Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi víc jezdí na čtyřkolkách, víc na nich také umírají

Češi propadají nové zálibě. Oblíbili si motorku na čtyřech kolech zvanou čtyřkolka. Stává se novým fenoménem českých silnic a lesních cest: není to však úplně nevinná "hračka". Test MF DNES odhalil, že čtyřkolka se chová jinak než auto nebo motorka. Dává řidiči brzy pocit, že ji ovládá. Skutečnost však může být jiná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MAX300

Češi víc jezdí na čtyřkolkách, víc na nich také umírají

ZDAR VŠEM KDO VLASNÍ NĚJAKÉ TY 4KOLY.MÁM TAKÉ JEDNU UŽ SKORO DVA ROKY,MAXE 4x4 LIMITED.ZA TU DOBU JSEM NA NI NAJEZDIL VÍC NEŽ NĚKDO AUTEM NECELÍCH 10 000 KM.TECNICKY TO MÁ NĚJAKÉ TY MUŠKY,UŠ TO VYDĚLO I TAŽNÉ LANO A TO K VŮLI ŘEMENU A TO Z OTROKOVIC DO ZLÍNA.ALE TO CO PÍŠE TEN REDAKTOR TAK NEVÍ O CO JDE!!! JAKO JE HOMOLOGACE PRO DVĚ OSOBY ATD.....DOKONCE JEHOMOLOGOVANÁ I DĚTSKÁ SEDAČKA NA ČTYŘKOLKY S CERTIFIKÁTEM,TAK I NA VOZÍK ZA ČTYŘKOLKU.TAŽENÁ MŮŽE BÝT JE VEDENÁ JAKO "MOTOCYKL-B" ASPOŇ JSEM SI TO ZJIŠŤOVAL NA BENGÁCH. ALE TOHO RRDAKTORA FAK NECHÁPU CO O TOM NAPSAL!! JEŠTĚ MŮŽU DODAT ,MÁM I AUTO ALE,STEJNĚ JEZDÍM POŘÁD NA ČTYŘKOLCE I KDYŽ PRŠÍ,SNĚŽÍ,MRZNE NEBO SVÍTÍ SLUNKO.ZÁLEŽÍ JEN JAK JE ČLOVĚK OBLEČEN.

0/0
10.6.2009 19:07

Tom Hagen

Re: Češi víc jezdí na čtyřkolkách, víc na nich také umírají

Tos myslel vážně?  ;-D

0/0
15.6.2009 11:59

MAX300

Re: Češi víc jezdí na čtyřkolkách, víc na nich také umírají

Můžu doložit fotkama i svědky.Ostatně,má být sraz čtyřkolek příští měsíc v Přerově asi 16.7-17.7.09 .Poznáš mě na 100% -ČERNÝ MAX 4 LIMITED A JAKO JEDINNÝ MÁM NA PŘEDNÍ MASCE ZNAK MUSTANGA (jsem totiž blázen do aut značky MUSTANG)!!!

0/0
19.6.2009 15:30

krakra

K čemu

Také jsem si všiml že se zvýšil počet čtyřkolek. Ale já sí říkám k čemu to je ?

Dobře - užitková čtyřkolka, OK, ale to co za ní odtáhnu to radši odvozím na kolečku, kdo pořád něco vozí ať si koupí traktor (traktůrek).

0/0
29.4.2009 14:46

MAX300

Re: K čemu

JESTLI CHEŠ VĚDĚT K ČEMU,TAK TI POŠLU NĚJAKÉ MOJE VLASTNÍ  FOTO.JEN MI MUSIŠ POSLAT MEJL NA ADRESU  " pcsopta@seznam.cz  "

0/0
10.6.2009 19:15

MAX300

Re: K čemu

DO OBCHODU PRÁCE A PODOBNĚ.

