Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež přijede do Česka na Václava, na návštěvu se zčásti složí věřící

Papež Benedikt XVI. by měl navštívit Česko ve dnech 26. až 28. září letošního roku. Oznámili to čeští a moravští biskupové v pastýřském listu věřícím. Příští týden chtějí zároveň ve všech kostelích pořádat sbírku, která by zčásti pokryla náklady papežovy návštěvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

edelcacao

To je super

Papež topící se v penězích a luxusu si musí nechat platit pobyt od státu;-D Skromnost nade vše

0/0
22.4.2009 11:37

proLogos

Re: To je super

Náklady na Obamovu návštěvu cca 50 mil.. Zjisti si podrobnosti o zajištění státních návštěv..

0/0
22.4.2009 12:41

gagaryn

***

Tak hlavně ať je připraveno hodně sanitek, až se tam složí ti věřící.

0/0
22.4.2009 10:36

tenisovejloket

richtik

já toho bývalého člena hitlerjungend vidět ani slyšet nepotřebujuRv

0/0
21.4.2009 18:42

proLogos

Re: richtik

Členství v HJ bylo povinné od 14ti let, upravené říšským zákonem a nastoupilo ho 99% tehdejších německých dětí...

Tvůj názor bolí jako tvůj nick.

0/0
21.4.2009 18:48

edelcacao

Re: richtik

To ho neomlouvá.

0/0
22.4.2009 11:38

proLogos

Re: richtik

Kolik ti je, pane soudce?

0/0
22.4.2009 12:42

Libor76

Re: richtik

ty nebo tví rodiče nebyli v pionýru? Taky se za všechny své známé, kteří tam byli, stydíš? A to pionýr nebyl povinný...

0/0
19.5.2009 8:24

mutantmutant

ateistické diktatury? :))

proLogos: já sem se snad na ten link cos posílat radši ani neměl dívat ;-D

"V 19. a 20. století dokonce vznikly státní ateistické diktatury, kterým padly za oběť desítky miliónů lidí odpůrců těchto režimů."

to je demagogie jak vyšitá :)

svět "nechce připustit existenci Boha, i když ten podává lidem o svém bytí mnoho důkazů, a odmítá vidět Boha i za tresty za nevěru před Jeho druhým příchodem, jakými jsou různé katastrofy (zemětřesení, neobvyklé povodně na různých místech ve světě nebo letitá sucha s hladomory, výskyt dříve neznámých, život ohrožujících chorob (AIDS, nové virózy a mykózy, nemoci s mimořádně odolnými baktériemi), nestálé počasí s výkyvy teplot v širokém intervalu aj.) a války v celém světě"

tohle doufám není oficiální názor katolické církve, ne?

0/0
21.4.2009 11:22

proLogos

Re: ateistické diktatury? :))

Ateistické diktatury: nacizmus - 42 mil, komunizmus 60-70 mil. obětí, to je fakt. Co na tom vidíš za demagogii? Chceš to srovnávat s křesťanstvím? Sorry, ale křesťanství nemá ve svém programu třídní boj, nebo boj proti nějaké rase - ba naopak.

Tvůj druhý odstavec tuším vyplývá prakticky celý z konce Nového zákona - zjevení sv. Jana - prorocká kniha tzv. Apokalypsy.

Abych ji uvedl do kontextu - její kořeny jsou pokládány do konce 1. stol., kdy v bohatých městech Malé Asie (Efez, Pergamon...) upadá křesťanská morálka a tím i dobrý příklad, který byl hlavním tahounem rané církve. Proroctví je odkazem na to, kam až se může dostat lidstvo před druhým příchodem Krista (Poslední soud) na který všichni křesťané čekají. Je to jakási záchranná brzda, varování všem kdo poslouchají. Je známo, že křesťanské obce v MA se napravily, ovšem nic to nemění na nadčasovosti proroctví, protože i v Bibli je mnoho odkazů a podobenství ve smyslu "Neznáš dne ani hodiny..."

