pro obě strany. Pokud budu objednán na desátou, tak mě musí vzít v deset a ne v jedenáct, jak bývá z 99% zvykem. Pak ať za můj čas platí pokutu lékař. Je to kapitalismus a to si pořád mnoho lékařů neuvědomuje. Pořád nějak čekají na švestičky z naší zahrádky a neschopnost českého národa se obořit proti jejich chování.

0/0
6.5.2009 10:56

singlemalt

Re: stejný metr pro obě strany

oboř se, to je nejlepší....

0/0
6.5.2009 11:16

Mispulda

Re: stejný metr pro obě strany

Dělám to, ale zbytek tupého národa jen pokukuje by oni nebyli ti špatní kdo se ozval. Dyť jsme Češi.

0/0
6.5.2009 11:37

Jan Vrana

Ano i ne

Se vsemi anketami je to podobne - ve vestine pripadu nelze prefabrikovane odpovedi pouzit. Nechci byt smesny, ale regulaci bych prenechal tolik vysmivane "neviditelne ruce trhu".  Znam dobre lekare - dokonce i zubare, kde se nikdy neceka a vse funguje bezchybne. Zde muze neukazneny pacient vse zhatit a pokuta je na miste. Typictejsi jsou porad jeste komunisticke pomery a cekaci doby v hodinach. Zde by byla pokuta za pozdni prichod prinejmensim trapna. At si to zavede kazdy lekar, ktery si mysli, ze na to ma. Kdyz mu pacienti utecou, je to jeho problem.

0/0
6.5.2009 9:51

milenkamikes10

přesně tak

v tom případě i já požaduji pokutu za to, že jsem objednaná na určitou hodinu a přijdu na řadu za 3 hodiny,v mém případě je pravidlem, že v čekárně sedí na stejný čas 5 pacientů, pak se nedivme, že nemůžeme být všichni vyšetřeni najednou.

at ze sebe doktoři nedělají něco víc,hlavně oni chodí do ordniace pozdě, výmluvy, že chodí po pacientech, jsou nesmyslVVV

0/0
6.5.2009 8:48

Sidonna

Zatím mám opačnou zkušenost, čekám, čekám a čekám

Objednám se na určitý čas a stejně pak trávím v čekárně dlouhý čas než na mne příjde řada. Zaplatí pokutu ten lékař ? Já nevím proč je ta lidská chamtivost tak odporná.

0/0
6.5.2009 8:30

g.a.p.a.

Re: Zatím mám opačnou zkušenost, čekám, čekám a čekám

Kam až ta lidská stupidita sahá...Rád bych upozornil, že za skluz obvykle nemůže sám lékař, nýbrž opět pacient. Lékař sice má harmonogram, kterého by se měl držet, ovšem často se vyskytují akutní případy, komplikace při zákroku atd. Není v lékařových silách tyto problémy, třeba i několik měsíců předem, předpovídat. Lidi, lékaři jsou tu přece pro vás a když se vám nelíbí, tak si žijte klidně jak opice v pralese...

0/0
6.5.2009 14:44

rotterj

Pokuta u lekare.

Myslim,  ze pokuta by byla mozna pouze v pripade, ze by pacient predem s lekarem podepsal smlouvu a byl na pokutu upozornen. Jsem si jisty, ze by minimalne byl schopen zavolat, ze neprijde.

Jinak se mi zda pokutovani zakazniku jako typicky priklad paradoxniho chovani nasich podnikatelu: jsi zakaznik, tak drz pusu a poslouchej, my jsme tu pani. Ja bych v takovem pripade zmenil lekare. Jsem lekar a urcite bych si takove chovani nedovolil, otazka je, jake procento pacientu bez omluvy neprijde. A omluvit se by nemel byt velky problem, nebo ano?:-)

A ze jich je malo? Hmm. Bude hur. Alespon v nemocnicich. Uz roky lekari upozornuji na spatne podminky k praci a uz roky se vi, ze houfne odchazeji do ciziny. Nic se s tim nedela a ceka se co se stane.

0/0
6.5.2009 7:35

Joooudas

TIP NA DRUHOU ANKETU

Myslím, že k tématu by pro čtenáře měla být ještě druhá anketa:

"Omluví se vám obvykle lékař, když přijdete na řadu výrazně později?"