0/0
10.6.2009 19:18

kiri1

každý je jiný

Dobrý den,

pro zvýšení adrenalinu stačí přečíst si tento článek a diskuzi,za což bychom měli redaktorovi poděkovat. :-)

Souhlasím s tím,že čtyřkolek přibývá,tím pádem začne i umírat. Ale ten titulek je přehnaný.

Záleží to především na řidiči samotném.

Když přecení své síly a případně to  posilní alkoholem,je jedno či jede na čtyřkolkce,motorce nebo v autě. Ale kvůli takovým jedincům by se neměla zatracovat celá skupina.

0/0
29.4.2009 11:32

Bříza 2

Úžasný zážitek.

     Když vidím ty chudáky, jak se na čtyřkolce drží v zatáčkách vší silou, aby z ní nespadli, obdivuji je, ale myslím, že kdyby tyto síly věnovali něčemu užitečnějšímu, udělali by lépe. Nezávidím jim, já si čtyřkolku kupovat nebudu, připadalo by mi to jako vyhazování peněz z okna. Jen tak dál, ať mají lékaři co dělat. Mimochodem, můj kamarád leží se zlámanými žebry, když se se čtyřkolkou převrátil a ta na něho spadla.  

0/0
28.4.2009 23:50

Pan Navratil

Re: Úžasný zážitek.

Nemyslím si, že jde o nějak zásadní věc, aby bylo nutné zesměšňovat a odsuzovat ty, kdo tuto zábavu provozují, stejně jako ty, kdo tuto zábavu neprovozují. Lidé se zraní skoro při každé myslitelné činnosti...

0/0
29.4.2009 10:36

martsal

zděšení

Dobrý den,nevím proč všichni zatracují něco,o čem ví jen velice málo.Ráno jsem četl článek v MF dnes a v první chvíli jsem chtěl psát dopis přímo do redakce,což mě během pracovního dne přešlo.Tolik nepravd co je v tomto článku jsem už dlouho neviděl.Každá věta v článku je alespoň z poloviny lež.Myslím, že jízda na čtyřkolce je zábava jako každá jiná a proto nechápu,proč je proti této aktivitě tolik nenávisti.Když před cca 100 lety vyjel první automobil, tak reakce byly asi podobné a za pár let už pan Ford vyráběl auta pro širokou veřejnost.Možná že to o čtyřkolkách platit nebude,ale zkuste tolerovat zábavu jiných.Vím že někteří se chovají jako hovada,ale je to jako se vším.Nehažte prosím všechny do jednoho pytle.Já jezdím na čtyřkolce asi rok,a snažím se maximálně dodržovat předpisy a rušit co nejméně lidí kolem sebe.Doufám že nás začnete brát a nebudete proti nám štvát okolí a chystat pasti...Všem nám bude nakonec líp...

0/0
28.4.2009 18:50

komentator-1

Re: zděšení

ale kolik lidí se snaží chovat jako vy? Moje zkušenost je bohužel taková, že místa, kde se ještě loni dalo pěkně běhat a jezdit na kole jsou pro pěšího i cyklistu nepoužitelná, protože jsem rozryta desítky cm hluboko čtyřkolkáři a motocyklisty na crossech. O jejich chování, kdy vyřítí v hlubokém lese idiot ze zatáčky a je překvapen pěšími na cestě ani nemluvím.

Můj názor je ten, že spalovací motory do přírody nepatří. Kdo chce drandit, ať si zaplatí hodiny na terénním okruhu, kde může jezdit bez ohrožování okolí.