0/0
21.4.2009 15:49

proLogos

Re: ateistické diktatury? :))

Mnoho ekologických jevů je záležitostí pyšného nebo jen nevědomky násilného přístupu člověka k přírodě. Před pár lety jsem četl jak dalekosáhlé klimatické změny v české kotlině způsobily chladící věže (množství páry) elektráren, především Temelína (šlo o prosté srovnání s předválečnou dobou - teploty, srážkové úhrny.. Neměly s tím nic společného Jihočeské matky či co). Co přehrady? Stačí si neco přečíst o ekologických dopadech té Asuánské, či Čtyř soutěsek; já sám si ještě pamatuju na domácí debaty o Gabčíkovu-Nagymáros?. Co přístup Číny k zadržování deště při olympiádě? Nekde to spadnout musí, pak se diví, že mají potopy o kus dál. A kdo je nakonec škodný? Zase jen člověk.

Dnešní odklon od úcty k životu, jak lidskému, tak k životu přírody je doslova hmatatelný a troufám si říct nezadržitelný a odplata je tak vysoká, jak je neúcta dalekosáhlá. Že je to zapsáno - a zrovna v Bibli? Veř si čemu chceš, já prostě věřím, že akce plodí reakci. Každý člověk dostal svobodnou vůli.

0/0
21.4.2009 16:09

proLogos

Re: ateistické diktatury? :))

Tři soutěsky.. =)

0/0
21.4.2009 16:23

mutantmutant

Re: ateistické diktatury? :))

víra nebo nevíra v boha nehraje u komunistů ani u fašistů žádnou roli. zrovna třeba fašouni si s klérem celkem dobře rozuměli (otázka je nakolik by to bylo dlouhodobě udržitelný). označovat tyhle režimy jako ateistický je demagogie.

apokalypsa je svým způsobem působivý čtení, ale nechává tak široký pole všem možným interpretacím že brat ju jako nějaký úspěšný proroctví je taky trošku nadnesený.

co se týče správnosti směřování moderní společnosti, o tom mám možná stejný pochyby jako ty, ale nemyslím si že by církve nabízely nějaký extra účinný řešení :-)

0/0
21.4.2009 17:43

mutantmutant

Re: ateistické diktatury? :))

"Víra je od slova "veřit", tedy bez důkazů".

myslím že tohle je dobrá příležitost jak naši diskuzi uzavřít. v tomhle jednom tvrzení je vydestilovaná celá podstata našeho sporu ;-D podle mě je to tak evidentní nesmysl, že pokud to někdo nevidí (nebo nechce vidět), tak už asi není moc co řešit :-)

0/0
21.4.2009 17:51

proLogos

Re: ateistické diktatury? :))

Já jsem ti důkazy předložil a jasně ti je vysvětluji. Já je ovšem ke své víře nepotřebuji, protože důvěra mi neschází.

Jsi to ty, kdo zjevně nechce tyto důkazy přijmout a vidět je - tedy změnit svoje nahlížení na (zřejmě) podstatnou část tvé osobnosti, která se proti víře vymezuje. Asi tolik k tomu.

0/0
21.4.2009 18:38

mutantmutant

Re: ateistické diktatury? :))

nejsou to důkazy v tom smyslu jak je chápu já, ale jen takový řeči :-)

ale už dost, už sem diskuzema o té vaší sektě strávil poslední dobou zbytečně moc času ;-D měj se a  zas někdy někde :-)R^

0/0
22.4.2009 10:35

proLogos

Re: ateistické diktatury? :))

Chápu, že prosazení církve můžeš bez znalosti historie pokládat za řeči, ale výsledky zkoumání TP multikulturními týmy, jejichž členy jsou i agnostici a židé prostě za řeči považovat nelze.

Taky se měj, ahoj! :-)

0/0
22.4.2009 11:33

proLogos

Re: ateistické diktatury? :))

Víra-nevíra, řešení nabízené církví - jedno a totéž. Bůh-křesťanství-Církev vede člověka úplně jiným směrem, než K. či N.: to asi nemáš problém přijmout. Nevíra v Boha či doslova Jeho odmítání hraje obrovskou roli v zakotvenosti v morálních zásadách - tedy v chování režimu vůči lidem. K. je ateistická ideologie, takto prezentovaná, ateizmus se všude razil. To není demagogie!

Nacizmus? Možná narážíš na konkordát mezi Vatikánem a Třetí říší. Ten ovšem umožňoval život katolíků v TŘ, a smluvní omezení volného působení nac. mašinerie vůči nim, (za mnohá kázání by se tehdy běžně střílelo). Pokřtěním mnoha židů byla vytvořena trhlina v antisemitských zákonech, obecně přímo židé spočítali, že bylo Katolickou církví zachráněno za války až 860 000 židů. Viz životopis Pia XII.