Skoro všude visí "Pořadí pacientů určuje lékař", asi většina by nenamítala nic proti přednostnímu obsloužení těhotných a invalidů, ale někdy je především u specialistů skluz přes hodinu... :-(

0/0
6.5.2009 1:17

patriot

Myslím,

že nejen lékaři, ale např. i kadeřnice by měla pokutovat zákaznici, která se objednala na určitou hodinu a potom nepřijde, protože jako podnikatelka přichází o peníze, když nemůže dělat svou práci, nebo hoteliér, když si u něho objednám reservé na určitou hodinu a nepřijdu a stůl potom není využitý atd. Prostě o peníze jde až na 1.místě, o člověka vůbec. Krédo kapitalismu.

0/0
5.5.2009 23:48

ort

Tak

já v drtivé většině, když jsem objednán k lékaři, tak mě nikdy nevezme v objednaný čas, vždycky musím čekat, u zubaře několikrát i víc než tři hodiny. Tak můžu také vybírat od lékaře pokuty, neboť já rovněž přicházím o zisk, za  dobu, kterou marním v čekárně.

0/0
5.5.2009 23:37

miliondj

V Británii to maj zmáklý

Posílaj pacientům připomínací SMSku, na kterou smsnout zruseni vysetreni...

0/0
5.5.2009 22:35

lazuli

Za chvíli tu bude dávat pokuty kde kdo.

Třeba toaletářka za překročení časového limitu.

0/0
5.5.2009 21:05

dog333

Re: Za chvíli tu bude dávat pokuty kde kdo.

R^

0/0
5.5.2009 21:22

Joooudas

Re: Za chvíli tu bude dávat pokuty kde kdo.

To bohužel není moc ftipný - jednak dřívější hajzlbáby občas účtovaly za překročení limitu 2 kousků toaleťáku, jednak jsem byl svědkem vyhánění osoby dlouho sedící v kabince ochrankou v Centru Chodov (asi mají zkušenosti s bezdomovcema, co tam pospávaj) :-(

0/0
6.5.2009 1:15

Jirka1938

Dal bych pokutu lekari

za kazdou minutu, co musim cekat.

0/0
5.5.2009 20:20

Kiselyna

Re: Dal bych pokutu lekari

Já teda v čekárně pokorně čekám,a ani nedutám,poněvadž mám teda z Mudr respekt. A ještě jsem neviděla nikoho,kdo by se chtěl hádat s doktorem.

0/0
5.5.2009 20:25

singlemalt

Re: Dal bych pokutu lekari

a už jsi takového našel, hrdino?

0/0
5.5.2009 20:26

dog333

Re: Dal bych pokutu lekari

A jak jste s dochvilností na tom vy? ;-) Ráda počkám půl hodiny i více, když má doktor akutní případ. Chtělo by to i trochu soudnosti. Jak by se vám líbilo, kdyby jste silně krvácel a padal do mdlob, ale před váma by ječel jiný objednaný pacient na preventivní kontrolu?  Je to trend dnešní doby kdy chybí lidem soudnost a tolerance, stane se nehoda a všichni "čumilové" akorát kolem projedou, nepomůžou aby se neumazali, ale jsou ti nejchytřejší...

0/0
5.5.2009 20:52

Pilad

Re: Dal bych pokutu lekari

Já taky rád počkám, jen mě rozčiluje že když má doktor ordinovat od 8hod do 12hod tak si dá od 10hodin 45 minut svačinu.

0/0
5.5.2009 22:43

černej oes

Re: Dal bych pokutu lekari

Silně krvácejícíh a k zemi klesajících pacientů jsem u zubaře či obvoďáka skutečně mnoho neviděl... ;-D;-D;-D

0/0
5.5.2009 23:29

ort

Re: Dal bych pokutu lekari

Já taky ne a jak píšu výše, u zubaře i přes objednání téměř tři měsíce předem ,čekám tři hodiny i více a to pokaždé.

0/0
5.5.2009 23:41

singlemalt

Pohled z druhé strany. Sám za pozdní příchod nevybírám,

protože i mně se občas stane, že nedodržím termín. Ale nedodržím ho proto, že jsou pacienti vůči sobě velmi nesolidární a nekorektní. Přijde mimo objednání a pokud sestře oznámí, že zub bolí, nezbývá, než ho ošetřit. Neztrácím čas zbytečnou následnou diskusí, že to vlastně akutní nebylo a stejně program nabere skluz. Rád bych preferoval objednané. Současná legislativa mně brání tím, že akutního pacienta nesmím odmítnout....Takže začněte vzájemným respektováním se, milí pacienti.:-)

0/0
5.5.2009 19:45

Kiselyna

Re: Pohled z druhé strany. Sám za pozdní příchod nevybírám,

Milý pane doktore,

s tím přece musí zubař počítat,že bude čas od času někdo s akutní bolestí zubu - a těžko posoudit,zda měl čekat týden,jestli oteče nebo ne a objednat se. Rozumní jsou zubaři, kteří mají pro tyto případy vyhrazenou hodinku ráno od 7 do 8.Značná část jich to myslím dělá a to oceňuji.

