Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strážníkům už platí cedule k měření rychlosti, ale zatím je nemají

Sotva se strážníci dočkali grafické podoby značek, které jim umožní konečně označit úseky, v nichž budou měřit radarem rychlost aut, je tu další problém. Městská policie ve většině měst čeká na výrobu cedulí a také na verdikt státní policie, která musí navržené úseky schválit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dívenka prostá

města policije ma další obroski problem!!!!

Na ceduli není označení vrch, spodek cedule a kterou stranou ji obrátit k řidičům! *

0/0
21.4.2009 19:45

oId fashioned Vince III..

dobrá fotka,

u tankodromu, kde je i 20km/h vohubu, se měří rychlost;-D;-DR^

0/0
21.4.2009 11:39

mirek.b

Nesmyslnost techto ceduli

Pokud jedna cedule prikaze maximalni rychlost, proc by mela existovat nejaka jina, ktera bude jeste upozornovat, ze to nekdo kontroluje? Kdyz pojedete metrem nacerno, taky vas nikdo oficialne neupozorni, ze na zastavce XY nastoupi revizor a bude kontrolovat jizdenky. Tyto "pozor radar" cedule mi prijdou naprosto zcestne. Kdyz nekdo nedodrzuje zakon, mel by byt potrestan a ne upozornen na kontrolu :( Jeste k tomu za penize i tech, kteri ten zakon dodrzuji!

0/0
21.4.2009 11:23

tojsouveci

Re: Nesmyslnost techto ceduli

No vidíš a nejvyšší soud vydal rozsudek, že finančáky mohou kontrolovat někoho pouze, když je jasné podezření, že šulí daně. Tzn. ne namátkově. A když ta kontrola začne, tak musí být také protokol o zahájení kontroly, aby o tom dotyčný vědel.

0/0
21.4.2009 12:54

dívenka prostá

Re: Nesmyslnost techto ceduli

to neřeš mirku * Co stěrače? Stírají?

0/0
21.4.2009 19:40

mirek.b

Re: Nesmyslnost techto ceduli

Sterace stiraji. To mi ale hlasit nemusite. To vidim :)

0/0
21.4.2009 19:44

Jáosobně

Bohdaneč

No to je zajímavé, ferdové z Bihdanče tu značku měli už v lednu.;-O

0/0
21.4.2009 10:31

dívenka prostá

Re: Bohdaneč

to sou klauni v tich bohdančach* Ja si vžicki cvrnknu do gatí, kdiž je vidím;-D A taki oběd v společnosti tichto kašparu je vohubu* Že se zadusím bramborem*

0/0
21.4.2009 19:42

Mar__tanka

achjo

půl roku se čeká na obrázek cedule, aby to pak zase chtěli zrušit, to je kocourkov, to by se jeden :-©

0/0
21.4.2009 10:18

tojsouveci

Bezpečnost

Pokud vám jde o bezpečnost, tak nevratně investujete (zpomalovací retardéry u škol, nemocnic a podobných míst) nebo informační radary v obcích (téměř všichni řidiči na ně zareagují). No a pokud vám jde o naplnění kasy, tak se navenek oháníte bezpečností občanů, nakoupíte radary městské či obecní policii a přestože to samozřejmě nepřiznáte, tak si ve skrrytu duše přejete, aby rychlost překračovalo co nejvíce řidičů. Tzn. budete mít daleko větší zájem, aby městská či obecní policie převážnou část pracovní doby trávila s radarem u silnice než aby kontrolovala třeba pejskaře, zda uklízí exkrementy po svých miláčcích, či kontrolovala pořádek v obci :-(

0/0
21.4.2009 10:12

individual

Re: Bezpečnost

R^

0/0
21.4.2009 10:20

performer2

ty cedule sebudou brzy zase rušit

ale ne dřív než se vyrobí - aby byl kšeft, že... Ze státního krev neteče daňoví poplatníci :-)

0/0
21.4.2009 10:08

Z-S

Re: ty cedule sebudou brzy zase rušit

Ale, ono to tak zhavy nebude.

Odstupujici Bendl si muze myslet co chce, on o tom rozhodovat nebude...

0/0
21.4.2009 10:19

tojsouveci

Jinak

Trochu z jiného soudku. Nedávno byla reportáž, že myslím že v nějakém švýcarském městě už bylo tolik zaneček na každém metru, že se radní naštvali a nechali odstranit všechny značky ve městě. Někteří skeptici čekali prudké zvýšení nehodovosti, ale toto se nekonalo. Naopak. Nehodovost se snížila. Neustálé sledování značek totiž odvádělo pozornost řidičů od jízdy a bylo vlastně příčinou mnohých nehod.