Fakt je, že it. fašizmus byl zpočátku církví podporován, ovšem minimálně po it. agresi v Habeši r.35 následuje plné prohlédnutí - tvrdá kritika potom po uzavření spojeneckých smluv s Německem a zaved. antisemitských zákonů.

0/0
21.4.2009 18:33

proLogos

Re: ateistické diktatury? :))

Napsal jsem italský fašizmus zpočátku církví podporován: možná je lepší slovo respektován (ale musel bych to hlouběji studovat)

0/0
21.4.2009 18:42

Ahaman

To je dobře

R^

0/0
21.4.2009 9:53

koleis

proč z části?.)

0/0
20.4.2009 20:45

kostej_

Re: proč z části?.)

Aby nase zeme nepusobila uplne trapne.

0/0
20.4.2009 21:11

mutantmutant

ateismus

jen sem překlopím to co sem psal v té minulé diskuzi :)

tady níž si kdosi stěžuje, že ho mrzí, že ateisti "nejsou ochotni svou víru nikterak obhajovat". to ukazuje na jedno základní nepochopení - ateismsu není víra a nemusí to nutně být ani životní postoj (ať už životním postojem myslíme cokoliv :))

nevěřím že je bůh stejně tak jako třeba nevěřím na ufony a létající talíře, a tím to pro mě víceméně končí. necítím potřebu trávit čas obhajobou ateismu (pokud mi nikdo nebude vnucovat žádnou církev) stejně tak jako se nechystám bojovat za uznání neexistence UFO, je mi to tak nějak jedno :)

jen si nemyslím že by církve měly mít nějaký zvláštní privilegia

pokud budou církve dodržovat zákony a bude k nim přistupováno jako k ostatním nevládním organizacím, tak ať si dělají co chcou (a ať bůh požehná jejich konání ;-D

0/0
20.4.2009 18:12

proLogos

Re: ateismus

Jo. S tímto plný souhlas.

Kéž by bylo možno začít s čistým štítem =) . Každému člověku náleží, co si sám připraví-co si sám přeje. Ani já nikomu nebudu vnucovat své přesvědčení. Moje působení tu přesně odráží míru předsudků a mylných názorů, které se snažím rozbíjet. Až nebudou rád se stáhnu.

Církev si sama sympatie získá svým dobrým příkladem.

0/0
20.4.2009 18:31

kostej_

Re: ateismus

Potom nejsi ateista, ale agnostik. Agnostici nemaji potrebu se vyjadrovat (pro ci) proti nabozenstvi

0/0
20.4.2009 21:14

mutantmutant

Re: ateismus

no, ale já se občas vyjadřuju proti ;-D

0/0
21.4.2009 9:00

mutantmutant

výhrady

k osobě papeže jsou jedna věc, výhrady ke katolické víře druhá věc a výhrady ke katolické církvi třetí věc, kde mám začít? ;-D

0/0
20.4.2009 17:59

proLogos

Re: výhrady

Už to píšeš?

0/0
20.4.2009 18:04

mutantmutant

Re: výhrady

ne ne, musel bych si to pořádně promyslet bych to správně zformuloval, a stejně bych asi nevyplodil o moc víc než v té minulé diskuzi :-)

0/0
20.4.2009 18:09

KlekiPetraBílý Otec

Jsem též hrdý na svůj kastrolík.

0/0
20.4.2009 17:56

Semper2

Jsem hrdý, že jsem katolík, že si má rodina nenechala

výmýt hlavu komunisty ani sametokomunisty, kteří zde vládnou dodnes.

Pokud se týká nakladů na návštěvu,díky za starost....