0/0
5.5.2009 20:05

singlemalt

Re: Pohled z druhé strany. Sám za pozdní příchod nevybírám,

mám dokonce hodinu a půl pro tyhle nešťastníky.....:-)

0/0
5.5.2009 20:07

Kiselyna

Re: Pohled z druhé strany. Sám za pozdní příchod nevybírám,

Tak to je super.Takový zubař je můj senR^.Taky často běhám co by nežádoucí zdržovatel řádně objednaných pacientů a je mi to trapné-předbíhat.Ale fakt za to nemůžu.U zubaře jsem minimálně každej měsíc a u higienistky jakbysmet.Stejně to nepomáhá. Peníze,kt.tam nechám raději nepočítám.

0/0
5.5.2009 20:18

klokaran

Re: Pohled z druhé strany. Sám za pozdní příchod nevybírám,

Navíc je to pro zubaře pohotovost a 90 kč za pohotovost.

0/0
5.5.2009 20:40

sorg1

Re: Pohled z druhé strany. Sám za pozdní příchod nevybírám,

To já se se snažím aby zuby nebolely, protože je to opravdu hodně nepříjemné. hodně mě motivuje i to, že můj zubař nedělá na pojišťovnu, ale zase ta péče a ta motivace:-).

0/0
6.5.2009 7:48

petemele

jo tak platit?

A kdo me zaplati cekani u toho doktora???? A jeho velice spatne vysledky ??? zbytecne kontroly u jinych lekaru tohle by mel uhradit vzdy doktor ktery ma v ordinaci preplneno a maskuje svoji neschopnost o specialistech ;-€

0/0
5.5.2009 19:35

dog333

Re: jo tak platit?

tak koukám, že jste odborník ;-D;-D tak proč chodíte k doktorovi? Určitě máte doma všechny diagnostické přístroje doma, jak se domníváte o obvoďácích... A ještě by jste ušetřil čas a peníze ;-)

0/0
5.5.2009 19:42

Bozako

Terapie

Chodím na terapii a pokud se neomluvim min. 24!! hodin predem, mam zaplatit, jako bych na terapii byla. Je to primerene ?

0/0
5.5.2009 18:40

singlemalt

Re: Terapie

ano

0/0
5.5.2009 19:37

Lendyska

To je nehoráznost.

A co kdyby lékař zaplatil mě, když přijdu včas ale pak ještě půl hodiny čekám, až přijdu na řadu? To je přece zase můj promrhaný čas! Když pacient nepřijde, no tak vezmu dalšího, ne? U mého gynekologa je toto běžná praxe. Jsem objednaná třeba na 11h, přijdu v 10:55 stejně jako ještě další dvě dámy a po půl hodině čekání zjistíme, že jsme všechny tři objednané na 11. Tak kde je spravedlnost? Takže páni doktoři, když my, tak Vy taky.

0/0
5.5.2009 17:55

yan007

Re: To je nehoráznost.

určite. S tým súhlasím... Bolo by to dobré pre obojstrannú spokojnosť. Inak doporučujem pred tým ako napíšem nejaký príspevok aspoň letmo preletieť diskusiu...

0/0
5.5.2009 18:02

dog333

Re: To je nehoráznost.

A ztěžovala jste si někdy na to u doktora nebo nebo jen tady v diskuzi? Souhlasím s tím, že když pacient nepříjde, tak vezme přece na řadu dalšího...

0/0
5.5.2009 18:03

yan007

Re: To je nehoráznost.

pokiaľ tam ďalší je

0/0
5.5.2009 18:05

dog333

Re: To je nehoráznost.

nenašla jsem v diskuzi příspěvek, jestli si někdo byl schopný i ztěžovat, když tam dlouho sedí... Zatím mi to tak připadá, že tu pusu nikdo neotevřel aby se zeptal, proč tomu tak je... Můžou mít nevhodný objednávkový systém, nebo sestra vás omylem "přeskočila"...