0/0
21.4.2009 10:06

Mar__tanka

Re: Jinak

nojo, to by bylo super, jenž se obávám toho, že naši řidiči nejsou na takovou samostatnost  a odpovědnost připravení - u nás by to spíš mohlo začít vypadat jako něco mezi vražděním neviňátek a "Rychle a zběsile"...:-/

0/0
21.4.2009 10:21

individual

Re: Jinak

Ono to bylo trochu jinak. Ten efekt snizeni nehodovosti nezpusobil fakt, ze ridici nekoukali po znackach, ale fakt, ze nejistota plynouci z absence znacek je nutila k vetsi pozornosti a ohleduplnosti.

Otazkou zustava, jestli tenhle efekt mistnim vydrzi naporad nebo jestli si zvyknou a jejich ostrazitost opet pozvolna neklesne.

0/0
21.4.2009 10:22

tojsouveci

Re: Jinak

Nevím jestli to vydrží, ale pochybuji, že hustě osazené dopravní značky k větší ohleduplnosti a pozornosti nějakým způsobem přispívají :-(

0/0
21.4.2009 11:11

TopGum

Hovinkari

Obcim Sboru ozbrojenych zedniku zajistuje dalsi prijem. Co na tom ze by meli hlidat verejny poradek a cistotu. V Praze jsou akorat u radaru nebo na opalovacce u rybnika/v nejake zapadle ulicce. Ale slapat chodnik jsem je jeste nevidel :-(

0/0
21.4.2009 10:05

Muf007

Liberec má botičky

ten žádný radar nepotřebuje. Není divu, že se na dlouhých rovinkách po městě valí klidně 80 a nějaké padesátce se machři smějí. A proč ne, vždyť i botičkáři obouvají jen lamy a parkování na chodníku či za zákazem stání třeba v centru města vybraným jedincům denně tolerují viz Revoluční ul. :-/

0/0
21.4.2009 10:05

xarolka

zbytečné cedule

No nevím zdá se mi to nelogické a hraje to do not pirátům silnic - ti budou přesně vědět kdy mají přibrzdit a kdy to zase můžou valit. To je stejně nesmyslné jako kdyby v metru hlásili: Na přestupní stanici Florenc čekají 3 revizoři, tak si všichni kupte jízdenku. Rv

Prostě měření všude kde je potřeba a bez varování! (ale nejdřív povolit rychlost na 70 km/h), jinak se těch rychle jezdících prasat nezbavíme.

0/0
21.4.2009 9:54

tojsouveci

Re: zbytečné cedule

A kdo je "pirát silnic"? Ten, kdo překročí max. povolenou rychlost a nikoho při tom neohrozí nebo ten, kdo předjíždí v nepřehledných úsecích, jede nepřiměřenou rychlostí, nedodržuje bezpečnou vzálenost, nevěnuje se plně řízení a telefonuje při jízdě a přito max. povolenou rychlost nepřekračuje?

0/0
21.4.2009 9:57

lks0079

Re: zbytečné cedule

To je moje řeč, protože strejda v klobouku jedoucí 49km/hod je pro ostatní účastníky kteří jedou o 20 víc a jsou ve většině, tak je pro ně větší nebezpečí než další kterej nejede 70 s davem, ale o trochu víc

0/0
21.4.2009 9:59

phi

Re: zbytečné cedule

maj zpomalit, neee ?  kdyz je tam 50.   

0/0
28.4.2009 21:10

Ahasver

Re: zbytečné cedule

Jo, pokud je smyslem měření výběr pokut, pak jsou cedule zbytečné. Vždycky jsem ale spíš myslel, že jde o to aby se v označeném úseku zpomalilo...

0/0
21.4.2009 10:05

individual

Re: zbytečné cedule

Pokud by se rychlost merila v nebezpecnych mistech, pak bych s tebou souhlasil. Ale na co je mereni rychlosti napr. na prazske 3 proude jizni spojce v miste, kde nejou v blizkosti zadna obydli, je tam rovinka a dobry asfalt? Pred merenim jedou vsichni 90-100 km/h, na merenem useku 80 km/h, za nim opet 90-100 km/h. K cemu takove mereni?