0/0
29.4.2009 12:10

martsal

Re: zděšení

Dovolil bych si s Vámi polemizovat.Také se poměrně často pohybuji po lese,a to ne jen na čtyřkolce ale hodně taky na kole a to už minimálně 15 let.Většina cest je zničena od lesní techniky.Traktory a podobné stroje dokážou lesní cestu změnit v tankodrom během několika dnů.Dá se poznat jestli je to od čtyřkolky nebo od něčeho podstatně většího.Čtyřkolka i s jezdcem váží kolem 300 kg.Má čtyři široká, podhuštěná kola,takže to ničení cest není tak závažné.Kydyb jsme zabrousili do fyziky,tak možná zjistíme, že takové kolo vyvine mnohem větší tlak na cm2 než čtyřkolka.Ale souhlasím s Vámi,že někteří z nás jsou nebezpeční,totéž ale platí i o cyklistech,znám to z vlästní zkušenosti.Na horském kole se mnohdy jezdí v lese rychleji než na čtyřkolce.Co se týče znečišťování ovzduší,tak bych to taky neviděl tak dramaticky.Většinou jsou to moderní čtyřtaktní mototory s katalyzátorem.Zůstává ten hluk,se kterým se nedá nic moc udělat.Na řadě je tedy ohledoplnost při míjení chodců.To už je jen na nás...

0/0
29.4.2009 19:19

Mother

xDxDxDxDxD

Koukám že jsou všichni tady chytrý, jak dementi se hádat o hovně...RvRvRv 

0/0
28.4.2009 15:32

Mother

xDxDxDxDxD

Jo jo, docela jsem se posmál, redaktor vůbec neví o čem mluví;-D promiň ale jses pěknej blbec;-D  JEH do zatáčky si stoupnout??? Spíš se naklonit ne??? A to že tady napíšeš pár případů kdo se kdy naboura;-Dl  schválně vypiš případy motorkářů. Seš pro mě amater kterej jenom chtěl napsat a přitom neví pořádně o čem je řeč, to že jste dělali TEST 4kolky na půl hoďky vše neprozradí!!!

0/0
28.4.2009 15:19

tygr.karlos

Omezenost

Teda to je hrozný, jak jsou tu někteří "diskutující" omezení...

Jízda na čtyřkolce je náhodou naprosto úžasná záležitost, člověk se dostane i tam, kam by se nepodíval ani pěšky, natožpak třeba na kole. Samozřejmě ve městě je k ničemu, ale když bydlíte na vesnici, tak je čtyřkola fakt parádní. A to nemusíte jezdit ani rychle, rychlost 40-50km/h na poli, louce nebo cestě připadá řidiči pomalu jak třetí kosmická a napumpuje do žil litry adrenalinu. Motorkářům se samozřejmě ze začátku zdá, jak je to strašně podobný, ale první jízda třeba chováním na nakloněný rovině dokáže docela vyděsit.

Jinak na 4kolku by měl stačit řidičák Bčko, ne? Takže nechápu co tu mektají s konstrukční rychlostí do 50km/h. To platí tak pro skůtry, čtyřkolky by měly být zahrnutý v Bčku. Teda ne, že mě osobně by to trápilo, Ačko mám taky... :)

Jo a pro všechny místní "borce" - zkuste si to a pak plivejte. Průser je, že nebudete mít proč, protože vás jízda na čtyřkolce taky chytne. Nebo že by strach byl silnější???

0/0
28.4.2009 14:58

Pan Navratil

Re: Omezenost

Pěšky se chodí třeba na mt. everest, to asi na 4kolce nepůjde.

-

Jinak svůj svému a litry adrenalinu si nechte pro sebe.

0/0
28.4.2009 15:12

Denisaa

Re: Omezenost

spis jde o penize,ne kazdej si muze dovolit dat 200-350 za 4 kolku

o cinskych smejdech za par korun se nebavim.To jsou detsky auticka

0/0
28.4.2009 20:02

karel87451

Re: Omezenost

Az te na tom poli nekdo chytne a rozbije ti hubu (poskozeni porostu), doufam, ze mu aspon podekujes za vychovu, zaplatis mu skodu + poplatek za tu vychovu. Pak nemam namitek.