0/0
5.5.2009 18:10

yan007

Re: To je nehoráznost.

? (ad 1. veta) nechápem Vašu "argumentáciu". Zdá sa, že myšlienky máte úplne inde ako argumenty. Objednávkový systém? Ešte raz zopakujem. Keď je niekto objednaný na hodinu a máte dobrý objednávkový systém a my ho máme, tak tam nikdo nesedí!!!!!! preto nemám problém platiť za meškanie..... !!!!!!!! ale keď pacient nepríde a nikdo tam nesedí, tak ja platím sestričku a ďalšie náklady!!!!!! HOWGH

0/0
5.5.2009 18:17

dog333

Re: To je nehoráznost.

reagovala jsem na příspěvek který zněl, že doktor objednal 3 lidi na úplně stejný čas. Nejdřív si přečtěte, na co sem reagovala. Sám tady nabádáte, at si lidi přečtou nejdříve diskuzi a potom reagují. Vy tu omíláte jen ten svůj argument. A znovu vám říkám, že vám jde jen o penízky a nezajímá vás příčina, ale jen důsledek. Pokud se někdy povede prosadit taková blbost, že bude pacient platit sankce za cokoliv co si on zrovna myslí (doktor má právo pacienta odmítnout když ztratil k němu důvěru a je spolehlivý), ale tedy doufám že i za čekání v ordinaci. Tak se potom těšte, až se vám nějaký přístroj v ordinaci pokazí nebo vypne proud ;-D To vám pacienti naúčtují rovnou několik dní za čekání.

0/0
5.5.2009 18:56

yan007

Re: To je nehoráznost.

ja som reagoval na vašu reakciu na moju reakciu.... o jaké penízky? Vám keby vznikla ztrata alebo škoda, tak by ste za hlboko filozoficky zamýšľala nad príčinou a dôsledkom? ;-D;-D;-D blbosti tu píšete Vy, nikto tu nehovorí o takých scénaroch ako si ich tu dokážete vykonštruovať....:-©

0/0
5.5.2009 19:39

dog333

Pro yan007

Od počátku v diskuzi hovoříte o svoji manželce že je zubařka jakou má ona klientelu a nakonec jste se pasoval do role doktora zubaře? Trochu tady kecáte :-)

0/0
5.5.2009 19:23

yan007

Re: Pro yan007

aha, topiaci sa aj stébla chytá. Nie som doktor. Som právnik, ale ordináciu sme zariaďovali spolu, pomáhal som časom, peniazmi atd... a je to v SJM (čo mimochodom znamená, že odpovedám aj za straty...), keď hovorím v prvej osobe, alebo v prvej osobe množného čísla, tak hovorím za nás... ale také niečo Vám asi nedôjde....

0/0
5.5.2009 19:41

dog333

Re: Pro yan007

áha, takže jde v prvé řadě o penízky ;-) Každá firma má své náklady, výnosy a ztráty - je to "riziko" podnikání. A vaše paní může odmítnout pacienta, který je opakovaně nespolehlivý. Ve vaši profesi bohužel o etiku nebo lidskost nejde. Ani se nedivím, že tak prosazujete smlouvy a sankce u lékaře, je to pro vás možnost dalšího výdělku, kdy budete doktorům navrhovat smlouvy proti pacientům. ;-) A pokud jsem hovořila o "vykonstruovaných" případech které můžou nastat, tak je to pro vás další kšeft, když budete za peníze chodit k soudu a obhajovat stranu, která si vás najala - paradoxně třeba i pacienta ;-D.

0/0
5.5.2009 20:03

černej oes

Re: Pro yan007

Doktor jako doktor. Ty budeš tak šikovný, že i chrup opravíš.

0/0
5.5.2009 23:33

dog333

Re: To je nehoráznost.

spravedlnost... na světě se dějou daleko větší nespravedlnosti, než sedění u doktora u půl hodiny déle...

0/0
5.5.2009 18:12

Jirka1938

Re: To je nehoráznost.

Divim se, ze prisel v 10:55. Vetsinou prijde v 11:15.

0/0
5.5.2009 20:23

12345hanka

Super.

Ještě maličkost - když mě lékař objedná na půl třetí a ještě o půl čtvrté čekám na vyšetření, zaplatí tu pokutu on mně?

0/0
5.5.2009 17:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.