0/0
21.4.2009 10:31

Ahasver

Re: zbytečné cedule

Je fakt že jsem pomyslel spíš na stacionár u školy v Jeremenkově apod., úsekové měření je nastavené tak blbě, že to snad vymýšlel Blažek osobně. Trochu smysl má zpomalení provozu v kopci kolem Spořilova a snad ještě ta měřená 60 v montecarlu, i když užitečnější by asi byl opačný směr. Největší perla je úsek na Podolském nábřeží, který končí těsně před dvěma přechody a zastávkou tramvaje u plavečáku Rv

0/0
21.4.2009 11:32

tojsouveci

Pořád dokola

Je to pořád dokola. Z překračování rychlosti se dělá pořád nejdůležitější problém, přestože toto nepatří k největším příčinám nehod. Ale zkuste někomu změřit nepřiměřenou rychlost, nevěnování se plněn řízení, nedodržení bezpečné vzdálenosti atd.

0/0
21.4.2009 9:44

REMET

Re: Pořád dokola

Ta bezpecna vzdalenost se merit da - v Nemecku ji meri a trestaji ;-)

0/0
21.4.2009 9:48

tojsouveci

Re: Pořád dokola

Tak to je dobře. Jak já nesenáším, když se na mě někdo nalepí a to hlavně v zimě. Potom prostě plynule zpomaluiji, aby ta mezera mezi mým vozem a vozem blba za mnou byla přiměřená rychlosti. Někdo to pochopí, zvětší odstup a já poté přidám a jedeme oba rychleji. Jiným to nedojde, troubí a mohou se po...

0/0
21.4.2009 10:00

Carlos

Re: Pořád dokola

A ze takovych "lepicu" posahanych je vic nez dost! :-©

0/0
21.4.2009 10:06

Z-S

Re: Pořád dokola

Prej hlavne nejaky Passaty v posledni dobe na dalnicich

0/0
21.4.2009 10:20

randomofamber

rozdělení práce

Já to nechápu.

Ohledně dopravy by tu měla být dopravní policie.

Městská policie je vlastně pořádková a měla by dozorovat na ulicích a řešit místní případy.

Státní policie by pak měla řešit případy, které jsou na celostátní úrovni.

Značky jsou hloupost, to víme všichni. Existuje nějaký zákon, který říká, jak se mají lidé(nejen řidiči, ale i chodci) chovat v silničním provozu. Pokud někdo tento zákon porušuje je přeci jedno zda jej porušuje v úseku vyznačeném nějakými cedulemi nebi jinde. Nechápu stížnosti řidičů, je to jako by si kapsář stěžoval na šikanu ze strany města, protože je "vybírá" na nějakém místě (např. trhy)...

0/0
21.4.2009 9:27

tojsouveci

Re: rozdělení práce

A jaké stížnosti nechápeš?

0/0
21.4.2009 9:35

randomofamber

Re: rozdělení práce

Jaké stížnosti? Tak trochu to píši v prvotní reakci. Někteří jedinci si stěžují, že je Městská policie "vybírá" na (pro policii) výhodných úsecích, kde je jasné, že hodně řidičů provede přestupek. Tak přesně tohle nechápu.

0/0
21.4.2009 10:01

Ahasver

Re: rozdělení práce

Tak jeden příklad: Praha - Zbraslav, výpadovka směr Slapy. Za mostem Závodu míru směrem z Prahy ven je asi 3km dlouhý rovný úsek, na kterém je už od nepaměti povolená 70. Asi 1km za mostem je dočasná zastávka autobusu, kus před ní přenosná 50 a zákaz předjíždění. Kousek za ní je B32 "konec více zákazů" a pokračuje asi 2km přehledná rovina bez dalších omezení. MP měřila zásadně až za omezením a přes 90% "pirátů" jelo do 70km/h.

Přínos takové akce - kromě finančního - mi trochu uniká...

0/0
21.4.2009 10:17

randomofamber

Re: rozdělení práce

Kdyby ovšem všichni jezdili jak mají (respektovali stávající značení a ne místní zvyklosti), pak by finanční přínos byl nulový ať už by policie měřila kdekoliv. Pokud by řidiči jezdili policie by z měření neměla žádná přínos (ani finanční). Mě napadá jedině to, že se snažíte vymlouvat. Pokud se Vám nelíbí aktuální stav značení, stěžujte si, podejte podnět k přezkoumání, zaměstnejte policii tím aby situaci řešila. 

Obecně řečeno. Pokud by lidé neporušovali zákony, nemusela by být policie (nereálné). Umíte si ovšem představit těch ušetřených finančních prostředků? A na druhou stranu těch lidí(policistů) bez práce? Prostě buď budete porušovat zákon s tím, že tím vlastně nakrmíte děti policistů nebo zákon porušovat nebudete s tím, že nikdo nebude mít důvod Vás nějak "buzerovat" (rozumněj pokutovat).