0/0
29.4.2009 10:34

Ja su Kača Praskačova

Re: Omezenost

Nechápu jak si musí někdo pumpovat do žil adrenalin. No ono Vás jednou to pumpování přejde jestli se toho ve zdraví dožijete. Nesouhlasím s tímto magorismem co ničí lesy a dělají kravál. Pokud mám být příroda přírodou tato monstra tam nepatří. A vůbec mně není líto, když takový blb se někde rozpleští o strom. Teda nikomu nic zlého nepřeji, ale už jich mám plné zuby cosi dovolují v přírodě chovat jak hovadaRv

0/0
30.4.2009 16:34

barbudo

Tento vynález skvělě spojuje ...

... nevýhody automobilu i motocyklu ...

0/0
28.4.2009 13:15

Pan Navratil

Re: Tento vynález skvělě spojuje ...

R^:-)

0/0
28.4.2009 15:12

pinguone

..ctyrkolka je motocykl pro retardy , co neumeji udrzet ar

..rovnovahu...:-P

0/0
28.4.2009 12:57

MAX300

Re: ..ctyrkolka je motocykl pro retardy , co neumeji udrzet ar

BLBE ZKUS JET VE SNĚHU NA MOTORCE!!

0/0
10.6.2009 21:21

JÚLINEK.ŠÍŠAL

bodejť, souzi a soušky,

ani na autoškolu to  nemá, natož na pořádnej auťák .....:-P

0/0
28.4.2009 12:21

fanule

neštěstí

Reaguji na to,že byla zrušena diskuze u članku o chlapcích,které přejel vlak.Dobře jste udělali,někteří lidé totiž nemají slušné chování a píší sprostě i když s ejedná o tak smutnou věc.!!!

0/0
28.4.2009 12:05

sigenius

Re: neštěstí

Tu diskusi jsem nečetl, ale úplně živě si ji umím představit. I určitou spekulaci s tím spojenou. I určité zhodnocením. Souhlas.

0/0
28.4.2009 12:10

sigenius

čtyřkolkáře rozhodně nestřílet!

http://www.primarybolov.cz/56-vlasce-pro-lov-kapru-a-dravych-ryb-fluorocarbony-(pvdf)-ii-/45-prima-vlasec-sumec-0-45-mm-100-m/

http://www.zico.cz/vlasec-mutant-0-60-35-kg-3000m-sumec-ean122060Zn1ak20-skup213.php

http://www.parys.cz/spletane-snury-a-navazce.php

0/0
28.4.2009 12:03

Next Apache

Re: čtyřkolkáře rozhodně nestřílet!

Ty musíš bej ňákej bláznivej kaprář-masař. Ohřej si v MW boilízy a dej pokoj. Múžeš si je i nadipovat v ňáké sračce z hnitých škeblí.

0/0
28.4.2009 12:57

dedko

Aspoň bude víc dárců orgánů

k transplantacím !

0/0
28.4.2009 10:32

kunta_kinte v base

Jezis

to je zase logika. To je hrozne divne , ze cim vic se na tom jezdi, tim vic lidi se zabije. Jen doufam ze nejakeho blba nenapdane to zakazat :-P.

0/0
28.4.2009 10:11

Jablkon

Re: Jezis

kéž by. aspoň by ti normální měli klid

0/0
28.4.2009 10:24

kunta_kinte v base

Re: Jezis

a zakazovatel, ja na tom nejezdim pripadam si normalni a stejne me to nijak neobtezuje. Me spis vadej pomateni cyklisti motajici se po chodnicich a vsemozne prasici v doprave a taky bych je nezakazal. Spis bych trestal zavazne preciny nez buzeroval za helmu..

0/0
28.4.2009 10:35

sigenius

Re: Jezis

Není důvod to zakázat. Kdo chce objímat stromy, ať si je objímá.