Budou se skládat komunisti na Lukašenka až dorazí do Č., nebo liberálové homosexuálové , multikulti, apod na Obamu ?  Že  samozřejmě ne ? Tak at drží svou nestoudnou hubu rudou 

Vivat Benedict XVI. , Pontifex maximus, romanus R^R^[>-]

0/0
20.4.2009 17:13

mutantmutant

Re: Jsem hrdý, že jsem katolík, že si má rodina nenechala

no od tebe to jak sis nenechal vymýt hlavu sedí ;-D;-D

0/0
20.4.2009 17:20

sTizz

Re: Jsem hrdý, že jsem katolík, že si má rodina nenechala

me je 26,urcite me nevymyli komanci mozek,ale vim,ze nemuzu verit nakymu spolku,kterej hlasa lzi a vymysleny dejiny,navic s vudcem,kterej byval hitlerjugen,nejradeji by vystehoval vsechny lesbicky a gaye na Mars,naproti tomu by ochotne zamestnaval pedofily..S Obamou mate pravdu,zatim nic,co slibil v before-show nesplnil,je to loutka

0/0
20.4.2009 17:20

proLogos

Re: Jsem hrdý, že jsem katolík, že si má rodina nenechala

"hitlerjugen"... mimo mísu od pravopisu, o podloženosti názoru nemluvě... Neodsuzuji, ale údiv - ten trvá a trvá!

Jaké "lži" a "vymyšlené dějiny" máš na mysli?

Ohledně gayů a lesbiček ti doporučuji pročíst katechizmus katolické církve - mluví se tam o toleranci a doslova jemnocitu vůči nim. Samotná láska ke stejnému pohlaví vůbec není katolickou církví odsuzovaná!

Náklady na Obamovu návštěvu cca 50 mil (uznávám, mám to ze zdroje "Aha!")

0/0
20.4.2009 17:55

_Ufon_

Re: Jsem hrdý, že jsem katolík, že si má rodina nenechala

Se hned nemusíš rozčilovat Čunku

0/0
20.4.2009 17:20

Semper2

Re: Jsem hrdý, že jsem katolík, že si má rodina nenechala

aby ses nestěhoval;-D bacha na to....

0/0
20.4.2009 17:38

sTizz

noo

A prvni dama neprijede?? ???;-D

0/0
20.4.2009 17:12

mutantmutant

Re: noo

myslíš nějakej vymydlenej dvanáctiletej klučík? :-)

0/0
20.4.2009 17:14

Semper2

Vidím že ti pejzáči a komouši pěkně vymyli hlavu

celej zmutovanejRvRv

0/0
20.4.2009 17:17

mutantmutant

Re: Vidím že ti pejzáči a komouši pěkně vymyli hlavu

no používají se pro to různý eufemismy, ale "zmutovanej" sem v téhle souvislosti eště neslyšel :-)

0/0
20.4.2009 17:21

ELAPHURUS

přijede do Česka na Václava

Tzn. že půjde prezident Klaus na kobereček ?

0/0
20.4.2009 17:05

ELAPHURUS

pokoi lihdem

dopré fůle....

0/0
20.4.2009 16:52

mutantmutant

proLogos

zdravím, tak co, zase pokecáme? :-)

0/0
20.4.2009 16:44

proLogos

Re: proLogos

Ale jo, chvilku mám =)

0/0
20.4.2009 16:45

mutantmutant

Re: proLogos

tak já začnu :-)

ať si zůstane doma, na toho bývalýho fašouna se srandovním kloboukem tady kromě pár sektářů není nikdo zvědavej :-) a (abys měl na co reagovat) katolická církev je přežitá zkostnatělá organizace, která v dnešním světě dělá víc škody než užitku :-)

0/0
20.4.2009 16:47

mutantmutant

Re: proLogos

jo, a bůh neexistuje :-)

0/0
20.4.2009 16:50

proLogos

Re: proLogos

Bůh neexistuje? >"Já jsem který jsem"<

Říkej si tomu jak chceš, třeba neexistence.

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A090415_140519_zahranicni_ipl&razeni=&strana=2

Všechno jsme řešili už tam, mimochodem, stále jsi mi neodpověděl...

0/0
20.4.2009 18:01

mutantmutant

Re: proLogos

myslím že překrucování slov se hodí spíš do alenky v říši divů, pokud jediným důkazem existence boha je to, že ať se řekne cokoliv, tak se to označí za boha, pak celá doktrína která je na tom postavená ztrácí smysl :-)

a s tou neodpovědí, nevím teď přesně co myslíš

0/0
20.4.2009 18:08

proLogos

Re: proLogos

odpověď v tamním threadu "Konečně příležitost zbořit předsudky =)", kde jsme spolu diskutovali snad o všem, co tu znovu píšeš (včetně existence Boha).

0/0
20.4.2009 18:14

mutantmutant

Re: proLogos

ok, tak zkus ty vodítka svědčící pro existenci :-)

0/0
20.4.2009 18:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.