0/0
21.4.2009 10:57

tojsouveci

Re: rozdělení práce

Kdyby. Ale nejezdí a přesto překračování rychlosti nepatří mezi hlavní příčiny dopravních nehod, přestože to do nás média valí horem spodem. Stačí si najít jen nehodové statistiky. Pokud nám jde tedy opravdu o bezpečnost, tak měřme tam, kde překročení rychlosti nebezpečí může způsobit (frekventovaná místa, školy, nemocnice atd.) a ne široký přehledný výjezd z obce. V tom případě už opravdu nejde o zajištění bezpečností (žádné nebezpečí tam nevzniká), ale o výběr peněz.

0/0
21.4.2009 11:17

randomofamber

Re: rozdělení práce

pes jitrničku sežral

Vy máte svůj názor a zase opačný. Já tvrdím, že zákony by se neměli porušovat ani v těch případech, kdy jejich dodržování není nebezpečné. Vy tvrdíte že pokud nikomu neubližujete, pak zákon smíte porušit a pokutováním takovýchto porušení si policie záměrně vydělává. Já říkám, bojujte za změnu místního značení aby policisté neměli páku. Vy říkáte zakažte kontrolování porušování zákona. Vy tvrdíte, polici vybírání pokut na místech, kde je podle Vás porušování zákona přijatelné a je o jejich příjmu repektive příjmu do městské kasy. Já tvrdím, že dělají svou práci (i když se mi to nemusí líbit) a jestli ji dělají dobře, pak to samozřejmě znamená dobrý příjem do městské kasy.

0/0
21.4.2009 11:43

tojsouveci

Re: rozdělení práce

Já netvrdím, že zákon smím porušovat. Já jen tvrdím, že porušení zákona (vždy trestné) může způsobit velké nebezpečí, menší nebo téměř žádné

Netvrdím, že se má zakázat kontrolování zákona. Tvrdím, ať se převážná většina kontrol soustředí na místa, kde vzniká nějaké něbezpečí a ne tam, kde nebezpečí nevzniká nebo je minimální..

A vaše poslední věta je úplný nesmysl. Tvrdíte, že policie vykonává svoji práci dobře, pokud ní zajišťuje dobrý příjem do městské kasy. Tak s tím opravdu souhlasit nemůžu. Městská nebo obecní policie rozhodně nevznikla kvůli tomu, aby plnila městskou nebo obecní kasu.

Naše názory jsou opravdu odlišné. Nedá se nic dělat, oba na ně máme nárok. Naštěstí se nesnížíme k nějakým nadávkám apod. jako to někteří oponenti na netu dělají :-)

0/0
21.4.2009 13:02

Ahasver

Re: rozdělení práce

Podstata je jinde - značení je celostátně špatné, často proti zdravému rozumu i logice, někde i vyloženě protimluvné. Přesto, že jeho podoba i umístění jsou také dány zákonem a zadavatelé značení jsou v drtivé většině obce. Takže jeden orgán obce (odbor dopravy) poruší zákon a zaplatí za to z veřejných prostředků a jiný orgán obce (placený také z veřejných prostředků) místo aby takové porušení sám odhalil a dal podnět k nápravě, využije toto porušení zákona k represi podle jiného zákona.

Kdyby (klidně i k tomu) dělali to, o čem jejich vedení blábolí před novináři, byl bych zticha.

0/0
21.4.2009 11:23

randomofamber

Re: rozdělení práce

Tak proti tomu bojute. Poruší-li někdo (obec) špatným značením nějaký zákon či nařízení dejte podnět k prošetření. Jak jinak si myslíte, že se něco změní. Určitě ne tak, že budete nádávat na to, že Vás "vybrali" na dlouhém rovném a bezpečném úseku, kde je zcela nesmyslně "padesátka".

0/0
21.4.2009 11:51

Z-S

Re: rozdělení práce

Jak myslime ze se jinak neco zmeni? Inu, zakonem a plosne. Zatim se tato varianta ukazala byt ucinnejsi ;-D

0/0
21.4.2009 12:07

Ahasver

Re: rozdělení práce

Tak si to schválně někdy taky zkuste, materiálu je kolem cest dost. Sám už mám doma poměrně obsáhlou korespondenci s jedním obecním úřadem na téma "křižovatka dvou hlavních silnic je blbost". Táhne se to už skoro čtyři roky. Úřad sice už před časem uznal chybu svého pracovníka (ne svou :-)), pouze však zatím konstatoval, že toto pochybení už je promlčeno. Protimluvné značení zůstává celou tu dobu na místě.