0/0
28.4.2009 12:12

Denisaa

quad

Ono taky zalezi na vyrobci.Poprve jsem jela na 4kolce pujcene od kamarada.Prvni pridani plynu a dozivotni sram na tvari.Ted mam can am a narozdil od cinskych 4kolek problemy v zatackach nemam.Zrejme taky zalezi na vyrobci.Jeste by mne zajimalo proc nesmi jet na 4kolce dva za sebou kdyz mam homologovanou 4kolku pro dva.A nevite nekdo jak je to s tim ridicakem? Staci mi na auto nebo musim na motorku? Diky

0/0
28.4.2009 9:54

CubA21

Re: quad

Pokud máš homologaci pro dva tak to neřeš a kup si druhou helmu. Řidičák na auto, je to taky dvoustopé vozidlo.

0/0
28.4.2009 9:57

Monte Pelmo

Jen tak dal

Moda ctyrkolek je naprosta hruza, tito magori jezdi po lesnich cestach po zakazech vjezdu, po turistickych chodnicich a siroko daleko siri se od nich smrad, hluk a kretenismus.

Jezdit na ctyrkolce po lese je pro mne asi tak logicke jako chodit na zachod do obyvaku, ale to tem lidem to asi nevysvetlite.

Takze zprava o tom, ze hynou, je vpodstate pozitivni - kdyby tak hynuli rychleji!

0/0
28.4.2009 9:53

rotacni.hyperboloid

Re: Jen tak dal

Mám podobný názor...R^

0/0
28.4.2009 10:10

MaryN

Re: Jen tak dal

R^R^ Naprostý souhlas. Ti lidi se na tom chovají jako totální dementi...když vidím ty hovada, jak jezdí po lesních cestách, ještě nejlíp v chráněné oblasti, tak bych vraždila....hluk, smrad, absolutní bezohlednost a demence.

0/0
28.4.2009 10:26

borovec

Re: Jen tak dal

   Xtaky souhlasím,v lese nemají co dělat.X

0/0
28.4.2009 10:27

velkotovarnik

Re: Jen tak dal

nezavid-koste

0/0
28.4.2009 12:00

Tom Hagen

Re: Jen tak dal

Nedostatek mozkových buněk závidět nelze  :-/

0/0
28.4.2009 14:49

RodoDendron

Vynálezci patří Darwinova cena :)

Lidstvo mu musí rozhodně poděkovat. :)

0/0
28.4.2009 9:39

matesakoid

je kríze...

kolik dneska stojí klubko slušnýho ostnatýho drátu a výstražná cedulka "pozor nebezpečí"?

0/0
28.4.2009 9:37

Horalka Krušnohorská

úměrnost

...říká se tomu přímá úměrnost, kdyby jezdili na slonech, byli by ušlapáváni více...:-)

0/0
28.4.2009 9:23

CubA21

Když jsou paka tak ať umírají.

Osobně mi quad přijde daleko bezpečnější než motorka (ale na té nemám moc naježděno) a naklánět se člověk musí, jinak zafunguje dostředivá síla a letíte jak ufo.

0/0
28.4.2009 9:21

MaC707

hmmm

parkrat sem se na tom projel a v zatackach je to strasne zaludny. zlata motorka

0/0
28.4.2009 9:20

CubA21

Re: hmmm

zas ti nepodjede kolo a aby sis přivodil silniční lišej musíš dělat velké vylomeniny, to na motorce je to otázka chvilky nepozornosti.

0/0
28.4.2009 9:23

MaC707

Re: hmmm

motorka ti proste ujede, da se predvidat, na tomhle staci vzit ostrejc za riditka a skoncis v kotrmelcich

0/0
28.4.2009 9:28

CubA21

Re: hmmm

nepřevrátíš :) to je přikázání které dodržuju. Ne vážně, na převrácení potřebuješ daleko víc než jen ostře zatočit. Teda podle typu, na ty čínský plecháče bych nesedl.

0/0
28.4.2009 9:33

MaC707

Re: hmmm

zatim sem to neprevratil, ale mel sem na male.je fakt, ze  to byly smejdy z pujcovny....ale stejne, masina je masina :o)

0/0
28.4.2009 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.