Btw. nevybrali mě tam nikdy, takže na to nenadávám. Nadávám na práci MP (jestli tomu tak vůbec jde říkat) obecně, protože ta instituce - aspoň v Praze - prostě nefunguje.

0/0
21.4.2009 12:37

lks0079

Re: rozdělení práce

Já si taky myslim, že ty značky akorát zbavujou řidiče zodpovědnosti. Prostě řidič řekne, jó pane policisto já jsem jel 50km/hod  a tak to muselo bejt v pořádku, že když jsem jedl bagetu a zazvonil telefon, tak než jsem si típnul cigárko, tak mi spadnul žhavej popel do klína a proto jsem nedobrzdil toho předemnou. Ale jel jsem podle předpisů, nechápu jak se to stalo 8-o

0/0
21.4.2009 9:50

lks0079

histerie v pruzích

Bóóóže to jsou zase keci. Kdy už někdo konečně pochopí že jet po jižní spojce 100 km/hod přes den není hazardování se životem.

Po jižní spojce projede 100 tis aut denně, to je 36,5mil aut za rok a z toho tam zemřelo za rok asi 12 lidí. To mi přijde hodně ujetý 36 milionu aut obtěžovat pomalou jízdou, aby se zachránili možná 1-2 životy. Prostě tak to je, každý den podstupujeme určitá rizika už jen tím, že vylezeme z postele. Víte kolik lidí zemře na pasivní kouření, už jen tím že chodí do hospody na jídlo a sami nekouří ? Tak si představte že 3.500 ročně a to v tom nejsou ještě aktivní kuřáci. Víte kolik lidí zemře ročně na silnicích - asi 1000 lidí (a z toho minimálně půlka vlastní vinou). Proč mně nekuřáka neochraňuje stát před účinky cigaretového kouře se stejnou razancí, jako mně ochraňuje od rizika automobilové nehody ?

To je snadné trestat řidiče a tak složité věnovat se problémům :-©

0/0
21.4.2009 9:17

Korsičan

Re: histerie v pruzích

hm. na Jižní spojce je snížená rychlost hlavně proto, že při nižší rychlosti se stává méně nehod, což je dost podstatná věc u tak vytížené silnice jako je Jižní spojka

0/0
21.4.2009 9:19

lks0079

Re: histerie v pruzích

Jo 2 nehody rocne, nechtel byste jezdit 20km/hod ? Ale pozor pri nizkych rychlostech se zvysuje riziko, že vám někdo skočí do auta auto vám ukradne a ještě vás při tom zraní 8-o

0/0
21.4.2009 9:26

Korsičan

Re: histerie v pruzích

proč 20 km/h? na hustotu provozu a typ silnice na JS postačí 60-80 km/h. Vám už někdo řekněme v padesátce skočil do auta?střechou?

0/0
21.4.2009 9:30

lks0079

Re: histerie v pruzích

S tim já nesouhlasim, dodržovat určitá pravidla ano a trestat jejich porušování. Ale prostě na jižní spojku patří 120km/hod a na dálnici 160 km/hod. Kdyby tak jezdili všichni tak to bude stejný jako dneska. Nejhorší jsou extrémy který vybočujou z řady. Já jezdím po jižní spojce furt svejch 120km/hod a mám problémy s tim, že lidi jak přestali sledovat jestli někdo nejede rychlejc než oni, tak už mnohokrát mně málem svěsil magor, co se málo díval do zrcátka jestli ho někdo nepředjíždí když přejíždí do levýho pruhu. Dřív se mi to nestávalo a jezdilo se mnohem rychleji a taky se lidi víc soustředili na jízdu. Dneska na to všichni pečou a šťouraji se v nose. Rv

0/0
21.4.2009 9:45

REMET

Re: histerie v pruzích

Jasne, tak v tom pripade navrhuju na dalnici D1 40kmh jelikoz je treba prizpusobit rychlost provozu a stavu vozovky!

Proste kravina, JS je stavena s navrhovou rychlosti 100 a 120kmh. Ze je ve strahovskych tunelech 70kmh je zcela v poradku (a jeste bych pridal povinnost odstupu vozidel, jako to je v alpskych tunelech kuprikladu), ale na zbytku PO a MO je 60-80kmh kravina.

Jina vec je, ze ve spickach je na JS realna rychlost 5kmh.

0/0
21.4.2009 9:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.